Kan jeg gøre noget juridisk?
Fra : Ukendt

Dato : 05-08-05 12:38

Hej.
Jeg er i den situation at jeg har mistet min datter, og i den efterfølgende
tid brugte jeg tid med en pige - som jeg endte med at score - hendes kæreste
blev forståeligt nok vred og har gentagne gange svinet mig på nettet, men en
dag gik han over stregen og skrev følgende:

"Lidt sjovt at få så gode eksamensresultater uden at have læst op til
en eneste eksamen. Så er det man kommer til at tænke på hvor synd det
er for dem der er fede, dumme og grimme tabere, uden en eneste ting
de er gode til. Det må være trist hvis man så oven i købet har så
elendige gener at man ikke engang kan producere en velfungerende
unge... hvis den eneste ting man er god til, er at have ondt af
sig selv og score på medynk."

Nu er det jeg sidder tilbage og har lyst til at reagere på det skrevne - men
ved ikke hvilken måde jeg klarer den på..

Hvad kan jeg gøre - og er det han har skrevet overhovedet tilladt?

___
MVH
Brian

Fra : Per Christoffersen

Dato : 05-08-05 12:45

"Doktoren" <keine.mails.bitte> skrev i en meddelelse

> Hvad kan jeg gøre - og er det han har skrevet overhovedet tilladt?

Der er ingen juridisk indgangsvinkel til at løse dit problem på en fornuftig
måde.

/Per

Fra : Henning Makholm

Dato : 07-08-05 13:40

Scripsit "Per Christoffersen" <pc@NIXcomonto.dk>

> Der er ingen juridisk indgangsvinkel til at løse dit problem på en fornuftig
> måde.

Og hermed burde tråden have været slut. Sikke dog en gang irrelevant
mudderslyngen alle andre deltagere i den har kastet sig ud i. Hold nu op!

--
Henning Makholm "The Board views the endemic use of PowerPoint
briefing slides instead of technical papers as an

Fra : Jens Bruun

Dato : 05-08-05 14:04

"Doktoren" <keine.mails.bitte> skrev i en meddelelse

> Hvad kan jeg gøre

Nap en tudekiks og hold nallerne fra andres piger i fremtiden.

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 7/22/05)

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 06-08-05 00:13

On Fri, 05 Aug 2005 15:04:15 +0200, Jens Bruun wrote:

> Nap en tudekiks og hold nallerne fra andres piger i fremtiden.

Jeg mener bestemt der står noget i mindst en af vores mange love om at
man ikke må/kan eje et andet menneske.

--
MVH
osv...

Fra : Jens Bruun

Dato : 06-08-05 15:01

"Frank E. N. Stein" <flatus@mail.invalid> skrev i en meddelelse

> Jeg mener bestemt der står noget i mindst en af vores mange love om at
> man ikke må/kan eje et andet menneske.

Du har ret. Der er mange ting, der ikke står i vores love. Du er ikke så
gammel, vel?

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 06-08-05 19:38

On Sat, 06 Aug 2005 16:01:09 +0200, Jens Bruun wrote:

> Du har ret.

Det behøver du ikke at fortælle mig.

> Der er mange ting, der ikke står i vores love.

Ja, men ovenstående forhold er nu alligevel beskrevet i vores love.

> Du er ikke så gammel, vel?

Nej, og jeg er heller ikke hjerneskadet.
--
MVH
osv...

Fra : Jens. B.

Dato : 06-08-05 00:29

Jens Bruun wrote:
> "Doktoren" <keine.mails.bitte> skrev i en meddelelse

> Nap en tudekiks og hold nallerne fra andres piger i fremtiden.

Hvad kommer det dig ved, du er jo kun til mænd ?

Og fut så af helvet til.

Fra : Ukendt

Dato : 06-08-05 05:31

> Nap en tudekiks og hold nallerne fra andres piger i fremtiden.

Jeg rørte hende ikke før hun havde slået op med ham.. er du blevet droppet
til fordel for en anden, og er det i så fald derfor du lader din harme gå ud
over mig?

Fra : Jens Bruun

Dato : 06-08-05 14:59

> Jeg rørte hende ikke før hun havde slået op med ham.. er du blevet
> droppet til fordel for en anden, og er det i så fald derfor du lader
> din harme gå ud over mig?

Nej. Jeg er er gift/samlevende på 25. år, men kan derfor godt have min
mening om selvmedlidende og klynkende tøsedrenge, der ikke kan holde
fingrene fra andres piger.

Havde du være i nærheden af min kone, havde jeg ikke ladet mig nøje med blot
at skrive noget om dig. Så havde jeg gerne taget seks mdr. bag tremmer for
at lære dig lidt om "mit og dit".

Hvad mente du forresten, da du skrev "... og i den efterfølgende tid brugte
jeg tid med en pige - som jeg endte med at score - hendes kæreste
blev forståeligt nok vred...", hvis det ikke tydeligt indikerer, du pillede
ved en anden mands kæreste?

