nogen der ved hvor kan kan få HL2
Fra : Michael

Dato : 27-08-05 09:52

til minder end 208kr?

Fra : Thomas Finnerup

Dato : 27-08-05 10:24

On Sat, 27 Aug 2005 10:52:06 +0200, "Michael" <m@m.dk> wrote:

> til minder end 208kr?

Du synes måske ikke at et af de bedste spil nogensinde er 208 kr.
værd?

Venligst
Thomas

Fra : Mikael Schøler

Dato : 27-08-05 10:35

Thomas Finnerup wrote:

> Du synes måske ikke at et af de bedste spil nogensinde er 208 kr.
> værd?
>

> Venligst
> Thomas
Kan jo være manden ikke har råd til mere end 150,- ;)

Fra : Bruno

Dato : 27-08-05 11:50

Thomas Finnerup wrote:
> Du synes måske ikke at et af de bedste spil nogensinde er 208 kr.
> værd?

Jeg går udfra du kun har spillet Minestyrger og HL2 siden du rangerer
HL2 så højt. Bevares det er flot og teknisk imponerende, men særligt
opfindsomt synes jeg ikke man kan beskylde det for at være. Samtidigt er
det totalt linært, historien har ikke megen dybde og charme kan man vist
heller ikke sige det har.

Selv hvis vi holder os til samme spiltype er der imho. en del spil som
er væsentligt bedre, her tænker jeg på spil som Deus Ex, Far Cry,
Unreal, NOLF, NOLF2.

Mvh

Bruno

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 27-08-05 12:21

"Bruno" wrote

> Selv hvis vi holder os til samme spiltype er der imho. en del spil som er
> væsentligt bedre, her tænker jeg på spil som Deus Ex, Far Cry, Unreal,
> NOLF, NOLF2.

FarCry med de tætklippede, friserede greens i junglen og azurblå vand uden
antydning af forurening
Jep "fed" atmosfære
Btw lidt slapt at man kan skyde en fjende på lang afstand og NPC lige ved
siden af fortsætter som om intet var hændt

NOLF må jeg nødvendigvis tage hatten af pga dens orginalitet

Deus Ex formåede ikke at holde dampen oppe i efterfølgende versioner

Unreal - ja navnet taler for sig selv

HL2 tilbyder trods alt et til dels troværdigt environment
Jaja jeg ved godt det ikke er den skarpeste historie og en del scener er
meget "konstrueret"
Mod kærlighed kæmper selv guderne forgæves

- Peter

Fra : Michael Holm

Dato : 27-08-05 12:31

NOLF?

--Michael

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 27-08-05 12:54

"Michael Holm" wrote

> NOLF?

Yep?

Man spiller en kvindelig agent mod overmagten
Der er nogle ret sjove puzlles

http://www.noonelivesforever.com/

- Peter

Fra : Bruno

Dato : 27-08-05 21:16

Peter Lykkegaard wrote:

> FarCry med de tætklippede, friserede greens i junglen og azurblå vand uden
> antydning af forurening
> Jep "fed" atmosfære

OK, smag og behag. Jeg synes da trækket med at "spille" i en
postkort verden er helt fin.

> Btw lidt slapt at man kan skyde en fjende på lang afstand og NPC lige ved
> siden af fortsætter som om intet var hændt

Et typisk problem for rigtig mange spil, jeg påstod jo heller ikke Far
Cry var perfekt.

> NOLF må jeg nødvendigvis tage hatten af pga dens orginalitet

Netop, både det og efterfølgeren er rigtig godt. Det spil der blev lavet
som spin off holder dog ikke rigtig, men det blev dog også solgt som
værende let underholdning til en reduceret pris. Deres aktuelle spil,
F.E.A.R. tegner forøvrigt rigtig godt.

> Deus Ex formåede ikke at holde dampen oppe i efterfølgende versioner

Enig, jeg nævnte bevidst ikke Deus Ex 2 som vist må sige at være et af
de større flop.

> Unreal - ja navnet taler for sig selv

Scenen med de terninge spillende vagter er imho en klassiker, det spil
kunne så meget. Unreal 2 er også ok, men slet ikke noget specielt.

> HL2 tilbyder trods alt et til dels troværdigt environment
> Jaja jeg ved godt det ikke er den skarpeste historie og en del scener er
> meget "konstrueret"
> Mod kærlighed kæmper selv guderne forgæves

Det der genere mig mest er at det gamle HL faktisk er bedre, de kunne
havde lavet så meget mere med den teknologi og de resourcer de havde til
rådighed. Men nej, hellere lave flot grafik end god historie.

Forresten så glemte jeg helt at nævne Terminator Future Shock på min
lille liste, vi taler her om et spil fra før 3D kort og alligevel havde
man mouselook, køretøjer og fly man kunne bemande, baner hvor man
bevægede sig inde og ude og ret store baner. Plus at atmosfæren var
rigtig, rigtig god - på højde med Unreal.

