Forespørgsel ang loft i lejlighed ?
Fra : michael bach

Dato : 08-08-05 09:48

Jeg er lidt i et dilemma. Jeg købte en lejlighed i slutningen af 2002.

I denne er der opsat træ lofter. Jeg er gjort bekendt ved køb, at træloftet
er ulovligt opsat i henhold til loven omkring trælofter i lejligheder.

Efterfølgende har jeg fundet ud af at el installationerne, iforbindelse med
opsætningen af lofterne. Ikke er lovlige.

Jeg har ikke gjort noget ved det, da jeg nødigt vil hive loftet ned.

Mit spørgsmål er så, er det mit, eller tidligere ejers problem, at disse er
ulovlige. Og i tilfælde af jeg videre sælger lejligheden, uden at gøre ops,
på disse installationer (da jeg ikke er uddannet elektrikker, og derfor ikke
må pille i disse udtag, har jeg ingen mulighed for at vide om disse er
ulovlige)

Hvis det bliver mit problem. Hvad kan jeg så gøre, kan jeg holde tidligere
ejer ansvarlig på nogen måde ?

Eller er det 100% mit problem ? mener jeg ikke det er, da det er en skjult
installation, jeg af gode grunde ikke kan vide er ulovlige ?

/michael

Fra : Henning

Dato : 08-08-05 10:04

> [...]
>må pille i disse udtag, har jeg ingen mulighed for at vide om disse er

Det er lige nu dit, du kan selvfølgelig køre sag mod den tidligere
ejer, hvis du kan finde ham.
Den næste ejer vil køre sag mod dig, når/hvis du taber skal du
efterfølgende forsøge at få penge ud af den tidligere ejer, som skal
forsøge at få ud af den tidligere osv. Du kan ikke bare sende aben
videre uden selv at røre ved den.

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : michael bach

Dato : 08-08-05 10:08

"Henning" <nomail@all.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> efterfølgende forsøge at få penge ud af den tidligere ejer, som skal
> forsøge at få ud af den tidligere osv. Du kan ikke bare sende aben

Dvs, jeg kan lige så godt nu, allerede forsøge at få fat i den tidligere
ejer, og påbegynde at få det fixet. Nu ved jeg hvor manden bor, og jeg vil
derfor høre hvad han siger til det. Er nemlig ikke klar over om det er ham
der i sin tid opsatte loftet. Men håber da at man kan løse det fornuftigt.
Vil bare ikke lige pludselig stå med håret i postkassen, for noget jeg ikke
har gjort.

/michael

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 08-08-05 10:20

On Mon, 08 Aug 2005 10:47:58 +0200, michael bach wrote:

> [...]
>
> Efterfølgende har jeg fundet ud af at el installationerne, iforbindelse med
> opsætningen af lofterne. Ikke er lovlige.

Du er sikker på at det ikke er el-installationerne der gør loftet
ulovligt opsat?

--
MVH
osv...

Fra : michael bach

Dato : 08-08-05 10:29

"Frank E. N. Stein" <flatus@mail.invalid> skrev i en meddelelse

> Du er sikker på at det ikke er el-installationerne der gør loftet
> ulovligt opsat?
>
> --
> MVH
> osv...

Ja, der er en lov omkring trælofter i etage bebyggelse, som ikke er tilladt,
med mindre, nogle specielle forhold er overholdt. Det er hvad jeg har fået
at vide, der er på intet tidspunkt nævnt, noget om ulovlige el
installationer. Jeg prøver at høre ejendoms mælger senere idag, da de må
have noget info omkring dette. Ville bare gerne vide på § hvordan jeg står.

/Michael

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 08-08-05 20:40

On Mon, 08 Aug 2005 11:28:45 +0200, michael bach wrote:

> Ja, der er en lov omkring trælofter i etage bebyggelse, som ikke er tilladt,
> med mindre, nogle specielle forhold er overholdt.

Ja, det kommer lidt an på hvad der er på oversiden af lofet og hvor
langt der er fra træloftet til anden etageadskillelse.

> Det er hvad jeg har fået
> at vide, der er på intet tidspunkt nævnt, noget om ulovlige el
> installationer.

Hvis loftet er ulovligt pga brandforhold, skal du alligevel pille det ned
og så er det ligegyldigt hvad der er af el-installationer.
Hvis loftet er ulovligt pga el-installationerne, kan du nøjes med at
ændre på dem.

Nøjagtigt hvad står der om lofterne i dine papirer fra handelen?

--
MVH
osv...