Fra : Eliasen

Dato : 06-08-05 16:10

> Havde du være i nærheden af min kone, havde jeg ikke ladet mig nøje med
> blot at skrive noget om dig. Så havde jeg gerne taget seks mdr. bag
> tremmer for at lære dig lidt om "mit og dit".

Aha. Hvad ville du så gøre ved din kone? Der skal som bekendt to til at lege
"lille doktor", så din hustru ville vel også have et ansvar desangående.

--
Eliasen

Fra : Jens Bruun

Dato : 06-08-05 18:42

"Eliasen" <kyskoen@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Aha. Hvad ville du så gøre ved din kone? Der skal som bekendt to til
> at lege "lille doktor", så din hustru ville vel også have et ansvar
> desangående.

Ja, og?

Fra : Eliasen

Dato : 07-08-05 09:25

> Ja, og?

Var det et svar på spørgsmålet? I givet fald demonstrerer du endnu engang
din manglende evne til at argumentere.

--
Eliasen

Fra : Jens. B.

Dato : 07-08-05 08:30

Eliasen wrote:
> [...]
>>

> Aha. Hvad ville du så gøre ved din kone? Der skal som bekendt to til
> at lege "lille doktor", så din hustru ville vel også have et ansvar

Er du sikker på han ikke er gift med en mand ?

Fra : Ukendt

Dato : 06-08-05 18:06

> [...]
> brugte jeg tid med en pige - som jeg endte med at score - hendes kæreste
> blev forståeligt nok vred...", hvis det ikke tydeligt indikerer, du

ved ikke om det kan siges meget bedre end jeg gjorde.. hun kom til at få
følelser for mig - og jeg sagde til hende at vi ikke kunne have noget
kørende så længe hun var sammen med hendes kæreste - hun droppede ham og så
kørte lavinen.. så jeg er en selvmedlidende og klynkende tøsedreng?
nånå.. man må da sige at du i så fald er en stor idiot, der dømmer folk
temmeligt hårdt, uden at have nogen egentlig indsigt i det emne hvorpå du
dømmer dem..

Fra : Morten Wartou

Dato : 06-08-05 20:06

> [...]
> blot at skrive noget om dig. Så havde jeg gerne taget seks mdr. bag
> tremmer for at lære dig lidt om "mit og dit".

Havde du taget seks måneder bag tremmer ville stillingen være således:

Du: er i spjældet og har fået ødelagt dit ry og din straffeattest ville ikke
være køn.

Eks-konen (som blot havde tilladt sig at blive forelsket): har fået slået
sin nye kæreste, som hun frivilligt har valgt, til plukfisk. Hun vil
sandsynligvis ikke synes du er nogen flink gut.

Konetyven (som blot havde tilladt sig at blive forelsket): slået til
plukfisk

Hvem vinder? Jeg har svært ved at se ideen. Du lærer ingen noget som helst,
folk vil blot se dit angreb som resultat af ekstrem jalousi og desperation
over at din kone har valgt en anden mand. Hvor mange af de utallige
skilsmisser i Danmark mon skyldes at en af parterne har fundet en anden at
dele seng med? Mit gæt: ret mange. Tænk om vi skulle have et voldsorgie hver
gang... Heldigvis er vi mere civiliserede end som så.

--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 06-08-05 22:52

"Morten Wartou" wrote
> Hvor mange af de utallige skilsmisser i Danmark mon skyldes at en af
> parterne har fundet en anden at dele seng med? Mit gæt: ret mange.

Njahh den bedre halvdel har sikkert opdaget at hun deler seng med en sjover

> Tænk om vi skulle have et voldsorgie hver gang...

Tjahh det sker så i de tilfælde desværre

> Heldigvis er vi mere civiliserede end som så.

Mjahh det er en lidt svær situation
Det kommer nok an på omstændighederne
Så civiliserede er vi nu heller ikke

- Peter

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 07-08-05 09:31

In article <42f53101$0$22505$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, Peter Lykkegaard wrote:
> "Morten Wartou" wrote
>
> Njahh den bedre halvdel har sikkert opdaget at hun deler seng med en sjover

Det er vist 10-20% af børnene i folkeskolen der ikke blodtype-
mæssigt kan have de forældre de tror.

Så der er vist en hel de af det, eller sygehusene sjusker.

Fra : Søren G

Dato : 11-08-05 12:03

> [...]
> Nej. Jeg er er gift/samlevende på 25. år, men kan derfor godt have min
> mening om selvmedlidende og klynkende tøsedrenge, der ikke kan holde

Andres piger ? Der er ingen ejendomsret involveret.

