Pocket bikes
Fra : test

Dato : 18-08-05 09:00

Nogen der ved hvad der sker ved at blive stoppet på de såkaldte pocketbikes
af politiet?

Vil der være tale om bøde/konfiskering, de er jo ikke godkendt til at køre
på off. vej.

Ved der har været snak om at gøre dem lovlige, nogen der har hørt mere til
det.

Det drejer sig om sådan en fætter her:
http://www.jk-dioder.dk/catalog/index.php?cPath=28

Har kørekort til både bil, hvis det skulle gøre en forskel.

vh
me

Fra : -=JF=- arb

Dato : 18-08-05 10:26

"test" <someone@microsoft.com> skrev i en meddelelse

> Nogen der ved hvad der sker ved at blive stoppet på de såkaldte
> pocketbikes af politiet?
Det har været oppe og vende i pressen, bl.a. TVA

> Vil der være tale om bøde/konfiskering, de er jo ikke godkendt til at køre
> på off. vej.
Både bøde og konfiskering! De må udelukkende køres på lukkede baner.

> Ved der har været snak om at gøre dem lovlige, nogen der har hørt mere til
> det.
Ved det ikke, men håber bestemt ikke at de bliver lovliggjorte... Det er da
hamrende farligt at komme kørende i trafikken på et køretøj der er så lavt
at det må betegnes som rent held hvis man opdager det inden man f.eks.
skifter vognbane og har sådan en på siden af bilen.

Det er rent legetøj, og hører ikke hjemme i trafikken.

Mvh John

Fra : test

Dato : 18-08-05 10:56

> Snip

Nu var det jo ikke fordi jeg ville køre downtown på den, men bor lidt øde så
hen til bageren efter morgenbrød ville det nok blive til. Så synes jeg det
kunne være sjovt.

Fra : -=JF=- arb

Dato : 18-08-05 11:02

> Nu var det jo ikke fordi jeg ville køre downtown på den, men bor lidt øde
> så hen til bageren efter morgenbrød ville det nok blive til. Så synes jeg
> det kunne være sjovt.
Jeg tror da også at de er pi$$e sjove at køre på, og kunne da godt tænke mig
at prøve så'n en

Fra : test

Dato : 18-08-05 12:09

> Jeg tror da også at de er pi$$e sjove at køre på, og kunne da godt tænke
> mig at prøve så'n en

De har dem i flere gokart haller, der kan du evt få stillet din lyst.

Fra : Rikke

Dato : 18-08-05 12:20

> De har dem i flere gokart haller, der kan du evt få stillet din lyst.

Prøv at se på www.pocketbike.dk
De kører på en bane i Albertslund hver tirsdag fra kl.17-20 ca.
Der er også mulighed for at prøvetimer og for at låne en pocket bike.

Mvh
Rikke

Fra : Allan Soerensen

Dato : 18-08-05 17:13

> [...]
> så hen til bageren efter morgenbrød ville det nok blive til. Så synes jeg

Lad være med det.
At du risikerer bøde og konfiskering er det mindste, helt anderledes
forholder det sig hvis du skulle være så uheldig at forårsage en ulykke. Der
er ingen forsikring, der dækker så du kommer til at hænge på en meget stor
erstatning, som let kan ødelægge din økonomi for resten af livet, hvis du er
årsag til at en anden dør eller bliver invalid.

Find et lukket område eller en bane, det er sikkert lige så sjovt

Fra : Matthias H Matthiess~

Dato : 18-08-05 16:57

> [...]
> http://www.jk-dioder.dk/catalog/index.php?cPath=28
>
> Har kørekort til både bil, hvis det skulle gøre en forskel.

Hvis du havde fulgt bare en lille smule med i dagspressen de sidste par
dage, havde du vidst besked. Her er hvad der stod i avisen for nogle dage
siden: http://www.bt.dk/krimi/artikel:aid=378536/ Siden er der faldet dom.
Det er nu vedtaget at de skal konfiskeres. Og der udstedes en bøde.
Hilsen Matthias

Fra : Jante

Dato : 18-08-05 18:20

"Matthias H Matthiessen" skrev:

> ... Siden er der faldet dom.
> Det er nu vedtaget at de skal konfiskeres...

Fint nok, de hører heller ikke hjemme på offentlig vej.
Men hvor i loven står der egentlig noget om konfiskation
af ting som også har lovlige anvendelsesformål?

/J

Fra : blue

Dato : 18-08-05 21:00

"Jante" <jante{REMOVE}@orangenet.dk> skrev i en meddelelse

> Men hvor i loven står der egentlig noget om konfiskation
> af ting som også har lovlige anvendelsesformål?

Straffelovens § 75ff.

Fra : Jante

Dato : 18-08-05 23:13

"blue" skrev:

> Straffelovens § 75ff.

Tak.

/J

Fra : Allan Hansen

Dato : 18-08-05 19:22

> [...]
> http://www.jk-dioder.dk/catalog/index.php?cPath=28
>
> Har kørekort til både bil, hvis det skulle gøre en forskel.

Efter indslag i fjernsynet så hober de sig op hos politiet i stakkevis.

Altså konf + bøde.

Mvh AJH

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 19-08-05 13:59

> [...]
> http://www.jk-dioder.dk/catalog/index.php?cPath=28
>
> Har kørekort til både bil, hvis det skulle gøre en forskel.

Ligesom elektriske banecykler uden bremser, løbehjul og rulleskøjter med
hjælpemotor, så er der tale om et køretøj, som ikke blev typegodkendt i en
eller anden katagori.

Straffen er konfiskation og bøde for minimotorcykler. Banecyklerne, som idag
er den standardliserede transportform for cykelbude i Danmark "nøjes" man
med at give bøde.

Årsagen til forskelsbehandlingen kendes ikke (Jeg kan ikke årsagen i en §),
men det kan måske skyldes at grundudgaven af en cykel ikke kræver
idendifikation imodsætning til et køretøj med motor. (30 km/t knallerterne
skal snart også have nummerplads. Om det kommer til at gælde for Cykler med
El-motor, ved jeg ikke, idet at lovudkastet ikke er helt klar.)

Minimotorcyklerne kan sikkert gøres lovlige, men det kræver at producenterne
går ind og imødegår forskellige krav fra myndighederne. Biler skal jo bka.
crash-testes. Jeg tror bare ikke at du skal forvente mirakler. Myndighederne
er lidt træge. Bla. er bla. Quatro-cykler ulovlige selvom de har været
opfundet i mange år. Se: www.pedersen-bike.dk/~pedersen/historie.htm

Carsten Overgaard

Fra : Anders Christensen

Dato : 19-08-05 21:41

Carsten Overgaard wrote:

snip

> [...]
> er lidt træge. Bla. er bla. Quatro-cykler ulovlige selvom de har været

Er det et krav at en bil skal crashtestes for at kunne indregistreres
til kørsel i Danmark?

--
Mvh Anders Christensen