Postadresse
Fra : Jan Pedersen

Dato : 11-08-05 21:37

Skal man som borger have en postadresse hvor postvæsenet kan komme af med
ens post adresseret til en ?
Jeg tænker bare på at det offentlige fint kan aflevere min post i min ePost
box. Behøver der være adgang for private til at kunne sende mig post ? Må
man som privat mand blokere sin postkasse så postbudet ikke kan aflevere
post ?
Jeg overvejer i forbindelse med flytning at flytte min postadresse et andet
sted hen end til min folkeregisteradresse idet jeg er træt af reklamer.
Venner og bekendte sender alligevel kun emails så alt hvad jeg modtager er
post der alligevel skal i papirkurven med det samme.

Fra : Henning Makholm

Dato : 12-08-05 00:35

Scripsit "Jan Pedersen" <jantheman28@hotmail.com>

> Jeg overvejer i forbindelse med flytning at flytte min postadresse et andet
> sted hen end til min folkeregisteradresse idet jeg er træt af reklamer.

Hvorfor ikke bare bruge de to fravalgsordninger for henholdsvis
adresserede og uadresserede reklamer? Kombinationen virker efter min
erfaring glimrende.

--
Henning Makholm "I Guds Faders namn, och Sonens, och den Helige
Andes! Bevara oss från djävulens verk och från Muhammeds,

Fra : Kim Malmqvist

Dato : 12-08-05 11:54

Poste Restante på det lokale posthus?
----------------------
Venligst Kim Malmqvist
malmqvist_dk@hotmail.com

Fra : Jan Pedersen

Dato : 12-08-05 12:08

Poste Restante på det lokale posthus lyder som en udemærket ide :) Den vil
jeg følge...

Fra : -= JF =- priv

Dato : 12-08-05 18:37

"Jan Pedersen" <jantheman28@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Poste Restante på det lokale posthus lyder som en udemærket ide :) Den vil

Joh... Men den skal du jo også tømme, og så skal du ned på posthuset og stå
i kilometerlange køer i stedet for at kunne slubre ud til entredøren og
hente dine reklamer

Mvh John

Fra : Gunnar

Dato : 13-08-05 13:46

> Joh... Men den skal du jo også tømme, og så skal du ned på posthuset og
> stå i kilometerlange køer i stedet for at kunne slubre ud til entredøren
> og hente dine reklamer

Der kan fås en ordning , -jeg ved ikke hvad den hedder- hvor
posthuset gemmer post, og så kan man ringe efter den og få den sendt til
en midlertidig adresse.
Min datter var boligløs, boede forskellige steder, fik posten opbevaret på
det seneste posthus og sendte bud efter posten en gang i mellem.
Gunnar

Fra : Jan Pedersen

Dato : 13-08-05 20:39

Vil det sige man bare ikke kan slippe for det reklame junk ? Så bliver jeg
nødt til at flytte min postadresse til posthuset...glemme alt om at hente
reklamejunken...og ellers bare blokere min postkasse. Idag sender ingen jo
snail mail og det offentlige sender til ens ePost box...så Postdanmark kan
jeg ikke bruge til noget...

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 14-08-05 10:04

In article <42fe4c56$0$67071$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, Jan Pedersen wrote:
> [...]
> snail mail og det offentlige sender til ens ePost box...så Postdanmark kan

Reklamer Nej Tak kommer du langt med. Men det stopper ikke alt. Det du ikke
bryder dig om skriver du uden på kuverten: Modtagelse nægtet, retur.

Hvis de sender dig noget med svarkuverter, så hælder du nogle våde aviser
i og sender retur. Og anmoder dem om ikke at sende dig flere reklamer.

Fra : Henrik Madsen

Dato : 15-08-05 22:55

On 14 Aug 2005 09:04:26 GMT, "Povl H. Pedersen"
<povlhp@acomputer.home.terminal.dk> wrote:

>Hvis de sender dig noget med svarkuverter, så hælder du nogle våde aviser
>i og sender retur. Og anmoder dem om ikke at sende dig flere reklamer.

VIl bare lige sige at denne metode tilsyneladende virker perfekt på
adresseret reklamejunk..

Modtog for et par år siden flere breve fra diverse
finanserings-selskaber (Citibank f.eks) totalt uopfordret ville de da
gerne lige fortælle mig at de kunne låne mig penge til alt muligt..

Har en kollega der modtog ca. de samme skrivelser, der gik helt sport
i hvem der kunne få svarkuverten til at veje mest...Må sige at min
kollega vandt, han fik en alm kuvert til at veje flere kilo og fylde
så meget at han måtte håndlevere den på posthuset fordi den ikke kunne
gå i en rød postkasse..

Nå men moralen må være at da de ikke har sendt mere må man gå ud fra
de fattede hintet..

PS. Husk at sende den del af brevet der indeholder din adresse med så
de ved hvem du er så de kan få dig slettet..

Henrik