Toldregler:
Fra : OB.

Dato : 09-08-05 17:04

Har bestil en holder til Gps til til 20$ har fået af vide af Fedex at der
skal betales told af pakker over 80 kr. Jeg mente at beløbet var noget
højere.

Fra : Jesper Lund

Dato : 09-08-05 17:14

OB. <obcutaway@klatterup.dk> wrote:

> Har bestil en holder til Gps til til 20$ har fået af vide af
> Fedex at der skal betales told af pakker over 80 kr. Jeg mente at
> beløbet var noget højere.

Det er det også (lidt højere, kan ikke huske den eksakte grænse), men
der skal betales moms hvis værdien af varen overstiger 80 kr. Og med
moms følger et gebyr til FedEx...

--
Jesper Lund

Fra : OB.

Dato : 09-08-05 17:24

"Jesper Lund" <jelu@despammed.com> skrev i en meddelelse

> Det er det også (lidt højere, kan ikke huske den eksakte grænse), men
der
> skal betales moms hvis værdien af varen overstiger 80 kr. Og med moms
> følger et gebyr til FedEx...

FedEx forlanger 125 + moms for at jeg skal betale moms 50 kr.

Fra : Jesper Lund

Dato : 09-08-05 17:49

OB. <obcutaway@klatterup.dk> wrote:

> FedEx forlanger 125 + moms for at jeg skal betale moms 50 kr.

Det er betalingen for at de laver arbejdet med fortoldningen.
(vælg levering med postvæsenet næste gang; her er gebyret kun 60 kr og
det er mere sandsynligt at pakken slipper i gennem "tolden").

--
Jesper Lund

Fra : Carsten Holck

Dato : 09-08-05 19:29

Jesper Lund said the following on 09-08-2005 18:13:

> Det er det også (lidt højere, kan ikke huske den eksakte grænse), men
> der skal betales moms hvis værdien af varen overstiger 80 kr. Og med
> moms følger et gebyr til FedEx...

Fra www.toldskat.dk:

Juridiske vejledninger > Toldvejledning 2005 - 3; Toldbehandling > D.4
Definitiv toldfrihed - Fællesskabsordningen
D.4.1. Forsendelser af ringe værdi

Rfo. 918/83 art. 27-28 Der skal ikke betales told af varer af ringe
værdi, der sendes direkte fra et ikke-EU-land til en modtager i EU.

Som varer af ringe værdi anses varer, hvis samlede egenværdi ikke
overstiger 22 EUR (ca. 165 kr.) pr. forsendelse.

Hvis egenværdien overstiger 22 EUR, skal der betales told af hele
forsendelsens værdi.

Indførsel kan ske uden fortoldning.

Fritagelsen omfatter ikke alkoholholdige drikkevarer, parfume og
toiletvand samt tobaksvarer.

Moms Momsfritagelse gives i samme omfang og på samme vilkår som for
toldfritagelse. Såfremt der er tale om erhvervsmæssige forsendelser er
momsfritagelsen dog betinget af, at varens værdi ikke overstiger 80 kr.

Så hvis det er en erhvervsmæssig forsendelse så er de 80kr rigtig nok,
men det er moms.Men for Fedex er det bare afgift ;-(

/carsten

Fra : OB.

Dato : 10-08-05 16:04

Tak for et præcist svar.

Fra : OB.

Dato : 11-08-05 19:19

Fedex. De er klar over de 80kr. men kun hvis pakken er afsendt
fra en privat person.