Legestativ op mod skel..
Fra : BT

Dato : 10-08-05 19:41

Hejsa..

Der findes jo regler om hvor højt hegnet må være i skel. Og hvor højt man må
bygge i nærheden af skel.

Men hvad går et legestativ/klatrestativ ind under.
Kan ens nabo smække sådan en op 1 meter fra skel, når det stativet er ca. 3
meter..

/Brian

Fra : Petersen_Michael

Dato : 10-08-05 20:28

In news:42fa4a4a$0$97385$edfadb0f@dread16.news.tele.dk,
BT <brian.toft.remove.this@get2net.dk> Typed:
> [...]
>
> Men hvad går et legestativ/klatrestativ ind under.
> Kan ens nabo smække sådan en op 1 meter fra skel, når det stativet er

Det ved de hos den lokale tekniskeforvirring / forvaltning.
Afhængigt af omfanget på legeredskabet, kan det nok komme ind under reglerne
for småhuse, dvs. 2,5 meter er max højde, fra skel, og 2,5 meter ind på
grunden.
http://makeashorterlink.com/?H2231479B

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg

Fra : Grunt

Dato : 10-08-05 20:42

On Wed, 10 Aug 2005 20:41:13 +0200, "BT" <brian.toft.remove.this@get2net.dk>
wrote:
in dk.videnskab.jura
> [...]
>
>Men hvad går et legestativ/klatrestativ ind under.
>Kan ens nabo smække sådan en op 1 meter fra skel, når det stativet er ca. 3

Det er ikke et hegn, det er ikke en bygning, så............. ja.
Hvad med en sandkasse ? Et fodboldsmål (på langs eller på tværs)? Et
badmintonnet ? O.s.v. til leg eller hobby.

Fra : Eliasen

Dato : 10-08-05 22:16

"Grunt" <gruntsaver@msn.com> wrote in message

> Et badmintonnet ?

Eddermame et underholdende spil hvis nettet er tre meter højt.

--
Eliasen

Fra : Brian Binnerup

Dato : 11-08-05 09:01

> Eddermame et underholdende spil hvis nettet er tre meter højt.

Nåh - den faldt du over...

Da jeg læste det tænkte jeg "stakkels barn der skal klatre op i en tre meter
høj sandkasse."

Mvh

Brian

Fra : Mads Bondo Dydensbor~

Dato : 11-08-05 08:30

BT wrote:

> [...]
>
> Men hvad går et legestativ/klatrestativ ind under.
> Kan ens nabo smække sådan en op 1 meter fra skel, når det stativet er ca.

Helt generelt mener jeg at småhusreglementet - og de fleste regler i
almindelighed - ikke gælder hvis der er tale om ting/bygninger der næsten
udelukkende anvendes af børn. Det vil sige ting som sandkasser,
gyngestativer, legehuse/tårne, mv.

Jeg ved ihvertfald at man I frederikssund må bygge et op til 8 meter højt
legehus i skel, hvis det passer en. Jeg undersøgte det i forbindelse med at
jeg byggede et 3 meter højt tårn til min knægt, og der var beskeden fra
kommunen at hvis det var til børn, var det ikke omfattet af nogen regler.
( Noget andet er så at jeg spurgte min nabo, inden jeg byggede tårnet,
iøvrigt 6-7 meter fra skel).

De ved det på teknisk forvaltning.

Mads

--
Mads Bondo Dydensborg mads@dydensborg.dk
http://www.madsdydensborg.dk/

For every complex problem there is an answer that is clear, simple,
and wrong.

- H. L. Mencken

Fra : Grunt

Dato : 11-08-05 11:52

On Thu, 11 Aug 2005 09:30:09 +0200, Mads Bondo Dydensborg <madsdyd@challenge.dk>
wrote:
in dk.videnskab.jura

> [...]
>almindelighed - ikke gælder hvis der er tale om ting/bygninger der næsten
>udelukkende anvendes af børn. Det vil sige ting som sandkasser,

Pas nu på, børnene i gruppen mener den slags er 3 meter højt, når nu andre ting
er det.