Strandsand
Fra : Lars Raaby

Dato : 29-07-05 21:43

Er det tilladt at køre ud til en offenlig strand i Danmark og hente et
læs sand til egen sandkasse?

Et læs er her 1 kubikmeter eller 500 kg som må være i en trailer.

--
MVH
Lars Raaby

Fra : Sybil

Dato : 29-07-05 22:06

"Lars Raaby" <Lars.Raaby@kabelmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> sand til egen sandkasse?
>
> Et læs er her 1 kubikmeter eller 500 kg som må være i en trailer.

Du kan læse om det her
http://www.skovognatur.dk/Ud/Faerdsel/SandOgSten.htm

Majken

Fra : Lars Raaby

Dato : 30-07-05 12:04

Sybil skrev:
> "Lars Raaby" <Lars.Raaby@kabelmail.dk> skrev i en meddelelse

> Du kan læse om det her
> http://www.skovognatur.dk/Ud/Faerdsel/SandOgSten.htm
>
> Majken

Tak for linket.

--
MVH
Lars Raaby

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 29-07-05 22:56

> [...]
> sand til egen sandkasse?
>
> Et læs er her 1 kubikmeter eller 500 kg som må være i en trailer.

Nope, det er ikke lovligt.
Noget andet er, at det ikke kan betale sig.

Strandsand er slebet rundt af vandet og ikke ret godt i en sandkasse.
Sand fra en grusgrav er meget bedre, og du kan som regel få en trailerfuld
for 20-40 kr selvafhentet.

Og pas nu på!

En kubikmeter sand vejer 1600 kg og ikke 500!
Smider du en kubikmeter på traileren, smadrer du den. (Sand er den hyppigste
årsag til STD (Sudden trailer death))
Og gutten med gummigeden bare elsker at overlæsse folks trailere, når de
ikke ved bedre
(Så kan de lære det)

Nøjes med en 1/4 læs, så går du ikke helt galt i byen (afhængig af
traileren)

--
Jesper Nielsen
aka

Fra : -= JF =- priv

Dato : 29-07-05 23:44

"Frodo Nifinger" <jni@GIRAFtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Sand fra en grusgrav er meget bedre, og du kan som regel få en trailerfuld
> for 20-40 kr selvafhentet.
>
> Og pas nu på!

Nemlig: Pas på - for noget af det sand / meget fine grus er gulligtt, og det
misfarver ungernes tøj helt vildt
Vi købte noget af det sand da vores unger var små, og aldrig har vi haft så
mange gule bukseknæ og bukserøve som dengang...

Mvh John

Fra : Jens. B.

Dato : 30-07-05 19:05

Frodo Nifinger wrote:
> [...]
> Noget andet er, at det ikke kan betale sig.
>
> Strandsand er slebet rundt af vandet og ikke ret godt i en sandkasse.

Det har bare intet med strandsand at gøre da det er bakkematrialer og
strandsand er sømatrialer.

Fra : Mads Bondo Dydensbor~

Dato : 01-08-05 09:52

Jens. B. wrote:

> Det har bare intet med strandsand at gøre da det er bakkematrialer og
> strandsand er sømatrialer.

Der er også grusgrave der leverer sømaterialer (skulle jeg mene).

Mads

--
Mads Bondo Dydensborg mads@dydensborg.dk
http://www.madsdydensborg.dk/

I cannot conceive of a God who rewards and punishes his creatures, or has a
will of the type of which we are conscious in ourselves. An individual who
should survive his physical death is also beyond my comprehension, nor do I
wish it otherwise; such notions are for the fears or absurd egoism of feeble
souls.
- Albert Einstein (The World as I See It, 1949)

Fra : Jens. B.

Dato : 30-07-05 19:02

Lars Raaby wrote:
> Er det tilladt at køre ud til en offenlig strand i Danmark og hente et
> læs sand til egen sandkasse?
>
> Et læs er her 1 kubikmeter eller 500 kg som må være i en trailer.

1 kubikmeter vejer altså ca 1400 kg.

Fra : Lars Raaby

Dato : 30-07-05 21:24

Jens. B. skrev:

> 1 kubikmeter vejer altså ca 1400 kg.

Det skulle nu ikke tages så bogstaveligt hvor meget det vejer.
Hvis jeg kun skrev et læs så ville der snart komme en masse indlæg om
hvor stort et læs er.

Jeg har fået et svar i et andet indlæg.

--
MVH