SF vil kriminalisere købesex
Fra : Brian Olesen

Dato : 04-09-05 22:16

Hejsa
Taget fra dr.dk

http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2005/09/04/162437.htm

Gudske lov er SD jo ikke toneangivende i Danmark, så dette her kommer nok
aldrig længere end til tegnebrædtet, men det er da tankevækkende.
Mærkeligt at de tror, at de kan komme dette problem til livs bare ved at
lovgive. Hvorfor ikke kigge på behovene og dermed lade markedet for købesex
blive legalt? Jeg tvivler på, at den almindelige dansker har noget særligt
imod at folk kan købe sig til en gang sex. Men SF vælger åbenbart bare at
lukke øjnene for det virkelige liv.

Mvh. Brian

Fra : Paul

Dato : 04-09-05 22:29

"Brian Olesen" <ingen-mail-tak@kein-post.dk> skrev i en meddelelse

> Hvorfor ikke kigge på behovene og dermed lade markedet for købesex blive
> legalt?

Du mener vel forblive legalt?

Prostitution er fuldstændig legalt i Danmark sålænge der er tale om
enkeltmandsvirksomhed og der betales indkomstskat.

M.v.h.

Paul

Fra : Ukendt

Dato : 04-09-05 23:04

> Prostitution er fuldstændig legalt i Danmark sålænge der er tale om
> enkeltmandsvirksomhed og der betales indkomstskat.

Ikke engang.. kan også være et IS ApS, A/S.. blot det bliver opgivet til
skattevæsnet, ligesom alle ´mulige andre virksomheder (næsten alle).

For mig ville det ikke være noget problem at der var nogle
"professionelle"
værelser med en sød lille dame man kunne leje sig ind på, direkte fra
gaden.
Ved at det bliver mere "offentligt" kommer der mere fokus på hvad det
reelt
indebærer.

Dog har det nogle sociale konsekvenser. Kunne forestille mig at der bliver
en del flere par opløst pga. sådan et sted (ikke direkte pga. sådan et
sted,
men ens partner kan næsten tvinge en til at vælge det sted). Det par har
måske et barn som så bliver et skilsmissebarn.

Disse børn er vi jo ikke glade for, hyppigheden af kriminalitet og andre
problemer er større ved skilsmissebørn, det kan koste ekstra lærer,
pædagoger, politifolk, fængselsceller osv. Ja I kan selv fantasere videre.

Men kan så også være at købesex ligefrem bliver legaliseret i et
parforhold.
For det at købe en gang sex har intet med at elske en anden. Blot et
manglende fysisk behov fra partneren, (forekommer 1/4 af året, efter
fødsler, og i mange andre situationer).

Mvh Søren Wagner

Fra : Per Rønne

Dato : 05-09-05 06:55

Paul <paul_fra_usenet@slettes.dk> wrote:

> "Brian Olesen" <ingen-mail-tak@kein-post.dk> skrev i en meddelelse

> Du mener vel forblive legalt?

> Prostitution er fuldstændig legalt i Danmark sålænge der er tale om
> enkeltmandsvirksomhed

Også hvis det sker i selskabsform, hvis blot alle de prostituerede {men
ikke nødvendigvis dørmand og klinikdame} alle er medejere. Ludere,
gigoloer og trækkerdrenge må blot ikke være /ansatte/ i et sådant
bordel.

> og der betales indkomstskat.

Ja, prostitution er vel momsfrit.
--
Per Erik Rønne

Fra : Peter Knutsen (usene~

Dato : 04-09-05 23:00

Brian Olesen wrote:
[SF vil kriminalisere prostitution]
> Gudske lov er SD jo ikke toneangivende i Danmark, så dette her kommer nok

Du mener SF. Og det kan så absolut diskuteres, hvorvidt det er SF der
angiver tonen her i Danmark.

> [...]
> imod at folk kan købe sig til en gang sex. Men SF vælger åbenbart bare at

SF kan kun se narkoluderne, dem der går rundt på gaden og sælger sig
selv for 500 i timen.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 05-09-05 01:41

On Mon, 05 Sep 2005 00:00:14 +0200, "Peter Knutsen (usenet)"
<peter@sagatafl.invalid> wrote:

>Du mener SF. Og det kan så absolut diskuteres, hvorvidt det er SF der
>angiver tonen her i Danmark.

