Pirat-DVD'er / Copyright ?
Fra : Peter Heide

Dato : 29-07-05 21:49

I PT Musikmarked ,og andre steder i København ,bliver der solgt
en serie DVD'er fra et tysk selskab kaldet FNM (Falcon Neue Medium)

Blandt andet ; Beatles ( div. soloprojekter : George Harrisons "Bangladesh
Concerts),live konserter med Genesis,promofilm m. Pink Floyd,
Bob Dylan TV optagelser 1963-1975 og mange flere. De IKKE
officielt udgivet. Kort og godt: Bootlegs.

Sælges for det meste imellem 40-100 kr pr DVD.

Kvaliteten er virkelig dårlig på de fleste af dem. Overspillet fra VHS til
DVD. Noget er hentet ned fra nettet i tvivlsom kvalitet etc.

Såvidt jeg ved, inden for EU, er copyright grænsen 50 år:

Er det ikke pisse ulovligt at sælge den slags DVDer i danske butikker ?

Frederiksberg Bibliotek er begyndt at udlåne selvsamme DVDer.

Fra : Grunt

Dato : 30-07-05 11:15

On Fri, 29 Jul 2005 22:49:27 +0200, "Peter Heide" <pheide@ofir.dk> wrote:
in dk.videnskab.jura
> [...]
>DVD. Noget er hentet ned fra nettet i tvivlsom kvalitet etc.
>
>Såvidt jeg ved, inden for EU, er copyright grænsen 50 år:

Og hvor har du fra at der ikke foreligger en tilladelse ?

Uden tilladelse=ulovligt.
Med tilladelse=lovligt.

>Er det ikke pisse ulovligt at sælge den slags DVDer i danske butikker ?

Hvor pisser de ?

Fra : Peter Heide

Dato : 30-07-05 19:39

> Uden tilladelse=ulovligt.
> Med tilladelse=lovligt.

> Hvor pisser de ?

Holy Shit. Sikke et lorte svar.

Og nu spørger du vel om hvor de skider henne ?

Fra : Claus Tersgov

Dato : 31-07-05 17:25

"Peter Heide" <pheide@ofir.dk> skrev

> Holy Shit. Sikke et lorte svar.

Det er det sædvanligvis fra Gerner. Gerner en blot en anonym klovn, som for
det meste ikke laver andet end at sidde foran sin skærm og spille åndsvag,
så bare ignorer ham hvis du kan.

Claus

Fra : Peter Heide

Dato : 30-07-05 19:53

> Og hvor har du fra at der ikke foreligger en tilladelse ?
>
> Uden tilladelse=ulovligt.
> Med tilladelse=lovligt.

Tror du virkelig at EMI giver en tilladelse, til et eller andet
tysk skod-selskab, at udsende en DVD som
de selv udgiver, for første gang, til nov/dec ??

Fra : Grunt

Dato : 30-07-05 21:23

On Sat, 30 Jul 2005 20:52:36 +0200, "Peter Heide" <pheide@ofir.dk> wrote:
in dk.videnskab.jura

>Tror du virkelig at EMI giver en tilladelse, til et eller andet
>tysk skod-selskab, at udsende en DVD som
>de selv udgiver, for første gang, til nov/dec ??

Det kan du så tage og smide en hellig skid efter.
bye.

Fra : Peter Heide

Dato : 30-07-05 22:07

> Det kan du så tage og smide en hellig skid efter.
> bye.

Du er sgu' da en skæg fætter. Jeg er da bedøvende ligeglad
om de sælger bootlegs, jeg bare interesseret i om det er lovligt og
hvordan reglerne er.

Fatter ikke du svare på mit indlæg ,når du tilsyneladende intet
ved omkring emnet .

Men HVIS du er psykiatrisk tilfælde er du hermed undskyldt.

Fra : peter@heide.1a.dk

Dato : 31-07-05 17:48

> Det er det sædvanligvis fra Gerner. Gerner en blot en anonym klovn, som for
> det meste ikke laver andet end at sidde foran sin skærm og spille åndsvag,
> så bare ignorer ham hvis du kan.

Det vil jeg fremover. Jeg var ikke klar over
at jeg havde med een af usenets landsbytosser at gøre.

Tak for tippet.

Fra : Grunt

Dato : 01-08-05 17:28

On 31 Jul 2005 09:48:23 -0700, peter@heide.1a.dk wrote:
in dk.videnskab.jura

>Det vil jeg fremover. Jeg var ikke klar over
>at jeg havde med een af usenets landsbytosser at gøre.
>
>Tak for tippet.

Da i begge hører til på en anstalt, så giver vi ikke meget for den slags bræk.

Fra : Peter Heide

Dato : 01-08-05 22:39

> Da i begge hører til på en anstalt, så giver vi ikke meget for den slags
bræk.

