Re: Leje af autocamper
Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 18-08-05 09:25

Hej alle
Jeg blev rådet af forbrugergruppen til at spørge her i stedet. Så det prøver
jeg
Håber i kan hjælpe.
Nogle familiemedlemmer fra udlandet havde lejet en autocamper her i dk, så
de kunne køre rundt og nyde dk i 11 dage. Da de kommer for at hente den,
virker den ikke i orden. Men de beslutter at tage den med sig alligevel.
Da de begynder at pakke den ned opdager de, at den er ret snavset i sæderne
(som forøvrigt er hullede og slidte). Spisebordet hænger ikke fast som det
bør. Så ved en hård opbremsning kan man bestemt ikke forvente andet end det
flyver afsted. Desuden mangler der diverse hængsler på vinduer og døren.
Generelt en ret dårlig stand. Efter at have pakket vognen, beslutter de at
pakke den ud igen og køre den tilbage til det campingcenter de har lejet
den. Der mener de ikke at den er mere snavset end de blot kan rengøre den,
og vil ikke svare på om det med det løse bord overhovedet er lovligt at køre
med. Han snakker om at når man sidder fastspændt, gør det jo ikke noget?
Alt i alt ender det med et stk ødelagt ferie, da de jo ikke kan komme rundt
og de måtte betale 2.500,- som de ikke fik kvittering på.
Jeg synes det er ussel behandling, eller er det virkelig hvad man kan
forvente når man betaler 10.000 for leje af sådan en vogn?
Jeg har tænkt mig at kontakte forhandleren og i det mindste forlange
kvittering for de 2.500,- De skulle selvfølgelig have sagt nej til vognen
fra starten. Ingen tvivl om det. Men jeg kan godt sætte mig ind i at man
står det og tænker på sin ferie, og lige skal sove på tingene først.

Hvad siger i? Kan man gøre noget? og hvad er rimeligt?

Hilsen Nina