> [...]
blot
> at skrive noget om dig. Så havde jeg gerne taget seks mdr. bag tremmer for

Dit ? Du har ikke ejendomsret over din kone, men har du så ikke frygteligt
travlt hvor gang hun har været ude og handle, når du skal rundt og tæske
alle der har været bare i nærheden af hende ?

--
Søren

Fra : Jens Bruun

Dato : 11-08-05 14:06

"Søren G" <soreng@invalid.wq> skrev i en meddelelse

> Andres piger ? Der er ingen ejendomsret involveret.

Du snakker, som du har forstand til.

Fra : Søren G

Dato : 12-08-05 12:11

> "Søren G" <soreng@invalid.wq> skrev i en meddelelse

> Du snakker, som du har forstand til.

Tsk...Tsk...Tsk

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 05-08-05 14:54

"Doktoren" <keine.mails.bitte> skrev:

> Hvad kan jeg gøre - og er det han har skrevet overhovedet tilladt?

Ignorer ham. Han er sur over du har snuppet hans kæreste, og det er vel
forståeligt nok, og nok ikke noget du kan gøre noget ved og slet ikke
rent juridisk.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 05-08-05 20:11

Doktoren wrote:
-snip-

> Nu er det jeg sidder tilbage og har lyst til at reagere på det skrevne - men
> ved ikke hvilken måde jeg klarer den på..
>
> Hvad kan jeg gøre - og er det han har skrevet overhovedet tilladt?

Ja da. Mange andre end dig ville nok have holdt nallerne fuldstændigt
for sig selv, og så må du jo lære at leve med at det er en forståelig og
forventelig konsekvens fra eks'en og at han har ret til at mene og give
udtryk for hvad han vil om dig.

Det er ihvertfald langtfra slemt nok til at være ulovligt at skrive som
han gør.

Med venlig hilsen / Best regards
Martin Jørgensen

Fra : Kim Petersen

Dato : 05-08-05 23:00

> [...]
> for sig selv, og så må du jo lære at leve med at det er en forståelig og
> forventelig konsekvens fra eks'en og at han har ret til at mene og give

OT: Wauw en svada Doktoren modtager fra dig og ikke mindst Jens Bruun. Som
jeg forstår det var det ikke meningen at Doktoren ville erobre en andens
kæreste, og hans ordvalg ("score") var da nok også malplaceret, men mon ikke
de i sorgens stund har fundet ud af at de passer ganske godt sammen, og
sådan noget (ægte kærlighed, hvad ved jeg) skal man ikke stå i vejen for.
Jeg kan godt se at hendes tidligere kæreste er sur - hvem ville ikke være
det - men set i bakspejlet var det måske pga. hans kommentarer ganske
fornuftigt at hun bestemte sig for at han ikke var værd at samle på
alligevel.

Fra : Ukendt

Dato : 06-08-05 05:30

Faktisk er de kærester igen - jeg slog op med hende, da jeg ikke fik noget
som helst ud af vores pseudo-forhold - og hun hoppede tilbage til den hun
kom fra.. fair nok, jeg ved bare ikke hvorfor han føler et sådant behov for
at tilsvine mig..
Og nej, det var ikke min intention at score hende.. jeg forelskede mig i
hende, og ville faktisk ikke reagere på det, indtil jeg fik en fornemmelse
for at hun vist følte lidt ligesom jeg..

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 06-08-05 16:59

Kim Petersen wrote:

> [...]
> de i sorgens stund har fundet ud af at de passer ganske godt sammen, og

Ævl og vrøvleri. En lækker pige var på et tidspunkt forelsket i mig og
fik efterfølgende en kæreste i et seriøst forhold selvom hun stadigt
havde følelser for mig. Fordi jeg selv har prøvet at være i et forhold i
4 år og fået en datter med min eks, ville jeg dog ikke "trøste" hende
når hun blev uvenner med kæresten (og det skete ofte) - jeg kunne sgu'
sagtens have scoret hende hvis jeg ville.

> sådan noget (ægte kærlighed, hvad ved jeg) skal man ikke stå i vejen for.

ÆGTE KÆRLIGHED?!?!?!

Hold kæft, hvor er du langt ude nu... Og du er 15 år? ROTFLOL!

Keep on dreaming, LOL... Det var sgu' morsomt at læse

> [...]
> det - men set i bakspejlet var det måske pga. hans kommentarer ganske
> fornuftigt at hun bestemte sig for at han ikke var værd at samle på

Ævl og vrøvleri. Det giver jeg ikke en skid for. Man ved man gør, når
man er ved fuld bevidsthed.

Fra : Kim Petersen

Dato : 07-08-05 10:37

"Martin Jørgensen" <unoder.spam@spam.jay.net> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Keep on dreaming, LOL... Det var sgu' morsomt at læse

> Ævl og vrøvleri. Det giver jeg ikke en skid for. Man ved man gør, når

Puha en omgang... Det kræver vist ingen kommentarer herfra.