Hvorfor al den snak om lov om ophavsret?
Fra : Per

Dato : 02-08-05 13:15

Hej NG!

Hvorfor er der så meget interesse om Lov om ophavsret (LOO)

Det undrer mig, at der så meget interesse og spørgsmål om denne lov. Det er
jo kun en relativ ligegyldig civilretslov set i forhold til Straffeloven
eksempelvis.

For 5 år siden var der ingen der gik op i LOO - skyldes det udelukkende at
det er blevet meget nemmere at vidergive informationer digitalt eller hvad?

Det virker som om folk tror, at alle efterhånden har copyright på alt.

Er LOO virkelig så svært at hitte ud af?

--
Med venlig hilsen Per!

Fra : Lyrik

Dato : 02-08-05 14:15

> Hej NG!
>
> Hvorfor er der så meget interesse om Lov om ophavsret (LOO)
++++++++++++++++++++++++++
Fordi der er to strømninger i verden.

1.Alle informationer deles frit mellem menneskehedens folk praktisk talt
ubegrænset og billigt.

2.Alle informationer underlægges streng kontrol som holder dem kostbare.
Verdens befolkning bliver holdt uvidende og i fattigdom.
Copyrightorganisationer stortrives.

Det er min forklaring. Diskussion om emnet futtes til news:dk.politik

Hilsen
Jens

Fra : Grunt

Dato : 02-08-05 14:55

On Tue, 2 Aug 2005 14:15:06 +0200, "Per" <mesked@hotmail.com> wrote:
in dk.videnskab.jura
>Hej NG!
>
>Hvorfor er der så meget interesse om Lov om ophavsret (LOO)

Fordi der er kæmpemæssige beløb på spil.
Se blot hvor højt der gås op i kopiering af musik.

>Det undrer mig, at der så meget interesse og spørgsmål om denne lov. Det er
>jo kun en relativ ligegyldig civilretslov set i forhold til Straffeloven
>eksempelvis.

Hvis du skulle tjene al din indkomt ved at lave noget andre så ikke må lave
efter, ville du så ikke have der var en beskyttelse i form af en lov der kunne
få myndighederne til at lede efter dem der koperer dine ting og få dem til at
betale dig erstatning ?

>For 5 år siden var der ingen der gik op i LOO - skyldes det udelukkende at

Hvor har du det fra ? Det er helt sikker at musikbranchen altid har gået op i om
folk overtrådte LOO og var meget opsat på at finde synderne.

>det er blevet meget nemmere at vidergive informationer digitalt eller hvad?

Næh, det gør arbejdet med at finde piratkopister lidt sværere.

>Det virker som om folk tror, at alle efterhånden har copyright på alt.

Hvor har du det fra ?

>Er LOO virkelig så svært at hitte ud af?

Næh, det ser det da ikke ud til. Du modsiger dig selv.