Mvh

Bruno

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 27-08-05 21:43

"Bruno" wrote

> Scenen med de terninge spillende vagter er imho en klassiker, det spil
> kunne så meget. Unreal 2 er også ok, men slet ikke noget specielt.

Ahhm det første i serien, jeg havde ikke lige tankerne så langt tilbage

> Det der genere mig mest er at det gamle HL faktisk er bedre,

Meget!!
Introen (turen med "undergrundsbanen") i HL er en klassiker
Jeg har ikke se det overgået i noget andet spil
Hmm måske i Homeworld

> de kunne havde lavet så meget mere med den teknologi og de resourcer de
> havde til rådighed. Men nej, hellere lave flot grafik end god historie.

Er det ikke det typiske med de spil der kommer frem i dag?
Ser i øvrigt frem til STALKER, det ser spændende ud

Tilbage til Half.Life 2:

Hvis man har opmærksomheden med i HL2 så kan man flere træk taget direkte
fra Orwells 1984
Tankepoliti etc
Der er en scene hvor hvor man kører ned i elevator til laboratoriet i Black
Mesa East hvor der sidder to og spiller skak
http://www.garywhittle.co.uk/half-life-2/chess-1084.jpg

Direkte taget fra 1984
http://www.line-a.com/opennote/may02/pictures/chess4.jpg

I 1984 er der flere referencer til "Orange and Lemmons"
http://www.garywhittle.co.uk/half-life-2/oranges_and_lemons.jpg

Oprindelse
http://www.bbc.co.uk/dna/h2g2/A696125

Der er langt mere i HL2 end øjet der ser

- Peter

Fra : Hans Nikolajsen

Dato : 27-08-05 22:27

Jadav!

Nej, lad os få noget Serious Sam & Serious Sam II.

Det er nok det spil der kommer tættest på virkeligheden! ((c;

Alle de spil er alle fuldstændige urealistiske!

Jeg har spillet FarCry og HL2, jamen de er da flotte, men det er ikke noget
at skrive hjem om.

Man kan kun løbe fremad, man kan ikke spille spillet på en anden måde.

Om det hedder HL2 eller Serious Sam, det er vis lige fedt.

Ja det er min mening!

Mvh.
Hans

Fra : Jakob

Dato : 28-08-05 10:15

In article <43104555$0$78282$157c6196@dreader1.cybercity.dk>,
dont.use@this.address.ever says...

> Jeg går udfra du kun har spillet Minestyrger og HL2 siden du rangerer
> HL2 så højt. Bevares det er flot og teknisk imponerende, men særligt
> opfindsomt synes jeg ikke man kan beskylde det for at være.

Det er sgu godt nok en underdrivelse.

jeg er helt enig med dem der mener at det er det bedste spil ever, og
det er pga den helt enestående stemning der er i spillet.

Det er suverænt det spil hvor jeg mest har følt at jeg var en del af
handlingen i spillet. De her lange passager hvor man bevæger sig rundt i
øde landskaber og bare føler sig ALENE det er fandeme genialt. Og så
hele den fysiske engine endnu en genialitet.

Gravity gun er da bare det allermest geniale våben ever i et spil. Det
jeg finder allerbedst er den måde hvorpå de andre figurer forholder sig
til ens egen. De drejer hovedet mod en og følger en med øjnene selvom de
taler med en anden karakter, sådanne nogle små detaljer finder jeg
supercool og er med til at få en til at føle at der er en interaktion
mellem figurene.

Og så afvekslingen, de her spil i spillet, når man er ligeved at begynde
at kede sig så ændrer spillet karakter.

En anden fed ting er de små intelligente opgaver man skal løse engang
imellem.

Nej det er sgu et spil hvor kan fornemme at der ligger tankevirksomhed
bagved. Det er da milevidt fra eks. doom3 til hl2, hvor doom3 jo sagtens
kan konkurrere på grafikken så er der bare overhovedet ikke den her
inteligens afveksling eller gennemførte historie.

Det eneste problem med HL2 er at der nok går lang tid inden der er spil
der kan give samme oplevelse...

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Bruno

Dato : 28-08-05 10:33

Jakob wrote:
> Det er sgu godt nok en underdrivelse.
>
> jeg er helt enig med dem der mener at det er det bedste spil ever, og
> det er pga den helt enestående stemning der er i spillet.

Jeg undres, at stemningen skulle være noget enestående har jeg svært ved
at få øje på. Har du spillet nogen af de andre spil jeg nævnte?

> Det er suverænt det spil hvor jeg mest har følt at jeg var en del af
> handlingen i spillet. De her lange passager hvor man bevæger sig rundt i
> øde landskaber og bare føler sig ALENE det er fandeme genialt.

