istandsættelse af lejemål?
Fra : who cares

Dato : 14-08-05 19:59

Jeg håber dette er rette NG.. ellers ses det gerne jeg får et hint om
hvilken der eventuelt er mere passende til mit spørgsmål.

Når der på en lejekontrakt står, at lejemålet ikke skal være istandsat ved
fraflytning, hvad menes da?
Jeg er godt klar voer det basalt betyder lejer ikke skal istandsætte
lejemålet... men vil meget gerne være HELT sikker. Vil det sige, når man
ifølge kontrakten ikke skal istandsætte lejemålet, at man bare overgiver
lejemålet som det er, umalet og urengjort etc...?????

mvh
ME!

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 14-08-05 20:46

In article <42ff9479$0$23805$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, who cares wrote:
> [...]
> ifølge kontrakten ikke skal istandsætte lejemålet, at man bare overgiver
> lejemålet som det er, umalet og urengjort etc...?????

Nej. Det skal som udgangspunkt rengøres og tømmes. Du bør så være
tilstede til et synmed din udlejer, hvor han kommer med en mangelliste
(ting du har fjernet uden at måtte, et gulv der skal skiftes fordi
du har lavet burnout på det med en mini-knallert etc).

Fra : who cares

Dato : 14-08-05 21:03

> [...]
> (ting du har fjernet uden at måtte, et gulv der skal skiftes fordi
> du har lavet burnout på det med en mini-knallert etc).

Så det skal bare rengøres, når ens ejendele er flyttet???

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 14-08-05 21:40

In article <42ffa36d$0$23746$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, who cares wrote:

> "Povl H. Pedersen" <povlhp@acomputer.home.terminal.dk> skrev i en meddelelse

> Så det skal bare rengøres, når ens ejendele er flyttet???

Ja, og afleveres i væsentlig samme stand som i modtog det.

Fra : who cares

Dato : 15-08-05 07:25

> Ja, og afleveres i væsentlig samme stand som i modtog det.

okay..

Jeg spørger utvivlsomt dumt, men siden man ikke finder ud af noget, ved ikke
at spørge, vil jeg nu alligevel tillade mig det.

"afleveres i væsentligt samme stand som man modtog det i"... hvis væggene
var hvide da man overtog lejemålet, skal de så også være de ved fraflyning?
Her tænker jeg på hvis lejer har fået den ubønhørlige trang til at male
mintgrønt, eller anden farve.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 15-08-05 17:53

In article <43003532$0$23727$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, who cares wrote:

> [...]
> Her tænker jeg på hvis lejer har fået den ubønhørlige trang til at male

Nej. Det betyder at tingene må have været udsat for normalt slid, og
at der er foretaget normal vedligeholdelse.

Fra : who cares

Dato : 15-08-05 18:54

> Nej. Det betyder at tingene må have været udsat for normalt slid, og
> at der er foretaget normal vedligeholdelse.

Mange tak skal du have