underholdning i flyet
Fra : Casper Bang

Dato : 01-08-05 11:52

Hej,

Vi er 4 datamatikere der skal en tur til Indien her på torsdag. Det er godt
10 timer i fly.

Jeg går ud fra at den blærbare kan bruges i flyet, så nu mangler der lidt
underholdning.
Hvilke små og gratis spil (uden den vilde grafik, da der trods alt gerne
skal spares lidt på strømmen) kan i foreslå?
Jeg har hentet turbosliders, som altid er underholdende - men hvilke andre
spil vil i foreslå?`

Tak!

Fra : Max

Dato : 01-08-05 12:04

Hej Casper

> Hvilke små og gratis spil (uden den vilde grafik, da der trods alt gerne
> skal spares lidt på strømmen) kan i foreslå?

Kabaler og Mah Jong syntes jeg nu altid er gode til at få tiden
til at gå med.

Mvh Max

Fra : Dan

Dato : 01-08-05 18:46

Hvad med nogen emulatorer?

Fra : Casper Bang

Dato : 01-08-05 20:39

> Hvad med nogen emulatorer?

Spillene der fås til dem, er de i det hele taget lovlige (når nu jeg ikke
har originalerne; har aldrig haft de konsoller)?

Fra : Sune Salminen

Dato : 01-08-05 21:06

Casper Bang wrote:

> Spillene der fås til dem, er de i det hele taget lovlige (når nu jeg
> ikke har originalerne; har aldrig haft de konsoller)?

Nej, det er de normalt ikke, med mindre der er tale om homebrew-spil,
eller spil hvor den oprindelige copyright-holder ikke eksisterer mere og
hvor rettighederne til spillene ikke er blevet opkøbt af andre, som
f.eks. de spil der kan downloades fra www.mame.net .

Nogle udgivere som f.eks. Cinemaware og Rockstar Games har lagt nogle af
deres gamle spil ud til fri download, og på www.back2roots.org (Amiga)
og www.worldofspectrum.org (ZX Spectrum) kan du hente spil der er lagt
ud med udgivernes eller programmørernes velsignelse. Jeg er ikke klar
over hvordan situationen er på C64-fronten, men jeg regner med at der
findes tilsvarende sider hvor man kan hente spil lovligt.
MHT Amiga er det lidt kringlet, da Amigaens såkaldte kickstart ROM
stadig er copyright-beskyttet (nogle spil virker dog fint i WinUAE
uden). Man kan bruge noget software til at tage back-up af kickstart
ROM'en i sin egen Amiga og overføre den til PC, eller man kan købe den
af www.cloanto.com for eksempel som en del af Amiga Forever-pakken.

-Sune

--
Nuke a gay vegan whale for christ!
My band: www.secondnature.dk

Fra : Kenneth Iversen

Dato : 03-08-05 10:53

"Sune Salminen" <salminen@monkeydoktor.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg er ikke klar over hvordan situationen er på C64-fronten, men jeg
> regner med at der findes tilsvarende sider hvor man kan hente spil
> lovligt.

http://www.c64.com/

Der er dog sikkert en del som reelt ikke er lovlige at hente men
på C64 scenen er der ikke nogen der ser ud til at gøre noget
ved det.

/Kenneth Iversen

Fra : Sune Salminen

Dato : 01-08-05 15:16

Casper Bang wrote:
> [...]
> gerne skal spares lidt på strømmen) kan i foreslå?
> Jeg har hentet turbosliders, som altid er underholdende - men hvilke

http://www.lucaelia.com/games.php
http://www.xiaou2.homestead.com/marbleinsanity.html
http://www.cl4.org/comp/games/
http://www.kyodai.com/

God tur.

-Sune

Fra : Casper Bang

Dato : 01-08-05 15:30
Fra : Robert Eriksen

Dato : 01-08-05 16:27

Casper Bang wrote:

> Fornemt, mange tak :) Så er der noget at hente, og spille.

Husk at deaktivere Bluetooth og wireless

Fra : Casper Bang

Dato : 01-08-05 17:09

> Husk at deaktivere Bluetooth og wireless

Hehe, ja det må jeg gøre :)
Lidt ærgeligt at man ikke må have sit trådløse net kørende. Kunne være lidt
sjovere at spille multiplayer :)

Fra : Max

Dato : 01-08-05 19:15

Hej Casper

> Lidt ærgeligt at man ikke må have sit trådløse net kørende. Kunne være
lidt
> sjovere at spille multiplayer :)

Vær du glad for at du får lov til at tænde din PC.

Mvh Max

Fra : Robert Eriksen

Dato : 01-08-05 19:28

Casper Bang wrote:

> Hehe, ja det må jeg gøre :)
> Lidt ærgeligt at man ikke må have sit trådløse net kørende. Kunne være lidt
> sjovere at spille multiplayer :)

Er det ikke American Airlines der tilbyder internet opkobling til første
klasses passagerne?

Har ihvertfald siddet og MSN'et med en tidligere kollega under en af
hans flyrejser til staterne.

Spørgsmålet er så om Air India har noget lignende ;)

Fra : Casper Bang

Dato : 01-08-05 20:38

> Er det ikke American Airlines der tilbyder internet opkobling til første
> klasses passagerne?
>
> Spørgsmålet er så om Air India har noget lignende ;)

Det er lufthansa på monkey class, så jeg tvivler ;)

Fra : JJ

Dato : 02-08-05 08:44

On Mon, 1 Aug 2005 18:08:49 +0200, "Casper Bang"
<bang_casper@hotmail.com> wrote:

>Hehe, ja det må jeg gøre :)
>Lidt ærgeligt at man ikke må have sit trådløse net kørende. Kunne være lidt
>sjovere at spille multiplayer :)

brug eks. et link til com-porten. Så kan I da spille 2 sammen. Det er
der mange lidt ældre spil der understøtter.

Fra : Casper Bang

Dato : 02-08-05 13:55

> brug eks. et link til com-porten. Så kan I da spille 2 sammen. Det er
> der mange lidt ældre spil der understøtter.

Tjaa, eller endnu nemmere er det med et cross over netkabel :)