Der er da masser af spil hvor man er alene og det med at være en del af
handlingen, altså det ville være fint nok hvis man så havde indflydelse
på handlingen. I HL2 er man jo reduceret til at vende siderne i en bog,
man er hele tiden nødt til at gøre bestemte ting for at komme videre.
Mange steder er det endda sådan at for at komme videre skal man nakke et
bestemt antal fjender for at den næste passage åbnes, man kan ikke snige
sig forbi eller finde en alternativ rute. Når nu der er så "store"
landskaber burde der være langt flere muligheder for den slags.

> Og så
> hele den fysiske engine endnu en genialitet.

Den er da ok, men så er det også sagt. Faktisk er der jo en del steder
hvor der er kunstige begrænsninger, hvorfor kan man eksempelvis ikke
ødelægge meget mere.

> Gravity gun er da bare det allermest geniale våben ever i et spil.

Come on. Om noget så blotlægger den da hvor mange begrænsninger der
alligevel er i deres engine, selv hvis man accepterer den besynderlige
fysik hvorfor er der så lige alle de ting man ikke kan påvirke med den.

> [...]
> taler med en anden karakter, sådanne nogle små detaljer finder jeg
> supercool og er med til at få en til at føle at der er en interaktion

Hold da op. Det er altså ikke noget særligt.

> Og så afvekslingen, de her spil i spillet, når man er ligeved at begynde
> at kede sig så ændrer spillet karakter.

LOL, så synes du sikkert også "slutningen" var god.

> En anden fed ting er de små intelligente opgaver man skal løse engang
> imellem.

Bare synd at de er temmeligt ideforladte og ret nemme.

> [...]
> kan konkurrere på grafikken så er der bare overhovedet ikke den her
> inteligens afveksling eller gennemførte historie.

Altså, vi kan da godt blive enige om at HL2 er bedre end Doom3 det siger
bare ikke så meget.

Fra : Jakob

Dato : 28-08-05 11:23

In article <431184dd$0$78286$157c6196@dreader1.cybercity.dk>,
dont.use@this.address.ever says...

> Jeg undres, at stemningen skulle være noget enestående har jeg svært ved
> at få øje på. Har du spillet nogen af de andre spil jeg nævnte?

Jeg har prøvet unreal og farcry, men jeg må da ærligt sige at min
oplevelse af farcry var noget hæmmet af mit system, hvilket fører mig
videre til en anden genial ting ved HL2 at det er programmeret så det
fungerer på mange niveauer og tilpasser sig brugerens hardware.

> [...]
> på handlingen. I HL2 er man jo reduceret til at vende siderne i en bog,
> man er hele tiden nødt til at gøre bestemte ting for at komme videre.

Jeg synes bare det er så godt implementeret at man ikke bliver generet
af det. Men det kommer selvfølgelig an på hvad man ønsker. Da jeg
spillede call of duty og medal of honour synes jeg det er MEGET
irreterende og meget mere påfaldende med lineære missioner, af en eller
anden grund så har det overhovedet ikke været et issue for mig i HL2,
nok pga den fede historie.

> [...]
> sig forbi eller finde en alternativ rute. Når nu der er så "store"
> landskaber burde der være langt flere muligheder for den slags.

Det kan da godt være at det kunne være endnu bedre men som sagt så har
jeg ikke følt det som et problem.

> Hold da op. Det er altså ikke noget særligt.

Jeg synes faktisk det er gennemført på en måde så man i højere grad end
andre spil føler sig som en del af plottet. Jeg synes bare der er kælet
så meget for detaljerne i det spil.

Men det kan da godt være at jeg skal prøve Deux, kender det ikke og det
ville da bare være fedt hvis det er på højde med HL2 men det tror jeg
sgu ikke på før jeg har set det :0)

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 28-08-05 11:31

"Jakob" wrote

> Men det kan da godt være at jeg skal prøve Deux, kender det ikke og det
> ville da bare være fedt hvis det er på højde med HL2 men det tror jeg
> sgu ikke på før jeg har set det :0)

Det er det
Men kun den første version/udgave, glem de senere versioner

Andre titler
http://www.lith.com/fear.asp

- Peter

Fra : Jakob

Dato : 28-08-05 12:13

In article <43119288$0$22987$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
peter.aghl@gmail.com says...

> Det er det
> Men kun den første version/udgave, glem de senere versioner

OK det skal jeg da prøve så, hvor systemtungt er det ? Jeg har kun en
1700 xp med radeon 9800pro ?
--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 28-08-05 12:59

"Jakob" wrote

> OK det skal jeg da prøve så, hvor systemtungt er det ? Jeg har kun en
> 1700 xp med radeon 9800pro ?

