Colgata.
Fra : Claudio Adam

Dato : 06-09-05 11:57

Torden ligger over Colgata
noget der lignede nat svøber stedet
nomader som fårehyrder
driver om mellem tropper
kun sjælen gløder
kristus stopper tiden
før mennesket danner sig tanker

Gud var ikke en fremmed
men en rejse i livet
timerne på korset
med døden den dag han fødtes
andre ville komme
mødes med samme hån
der bundede Hinsiden

Vinden gennem slugter og dale
intensiteten ved at være til
kan du mærke blodet bruse i din krop
dit sansende hjerte slå

Rejsen var som et råb gennem natten
atter i Vega
ørkenen minder om sveden kærlighed
Brak, skar gennem sandet
en siluet fra helvede i et klæde af ondskab
- foran dem drev fanden
mens Gud så til

--
Mvh. Adam
Af Profession følgende:

Fra : Vidal

Dato : 06-09-05 12:14

Claudio Adam wrote:
> Colgata

Måske skulle du skrive det med 2 g'er, Golgata,
så man ikke får for mange uvedkommende
associationer.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Ole Madsen

Dato : 06-09-05 13:01

Vidal wrote:

> Måske skulle du skrive det med 2 g'er, Golgata,
> så man ikke får for mange uvedkommende
> associationer.

jeg har faktisk hørt at ham der opfandt colgate var kristen, derfor
kaldte han det som han gjorde, netop for at lave associationer til Golgata

Ole

Fra : jørgen

Dato : 06-09-05 14:39

"Ole Madsen" <o-madsen@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> jeg har faktisk hørt at ham der opfandt colgate var kristen, derfor kaldte
> han det som han gjorde, netop for at lave associationer til Golgata

Hans navn var William Colgate (1783-1857) og han var baptist.
Han donerede 10% af sin indkomst til diverse kristne formål.
http://en.wikipedia.org/wiki/William_Colgate

mvh jørgen.

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 06-09-05 15:34

Ole Madsen <o-madsen@tele2adsl.dk> mælte sligt:

>jeg har faktisk hørt at ham der opfandt colgate var kristen, derfor
>kaldte han det som han gjorde, netop for at lave associationer til Golgata

William Colgate var rigtignok kristen (han var baptist), men mon ikke
produktet har navn efter hans efternavn snarere end efter Golgata ;)
Det normale navn for Golgata-højen på engelsk er i øvrigt "Calvary".

/Rasmus
--
"Nogle - oftest venstreorienterede - mennesker idag mener sikkert at USA
lever op til rollen, da det jo er eneste tilbageværende supermagt."

Fra : Ole Madsen

Dato : 06-09-05 16:45

Rasmus Underbjerg Pinnerup wrote:
> [...]
> produktet har navn efter hans efternavn snarere end efter Golgata ;)
> Det normale navn for Golgata-højen på engelsk er i øvrigt "Calvary".

ok, det var også bare noget jeg havde hørt

Ole

Fra : Cyril Malka

Dato : 07-09-05 13:17

Ole Madsen wrote:

> jeg har faktisk hørt at ham der opfandt colgate var kristen, derfor
> kaldte han det som han gjorde, netop for at lave associationer til Golgata

Du vrøvler.

Colgate hedder Colgate ganske enkelt fordi det var navnet på den mand,
som startede firmaet. William Colgate åbnede sit firma, Colgate &
Company i 1806.

Intet som ikke kan checkes på nettet, før man skriver.

--
Venligst,

Cyril

Det Nye Testamente - Fortæller man alt? http://www.nytestamente.org
.... If I want your opinion, I'll read your entrails.

Fra : Ole Madsen

Dato : 07-09-05 22:28

Cyril Malka wrote:

> [...]
> Company i 1806.
>
> Intet som ikke kan checkes på nettet, før man skriver.

ikke for noget Cyril, det har de andre faktisk allerede skrevet.

