Skattefradrag
Fra : Klespe

Dato : 17-08-05 21:18

Er der nogen, som kan hjælpe med et link. Jeg leder efter det skattefradrag,
som udlændninge kan få, hvis de sender penge hjem.

Mvh Steen

Fra : C. Howard

Dato : 18-08-05 06:30

"Klespe" <klespe@privat.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen, som kan hjælpe med et link. Jeg leder efter det
> skattefradrag, som udlændninge kan få, hvis de sender penge hjem.
>
> Mvh Steen

Ja fradrag for penge de sender hjem og så rejser ned på sommerferie og
henter med hjem igen.

Smart!.

Fra : Lars Christensen

Dato : 18-08-05 07:10

C. Howard skrev:

>Ja fradrag for penge de sender hjem og så rejser ned på sommerferie og
>henter med hjem igen.
>
>Smart!.

Det er jo dyrt at have flere børn end gennemsnittet

--
Lars

Fra : please-answer-here

Dato : 18-08-05 08:28

C. Howard wrote:

> Ja fradrag for penge de sender hjem og så rejser ned på sommerferie og
> henter med hjem igen.

Fut du hellere over i dk.politik.indvandring !

Fra : Klespe

Dato : 18-08-05 08:48

> Fut du hellere over i dk.politik.indvandring !

Nu var det ikke lige hvad de blev brugt til jeg søgte, men derimod et link
eller en paragraf.

Steen

Fra : please-answer-here

Dato : 18-08-05 09:12

Klespe wrote:

> Nu var det ikke lige hvad de blev brugt til jeg søgte, men derimod et
> link eller en paragraf.
>
> Steen

Nemlig. Min opfordring var heller ikke rettet mod dig, men mod den forrige
taler !

/Henning

Fra : Maria K.

Dato : 20-08-05 07:52

Hej Steen,

Formentlig tænker du på den tidligere udformning af ligningslovens § 12,
hvor man havde fradragsret for løbende udgifter til forsørgelse.
Da ordningen blev misbrugt netop ved at sende penge hjem, (når "hjem" er i
udlandet), er bestemmelsen ophævet.

I dag kan der alene fratrækkes udgifter til hel- eller delvis fribolig -
fradragsretten omfatter kun naturalydelsen fribolig og omfatter fx. ikke
penge til at betale en del af modtagerens boligudgifter for.

Endeligt kan der fratrækkes max. 3000 kr til underhold af børnebørn, såfremt
barnebarnets forældre er afgået ved døden, og barnebarnet ikke er fyldt 18
år, jf. ligningslovens § 12, stk. 6.

Med venlig hilsen

Maria K.