Kan du spille HL2 kan du også spille Deus Ex

Spillet har nogle år på bagen så du burde kunne få det billigt
Der fra $10 til $16 på Amazon

Min req

Pentium II 300 Mhz
Microsoft Windows 95 or 98
64 MB RAM
100 MB hard disk space
4x CD-ROM drive
DirectX 6 audio and video

- Peter

Fra : Jakob

Dato : 28-08-05 13:46

In article <431184dd$0$78286$157c6196@dreader1.cybercity.dk>,
dont.use@this.address.ever says...

> LOL, så synes du sikkert også "slutningen" var god.

Ved sgu ikke rigtigt hvad du griner af her, smag og behag er jo
forskellig.

Men der er dog ET punkt hvor vi er enige og det er slutningen. Havde
faktisk glemt det men når jeg tænker efter så var det faktisk noget af
et antiklimaks en lidt flad fornemmelse. Der var de sgu løbet tør for
ideer.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Bruno

Dato : 28-08-05 14:48

Jakob wrote:
> Ved sgu ikke rigtigt hvad du griner af her, smag og behag er jo
> forskellig.

Bare det at så meget afveksling var der ikke imho. Den primære årsag til
at jeg kom igennem HL2 var, at jeg blev ved med at lede efter noget der
forklarede at det fik så gode anmeldelser.

> [...]
> faktisk glemt det men når jeg tænker efter så var det faktisk noget af
> et antiklimaks en lidt flad fornemmelse. Der var de sgu løbet tør for

Jeg tror snarer at de, som man ser med mange spil, valgte at afbryde
historien for at gør klar til efterfølgeren.

Det er fint nok du synes HL2 er et godt spil, men det virker altså som
om du udtaler dig på et temmelig tyndt grundlag. Du har spillet lidt Far
Cry, men ikke meget fordi din maskine ikke kunne trække det. Og så har
du spillet Unreal, men det skulle undre mig meget hvis ikke du faktisk
mener Unreal 2 og det er altså ikkke noget særligt.

Og Desu Ex, hvilket af mange regnes som DET bedste FPS, har du slet ikke
prøvet og åbenbart heller ikke mange af de andre som er blevet nævnt.
Det svarer altså lidt til at man kun har smagt en Guldbar med knas, en
Bounty og en Mars og så erklærer at Guldbar med knas er verdens bedste
chokolade.

Mvh

Bruno

Fra : Jakob

Dato : 28-08-05 16:36

In article <4311c097$0$78288$157c6196@dreader1.cybercity.dk>,
dont.use@this.address.ever says...
Unreal 2 og det er altså ikkke noget særligt.

> Og Desu Ex, hvilket af mange regnes som DET bedste FPS

Sjovt at det får ringere anmeldelser end halflife 2 på gamespot,
gamespy, ign, bolt, cnet og sikkert flere.

De siger dog alle at Deux er et fedt spil men det der argument med at
jeg kun finder det fedt fordi jeg ikke har prøvet andet den kan du
glemme.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Bruno

Dato : 28-08-05 17:21

Jakob wrote:
> Sjovt at det får ringere anmeldelser end halflife 2 på gamespot,
> gamespy, ign, bolt, cnet og sikkert flere.

Og hvor mange af de anmeldelser er så hastet igennem for at komme først
med anmeldelsen af et de mest hypede spil nogensinde, hvis du kigger på
anmeldelserne af Doom 3 så ser du sikkert at det også har fået super
karakterer.

> De siger dog alle at Deux er et fedt spil men det der argument med at
> jeg kun finder det fedt fordi jeg ikke har prøvet andet den kan du
> glemme.

Ah, du har nu læst et par anmeldelser og er straks klogere end alle
andre. Jeg skrev ikke at du kun fandt HL2 fedt fordi du ikke havde
prøvet andet, men jeg påpegede at når du udråbte HL2 til at være verdens
bedste spil så gorde du det på et tyndt grundlag.

Du snyder dig selv når du ikke forsøger at danne dig din egen mening,
men bare læser anmeldelser ukritisk. Alene det at karaktergivning er
ramt af inflation de fleste steder gør, at man ikke bare kan sammenligne
og kåre en vinder på det grundlag. Men synd gerne dig selv, men lad i
det mindste være med at komme med katagoriske udtalelser uden at havde
grundlaget i orden.

EOD

Bruno

Fra : Jakob

Dato : 28-08-05 19:08

In article <4311e466$0$78285$157c6196@dreader1.cybercity.dk>,
dont.use@this.address.ever says...

> Ah, du har nu læst et par anmeldelser og er straks klogere end alle
> andre.

Næ men hvis du kan bruge argumenter af typen "de fleste spillere synes
Deus er DET bedste spil" så kan jeg da også.

