Oplysninger i dating-profiler
Fra : Leon Hajdwel

Dato : 04-09-05 14:15

Hej i gruppen.

Jeg har netop oprettet en dating-profil, hvilket inkluderer at oplyse alt
muligt om uddannelse, øjenfarve, piercinger, fritidsinteresser, hvilken type
musik man kan lide osv. osv.
Jeg har udfyldt det hele, og surfet lidt rundt i de andres profiler. Og jeg
kan se, at der er mange piger, som også har krydset af ved alle de her
ovenstående ting, men som skriver meget lidt profiltekst.

Så tænker jeg på, om pigerne måske er lige så uinteresserede i min fyldige
profiltekst, som de har været i at gøre noget ud af deres egen. Hvad kigger
de i det hele taget først på? Og hvilke ting er de vigtigste, når de
overvejer at skrive med en?
Lige et spørgsmål for denne gruppe tænkte jeg. Fyrene må selvfølgelig også
være med, og fortælle hvad der er vigtigt for dem.

Man kan selvfølgelig sige, at pigerne ikke behøver at gøre sig så umage for
at få kontakt (hørte engang i 'go morgen Danmark' at fyre oftest må tage
initiativet på datingsider - tænk at selv internettet er gammeldags). Men er
det grunden til at pigerne ikke skriver mere i deres profil? Jeg synes
dating-sider er en fin idé, fordi man kan fortælle præcis hvilken fisk man
leder efter, og så undrer det jo, at mange fisker uden mading.
Eller er det bare mig, som ikke forstår præcist hvor vigtig min øjenfarve og
musiksmag egenlig er for pigerne?

Leon Hajdwel

Fra : Ukendt

Dato : 04-09-05 15:32

> [...]
> fisk man leder efter, og så undrer det jo, at mange fisker uden mading.
> Eller er det bare mig, som ikke forstår præcist hvor vigtig min

Kigger på om vedkommende er dansker eller ikke dansk.... ej..

Tror på at det "førstehåndsindtryk" profilbilledet afgører næsten alt. Har
man tid kigger man på teksten, og virker den interessant så prøver man at
stikke hånden ned efter fisken.

Derudover finder man hurtigt ud af på første date om man blokerer
vedkommenede eller kontakter yderligere.

/Cacba Out

Fra : Zeki

Dato : 04-09-05 18:42

"Leon Hajdwel"
<dsl13A0B7C3D9E@vip.cybercity.ALLES-STORE-BOGSTAVER-SKAL-FJERNES.dk> wrote
in message news:431af34c$0$78279$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

> Så tænker jeg på, om pigerne måske er lige så uinteresserede i min fyldige
> profiltekst, som de har været i at gøre noget ud af deres egen.

I din "fyldige" profiltekst? Altså er vi ovre i noget med, at du gerne vil
levere hele din livshistorie så hurtigt som muligt. Eller hvad mener du med
"fyldig"?

>Hvad kigger de i det hele taget først på?

Billedet. Får de ikke en "hmm..."-fornemmelse, så er det videre til næste.
Med mndre de naturligvis bruger dig som fylde-ud-tid indtil de finder HAM,
fordi du skriver noget der trods alt er meget fornuftigt. Med andre ord: Du
ryger i ven-kategorien.

> Og hvilke ting er de vigtigste, når de overvejer at skrive med en?

At du afslører så lidt som muligt om dig selv og gør det i små doser.
Bevarer mystikken og er en udfordring. Ikke svarer hende tilbage strals, men
lader hende undre sig over "hvorfor har han ikke skrevet tilbage endnu, når
jeg kan se at han har været logget på - er der mon andre?"

> Lige et spørgsmål for denne gruppe tænkte jeg. Fyrene må selvfølgelig også
> være med, og fortælle hvad der er vigtigt for dem.

Hvad der er vigtigt? Ærlighed og integritet. At man ikke oversælger sig.
Online dating er jo kun et introduktion/smagsprøve på det viderefølgende:
Selve mødet.

> Man kan selvfølgelig sige, at pigerne ikke behøver at gøre sig så umage
> for at få kontakt (hørte engang i 'go morgen Danmark' at fyre oftest må
> tage initiativet på datingsider - tænk at selv internettet er gammeldags).

Yep, sådan er det. Det værste er at "gammeldags" efterhånden er blevet et
skældsord.

> Men er det grunden til at pigerne ikke skriver mere i deres profil?

Nej, fordi - modsat mange mænd - så ved de hvad det handler om: 1) Billedet
2) Modparten skal have mulighed for at spørge ind og gå på opdagelse

>Jeg synes dating-sider er en fin idé, fordi man kan fortælle præcis hvilken
>fisk man leder efter, og så undrer det jo, at mange fisker uden mading.