Ole

Fra : Cyril Malka

Dato : 07-09-05 22:56

Ole Madsen wrote:

> ikke for noget Cyril, det har de andre faktisk allerede skrevet.

Husk at jeg skriver fra Frankrig og at indlæggene ikke altid ankommer i
samme orden her i landet.

.... og det ændrer intet ved at det ville være forfriskende du tænkte dig
om, før du skrev.

--
Venligst,

Cyril

Det Nye Testamente - Fortæller man alt? http://www.nytestamente.org
.... I plan to live for ever... So far so good...

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 08-09-05 09:25

Den Onsdag den 7. september 2005 23:55 skrev Cyril Malka med
news@nytestamente.org i beskeden <431F61E0.50808@nytestamente.org> i gruppen
dk.livssyn.kristendom:

> Husk at jeg skriver fra Frankrig og at indlæggene ikke altid ankommer i
> samme orden her i landet.
> ... og det ændrer intet ved at det ville være forfriskende du tænkte dig
> om, før du skrev.

Hehe... Det vil tage lang tid at få svar fra Ole, i så fald...

Faktisk ret overraskende som mange tror det eneste man laver er at tjekke
Usenet. Egentlig er det kun perifert jeg har tiden, også, for der *er* andre
gøremål end lige at dobbelttjekke om ens server nu har viderebragt alle
indlæg. Dog må jeg rose TDC for at deres dtext-server er genial, fordi dens
hastighed gavnes af at den ikke belastes af binære grupper.

Henrik, Dianalund

Fra : Claudio Adam

Dato : 08-09-05 09:53

Vi
jorden
solsystemmet
X antal Galakser
ydre sytemmer
uendeligheden,
- en stor server jah der servicerer Uendeligheden,
Pragtfuldt, pragtfuldt, hvilke uendelige afstande,
jah til at tage og føle på, må man sige.

Fra : AF

Dato : 08-09-05 11:21

Henrik Vestergaard skrev i

[ ... ]
> Hehe... Det vil tage lang tid at få svar fra Ole, i så fald...

Og så skulle man lige igen have en malka-jødisk mudderkast mod en kristen!

Når nu i medlemmer af den jødiske malka-sekt har så meget imod kristne og
kristendommen, hvorfor er I så i det hele taget i denne gruppe? - Det kan
næppe være med det formål at genere saglige og seriøse debatter, for så
ville I have en helt anden tone og attitude end den forhånende og nedgørende
I gør brug af.

http://maranatha.dk/ + http://skabelsen.info/ + *DebatForum*
http://ravsted.dk/ - *også med DebatForum*

Fra : Claudio Adam

Dato : 08-09-05 16:10

AF <dewnull@tiscali.invalid> skrev:
> [...]
>I gør brug af.
>
>--
>Med venlig hilsen Andreas Falck - ICQ 108 480 093

Gi den gas Falck, mere knald på Liggehønen!

( Ved du nu i øvrigt hvad Falck:
tror du ikke bare det er en eller anden form for obskur-tjeneste
der står bag?
Der bare generer en konstant flom af bagvaskelse af Kristne.
Det må det være?

En anden mulighed kan naturligvis ligeså godt være en efterlønner
der bare røvkedes sig nede i Frankonien?

Jeg tror med andre ord ikke denne adresse skal tages alt for
seriøs,
- en kort sagt udfrysning af den vil sikkert være det mere
effektivt.

Hil Martin Luther!

ps. Jah, jeg kan i øvrigt kun gíve dig ret i at Jødedommen burde
have deres eget Forum, hvor de så kan tærske deres langhalmen.

Fra : Cyril Malka

Dato : 08-09-05 21:51

Henrik Vestergaard wrote:

> Faktisk ret overraskende som mange tror det eneste man laver er at tjekke
> Usenet.

Jow.

Nok fordi de selv lever sig mere inde i det? Fordi en større del af
deres liv er der... Fordi nogle af de få, der gider svare dem findes der?