Men jeg påstår bestemt ikke at jeg er "klogere end alle andre" jeg
holder blot fast i at min oplevelse af HL2 skyldes det er et fedt spil,
og ikke min i dine øjne begrænsede spilleerfaring.

> prøvet andet, men jeg påpegede at når du udråbte HL2 til at være verdens
> bedste spil så gorde du det på et tyndt grundlag.

Jeg tror nu nok du overdriver lidt men det er det er da klart det
fedeste singleplayer spil jeg har prøvet og jeg er åbenbart ikke den
eneste der har det sådan.

> Du snyder dig selv når du ikke forsøger at danne dig din egen mening,
> men bare læser anmeldelser ukritisk.

Alt det jeg har skrevet indtil nu er jo netop udtryk for min egen
mening. Jeg har udtalt mig om HL2 som jeg kender særdeles godt. Og det
ukritiske ville være at referere til kun en anmeldelse, men det er da
pudsigt at de alle peger i samme retning.....

> ramt af inflation de fleste steder gør, at man ikke bare kan sammenligne
> og kåre en vinder på det grundlag

Selvfølge kan man ikke objektivt kåre et spil til at være verdens
bedste, jeg faldt i den fælde da jeg gav udtryk for min begejstring over
HL2, og du faldt i den da du gav udtryk for at "de fleste er enige om at
Deus er DET bedste FPS"

> Men synd gerne dig selv, men lad i
> det mindste være med at komme med katagoriske udtalelser uden at havde
> grundlaget i orden.

Jeg har grundlaget godt iorden, HL2 er et fantastisk spil, det bliver jo
ikke ringere af at der er andre gode spil derude.

Og så har jeg ikke tænkt mig at "snyde mig selv" vil da selvfølgelig
prøve Deux, og så vil jeg da melde tilbage på et tidspunkt om det i min
verden kunne leve op til HL2.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 28-08-05 13:20

In article <MPG.1d7b9ef098e78f87989e17@news.sunsite.dk>, Jakob wrote:
> [...]
>
> jeg er helt enig med dem der mener at det er det bedste spil ever, og
> det er pga den helt enestående stemning der er i spillet.

Marathon 1+2 var/er langt bedre hvis vi taler FPS.
Hvis vi taler RTS, så er der intet der slår Myth + Myth II.

> [...]
> øde landskaber og bare føler sig ALENE det er fandeme genialt. Og så
> hele den fysiske engine endnu en genialitet.

Ja, de har kopieret lidt rigeligt fra Marathon. Der er en OpenSource version
Aleph One.

> [...]
> inteligens afveksling eller gennemførte historie.
>
> Det eneste problem med HL2 er at der nok går lang tid inden der er spil

Jeg synes Rainbow Six Raven shield og BF2 styrer.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 28-08-05 13:26

"Povl H. Pedersen" wrote

> Marathon 1+2 var/er langt bedre hvis vi taler FPS.

Har du et link?

> Hvis vi taler RTS, så er der intet der slår Myth + Myth II.

HL2 er et FPS såehh

- Peter

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 28-08-05 14:22

In article <4311ad70$0$15656$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, Peter Lykkegaard wrote:
> "Povl H. Pedersen" wrote

> Har du et link?

Ja: http://source.bungie.org/

Den er gået Open Source. De nåede at få koden fri inden de blev
købt af Microsoft. Det er stemning, det er en gennemgående historie,
det er FPS. Det er stort og suverænt.

Og så kører det på Linux, MacOS, Mac OS X, ja selv på Windows
(Det gjorde originalen ikke. Derfor er den ikke helt så kendt som de
noget ringere spil PC verdenen havde).

> HL2 er et FPS såehh

Jaja, men jeg nævner Myth serien som noget af det absolut bedste med
hensyn til en gennemgående historie. Opslugte mig så meget at jeg købte
ca. 10 bøger fra en serie der har inspireret historien.

Fra : Jakob

Dato : 28-08-05 13:44

In article <slrndh3av2.rp.povlhp@ip102.home.terminal.dk>,
povlhp@acomputer.home.terminal.dk says...

> Marathon 1+2 var/er langt bedre hvis vi taler FPS.
> Hvis vi taler RTS, så er der intet der slår Myth + Myth II.

Ahh nu stopper det sgu, så kan du ligesågodt sige at wolfenstein var
bedre end hl2.. :0)

Har prøvet marathon dengang, og jeg må sige jeg fandt det på ingen måde
fængslende, men ok det er som at spørge hvad der er bedst en ford escort
fra 90 eller en ford focus nu. Der er jo lysår imellem de spil og derfor
finder jeg sammenligningen vanskelig.

> Ja, de har kopieret lidt rigeligt fra Marathon. Der er en OpenSource version
> Aleph One.

