Gratis computerblad til folket
Fra : Kim2000

Dato : 01-09-05 19:57

Så er det der kommer dels en reklame for Din Computer 31, som du kan
downloade gratis på www.damat.dk og dels kommer der så en anmeldelse her
i gruppen.

Defender Of The Crown er blevet genudgivet i en ny "digital
remastered edition" som ClickBOOM kalder det. Foruden denne nye udgave
rummer cd'en et par originale udgaver til bl.a. Commodore 64, EGA (4
farver og biplyde) og lidt andet.
Spillet er nogenlunde det samme som Amigaudgaven i 1987, og man har
egentlig ikke rigtig udnyttet mulighederne i cd mediet og den ekstra
kraft som computerne har i dag. Under turneringerne blafre flagene
f.eks. ikke, publikum bevæger sig ikke, under kampene ser man ikke
slaget, og når man skal styre sin katapult bevæger bladene sig ikke og
den slags. Alt i alt er grafiksiden ret skuffende.

Lydmæssigt er det den originale lyd, det er altså ganske fin - hvis
året var 1990, men i dag er kravene højere, og hverken lyd eller grafik
er i dag, hvad vi kan og bør forvente.

Det kendetegner Defender Of The Crown, det ligner sig selv. Men da
grafik og lyd er langt under dagens standard lægger man øjeblikkelig
mærke til det ekstremt simple gameplay. Strategidelen er uhyggelig
simpel, det er for let at vinde, men det er svært at holde sig vågen
længe nok til at gøre det.

Spillet fylder hele Mb, heraf er de 475 grafik, og det er klart, når
man lader én frame fylder 120 Kb i BMP format - tåbeligt. Og når det
oveni købet kun kan lægges på c drevet, så er det virkelig irriterende.
Jeg prøvede også at installere C64 spillet, og det var da en sød
oplevelse, men det slog mig hvor lidt ClickBOOM har gjort ved spillet,
man har ikke udviklet gameplayet overhovedet, det holder bare ikke og
slet ikke til 249 kroner.

ClickBooms vej fra Amiga til PC har indtil videre ikke været præget af
succes, og dette spil ændre ikke på det faktum.

--
www.damat.dk kan du hente Samfundet omkring os gratis.
Din Computer er et computerblad, som kan hentes 6 gange om året -

Fra : Anders Matthiessen

Dato : 01-09-05 20:57

Kim2000 wrote:
> Så er det der kommer dels en reklame for Din Computer 31, som du kan
> downloade gratis på www.damat.dk og dels kommer der så en anmeldelse her
> i gruppen.

Udmærket blad, du har i hvertfald én fast læser nu

/Anders

Fra : Kim2000

Dato : 05-09-05 17:58

"Anders Matthiessen" <web@dioder.dk> skrev i en meddelelse

> Udmærket blad, du har i hvertfald én fast læser nu

Tak, det betyder meget at man føler der er en grund til at lægge
arbejdet i bladet. Der har indtil nu været 179 downloades af bladet
indtil videre, det er da meget fint. Jeg håber selvfølgelig fortsat der
kommer lidt kommentare omkring bladet (ikke nødvendigvis her, men på
mailen).

mvh
Kim