Beskyttelse af titler
Fra : Carsten Overgaard

Dato : 01-08-05 15:30

I forbindelse med den påståede Sadolin-park skandale havde vi for et stykke
tid siden en tråd kørende i en af de andre forums omkring en eventuel
ophævelse af beskyttede titler.

http://groups.google.dk/group/dk.politik/browse_thread/thread/a22b1aa41c669e2e/362ad541abed3952?lnk=st&q=hvidvaskning+af+diverse&rnum=1&hl=da#362ad541abed3952

Forleden var jeg så inde i Brønshøj hos frisøren og hvor jeg sad og kiggede
over på den i bydelen førende advokat og ejendomsmælger virksomhed.

I et TV-program for et stykke tid siden var en journalist oppe og sætte et
par skilte op med ordet "Ej", fordi at de selv mente at de havde ført
dokumentation for at virksomheden hverken rådede over autoriserede advokater
eller ejendomsmælgere.

Disse "Ej" skilte var pillet ned igen. Er beskyttelsen og et eventuel
misbrug overhovedet noget som foreningerne går op i dag. Regner de deres
egne titler for så kostbare at de går efter folk, som misbruger dem?

Carsten Overgaard

Fra : Claus Tersgov

Dato : 01-08-05 17:48

"Carsten Overgaard" <info@carstenovergaard.dk> skrev

> Disse "Ej" skilte var pillet ned igen. Er beskyttelsen og et eventuel
> misbrug overhovedet noget som foreningerne går op i dag. Regner de deres
> egne titler for så kostbare at de går efter folk, som misbruger dem?

Når du skriver Brønshøj, så antager jeg, at du mener ham fup advokaten
Benny Lund Hansen?

Det var jo ikke bare en sag om beskyttede titler, det var en desideret
kriminel handling. Dels var han frataget sin bestalning, men kaldte sig
alligevel advokat ligesom han drev mere eller mindre ulovlig
advokatvirksomhed, og dels kaldre han sig statsautoriseret ejendomsmægler
uden at være det.

Der var vist også noget med beskyldninger om mandatsvig/bedrageri...

http://presse.dr.dk/presse/Article.asp?articleID=19140

Ejendomsmæglerforeningen sagde, at de ville kigge på det, men gad vide havd
resultatet blev. Han har nok været hurtig og fundet en stråmand, som ville
lægge navn til han tvivlsomme aktiviteter..

Desværre er der mig bekendt ikke blevet fulgt op på historien, men han
sidder bag sit vindue endnu. Jeg kører ofte forbi

Claus

Fra : Jonas Kofod

Dato : 02-08-05 00:00

> [...]
>
> Desværre er der mig bekendt ikke blevet fulgt op på historien, men han
> sidder bag sit vindue endnu. Jeg kører ofte forbi

Kommentar til stråmand. Hvis man har set udsendelsen vil man vide at manden
brugte sin datter som "officiel advokat". Hun boede og arbejdede dog i USA
(så vidt jeg husker) og havde intet praktisk at gøre med selskabet. Hendes
(danske) bestaltning var vist osse sat i depot - nu begynder min hukommelse
dog at komme til kort, men det var noget med at hun osse havde lavet noget
rod og så var tingene "ordnet" ved deponering (angiveligt en manøvre for at
undgå værre ting fra advkatforeningen). Disse ting var blandt dem som man
rodede op i/afslørede i programmet.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 02-08-05 13:42

"Jonas Kofod" <KofodFJERN@kampsax.dtu.dk> skrev

> Kommentar til stråmand. Hvis man har set udsendelsen vil man vide at
manden

Snip...

Ja, men med stråmand mener jeg det med aut. ejendommægler. Der var slet
ingen tillnyttet firmaet, som havde den relevante aut.

Claus