Det er muligt at det var en inspirationskilde men nu skal man jo ikke
glemme at før hl2 var der et hl1 så ripoff synes jeg det er vanskeligt
at beskylde dem for

> Jeg synes Rainbow Six Raven shield og BF2 styrer.

Jamen det er jo helt andre spil, er enig i at BF2 styrer når man først
har lært at leve med den ringe programering (her kunne de sgu lære noget
af valve) men det er jo et dedikeret mulitiplayerspil hvor hele spillet
er bygget netop til det. Her er det jo direkte modsat med HL2 og det
virker som at sammeligne gullerødder og kartofler.

Når jeg spiller der er foriøvrigt mest multiplayer ala bf serien, og det
der overraskede mig ved HL2 var præcis at det var så stemningsfuldt
selvom det kun er singleplayer, normalt begynder de hurtigt at kede mig.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 28-08-05 14:27

In article <MPG.1d7bcff97d83e549989e1b@news.sunsite.dk>, Jakob wrote:

> Det er muligt at det var en inspirationskilde men nu skal man jo ikke
> glemme at før hl2 var der et hl1 så ripoff synes jeg det er vanskeligt
> at beskylde dem for

Marathon blev released i 1994. Ved ikke hvornår half-life kom ? Men
det er nok ikke så gammelt.

> [...]
> er bygget netop til det. Her er det jo direkte modsat med HL2 og det
> virker som at sammeligne gullerødder og kartofler.

Single player delen af HL2 er noget tam. Og virker som en undskyldning
for multi-player delen.

> Når jeg spiller der er foriøvrigt mest multiplayer ala bf serien, og det
> der overraskede mig ved HL2 var præcis at det var så stemningsfuldt
> selvom det kun er singleplayer, normalt begynder de hurtigt at kede mig.

Der var lidt stemning, men slet ikke nok.

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 28-08-05 06:46

"Thomas Finnerup" <TF@Picco.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Ikke det jeg ved af.

> Du synes måske ikke at et af de bedste spil nogensinde er 208 kr.
> værd?

Godt argument. Men der burde nok snarere stå "opfølgeren til det
bedste spil nogensinde"...

Når jeg så har sagt det, vil jeg gerne påpege at HL2 fungerer
uendeligt bedre end HL med henblik på "momentum". - I HL kan man
snildt komme til at synes at et område er blevet kedeligt, fordi
man har tilbragt for lang tid der ("On a rail", f.eks), eller
fordi man laver det samme igen og igen.

HL2 brillierer netop ved at kaste dig ud i noget nyt lige inden
du når at blive træt af en situation. - Og der er god variation
i situationerne - det er ikke bare "løb rundt og plaf fjender",
der er også flodprammen, buggyen, broen (der virkeligt formåede
at fremkalde min højdeskræk!) etc. Og der er tænkt konstruktivt
med 'redskaberne' - fra Gravity Gun til 'thumpers' og kranen på
stranden...

/ Ostenfeldtsvej 8c 2 tv | you're doing, you're | ^ ^ \
\ 4700 Naestved, Denmark | not learning anything. | = @ = /
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 28-08-05 07:18

"Thomas Hejl Pilgaard" wrote

> [...]
> at fremkalde min højdeskræk!) etc. Og der er tænkt konstruktivt
> med 'redskaberne' - fra Gravity Gun til 'thumpers' og kranen på

Jow jow HL2 er godt - men ...

Det generer mig at jeg kan parkere min flodpram i det åbne går i krig med
diverse tropper og en helikopter for efterfølgende at trisse ned tl min
flodpram og sejle videre, den er sgu ikke engang bevogtet selvom der kommer
forstærkninger på et tidspunkt

Og der er rigtig mange af den slags hovsa ting
Det kunne have været genialt i stedet for bare rigtig godt

- Peter

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 29-08-05 21:25

"Peter Lykkegaard" <peter.aghl@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> kommer forstærkninger på et tidspunkt
>
> Og der er rigtig mange af den slags hovsa ting
> Det kunne have været genialt i stedet for bare rigtig godt

Der er vist ikke meget hovsa over det.

Hvis de kunne smadre prammen havde du et problem. Du kunne sagtens
traske resten af ruten til fods, men det ville være særdeles
ødelæggende for spiloplevelsen. Jeg har prøvet det flere gange i
Star Wars Galaxies, hvor fjenderne ofte går direkte efter dit
"køretøj".

Ideen er at sikre at man ikke går glip af den fede oplevelse det
er at drøne derudaf på prammen. HL2 går faktisk i den modsatte
grøft - i stedet for at kæmpe en umulig kamp for at sikre mod
enhver klage om liniær handling har de satset på at udnytte det
liniære forløb bedst muligt, blandt andet ved at sikre en naturlig
"get out of here, fast!"-fornemmelse på de rigtige steder.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 29-08-05 21:38

"Thomas Hejl Pilgaard" wrote

> Hvis de kunne smadre prammen havde du et problem. Du kunne sagtens
> traske resten af ruten til fods, men det ville være særdeles
> ødelæggende for spiloplevelsen.