SF er et laterligt parti - en gang pladder humanister med eu liderlige
levebrøds politiker !

--

Mv.
Bo M Mogensen

I know what to do and I`m not doing well!
( marlyn Manson )

Fra : Non-Desperado

Dato : 05-09-05 07:52

Bo M Mogensen <chokmah@spamcop.net> skrev:

>SF er et laterligt parti - en gang pladder humanister med eu liderlige
>levebrøds politiker !

Årh, så længe at de er liderlige, så spiller politisk observans
ingen rolle....*G*

--
Jo mere vi lærer, desto mere ved vi. Jo mere vi ved,
desto mere glemmer vi. Jo mere vi glemmer, desto mindre ved vi.

Fra : peter hansen

Dato : 06-09-05 11:25

"Bo M Mogensen" <chokmah@spamcop.net> wrote in message

> SF er et laterligt parti - en gang pladder humanister med eu liderlige
> levebrøds politiker !

klovn

Fra : Jens Bruun

Dato : 06-09-05 13:18

"peter hansen" <wont@tell.you> skrev i en meddelelse

> klovn

Givet, men han har nu ret alligevel.

--
-Jens B.

Fra : Jens Bruun

Dato : 06-09-05 13:17

http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 8/30/05)

Fra : peter hansen

Dato : 08-09-05 19:31

> "peter hansen" <wont@tell.you> skrev i en meddelelse

> Givet, men han har nu ret alligevel.

næh - som SFU'er er jeg uenig

// peter

Fra : Per Vadmand

Dato : 08-09-05 22:24

"peter hansen" <wont@tell.you> wrote in message

> "Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> wrote in message

> næh - som SFU'er er jeg uenig

Tænk hvis I kom med nogle argumenter for eller imod i stedet for det
pladder.

Per v.

Fra : Per Rønne

Dato : 05-09-05 06:55

Peter Knutsen (usenet) <peter@sagatafl.invalid> wrote:

> SF kan kun se narkoluderne, dem der går rundt på gaden og sælger sig
> selv for 500 i timen.

Jep, og alternativet for de narkoprostituerede {som også omfatter
narkomaner der tjener til deres narko som gigoloer og trækkerdrenge} er
altså ikke at leve et mere normalt liv, men i stedet at tjene pengene
ved indbrud og røverier.
--
Per Erik Rønne

Fra : Peter Knutsen (usene~

Dato : 05-09-05 10:43

Per Rønne wrote:

> [...]
> narkomaner der tjener til deres narko som gigoloer og trækkerdrenge} er
> altså ikke at leve et mere normalt liv, men i stedet at tjene pengene

Min pointe er at der blandt prostituerede kvinder findes et økonomisk
hierarki. Den nederste del, som er flertallet, sælger sig selv billigt
for at finansiere narkoafhængighed (eller afdrage gæld til rockere,
eller lignende). Det er dem der går rundt på gaden, og det er dem (og
kun dem!) som SF kan få associationer til, når de hører ordet prostitution.

Højere oppe i hierarkiet har vi så klinik/escort-pigerne, som er dyrere
at købe, og som typisk ikke er afhængige af heroin. De tjener penge til
husleje og livsførelse. Nogle er studerende der i en periode sælger
deres kroppe som et tilskud til SU'en.

Øverst oppe har vi nogle få luksusludere - dem som (bl.a.) SF ikke
engang ved eksisterer - der er uhyggeligt dyre, og reelt usynlige. De
annoncerer f.eks. ikke i Ekstra Bladet.

For at en debat om prostitution skal være legitim og saglig, så skal
alle debattørerne være bevidste om eksistensen af *alle* disse
forskellige typer prostitution. Men det er langt de færreste. De fleste
kan kun forholde sig til narkoluderne.

Hvilket minder mig om...: Findes der et lignende hierarki af
prostiuerede i bøsseverdenen? Jeg kunne godt forestille mig at det gør
der ikke, at der kun er de billigste trækkerdrenge (og derudover finder
bøsserne selv ud af det med hinanden, uden at penge skifter hånd), men
jeg ved det ikke. Det gør du måske?

