Størrelse på lejlighed
Fra : Jan Pedersen

Dato : 19-08-05 21:43

I forbindelse med flytning til ny lejlighed i en almennyttig boligforening
er lejlighedens størrelse opgivet til 60.9 kvm. Når man kigger på
plantegningerne ser man at summen af rummenes størrelse er 54.8 kvm.
Kan boligforeningen lovligt medregne udendørsarealer i lejlighedens
størrelse, f.eks. gangsti, opgang, terrase ?

Fra : Aksel

Dato : 19-08-05 23:13

"Jan Pedersen" <jantheman28@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Kan boligforeningen lovligt medregne udendørsarealer i lejlighedens
> størrelse, f.eks. gangsti, opgang, terrase ?

Læs tre indlæg tilbage.

Hilsen Aksel

Fra : Jan Pedersen

Dato : 20-08-05 00:59

Tja min eneste kommentar er: fup og svindel.... fællesarealer har man da
ikke eneret til...hvorfor skal man betale husleje til noget man ikke selv
råder over 100% ?
Well - så burde jeg ha søgt en 70 kvm lejlighed..så havde jeg vel fået
omkring 60 kvm reel boligareal....

Fra : Michael

Dato : 20-08-05 15:52

> [...]
> ikke eneret til...hvorfor skal man betale husleje til noget man ikke selv
[snip]

Det er vel fair nok at man betaler for brugsretten til fællesarealerne.

Med venlig hilsen
Michael Weber.
--
"Also note, peeing backwards in time causes butterfly wings to flap... a
little something I call, "Reverse Chaos Theory."

-
Post on Gamedev.net -

Fra : -= JF =- priv

Dato : 20-08-05 16:50

> [...]
> ikke eneret til...hvorfor skal man betale husleje til noget man ikke selv

Hvem pokker skulle så betale for fællesarealerne?

Du betaler vel også bus og togbilletter, selv om du ikke råder 100% over
hverken bussen eller toget?

Mvh John

Fra : ha

Dato : 20-08-05 21:16

-= JF =- priv wrote:
> Du betaler vel også bus og togbilletter, selv om du ikke råder 100%
> over hverken bussen eller toget?

Hæ hæ, har vist set ham engang, han tror også han ejer motorvejen

/ha

fut til news:dk.snak.snik

Fra : per christoffersen

Dato : 21-08-05 13:05

"Jan Pedersen" <jantheman28@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Tja min eneste kommentar er: fup og svindel....

Det kan da vanskeligt betegnes som fup og svindel at regulere en betaling
efter fastlagte kriterier som er offentligt tilgængelige.

At du ikke kender til kriterierne ændrer for så vidt ikke på dette, - her er
vi snarere ovre i afdelingen for dårlig kommunikation.

BTW. så er formålet med bruttoetage arealet, at fordele huslejebelastningen
ligeligt på alle parter efter hvilken nytte de har af arealerne. På en eller
anden måde, så skal fællesarealerne jo indregnes i omkostningerne (de er
hverken gratis at etablere eller drive), og derfor skal der være en model
for at fordele betalingen.
En anden metode er at fordele omkostningen på fællesarealerne med lige store
dele pr. lejlighed (uafhængig af størrelsen), eller proportionalt efter
nettoetagemeter. Men fordele det skal de.

/Per

Fra : Jesper Lund

Dato : 19-08-05 23:09

Jan Pedersen <jantheman28@hotmail.com> wrote:

> [...]
> Kan boligforeningen lovligt medregne udendørsarealer i
> lejlighedens størrelse, f.eks. gangsti, opgang, terrase ?

Gangsti er næppe medregnet... Men det hedder BBR m2, som er den
officielle størrelse af alle boliger i Danmark (ejerlejligheder har
desuden et "tinglyst areal", hvor fællesarealer som hovedtrappe ikke
medregnes). Se eventuelt tråden "For lille lejlighed ift
lejekontrakten", som er startet samme dag som din.

--
Jesper Lund

Fra : H.S.

Dato : 22-08-05 12:47

> [...]
> Kan boligforeningen lovligt medregne udendørsarealer i lejlighedens
> størrelse, f.eks. gangsti, opgang, terrase ?

Kan de 60.9 m2 tænkes at være udvendigt mål ?