Der er flere muligheder:

Fx mulighed for at skjule prammen andetsteds

Overraskelsesangreb når man valser tilbage til prammen
Er prammen smadret så bliver man jo ikke "overrasket"

Som det er nu virker det lidt uintelligent
Jeg havde faktisk forventet at prammen skulle skjules første gang jeg kom
til stedet

Damn:
Skjule prammen, nakke den enlige soldat, bliver jagtet af helikopteren mens
man forsøger at komme igennem den låste dør etc
= sved på panden

Det er selvfølgelig petitesser

- Peter

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 27-08-05 11:24

"Michael" wrote

> til minder end 208kr?

Spilpriser.dk?

Du kan få den originale HL for 69
Så kan du spille det mens du venter på at prisen falder

- Peter

Fra : Michael

Dato : 28-08-05 00:02

ville bare tjeke om jeg hade fundet det biligste, men unskld til alle dem
der tror jeg er nærig, det er jeg nu ikke

Fra : Lars Balker Rasmusse~

Dato : 28-08-05 21:44

"Povl H. Pedersen" <povlhp@acomputer.home.terminal.dk> writes:
> Single player delen af HL2 er noget tam. Og virker som en undskyldning
> for multi-player delen.

Om noget, er det omvendt. Half-life er ikke noget uden single-player,
uagtet at et lille gratis mod slog igennem for nogle år siden.
--
Lars Balker Rasmussen

Fra : Jakob

Dato : 28-08-05 23:07

In article <0f7je5okqn.fsf@lagavulin.balker.org>, lars@balker.dk says...

> Om noget, er det omvendt. Half-life er ikke noget uden single-player,
> uagtet at et lille gratis mod slog igennem for nogle år siden.

Fuldstændig enig, det der bærer hl2 er singleplayer.
--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : N/A

Dato : 29-08-05 18:55

Fra : Lars Balker Rasmusse~

Dato : 28-08-05 22:39

"Peter Lykkegaard" <peter.aghl@gmail.com> writes:
> Så er det lidt sjovt at Valve satser så massivt på online mulighederne
> Der er i gennemsnit 2.4 mill spillere online om måneden på Steam
> Størstedelen fedter med et lille mod

Ja, sådan ser verden ud i dag. Men Half-life er stadig kun Half-life
pga. singleplayer-delen. At Valve så rigtigt da de lavede spillet
nemt at modde i sin tid er en anden snak.
--
Lars Balker Rasmussen

Fra : Peter [AGHL]

Dato : 29-08-05 11:25

Lars Balker Rasmussen wrote:

> Ja, sådan ser verden ud i dag. Men Half-life er stadig kun Half-life
> pga. singleplayer-delen. At Valve så rigtigt da de lavede spillet
> nemt at modde i sin tid er en anden snak.

Povl kommenterede singleplayer delen i Half-Life 2
Jeg forstår ikke helt hvorfor du blander et 8 år gammelt spil ind i
den diskussion

På mig virker HL2 mere som en undskyldning for at promovere Steam samt
en opgradering af CS og DOD for at bringe grafikdelen af disse spil ind
i det 21 århundrede

Specielt fordi Steam er en pest hvis man kun vil spille SP men en
velsignelse hvis man satser på MP delen

- Peter

Fra : Lars Balker Rasmusse~

Dato : 29-08-05 13:46

"Peter [AGHL]" <peter.aghl@gmail.com> writes:

> Povl kommenterede singleplayer delen i Half-Life 2
> Jeg forstår ikke helt hvorfor du blander et 8 år gammelt spil ind i
> den diskussion

Jeg snakker om begge Half-life spil. Beklager hvis det ikke var klart.

HL1 blev stort pga. singleplayer-delen - det var interessant at modde
til fordi det var nemt at modde til, og fordi det allerede var stort.

HL2 kunne da ikke bare ignorere singleplayer, da vi var mange der
glædede os mest til den del (uagtet at jeg fik brugt flere timer på
cs:s end hl2, og nok havde regnet med det), og det mener jeg heller
ikke det har gjort.

> På mig virker HL2 mere som en undskyldning for at promovere Steam samt
> en opgradering af CS og DOD for at bringe grafikdelen af disse spil ind
> i det 21 århundrede

Det er så din holdning, som jeg ikke er enig i.

