helikopter simulering
Fra : Filip

Dato : 26-08-05 07:33

Hej NG

Jeg har en kamerat som har købt en helikopter model, og han skal til at lære
at flyve med den, men findes der ikke et simuleringsprogram som man kan køre
på computeren for at få de grundlæggende fingerfærdigheder lært inden han
skal ud og smadre helikopteren?

Filip

Fra : BuFFerz

Dato : 26-08-05 09:34

måske noget brugbart kan findes i gruppen
rec.models.rc.helicopter

Eller på Google.com

/B

Fra : Michael Holm

Dato : 26-08-05 17:06

Filip wrote:
> [...]
> på computeren for at få de grundlæggende fingerfærdigheder lært inden han

Det man gør, når man skal lære at flyve en helikopter, er at spænde en
hula-hop-ring på landingsstillet, så rotoren ikke kan nå jorden. Så
binder man en pind i landingsstillet, og montere den på en eleveret
træplade, med et hul i, så den ikke kan lette mere end 5 cm.

Så øver man sig, indtil man kan holde den stabilt, 2.5 cm. over pladen,
uden at den rotere, vælter, eller prøver at flyve væk.

Det tager en månedstid, hvis man er lærenem.

Og - inden man begynder, bstilller men 3x rotorpblade til at skifte med,
når man bliver utålmodig, og prøver lidt uden stangen, og smadre
rotorbladene. Og hvis man syntes det er for dyte, skal man bare sælge
lortet inden man smadrer den.

--Michael

Fra : Grunt

Dato : 26-08-05 20:04

On Fri, 26 Aug 2005 18:06:14 +0200, Michael Holm <tlf@20682620.dk> wrote:
in dk.spil.computer

>Det man gør, når man skal lære at flyve en helikopter

Der blev spurgt efter et computerprogram.

Fra : Michael Holm

Dato : 26-08-05 23:58

> Der blev spurgt efter et computerprogram.

Så man må ikke komme med gode råd ?

--Michael

Fra : Janus

Dato : 27-08-05 00:33

Michael Holm wrote:

> Så man må ikke komme med gode råd ?
>
> --Michael

Jeg tror Grunt udelukkende ser News som informationsformidling, hvor
striks gruppering er alpha omega. Når anskuelsesvinklen er således, ER
grupperingen vigtig(*). Men mon ikke de fleste ser det lige så meget som
hyggelige fora, hvor man "kommer hinanden ved" på en måde? I så fald er
et godt råd vel ganske i orden, selvom det ikke direkte refererer til
det stillede spørgsmål. Der er jo heller ikke rigtig nogle andre end
Grunt der er kommet med "Off Topic"-opråb, burde det ikke være de 99%
andre (og jf. NG'ens emne aktive) brugere, der skal informere om noget
er OT eller ej?

Vh Janus

(*) Om et action flyspil er en simulator eller ej, er måske et
on-the-edge eksempel(**)

(**) Jeg vælger dog at tage holdningen, at ordene "action" ikke er
synonym med "simulator", heller ikke når man bruger ordet "fly" i
sammenhæng med begge ord :)

--
Kids, try this at home: http://www.legendsrpg.net/index.php?refid=799

Fra : Grunt

Dato : 27-08-05 09:27

On Sat, 27 Aug 2005 00:58:02 +0200, Michael Holm <tlf@20682620.dk> wrote:
in dk.spil.computer

>Så man må ikke komme med gode råd ?

Må man ikke fortælle hvad der blev efterlyst ?

Fra : Henrik Villadsen

Dato : 27-08-05 11:31

On Fri, 26 Aug 2005 08:33:20 +0200, "Filip" <filipravn@hotmail.com> wrote:

> [...]
>på computeren for at få de grundlæggende fingerfærdigheder lært inden han

Jeg ved ikke om dette kan bruges:

http://pcgamer.boonty.com/fiche.php?intIdGame=29266

--
Henrik

Fra : Jasper Ahrensbach

Dato : 28-08-05 22:30

Hør Grunt.... er dette ikke et fly-sim spørgsmål... De skal da aldeles
straks, omgående og med det samme FUTTE over i den relevante gruppe?

/Jasper

Fra : Eg Egemarke

Dato : 01-11-05 10:19

Søg på realflight jeg bruger selv deres simulator og den er guld værd..
Har selv lært at flyve med fjernstyrede fly samt helikopter med denne
simulator !!

MvH Eg Egemarke

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=265
Manualer til Mc brug emule hent programmet på www.emule.dk