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Per Rønne

Dato : 05-09-05 12:25

> [...]

> der ikke, at der kun er de billigste trækkerdrenge (og derudover finder
> bøsserne selv ud af det med hinanden, uden at penge skifter hånd), men

Ja, jeg kender skam godt til eksistensen af alle disse grupper, fra
ludere og trækkerdrenge der skal have penge til deres narko, og til
eskortpiger og -drenge, der kan konversere en turist på engelsk, tysk og
fransk, gå på museum med vedkommende og føre en god samtale med
ham/hende på en restaurant - og samtidig gøre det godt i sengen. Mod
betaling, naturligvis ...
--
Per Erik Rønne

Fra : Brian Olesen

Dato : 05-09-05 18:43

Hej

> SF kan kun se narkoluderne, dem der går rundt på gaden og sælger sig selv
> for 500 i timen.

Lol ja de skulle prøve en af luxusmodelllerne, så skiftede de nok over og
blev storforbrugere.

Mvh. Brian

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 05-09-05 09:22

Brian Olesen wrote:

> Gudske lov er SD jo ikke toneangivende i Danmark, så dette her kommer nok
> aldrig længere end til tegnebrædtet, men det er da tankevækkende.

Jeg synes også, det er tankevækkende. Så vidt jeg husker, støttede SF,
at prostitution blev legaliseret. Erfaringer fra lande, der har forbud
mod prostitution, tyder da også på, at forholdene for de prostituerede
bliver værre. Dels vil de flinke kunder holde sig væk, og dels kan
alfonserne tillade sig flere overgreb, når de ved, de prostituerede ikke
kan henvende sig til politiet uden selv at blive straffet.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Per Rønne

Dato : 05-09-05 10:55

Boerge Rahbech Jensen <asdfaf@asdfa.ax> wrote:

> [...]
> alfonserne tillade sig flere overgreb, når de ved, de prostituerede ikke
> kan henvende sig til politiet uden selv at blive straffet.

De ny-puritanske bevægelser vil nu »kun« straffe kunderne. Og nogle af
bevægelserne kun når de prostituerede er af hunkøn; gigoloer og
trækkerdrenge ville så stadig have frit spil.

Og naturligvis ville det forringe de prostitueredes levevilkår.
--
Per Erik Rønne

Fra : Peter Knutsen (usene~

Dato : 05-09-05 11:26

Boerge Rahbech Jensen wrote:
> [...]
> alfonserne tillade sig flere overgreb, når de ved, de prostituerede ikke
> kan henvende sig til politiet uden selv at blive straffet.

Du skal passe på med den dér pragmatik, Børge. Det bliver sandsynligvis
snart forbudt ved grundlov...

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : MBD

Dato : 05-09-05 15:55

> Boerge Rahbech Jensen wrote:
Erfaringer fra lande, der har forbud

Ja, og nye tal fra Sverige viser, at bare på det første år efter at de
forbød prostitution, steg antallet af voldtægter med 28%!!!

Mvh MBD

Fra : Per Rønne

Dato : 05-09-05 16:25

MBD <dalmoseFJERN@idraet.dk> wrote:

> Ja, og nye tal fra Sverige viser, at bare på det første år efter at de
> forbød prostitution, steg antallet af voldtægter med 28%!!!

Det havde vel så været mere rimeligt, om det havde ramt de ansvarlige
politikere ...

--
Per Erik Rønne

Fra : Brian Olesen

Dato : 05-09-05 18:47

Hej
> Det havde vel så været mere rimeligt, om det havde ramt de ansvarlige
> politikere ...

Lol arrg hvem fanden vil i med Anna Lind efter et år i graven? *ggg*

Mvh. Brian

Fra : Brian Olesen

Dato : 05-09-05 18:46

Hej

> Ja, og nye tal fra Sverige viser, at bare på det første år efter at de
> forbød prostitution, steg antallet af voldtægter med 28%!!!

Hvis det holder, så burde der sgu næsten eu-midler til, så de prustituerede
kunne tilbyde ydelsen billigere.

Mvh. Brian