Danskproducerede spil
Fra : Jonas Nielsen

Dato : 28-08-05 15:46

Hvilke danskproducerede computerspil findes der egentlig. Er der nogen
der kan tilføje til følgende liste ?

Hitman-spillene og Freedom Fighters (IO Interactive).
Blackout, Englen, Giften, Mistænkt (Deadline games).
Gangland (Media Mobsters).
Spøgelse med forkølelse m.fl (Savannah.dk).
Hugo-spillene (ITE).
Oswald (måske også ITE)
Persian Gulf Inferno (Amiga, i starten af 90'erne)
Kaptajn Kaper i Kattegat (pc, 1982)
Tom & jerry (Amiga i slutningen af 80'erne - lavet af en dansker der
engang blev interviewet i Troldspejlet)

Fra : Bruno

Dato : 28-08-05 16:14

Jonas Nielsen wrote:
> [...]
> Kaptajn Kaper i Kattegat (pc, 1982)
> Tom & jerry (Amiga i slutningen af 80'erne - lavet af en dansker der

Palle Pirat og fl. andre (EMP)
og så er der de dersens fra DR som jeg ikke kan huske hvad hedder. Samt
en hel folk ikke komercielle, eksempelvis DIKU-MUD.

Mvh

Bruno

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 28-08-05 19:43

In article <4311d4c5$0$67264$157c6196@dreader2.cybercity.dk>, Bruno wrote:

> Palle Pirat og fl. andre (EMP)
> og så er der de dersens fra DR som jeg ikke kan huske hvad hedder. Samt
> en hel folk ikke komercielle, eksempelvis DIKU-MUD.

DR spil, Er det perkerspillet du taler ?

Fra : Christian

Dato : 28-08-05 16:24

"Jonas Nielsen" <jonasn@mail.tele.dk> wrote in message
> [...]
> Kaptajn Kaper i Kattegat (pc, 1982)
> Tom & jerry (Amiga i slutningen af 80'erne - lavet af en dansker der

hvad jeg lige kan komme på fra leveren..

C64: The Vikings (kele line), tiger mission (kele line), MACH, Eagles.

Amiga: sword of sodan, datastorm, Battle squadron, Hybris, Globus

Fra : Jonas Nielsen

Dato : 28-08-05 18:56

Christian wrote:

> hvad jeg lige kan komme på fra leveren..
>

> C64: The Vikings (kele line), tiger mission (kele line), MACH, Eagles.
>
> Amiga: sword of sodan, datastorm, Battle squadron, Hybris, Globus

Tak. Er du sikker på at der var et spil til Amiga der hed Globus. Kan du
henvise til en side der beskriver spillet ?

Fra : Christian

Dato : 28-08-05 21:46

> Tak. Er du sikker på at der var et spil til Amiga der hed Globus. Kan du
> henvise til en side der beskriver spillet ?

Der er ham der lavede det:
http://home1.inet.tele.dk/jbech/globulusreviews.htm

Fra : Lars Balker Rasmusse~

Dato : 28-08-05 21:57

Jonas Nielsen <jonasn@mail.tele.dk> writes:
> Hvilke danskproducerede computerspil findes der egentlig. Er der nogen
> der kan tilføje til følgende liste ?

Hvor trækker du grænsen? Earthworm Jim 2+1 til DOS blev kodet af to
danskere, men var tysk produceret efter amerikansk oplæg.

Til gratis-listen kan vi tilføje FreeCiv.
--
Lars Balker Rasmussen

Fra : Kasper Aae

Dato : 29-08-05 12:42

Tribal Trouble (Oddlabs), http://oddlabs.com

--
Kasper Aae

Fra : Nero-Wolfe

Dato : 01-09-05 07:55

"Kasper Aae" <nospam@thanks.com> skrev i en meddelelse

> Tribal Trouble (Oddlabs), http://oddlabs.com
>
> --
> Kasper Aae
Hvad med
magnus og myggen (IVANOFF Interactive A/S)
Pixeline
Nero