Konkurrencer - deltagergebyr?
Fra : Hans Pedersen

Dato : 28-08-05 16:14

Hej alle

Vil høre om reglerne for at udbyde konkurrencer. Har forgæves søgt her og
der og alle vegne. Men uden held. Hvis man har et ønske om at lave en
konkurrence hvor der er et deltagergebyr, må man så selv fastsætte det
deltagergebyr frit, og selv bestemme præmier frit? Eller er der en regel om
at et deltagergebyr kun må gå til at drive selve konkurrencen? Men hvad hvis
man forventer 200 deltagere til konkurrencen og derfor sætter gebyret til
100 kr. Men der reelt viser sig at deltage 2000 deltagere, så har man jo et
overskud. Er det så noget man skal dirigere tilbage i konkurrencen på en
eller anden måde eller hvordan? Som eksempel på en sådan konkurrence vil jeg
nævne BT´s "Drømmeholdet" der er jo et deltagergebyr, men er det en
konkurrence som BT måske har et ganske pænt overskud på? Og er det lovligt
at have det? Ville blive glad hvis nogle kunne fortælle mig hvor jeg kan
finde mere om reglerne på dette område.

--
MVH

Hans Pedersen