besigtigelse af lejet lejlighed
Fra : Peter T.

Dato : 23-08-05 20:34

Jeg opsagde min lejlighed 26. juli, hvor jeg havde 3 måneders
opsigelse. Jeg får fremskyndet udlejning til ny lejer til 15. aug,
hvor den ny lejer flytter ind. Ved bekræftelsen af min opsigelse fra
min udlejer, står der følgende:

"De bedes senest 14 dage inden fraflytning, kontakte
ejendomsdriftschefen, her på kontoret for at træffe aftale om
besigtigelse af lejligheden og udfærdigelse af fraflytningsrapport."

Det afsnit i brevet er fuldstændigt gledet hen over hovedet på mig.
Så der har aldrig været en besigtigelse, da jeg ikke har kontaktet
ejendomsdriftschefen. Den ny lejer, som er en meget god ven af mig,
har indsendt en mindre mangelliste, som udlejer har bedt hende om.

Da jeg aldrig har kontaktet ejendomsdriftschefen vedr. besigtigelse,
hvilket er min fejl, hvordan står jeg så i forhold til evt.
udbedrelse af skader?

Det skal siges at ejendomsdriftschefen slet ikke har besigtiget
lejligheden med den ny lejer samt at jeg og den ny lejer selv ordnede
alle praktiske detaljer mht. viderelevering af nøgler, rengøring mv..
Til sidst kan jeg fortælle, at jeg kun har boet i lejligheden i 8
måneder, så evt. slid nok dårligt kan ses.

--
Peter T.

ham med signaturen...

Fra : Grunt

Dato : 24-08-05 10:02

On 23 Aug 2005 19:33:59 GMT, "Peter T." <pinoc10@hotmail.GEBIScom> wrote:
in dk.videnskab.jura
> [...]
>opsigelse. Jeg får fremskyndet udlejning til ny lejer til 15. aug,
>hvor den ny lejer flytter ind. Ved bekræftelsen af min opsigelse fra

Har du noget "i klemme" hos udlejer og hvilken boligform er det ?
Det sidste for at vide hvilken lejelov som gælder.

Fra : Peter T.

Dato : 24-08-05 12:36

Grunt ristede følgende runer:

> Har du noget "i klemme" hos udlejer

Nej, ikke umiddelbart.

> og hvilken boligform er det ?
> Det sidste for at vide hvilken lejelov som gælder.

Det er en ganske almindelig lejebolig.

--
Peter T.

ham med signaturen...

Fra : Grunt

Dato : 24-08-05 16:15

On 24 Aug 2005 11:35:56 GMT, "Peter T." <pinoc10@hotmail.GEBIScom> wrote:
in dk.videnskab.jura
>Grunt ristede følgende runer:

>Nej, ikke umiddelbart.

Enten har du eller du har det ikke. Har du ikke så lad det ligge da flyttesyn
m.m. i lejeloven kun beskriver tilstande hvor folk har noget i klemme såsom
depositum eller skal betale for noget uden at have et depositum.
Udlejer har 14 dage efter din fraflytning til at kræve dig for penge i
forbindelese hvad der er fundet ved et flyttesyn.

Hvad du evt. skylder udlejer for husleje eller varme har ikke noget med sagen at
gøre.