Interesser, højde og alskens præferencer kan være ligegyldigt hvis det ikke
"klikker" på en eller anden måde, når I mødes.

> Eller er det bare mig, som ikke forstår præcist hvor vigtig min øjenfarve
> og musiksmag egenlig er for pigerne?

Du skal naturligvis finde det bedste billede af dig selv. Derudover er det
bedøvende ligemeget med ting som "musiksmag." Finder I ud af at I begge er
besat af Ozzy Osbourne-musik, så er det da fint- Så har I noget at snakke ud
fra. Men det siger jo intet om hvordan du sælger dig selv. Den måde du
kommunikerer på, hvornår du er aktiv, hvornår du er inaktiv og HVORNÅR du
spørger om hendes telefonnummer er meget vigtigere end et kryds i en boks.

Mvh
Zeki

Fra : Leon Hajdwel

Dato : 06-09-05 16:01

"Zeki" <zeki@[fjerndette]tiscali.dk> wrote in message
> [...]
> levere hele din livshistorie så hurtigt som muligt. Eller hvad mener du

Tjah, den sidste var knap 500 ord. Så synes jeg jeg har fået givet et
billede af hvem jeg er, hvad jeg har at byde på, og hvad jeg leder efter.
Der er ikke noget livshistorie, og ingen af de der irriterende '1: Hvad er
klokken nu? 16.37. 2: Hund, kat eller punggrævling: Kat.'

> [...]
> fordi du skriver noget der trods alt er meget fornuftigt. Med andre ord:

Jah, enig, billedet har nok en afgørende rolle for om man læser profilen
eller bare gyser og bladrer videre.

> [...]
> men lader hende undre sig over "hvorfor har han ikke skrevet tilbage
> endnu, når jeg kan se at han har været logget på - er der mon andre?"

Hmm - du er vist også lystfisker Nej, jeg forstår hvad du mener.

> Hvad der er vigtigt? Ærlighed og integritet. At man ikke oversælger sig.
> Online dating er jo kun et introduktion/smagsprøve på det viderefølgende:
> Selve mødet.

He he, ja det kunne hurtigt blive pinligt, hvis man smører for tykt på '...
Jeg synes du skrev, at du var sådan lidt latino-agtig...'

> Yep, sådan er det. Det værste er at "gammeldags" efterhånden er blevet et
> skældsord.

Ok, jeg vil give dig, at det er forkert at bruge ordet "gammeldags" som
entydigt negativt. Men bort set fra det, så synes jeg det er negativt, at så
mange piger hellere vil sidde og mugge over hvad de ikke får, end at gå ud
og tage en chance. Som i byen får pigerne ikke nødvendigvis tilbud fra dem,
som de er virkelig interesserede i, men fra det første og bedste fjols, som
har drukket sig mod til.

> Nej, fordi - modsat mange mænd - så ved de hvad det handler om: 1)
> Billedet 2) Modparten skal have mulighed for at spørge ind og gå på
> opdagelse

Jeg kan se hvad du mener. Men (og det lyder måske utroligt ) jeg kigger
altså meget på personligheden, som ligger bag. Og jeg har ikke rigtig lyst
til at skrive med og evt. date 30 dårlige mennesker før jeg finder den
rigtige, når jeg i stedet kan læse en lidt længere profil, som giver et
billede af, om vedkommende nu også har mere end et kønt ansigt at byde på.

> Interesser, højde og alskens præferencer kan være ligegyldigt hvis det
> ikke "klikker" på en eller anden måde, når I mødes.

Enig! Når man mødes bliver profilen ret ligegyldig (med mindre der er
åbenlyse afvigelser). Men indtil nu går det ret trægt med overhovedet at få
pigerne til at se min profil, og det er jo første skridt. Men jeg håber da
det hjælper lidt, når jeg har fået fat i et lidt bedre billede af mig selv.
Om de så, når de også har læst profilen, skriver til mig, er jo det
spændende.

> [...]
> spørger om hendes telefonnummer er meget vigtigere end et kryds i en boks.

Jeg tror ikke vi er så uenige igen når alt kommer til alt. Tak for svaret.

Fra : Zeki

Dato : 06-09-05 17:47

"Leon Hajdwel"
<dsl13A0B7C3D9E@vip.cybercity.ALLES-STORE-BOGSTAVER-SKAL-FJERNES.dk> wrote
in message news:431daf29$0$78280$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

> [...]
> Der er ikke noget livshistorie, og ingen af de der irriterende '1: Hvad er
> klokken nu? 16.37. 2: Hund, kat eller punggrævling: Kat.'