> Specielt fordi Steam er en pest hvis man kun vil spille SP men en
> velsignelse hvis man satser på MP delen

Steam er da klart nødvendigt for Valve's multiplayer ambitioner, men
man skal ikke undervurdere Valves forventninger til at sælge indhold
på samme måde som de solgte HL2.
--
Lars Balker Rasmussen

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 29-08-05 18:55

In article <0fu0h8nc6u.fsf@lagavulin.balker.org>, Lars Balker Rasmussen wrote:
> [...]
>
> Steam er da klart nødvendigt for Valve's multiplayer ambitioner, men
> man skal ikke undervurdere Valves forventninger til at sælge indhold

Men du må vel give ret i, at Steam er ødelæggende for Single Player,
og man kan ikke spille SP uden at kontakte steam serverne. Det er helt
hen i vejret. Online server er OK til online spil udenfor eget subnet.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 29-08-05 19:20

"Povl H. Pedersen" wrote

> Men du må vel give ret i, at Steam er ødelæggende for Single Player,
> og man kan ikke spille SP uden at kontakte steam serverne. Det er helt
> hen i vejret. Online server er OK til online spil udenfor eget subnet.

Ødelæggende er nok en overdrivelse
Jeg har endnu ikke haft noget (windows) spil/program der er så let at
vedligeholde mht reinstallation etc

Det er blot beklageligt at man endnu ikke fået styr på offline mulighederne

- Peter

Fra : Jakob

Dato : 29-08-05 20:05

In article <slrndh6j0e.15m.povlhp@ip101.home.terminal.dk>,
> [...]

> og man kan ikke spille SP uden at kontakte steam serverne. Det er helt
> hen i vejret. Online server er OK til online spil udenfor eget subnet.

Det er til at brække sig over at man bliver tvunget til at installere
noget der på den måde griber ind i ens system. Det er sgu uhørt men jeg
røg med på vognen pga det fede spil.

Det får dog ikke lov at starte med systemet hos mig :0)

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Sune Salminen

Dato : 29-08-05 23:02

Povl H. Pedersen wrote:

> Men du må vel give ret i, at Steam er ødelæggende for Single Player,
> og man kan ikke spille SP uden at kontakte steam serverne.

Jo, det kan man godt. Prøv f.eks. at hive dit netværksstik ud næste gang
du starter et singleplayer-spil.

-Sune

--
Nuke a gay vegan whale for christ!
My band: www.secondnature.dk

Fra : Lars Balker Rasmusse~

Dato : 29-08-05 21:13

> [...]
> Men du må vel give ret i, at Steam er ødelæggende for Single Player,
> og man kan ikke spille SP uden at kontakte steam serverne. Det er helt

Mjah, jeg kan ikke se hvorfor det er ødelæggende. Det er vel
efterhånden kun et meget lille fåtal af folk med kraftige nok
computere til at de kan spille HL2, der ikke har mindst et modem.

Siden computerspillene kræver en masse af grafikkort, cpu, harddisk og
ram, hvorfor må de så ikke kræve en internetforbindelse?
--
Lars Balker Rasmussen

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 30-08-05 06:31

In article <0fpsrwmri4.fsf@lagavulin.balker.org>, Lars Balker Rasmussen wrote:

> [...]
>
> Siden computerspillene kræver en masse af grafikkort, cpu, harddisk og
> ram, hvorfor må de så ikke kræve en internetforbindelse?

fordi valve ikke har gratis internet i IC3 togene.

Fra : Peter [AGHL]

Dato : 29-08-05 23:12

Sune Salminen wrote:

> Jo, det kan man godt. Prøv f.eks. at hive dit netværksstik ud næste gang
> du starter et singleplayer-spil.

Hvis man er rigtig heldig så kan man ikke starte Steam

- Peter

Fra : Sune Salminen

Dato : 03-09-05 14:44

Peter [AGHL] wrote:

> Hvis man er rigtig heldig så kan man ikke starte Steam

Det har jeg aldrig oplevet. Hos mig kommer den bare op med en dialogboks
hvor den siger at der ikke er nogen internetforbindelse, og så kan man
vælge off-line mode. Det har jeg ikke haft nogen problemer med.

Jeg vil tro problemet kan opstå hvis du ikke har ladet Steam genstarte
og opdatere sig selv siden du sidst var on-line. Hvis du tager din PC
off-line, så kør Steam inden da og lad det checke efter opdateringer.
Genstart Steam bagefter, hvis der har været en opdatering vil du se/høre
noget harddiskaktivitet imens Steam opdaterer sig selv og HL2.

Jeg gætter selvfølgelig bare, men det skulle undre mig meget hvis ikke
jeg gætter rigtigt

-Sune

Fra : Peter [AGHL]

Dato : 30-08-05 07:27

Povl H. Pedersen wrote:

> fordi valve ikke har gratis internet i IC3 togene.

Hvis du har styr på din installation så er det ikke noget problem at
spille HL2 SP mellem fx Århus og København

- Peter