fup faktura ?
Fra : Henrik Stidsen

Dato : 29-07-05 20:17

Jeg er ualmindeligt træt af at skulle venter 20-30 minutter i telefonen
får at få kontakt til diverse selskaber jeg er kunde hos.
Får at ruske lidt i et af disse selskaber har jeg tænkt mig at sende en
regning for "spildtid" efter et opkald på 1 time og 23 minutter - af
disse var ventetiden ca. 1 time og 15 minutter.

Spørgmålet er så, kan jeg risikere at rende ind i ulovligheder ved at
tilsende virksomheden en regning for 1 time og 15 minutters spildtid af
XXX kroner, diverse gebyrer og lign. ?

Fra : Anders Christensen

Dato : 29-07-05 20:29

Henrik Stidsen wrote:
> [...]
>
> Spørgmålet er så, kan jeg risikere at rende ind i ulovligheder ved at
> tilsende virksomheden en regning for 1 time og 15 minutters spildtid af

Det har jeg sjovt nok også overvejet med et større svensk
mobiltelefoniselskab som jeg nu efterhånden har spildt omkring 15 timer
på at slippe af med.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 29-07-05 21:07

Anders Christensen has brought this to us :
> Det har jeg sjovt nok også overvejet med et større svensk
> mobiltelefoniselskab som jeg nu efterhånden har spildt omkring 15 timer på at
> slippe af med.

Jeg tror det er det samme selskab...

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 30-07-05 00:26

Henrik Stidsen wrote:

> Spørgmålet er så, kan jeg risikere at rende ind i ulovligheder ved at
> tilsende virksomheden en regning for 1 time og 15 minutters spildtid
> af XXX kroner, diverse gebyrer og lign. ?

Nej, som beskrevet her, vil det ikke være ulovligt at rejse et sådant krav.

Telia vil naturligvis afvise kravet (hvis de da svarer), og så må du ad
domstolene til

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 30-07-05 01:12

Den 30-07-05 01.25 skrev Kevin Edelvang følgende:

> Nej, som beskrevet her, vil det ikke være ulovligt at rejse et sådant krav.
>
> Telia vil naturligvis afvise kravet (hvis de da svarer), og så må du ad
> domstolene til

Og domstolene vil sikkert interessere sig for, hvilken aftale om
betaling for ventetid han har indgået med teleselskabet.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Gratis backup med Ceren Backup.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 30-07-05 13:40

Kim Ludvigsen used his keyboard to write :
> Og domstolene vil sikkert interessere sig for, hvilken aftale om betaling for
> ventetid han har indgået med teleselskabet.

Bare rolig, så langt kommer det ikke :)

Fra : ha

Dato : 30-07-05 09:12

Kevin Edelvang wrote:
> Telia vil naturligvis afvise kravet (hvis de da svarer), og så må du
> ad domstolene til

Ja, og så skal beløbet jo medtages på selvangivelsen som indtægt.
Betaler de så ikke pengene, kan du først igen fradrage beløbet efter
dommen er faldet.

/ha

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 30-07-05 13:41

It happens that Kevin Edelvang formulated :

> Nej, som beskrevet her, vil det ikke være ulovligt at rejse et sådant krav.

Godt...

> Telia vil naturligvis afvise kravet (hvis de da svarer), og så må du ad
> domstolene til

....og formålet er også primært at "klage" over deres horrible
ventetider på en lidt alternativ måde. Betaler de pengene er det jo
vældig, hvis ikke håber jeg bare de ikke blive alt for knotne :)

Fra : thedaene@hotmail.com

Dato : 01-08-05 10:24

Ville det ikke være nemmere at sende regningerne retur med oplysning om at
man ønsker en opringning pga X problem ?

Mig bekendt har man ikke et retskrav hvis man retuner en faktura, et
retskrav kan herefter kun fastlægges af en domstol, jeg er sikker på at det
ville en expert herinde kunne sige mere om.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 01-08-05 13:44

It happens that thedaene@hotmail.com formulated :
> Ville det ikke være nemmere at sende regningerne retur med oplysning om at
> man ønsker en opringning pga X problem ?

Hvem skal sende regningen retur ? Telia ?

> Mig bekendt har man ikke et retskrav hvis man retuner en faktura, et retskrav
> kan herefter kun fastlægges af en domstol, jeg er sikker på at det ville en
> expert herinde kunne sige mere om.

Ikke forstået...

Fra : thedaene@hotmail.com

Dato : 02-08-05 00:45

> Hvem skal sende regningen retur ? Telia ?

Det giver vist sig selv!

Modtager sender retur til afsender

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 02-08-05 11:37

thedaene@hotmail.com formulated on tirsdag :

> Det giver vist sig selv!

Åbenbart ikke ;)

> Modtager sender retur til afsender

Så kan jeg jo da bare sende retur til dem at de selv må ringe ide det
er umuligt at komme i kontakt med dem...