Mht hvad du har at byde på, hvad skrev du dér? (gerne ordret)

Jeg kan da huske mine egne profiltekster da jeg var på dating, og hold da
jøsses hvor kan teksten havde meget at skulle have sagt mht respons
..
Først gik jeg fra de almindelige hvad-søger-jeg og hvem-er-jeg (gaaab)
halvkedelige tekster, til efterhånden at lægge en ironisk distance, for til
sidst at skrive en tekst der ikke på et eneste sted hverken beskrev hvad jeg
søgte eller hvem jeg var (også ca 500 ord). Ellere rettere sagt: Jo, man
kunne godt ud fra teksten få en fornemmelse for hvilken type jeg var, men
"jeg har blåt blod i årene, har min egen stillehavsø og privatfly" var
naturligvis ikke rigtigt.

Hvis du kører lidt surt i det, kan jeg anbefale at kigge lidt på andre
mandeprofiler. Tro mig, du vil se et stort sammenfald af halvkedelige
tekster om "jeg elsker en god flaske rødvin på en hyggelig aften",
"vandreture i naturen" og " jeg er en sød og romantisk mand der ....".
Gaaaaaab! Skriv ikke som dem. Pir til kvindernes nysgerrighed i stedet. Giv
mulighed og plads til at de kan spørge ind til noget af det du skriver, uden
at oversælge dig selv. Brug humor (meget vigtigt). Prøv at bemærk forskellen
i nedenstående to afsnit:

1) Jeg er en frisk mand der søger en kvinde at gå i teatret med. Måske det
kan udvikle sig til mere. Jeg er kærlig, arbejdsom og kan lide dyr og har et
godt forhold til min familie.

2) Forleden dag var jeg i teatret. Gid du havde været med og nydt det lige
så meget som jeg. Hvis det ikke lige var fordi at jeg skulle hjem og lufte
min hund, så havde vi bagefter kunne fortsætte aftenen på mit hemmelige
udvalgte sted fordi vi nød hinandens selskab.

I det nederste skriver du ikke "jeg er" på noget tidspunkt, for det TÆLLER
IKKE. Hun skal nok selv finde ud af hvem du er. Giv hende muligheden. F.eks:
Da jeg mødte min kæreste for to år siden, havde vi skrevet sammen et par
uger (underligt nok mødtes vi ikke ved en arrangeret date). Laaaange breve
om dette og hint. Vejret, rejser, musikstile, tv programmer,
børneopdragelse. Da vi endelig mødes nogle uger senere spørger hun så på et
tidspunkt: "Nå, hvad arbejder du så med?"
Forstår du hvor jeg vil hen?

I nederste afsnit er der et hav af muligheder for at spørge ind, som der
ikke er i det første. F.eks "hvad så du i teatret?", "hvilken slags hund har
du?", "det der hemmelige sted, hvor er det?"

Profilteksten er en oplagt mulighed for at styre den senere online dialog.
Du bestemmer selv hvilken retning den skal gå i. Skal det være en liste over
præferencer og forventninger (gaaab) eller skal det være en afslappet og
overfladisk dialog hvor I langsomt kommer hinanden nærmere og fornemmer
spændingen?

> He he, ja det kunne hurtigt blive pinligt, hvis man smører for tykt på
> '... Jeg synes du skrev, at du var sådan lidt latino-agtig...'

Ha ha! Eller "hey i din profiltekst stod der at du var 180 høj"

> [...]
> så mange piger hellere vil sidde og mugge over hvad de ikke får, end at gå

Så mange piger? Hvad baserer du egentlig det på? (ikke at jeg anfægter din
påstand)

>Som i byen får pigerne ikke nødvendigvis tilbud fra dem, som de er virkelig
>interesserede i, men fra det første og bedste fjols, som har drukket sig
>mod til.

Og som de ofte ender med at blive mere interesserede i alligevel, fordi han
har nosser modsat ham den tøvende ovre i hjørnet der ikke laver andet end at
stirre.

> Jeg kan se hvad du mener. Men (og det lyder måske utroligt ) jeg
> kigger altså meget på personligheden, som ligger bag.

Ja, det gør du sikkert Men du kigger FØRST på billedet.
Eller vil du forsøge at bilde mig ind at du vil gøre alt hvad du kan for at
lokke 40 årige Dorthe der vejer 130 kg og er til "genbrugshalvfjerdsermode"
med på den date, fordi hun har en dejlig "personlighed"? Get real.

Personlighed er vigtigt. Og paradoksalt nok er det (sammen med en konsistent
opførsel) det ABSOLUT vigtigste i det lange løb. Det er bare ikke det
vigtigste lige i starten. Der er det vigtigste dét om man tænder på personen
eller ej.

> [...]
>mennesker før jeg finder den rigtige, når jeg i stedet kan læse en lidt
>længere profil, som giver et billede af, om vedkommende nu også har mere

Uhh...pas på. Især med det med forventninger og at bruge profilteksten som
en varedeklaration.