> Egentlig er det kun perifert jeg har tiden, også, for der *er* andre
> gøremål end lige at dobbelttjekke om ens server nu har viderebragt alle
> indlæg.

Jepper. Det er korrekt.

> Dog må jeg rose TDC for at deres dtext-server er genial, fordi dens
> hastighed gavnes af at den ikke belastes af binære grupper.

Ja, altså Free her er også ganske god, og for det meste er den godt med,
men der er altså perioder, hvor det kan gå lidt træg, men okay... Vi kan
ikke bebrejde en af Frankrigs største udbyder ikke at være helt helt à
jour med et par danske grupper

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 08-09-05 23:57

Cyril Malka <news@nytestamente.org> mælte sligt:

>Jow.
>
>Nok fordi de selv lever sig mere inde i det? Fordi en større del af
>deres liv er der... Fordi nogle af de få, der gider svare dem findes der?

Kan I ikke tage den slags diskussioner andetstedshen? Nu har jeg længe
undladt at kommentere det, fordi jeg ikke ville bidrage til den negative
stemning og troede, at det ville aftage af sig selv, men det ser ikke
sådan ud, og i længden bliver det altså meget trættende at læse disse
meget lidt konstruktive samtaler om, hvor dumme gruppens øvrige brugere
er.

Jeg kan ikke fortænke jer I at snakke indbyrdes om, hvad I opfatter som
andre deltageres fejl og mangler, men at det igen og igen skal foregå
her på gruppen smager altså af uklædelig revanchisme og tjener kun til
at skabe mere had og uforsonlighed.

Og bare for en god ordens skyld: Det er ligeledes helt enormt trættende,
at en vis anden person gang på gang besvarer ethvert indlæg fra en Malka
eller en Vestergaard med de samme fortærskede, forargede og ikke mindst
forvrøvlede sure opstød. Så find dog på noget konstruktivt i stedet.

Denne evindelige fejde og dens præg på gruppens tilstand er ret så
sørgelig en affære - i hvert fald, når man kan huske, hvordan gruppen
engang for lang tid siden var anderledes konstruktiv og interessant at
læse.

/Rasmus
--
"Bad dog! Bad cat! Bad fawn! Shoo! Shoo!"

Fra : Claudio Adam

Dato : 09-09-05 06:48

Sæt navn på dem du angriber!

Adam.

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 09-09-05 07:29

> [...]
> sådan ud, og i længden bliver det altså meget trættende at læse disse
> meget lidt konstruktive samtaler om, hvor dumme gruppens øvrige brugere

Du, som normalt er meget seriøs i din argumentation, skyder denne gang
helt forbi målet. Hvor læser du noget som helst om "hvor dumme gruppens
> [...]

> eller en Vestergaard med de samme fortærskede, forargede og ikke mindst
> forvrøvlede sure opstød. Så find dog på noget konstruktivt i stedet.

For god ordens skyld, måtte du gerne sætte navn på.

Men for at hjælpe din diskussion er det, højst sandsynligt, manden fra
Ravsted (altså: Andreas Falck du sigter til). I sin tid (hvis du kigger
tilbage på gruppens gamle diskussioner), var der *mange* positive
diskussioner med denne herre. Jeg har noteret mig at det (i nogle
enkeltes øjne) ikke er tilladt at konvertere, og ligeledes at det har
afstedkommet sågar tåbelige diskussioner i stil med at det nok ikke er
en ægte person der bestrider min "plads" i gruppen.

Sådanne indlæg har kun bestyrket min holdning til killfiltre, og det
burde efterhånden være tydeligt for de fleste at jeg - af samme årsag -
har mindsket den generelle deltagelse betragteligt.

