|
| skiltning i butik Fra : Finn |
Dato : 18-08-05 12:03 |
|
havde en oplevelse i et byggemarked, de skiltede med -25% på en vare,
skiltet hvor der stod -25% på de og de varer, sad endda på denne vare.
jeg talte så med en sælger/ekspedient - som fortæller om de muligheder der
nu er med denne vare, og at der jo som der står er rabat i denne uge.
jeg får brochurer med hjem, og finder ud af hvad vi skal bruge. henvender
mig derefter hos samme sælger i byggemarkedet, og hun udfylder en
ordreseddel da det er skaffevare.. da hun skal taste den ind i deres system,
kan hun ikke få den til at give rabat - så efter mange forsøg får hun fat i
afdelingslederen... han fatter det heller ikke, førend han bladre deres
hustandsomdelte brochure igennem, og ser at der med småt i den står gælder
ikke model xx - som selvfølgeligt er den jeg har valgt... han siger
triumferende, at jeg ikke kan få rabat - og slut farvel...
jeg henvender mig så efterfølgende til ledelsen, som første efter adskillege
mails, ringer mig op - og siger at jeg ikke har ret til den skiltede rabat,
og man forøvrigt vil gi mig et gavekort pga afdelingsleders uheldige
opførsel - jeg siger at de kan gi mig min rabat eller rende mig i r.... - og
så slutter det ligesom der...
jeg fik i øvrigt taget et billede af skiltet - men det mente de ikke man
kunne se hvor det havde siddet...?
er der en lov/regel der forpligter en butik til at sælge til skiltet pris?
når det altså ikke er en åbenlys fejl?
mvh
Finn
| |
Lars Jørgensen (18-08-2005)
| Kommentar Fra : Lars Jørgensen |
Dato : 18-08-05 12:22 |
|
Finn wrote:
[...]
> er der en lov/regel der forpligter en butik til at sælge til skiltet pris?
> når det altså ikke er en åbenlys fejl?
Forbrugerstyrrelsen skriver bl.a.:
"Forretningen skal som udgangspunkt sælge varen til den pris, der står på
prisskiltet på varen - også selvom varen ved en fejl er mærket med en
forkert pris."
Se resten her:
http://www.forbrug.dk/klage/retogpligt/1/22/
--
Mvh. Lars
| |
Inger (20-08-2005)
| Kommentar Fra : Inger |
Dato : 20-08-05 09:37 |
|
Finn wrote:
> han fatter det heller ikke, førend han bladre deres
> hustandsomdelte brochure igennem, og ser at der med småt i den står gælder
> ikke model xx - som selvfølgeligt er den jeg har valgt... han siger
> triumferende, at jeg ikke kan få rabat - og slut farvel...
Var model xx som du skulle have, udstillet med rabat skiltet på?
>
> jeg henvender mig så efterfølgende til ledelsen, som første efter adskillege
> mails, ringer mig op - og siger at jeg ikke har ret til den skiltede rabat,
> og man forøvrigt vil gi mig et gavekort pga afdelingsleders uheldige
> opførsel - jeg siger at de kan gi mig min rabat eller rende mig i r.... - og
> så slutter det ligesom der...
Hvis de vil give gavekort er det vist temmelig sikkert at de har kvajet
sig. Der skal normalt noget til at få penge ud af en ledelse på den måde
imho.
>
> jeg fik i øvrigt taget et billede af skiltet - men det mente de ikke man
> kunne se hvor det havde siddet...
Det er lige meget om man kan se det på billedet. Sælgeren var jo også
overbevist om at du havde ret til rabatten, så hun kan bevidne at
skiltet sad hvor det sad. Hvis de så ikke tror på deres egen sælger, ja
så er de vist mere rådne end jeg først troede.
>
> er der en lov/regel der forpligter en butik til at sælge til skiltet pris?
> når det altså ikke er en åbenlys fejl?
Jeg ved ikke hvordan formuleringen er, men jeg ved helt sikkert at hvis
du er "i god tro" skal du have varen til den skiltede pris. Det er
ifølge købeloven, og det er faldet domme på området.
hilsen Inger
>
> mvh
>
> Finn
>
>
| |
|
|