Nåh ? Du kunne ikke lade være med at vende tilbage, hva ?

"Vi" , skriver du,hvem er den anden ? også en festoriginal lige som dig ?

mvh Peter

Fra : Grunt

Dato : 02-08-05 11:01

On Mon, 1 Aug 2005 23:38:54 +0200, "Peter Heide" <pheide@ofir.dk> wrote:
in dk.videnskab.jura

>bræk.
>
>Nåh ? Du kunne ikke lade være med at vende tilbage, hva ?
>
>"Vi" , skriver du,hvem er den anden ? også en festoriginal lige som dig ?
>
>mvh Peter

Mere bræk fra een der ikke kan forsvinde af sig selv.
Smid du hellere med hellige skidder i stedet for.
Det er du jo bedst til.
Eller det lort du skriver.

Fra : Peter Heide

Dato : 03-08-05 01:13

> Mere bræk fra een der ikke kan forsvinde af sig selv.
> Smid du hellere med hellige skidder i stedet for.
> Det er du jo bedst til.
> Eller det lort du skriver.

Your Honor, I rest my case.

Fra : Mads Bondo Dydensbor~

Dato : 01-08-05 09:51

Peter Heide wrote:

> Frederiksberg Bibliotek er begyndt at udlåne selvsamme DVDer.

Så kan du nok godt regne med at det er lovligt. Bibliotekerne er meget
omhyggelige med den slags.

Jeg mener ihvertfald du kan tillade at hævde at du er i god tro, hvis det
skulle vise sig at der er rettighedsproblemer.

Der er selvfølgelig en mulighed for at bibliotekerne har fået clearet deres
eksemplarer, men dem der sælges i butikkerne ikke er det, men jeg tvivler
på at det er sandsynligt.

Mads

--
Mads Bondo Dydensborg mads@dydensborg.dk
http://www.madsdydensborg.dk/

But the Napster case is not just, or even mainly, about piracy. It is about
business models. The industry wants to stick to its old one - selling
expensive compact discs - and to protect it. But Napster's success shows
that there is a lot of appetite for a new model. The old model is legal, but
the new one is not, since the industry refuses to endorse it.

Artists' interests deserve legal protection, within limits; business models
do not.

- The Economist, 2001.02.24

Fra : Thomas Damgaard Niel~

Dato : 01-08-05 10:10

Mads Bondo Dydensborg wrote:
[et svar med en meget lang signatur]

Hej Mads.

Det ville være rart, hvis du ville overholde retningslinierne for
signaturer. De foreskriver, at en signatur på usenet maks må være 4 linier.

Læs mere på http://www.usenet.dk/netikette/signatur.html.

--
Thomas Damgaard Nielsen
http://thomasdamgaard.dk

``TV is chewing gum for the eyes.'' -- Frank Lloyd Wright

Fra : Mads Bondo Dydensbor~

Dato : 01-08-05 11:01

Thomas Damgaard Nielsen wrote:

> Mads Bondo Dydensborg wrote:
> [et svar med en meget lang signatur]
>
> Hej Mads.
>
> Det ville være rart, hvis du ville overholde retningslinierne for
> signaturer.

Ja, men det vil jeg ikke!

Mads

--
Mads Bondo Dydensborg mads@dydensborg.dk
http://www.madsdydensborg.dk/

All national institutions of churches, whether Jewish, Christian or
Turkish, appear to me no other than human inventions, set up to terrify and
enslave mankind, and monopolize power and profit.
- Thomas Paine (The Age of Reason)

Fra : Thomas Damgaard Niel~

Dato : 01-08-05 11:14

> Ja, men det vil jeg ikke!

*PLONK*

Fra : Claus Tersgov

Dato : 01-08-05 14:13

"Mads Bondo Dydensborg" <madsdyd@challenge.dk> skrev

> Ja, men det vil jeg ikke!

Det har du forpligtiget dig til i henhold til den aftale, du har indgået med
TDC.

http://download.tdconline.dk/pub/tdc/privat/internet/bredbaand/vilkaar/pdf/vilkaar_bredbaand_1.pdf

citat:
14.B. Kundens misligholdelse (TDC's lukkeret)
I tilfælde af kundens væsentlige misligholdelse af forpligtelser i henhold
abonnementsaftalen er TDC berettiget til at afbryde kundens forbindelser
ADSL-tjenesten og adgang til internettjenesten.

Følgende forhold anses blandt andet for væsentlig misligholdelse:

O. Kunden overtræder gentagne gange de til enhver tid gældende uskrevne
regler for god skik på internettet.

Citat slut.

Hvis du absolut insisterer på at opføre dig som en ubehøvlet skiderik i
nyhedsgrupperne, så skal du heller ikke forvente ret megen hjælp i
fremtiden...

Den form for opførsel efterlader ikke det indtryk, at du er i besiddelse af
noget specielt imponerende intellekt!