> Enig! Når man mødes bliver profilen ret ligegyldig (med mindre der er
> åbenlyse afvigelser).

Så du har også prøvet de indirekte afvigelser? Hvad bestod de af? En kold
skulder?

> [...]
>jeg har fået fat i et lidt bedre billede af mig selv. Om de så, når de også
>har læst profilen, skriver til mig, er jo det spændende.

Du må ikke lade dig slå ud. Succes derinde kan afhænge af mange ting. Det
kan sågar være sæsonpræget. Følgende kan måske virke lidt nederdrægtigt (men
hey kvinder gør det samme), men er en god øvelse: Find en håndfuld piger du
ved at du ikke har nogen interesse i (piger som du måske kan fornemme heller
ikke får meget respons) og øv dig på dem. Det kan jo være at du finder en
med en fremragende "personlighed" ....nej, spøg til side. Du har intet at
miste ifm afvisning, hvis du fra starten ikke tænder på hendes
profilbillede.

Jeg tror simpelthen bare du skal komme igang med at skrive til så mange som
muligt, lære af dine fejl (hvis du allerede i første brevudveksling skriver
"giv mig dit nummer", så lærer du hurtigt at dette er en fejl) og så se på
dating som en mulighed som du ikke gør af nødvendighed, men fordi du nyder
det.

> Jeg tror ikke vi er så uenige igen når alt kommer til alt. Tak for svaret.

Nej da. Jeg forsøger jo at hjælpe.

mvh
Zeki

Fra : ThomasB

Dato : 06-09-05 20:05

"Zeki" <zeki@[fjerndette]tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> min hund, så havde vi bagefter kunne fortsætte aftenen på mit hemmelige
> udvalgte sted fordi vi nød hinandens selskab.

Haha den er sød

Fra : Peter Knutsen (usene~

Dato : 04-09-05 22:57

Leon Hajdwel wrote:
[...]
> [...]
> at få kontakt (hørte engang i 'go morgen Danmark' at fyre oftest må tage

Mildt sagt. De skal bare oprette en profil som tydeligt (og det er ikke
engang påkrævet) tilkendegive at de tilhører den med bryster udrustede
halvdel af befolkningen, samt at de ikke er alvorligt overvægtige (og
det er en anden ting som heller ikke er strengt påkrævet). Så får de
tonsvis af breve.

> [...]
> leder efter, og så undrer det jo, at mange fisker uden mading.
> Eller er det bare mig, som ikke forstår præcist hvor vigtig min øjenfarve og

Folk bruger jo de samme dating-websites til noget forskelligt. For de
fleste datingwebsites gælder det at flertallet af mændene søger meget
ukritisk (alt med bryster, som ikke har et BMI på den gale side af 30,
får et brev), mens flertallet af kvinderne forholder sig passivt (og
brokker sig over at de får alt for mange breve, selv om de ikke i deres
profiler har gjort nok for at specificere hvad type mænd de ønsker
kontakt fra).

Men der er nok alligevel en promille af brugerne, eller cirka
deromkring, som bruger siderne mere intelligent, sådan som de bør
bruges. Problemet er at de drukner i mængden.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Jens B

Dato : 05-09-05 11:29

Leon Hajdwel wrote:
> [...]
> deres profil? Jeg synes dating-sider er en fin idé, fordi man kan
> fortælle præcis hvilken fisk man leder efter, og så undrer det jo, at

Kan du ikke bare tage til Esbjerg, der hiver de dem ind med net ?

Fra : Lasse Jensen

Dato : 06-09-05 13:39

Jens B wrote:

> Kan du ikke bare tage til Esbjerg, der hiver de dem ind med net ?

FUT til dk.fritid.lystfiskeri

--
Lasse Jensen [fafler at g mail dot com]
Linux, the choice of a GNU generation.

Fra : Samsara67

Dato : 05-09-05 21:16

"Leon Hajdwel"
<dsl13A0B7C3D9E@vip.cybercity.ALLES-STORE-BOGSTAVER-SKAL-FJERNES.dk> skrev i
en meddelelse news:431af34c$0$78279$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

> [...]

> profiltekst, som de har været i at gøre noget ud af deres egen. Hvad
> kigger de i det hele taget først på? Og hvilke ting er de vigtigste, når

Hm ... billedet kommer vi jo nok ikke uden om. Hvis der er et eller andet
tiltrækkende ved det, f.eks. et dejligt smil eller skønne øjne, så går jeg
videre til selve profilteksten.

Om jeg vælger at skrive til pågældende afhænger af flere ting. For mig er
det
f.eks. vigtigt, at der er en snert af humor i profilteksten og at han ikke
(seriøst)
skamroser sig selv. Hele livshistorien behøver heller ikke at være
beskrevet.

Venligst
Samsara67