Almenyttigt Boligselskab og bestyrelse
Fra : Hans B.

Dato : 18-08-05 18:03

Hej NG

Jeg bor i et dejligt almennyttigt byggeri.

JEg har stillet skriftlige spørgsmål til vores bestyrelse på foranledning af
det årlige afdelingsmøde.

MEn når så referaetet foreligger, fremgår det ikke at der er behandlet
noget. Derimod får jeg en mundligt "skyllerumsbesvarelse". Begrudnelsen
herfor er, at beboerne kunne få gode ideer!!!!
Udlejningsfirmaet vil ikke blande sig i forretningsordenene og henviser til
årsmødet.

Hvad er reglerne, og skal der ikke være et ordetnligt referat af ethvert
bestyrelsesmøde?

mvh

HAns

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 19-08-05 16:51

?

> herfor er, at beboerne kunne få gode ideer!!!!

Hvad skulle beboerne gøre?

> Udlejningsfirmaet vil ikke blande sig i forretningsordenene og henviser til
> årsmødet.

Selvfølgeligt gider de ikke bøvle med det.

> Hvad er reglerne, og skal der ikke være et ordetnligt referat af ethvert
> bestyrelsesmøde?

Hvad er problemet?

Med venlig hilsen / Best regards
Martin Jørgensen

Fra : Jan Pedersen

Dato : 19-08-05 21:45

Det er jo simpelt: almennyttige boligforeningen har selvfølgelig en
forretningsorden, også for afdelingsmødernes afholdelse og evt. referater.

Fra : SoftMan Brian

Dato : 21-08-05 10:33

"Jan Pedersen" <jantheman28@hotmail.com> wrote in message
> Det er jo simpelt: almennyttige boligforeningen har selvfølgelig en
> forretningsorden, også for afdelingsmødernes afholdelse og evt. referater.

I første omgang er det vedtægterne der er interessante. I eksempelvis DUAB's
vedtægter fastlægger afdelingsbestyrelsen selv sin forretningsorden.

Hvis man ikke mener at afdelingsbestyrelsen ikke tager forslag ind, må man
benytte mulighederne for at indkalde ekstraordinær generalforsamling hver
gang man får en ide (indtil at de finder ud af at det er nemmere for
afdelingsbestyrelsen at få lavet om på deres forretningsorden).

Hvis du vil have et bud på hvordan du kan gribe tingene an, er du velkommen
til at sende vedtægter + evt forretningsorden.