Hvem kontakter man i forbindelse med sort ~
Fra : Kim H. Mogensen

Dato : 16-08-05 11:23

Hej

Hvis man ønsker at gøre noget ved, at et firma har sort arbejdskraft ansat,
hvor skal man så henvende sig?? Og hvad gør man hvis selvsamme firma udfører
en del sort arbejde??

mvh

Kim

Fra : MooreHojer

Dato : 16-08-05 11:33

> Hvis man ønsker at gøre noget ved, at et firma har sort arbejdskraft
> ansat, hvor skal man så henvende sig?? Og hvad gør man hvis selvsamme
> firma udfører en del sort arbejde??

Mit gæt vil være Told&Skat... det er jo dem der bliver snydt ved sort
arbejde.

--
MooreHojer

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 16-08-05 12:55

"MooreHojer" <simon@moorehojer.dk> skrev i en meddelelse

> Mit gæt vil være Told&Skat... det er jo dem der bliver snydt ved sort
> arbejde.

Naaahhhh.... Told&Skat er en institution og det er vel ikke dem, men
skatteborgerne - altså dig og mig - der bliver snydt.

Mvh. Lisbeth

Fra : MooreHojer

Dato : 16-08-05 13:24

> Naaahhhh.... Told&Skat er en institution og det er vel ikke dem, men
> skatteborgerne - altså dig og mig - der bliver snydt.

Ja, men den instituion representer dig og mig og "vores interreser", og
da det er deres opgave at stå for inkrævningen af Told&Skat må det også
være dem der bliver snydt

--
MooreHojer

Fra : Q

Dato : 16-08-05 18:26

"Kim H. Mogensen" <dd@xxxindbakke.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
ansat,
> hvor skal man så henvende sig?? Og hvad gør man hvis selvsamme firma

Apoteket.. De har helt sikkert en creme der kan lindre smerterne i bamseøjet

Lad mig gætte: Enten konkurrerer du med firmaet eller også føler du dig
dårligt behandlet?

Told/skat er nok myndigheden du skal have fat i hvis du hader dine
medmennesker i den grad..

Sidst jeg hørte om folk der meldte hinanden for sort arbejde var i forb. med
en usandsynlig grim skilsmisse..

/peter

Fra : Kim Petersen

Dato : 16-08-05 21:35

> [...]
> dårligt behandlet?
>
> Sidst jeg hørte om folk der meldte hinanden for sort arbejde var i forb.

OT: Jeg ved godt at det lyder "ondt-i-røven" agtigt, og det er det måske
også. Desuden kender jeg nogle der gør sådan noget, og jeg vil selvfølgelig
ikke have at de skal lide skade ved en eventuel anmeldelse. Men...

Det generer mig alligevel at alle de kroner jeg tjener bliver beskattede,
også selv om jeg yder en ekstra indsats (da specielt der, topskatten taget i
betragtning), mens andre kan skumme fløden. Det kan ærgre mig at jeg
åbenbart har valgt det forkerte fag, jeg skulle være blevet håndværker i
stedet. Det er lidt ligesom med licensen, da kender jeg også et par stykker
(voksne på over 30 år) der undrager sig ved f.eks. at købe nyt TV i faderens
navn, hvilket gør at jeg skal betale mere for at dække det de ikke betaler.

Summa sumarum: Jeg betaler min skat og min licens med glæde, men har ondt i
røven over at andre kan slippe, for det gør at jeg skal betale mere end jeg
burde gøre.

Og så var sort arbejde også årsagen til at min far's snedkerfirma gik
nedenom og hjem for mange år siden, simpelthen fordi han med ærlige
forretningsmetoder ikke kunne konkurrere med dem der var knap så ærlige.

Fra : Jens. B.

Dato : 17-08-05 16:50

http://www.kinagrill.dk/

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 17-08-05 06:37

"Q" <Q@Q.Q> skrev i en meddelelse

> [...]
> medmennesker i den grad..
>
> Sidst jeg hørte om folk der meldte hinanden for sort arbejde var i forb.

OT. Hvad er der galt med at man udnytter at ens konkurrent gratis giver en
en åbning til at chikanere dem ved at konkurrenten begår en ulovlighed?

Herude hvor jeg bor, får man billig arbejdskraft ved at smøre og slikke de
folkevalgte, så de sætter deres forvaltning igang med at få folk i
aktivering ansat ved ens konkurrenter. Det er måske ulovligt, men
imodsætning til sort arbejde, så er det næsten umuligt at påvise, især når
fagforeningens lokale repræsentanter er også er smurt at ægtefællen /
familien har fået en kommunal retrætestilling uden indhold.

Carsten Overgaard

Fra : Jens Jensen

Dato : 17-08-05 08:50

"Q" <Q@Q.Q> skrev i en meddelelse

> Apoteket.. De har helt sikkert en creme der kan lindre smerterne i
> bamseøjet

Når man snyder staten snyder man os alle. Staten er jo blot den der
forvalter vores fælles penge og vi bestemmer jo selv ved valget hvordan
pengene skal forvaltes.
Så derfor skal man melde sort arbejde , social bedrageri osv, for de stjæler
fra dig og mig.

Desværre er straffen for at lave eller få udført sort arbejde ikke så højt
at det skræmmer, og dem der får lavet sort arbejde brokker sig over
ventelister på sygehuse osv - hyklere.

Mvh Jens