> [...]
> sørgelig en affære - i hvert fald, når man kan huske, hvordan gruppen
> engang for lang tid siden var anderledes konstruktiv og interessant at

Det har været et bestående problem. Faktisk har jeg for år tilbage, mens
jeg selv var kristen, opmuntret til saglighed. Imidlertid var det, i
mine første år på Usenet, min [naive? ] tanke at dette kunne være en
oase midt i et forvirret hierarki. Med andre ord at denne gruppe *kunne*
være anderledes. Jeg aner ikke hvor langt tilbage man skal gå for at
finde konstruktiviteten, men jeg fornemmer det så altså var længe før
jeg lærte Usenet at kende...

Jeg ser det derfor som fornuftigt at du prøver at råbe en gruppe op,
især i lyset af en fundats som den bestående. Men hvis du præsenterer
"problemet" som om det kun handler om i alt fire af gruppens deltagere,
er der ikke det store håb for en ændring for mange gik fri i forhold til
din beskrivelse.

Men, jo, en diskussion kan sagtens tages andetsteds. Herinde er det, til
syvende og sidst, næsten umuligt.

Fortsat god dag.

Henrik Vestergaard
Hvorfor hedder det en nummerplade, når der er bogstaver på den?
Hvorfor er ordet "forkortelse" så langt?

Fra : Cyril Malka

Dato : 09-09-05 09:37

> [...]

> sådan ud, og i længden bliver det altså meget trættende at læse disse
> meget lidt konstruktive samtaler om, hvor dumme gruppens øvrige brugere

Jeg kan ikke se, hvor problemet med at påpege en store hast i at sende
konklusioner ud om visse ting, man jævnligt ikke har begreb om, ikek
skulle omtales.

Ud fra dit eget udsagn til mig privat, da du jo mener at jeg selv er
årsag til problemer her på listen kan dit indlæg desværre ikek helt
tages så alvorligt som den vil tages hvis du :

1) var noget mere upartisk selv
2) havde med samme iver grebet ind over andre utallige overtrædelser af
gruppens retningslinjer som kan ses med blot en søgen på Google af
Falck, Brun og andre af gruppen evindelige mudderkastere.

Jeg betragter hverken disse indlæg, eller dit for den sags skyld, som et
tegn på intelligens eller fornuft.

Hvorfor jeg ikke har tænkt mig at tage det til efterretning.

Har du nu en kommentar til noget andet af det vi skriver, hvilket trods
alt er det meste, og som har forbindelse med gruppens mål, er du velkommen.

For hvad resten angår, kan jeg ikkr se formålet med dit indlæg, udover
at den vil skabe yderligere støj.

FUT: dk.admin.netikette

--
Venligst,

Cyril

Det Nye Testamente - Fortæller man alt? http://www.nytestamente.org
.... Men are from earth. Women are from earth. Deal with it.

Fra : Jens Bruun

Dato : 08-09-05 20:51

"Cyril Malka" <news@nytestamente.org> skrev i en meddelelse

> Husk at jeg skriver fra Frankrig og at indlæggene ikke altid ankommer
> i samme orden her i landet.

Oles indlæg ankom tilsyneladende til tiden, hvorimod indlæg, postet næsten
et døgn før du lige skulle kloge dig, endnu ikke er ankommet til Frankrig?
Du er god, Cyril Malka.

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 8/30/05)

Fra : Claudio Adam

Dato : 06-09-05 16:31

Godag godag,

Sikken en sommer, hvar-bar,

Jah leve gamle Martin, må han for evigt bænkes ved bordet!

( jeg tænker nu ikke G. var opfundet hinsides dengang,
men uanset hvad:
Har der joh nok været særlig knald på Liggehønen,
ved disse den gang forgangne tider. )

Måske må man i øvrigt og med lidt melankoli:
Dog hatten af for Gibson tages.
- ( det må være ligesom lidt at pille løg, naturligvis sådan lidt
fra siden set. ).

Fra : karenD

Dato : 12-09-05 13:25

Tja, og så var der mig, der bare synes, at Adam jonglerer smukt med ord
og skaber en særlig stemning med sit fine digt. Så Adam, tak fordi du
deler dine tanker med os andre.

Venlig hilsen
Karen

http://www.kandu.dk/