FUT dk.admin.netikette

Claus

Fra : Grunt

Dato : 01-08-05 17:36

On Mon, 1 Aug 2005 15:12:57 +0200, "Claus Tersgov" <nospamnews@tersgov.dk>
wrote:
in dk.videnskab.jura

> [...]
>

> Følgende forhold anses blandt andet for væsentlig misligholdelse:
>

>O. Kunden overtræder gentagne gange de til enhver tid gældende uskrevne

Kan det i det hele taget holde i en retssag ? "gældende uskrevne regler",
hvordan kan uskrevne regler være gyldige ? Hvilke regler er det nøjagtigt TDC
hanviser til ? RFC 1855 ? Netikettegruppens meget tvivlsomme
oversætning/tolkning af samme, eller hvad de nu har tolket (forkert) ?

> [...]
>fremtiden...
>
>Den form for opførsel efterlader ikke det indtryk, at du er i besiddelse af

At tvivle på andres klogskab er altså din højde på god opførsel. Ok, så ved vi
det, men lad mig udtrykke, at du dermed ikke er en skid bedre.

Fra : Mads Bondo Dydensbor~

Dato : 02-08-05 12:24

Claus Tersgov wrote:

> "Mads Bondo Dydensborg" <madsdyd@challenge.dk> skrev

> Det har du forpligtiget dig til i henhold til den aftale, du har indgået
> med TDC.

Det mener jeg ikke du har ret i. Under alle omstændigheder vil jeg med
sindsro afvente at de opsiger min aftale.

> Hvis du absolut insisterer på at opføre dig som en ubehøvlet skiderik i
> nyhedsgrupperne, så skal du heller ikke forvente ret megen hjælp i
> fremtiden...

Jeg mener ikke du med rette kan hævde at jeg har optrådt ubehøvlet.

> Den form for opførsel efterlader ikke det indtryk, at du er i besiddelse
> af noget specielt imponerende intellekt!

Hvorimod dit naturligvis illustreres glimrende af din høflige replik, samt
sider som http://www.kandu.dk/dk/news/392737/groupid/20215

> FUT dk.admin.netikette

Jeg har undladt at svare der, fordi jeg gider ærligt talt ikke skulle
diskutere med de selvbestaltede news politimænd.

Som du ser, er min signatur skrevet med "-- " som den skal. Hvis du
virkeligt ikke kan holde til at se et par linier ud over fire en gang
imellem, så sæt din newsreader til enten ikke at se mine posts, eller ikke
at vise dig signaturen. Det burde være rimeligt trivielt.

Vi skriver 2005. Det der med max 4 linier af 72 tegn var relevant i 1994,
men i dag er jeg overbevist om at de fleste kan klare et par linier ud over
4 i deres newsreader en gang i mellem. Ellers så må du arbejde for at få
udvidet nntp til at have en særlig signaturfri mode.

Det var vist det hele. Undskyld til resten af gruppen for den støj jeg har
været med til at skabe...

Mads

--
Mads Bondo Dydensborg mads@dydensborg.dk http://www.madsdydensborg.dk/

"HELP, THE PRICE OF INFORMATION HAS FALLEN AND IT CAN'T GET UP"

- http://www.shirky.com/writings/information_price.html

Fra : Claus Tersgov

Dato : 02-08-05 13:52

> [...]

> 4 i deres newsreader en gang i mellem. Ellers så må du arbejde for at få
> udvidet nntp til at have en særlig signaturfri mode.

Sagt på en anden måde, du vil skide på reglerne!

Uanset hvad du har af lamme bortforklaringer, så er det et faktum, at du
skider højt og flot på reglerne og dermed på andre skribenter....

Hvad er det helt præcist der gør, at du mener du er så speciel, at du har
ret til at skide på de regler, som bør gælde for alle?

Hvis du synes reglerne er utidsvarende, så er det *dig* der skal arbejde for
at få dem ændret!

Claus

Fra : Grunt

Dato : 02-08-05 14:29

On Tue, 02 Aug 2005 13:23:41 +0200, Mads Bondo Dydensborg <madsdyd@challenge.dk>
wrote:
in dk.videnskab.jura

>Det mener jeg ikke du har ret i. Under alle omstændigheder vil jeg med
>sindsro afvente at de opsiger min aftale.

Jeg vil nu tro at dit abonnement bliver opsagt og at du for at få det
genoprettet skal gennem en retssag hvor du tilbageviser opsigelser på grundlag
af en overtrædelse af "gældende uskrevne regler".
Hvordan kan uskrevne regler være gyldige vilkår for et internetabonnement ?
Hvilke regler, helt præcist, vil tdc påberåbe sig i en retssag ?
Som aftale kan det ikke være gyldigt.

Lad os se om der er nogle jurakyndige i gruppen.