Hold da op.....
Fra : Ukendt

Dato : 29-08-05 18:57

Der er ingen grund til at gøre jer religiøse til grin.
Dét klarer i helt selv.

Fra : Sfinxen

Dato : 30-08-05 01:27

trivilitus wrote:
> Der er ingen grund til at gøre jer religiøse til grin.
> Dét klarer i helt selv.

Du har fat i noget der. Et hurtigt re-vue ud over grubben giver
indtrykket: Grubben er gået i kluddermudder og blevet dk.politik og
nettiketten tilsammen, da disse var mest hormonchokkede. Folk banker løs
oven i hovedet på hinanden, hvilket ikke er noget nyt; men nu foregår
det med en nerve og indføling, der tidsmæssigt må placeres præ yngre
stenalder. Lixføringen er kørt i bund, og et kvæg lidende af en
frygtelig maladie, som får hende til at konvertere frem og tilbage
mellem religion, køn og navn i et væk, har fået selv Ejvinds
legekammerat jens til at føle sig hjemme herinde. Hvem kan efter
forholdende egentligt også fortænke ham i det?

Men på den anden side, så sagde Jesus jo også ifølge Luk 18.16

Fra : Britt Malka

Dato : 30-08-05 21:43

On Tue, 30 Aug 2005 02:27:21 +0200, "Sfinxen" <Sfinxen@bluebottle.com>
wrote:

>Men på den anden side, så sagde Jesus jo også ifølge Luk 18.16

Kan vi heraf konkludere, at Jesus for en gangs skyld holdt kæft?

--
Britt Malka
Tilmeld dig Tips&Tricks og få en gratis e-bog: Kan alle se din hjemmeside?

Fra : Sfinxen

Dato : 30-08-05 22:10

Britt Malka wrote:

> Kan vi heraf konkludere, at Jesus for en gangs skyld holdt kæft?

Den parapraxiale brug af 'vi' minder mig om, at det til næste år er 150
år siden, at Sigmund Freund kom til verden i Moravia.

Fra : Cyril Malka

Dato : 30-08-05 22:58

Sfinxen wrote:

> Den parapraxiale brug af 'vi' minder mig om, at det til næste år er 150
> år siden, at Sigmund Freund kom til verden i Moravia.

Den misforstået måde at benytte sig af psykoanalytiske udtryk og at
sætte en symptom dér, hvor der ikke er noget, samt den måde at bruge
fagudtryk i en forum, hvor langt de fleste sandsynligvis ikke vil kende
det af en person der end ikke kan stave til Sigmund Freud (ikke
"Freund", faktisk hed han Sigismund Freud), minder mig om at den sidste
mytoman ikke er født endnu.

Til orientering: http://www.psyken.org/ordbog/freud.html

Til de andre: Parapraxis, som det hedder rent faktisk, er det, der på
godt dansk, kaldes en "fejlhandling" (eller eventuelt en lapsus, som dog
er mindre præcis)

--
Venligst,

Cyril

Det Nye Testamente - Fortæller man alt? http://www.nytestamente.org
.... I plan to live for ever... So far so good...

Fra : Sfinxen

Dato : 31-08-05 00:08

Cyril Malka wrote:

> [...]
>
> Til de andre: Parapraxis, som det hedder rent faktisk, er det, der på
> godt dansk, kaldes en "fejlhandling" (eller eventuelt en lapsus, som

Underholdene at det blev den dyslektiske del af det bipolære kaos, der
kom frem og påtalte en slåfejl.

Fra : Cyril Malka

Dato : 31-08-05 09:03

Sfinxen wrote:

> Underholdene at det blev den dyslektiske del af det bipolære kaos, der
> kom frem og påtalte en slåfejl.

Når man forsøger at bruge komplicerede ord og misbruger dem, så danner
sætningen en anden mening end den, der forsøges videregive. Som når du
fx skriver: "underholdene" (jeg gætter mig frem til, at du mener:
"underholdende"?

Hvad ordblindhed (dysleksi) og maniodepressivitet (bipolær) har med
sagen at gøre kan jeg ikke rigtigt se andet end du gemmer din tomhed bag
ord, som tydeligvis er større end din forstand...

Hvilket gør dialog uinteressant

EOD herfra.

--
Venligst,

Cyril

Det Nye Testamente - Fortæller man alt? http://www.nytestamente.org
.... All those who believe in psychokinesis, raise my hand

Fra : Sfinxen

Dato : 31-08-05 11:05

Cyril Malka wrote:

> Når man forsøger at bruge komplicerede ord og misbruger dem, så danner
> sætningen en anden mening end den, der forsøges videregive.

"Forsøges videregive". Tja - det er ikke nemt det med stavningen; men du
gør det trods alt bedre i Britt-udgaven.

> Hvad ordblindhed (dysleksi) og maniodepressivitet (bipolær) har med
> sagen at gøre

Det er bare sjovt, når nu du vælger at kaste dig over stavningen.

Fra : Britt Malka

Dato : 01-09-05 00:36

On Wed, 31 Aug 2005 01:08:29 +0200, "Sfinxen" <Sfinxen@bluebottle.com>
wrote:

>Underholdene at det blev den dyslektiske del af det bipolære kaos, der
>kom frem og påtalte en slåfejl.

Mon det var en slåfejl?

Jeg ville snarere betegne det som en parapraxis, en "fejlhandling"
eller eventuelt en lapsus.

Fra : Sfinxen

Dato : 01-09-05 02:32

Britt Malka wrote:

> Mon det var en slåfejl?

Du kom til at skrive 'vi' i stedet for 'jeg' ved en slåfejl? Prøv at
beskrive udlægningen af dit tastatur.

Fra : Britt Malka

Dato : 01-09-05 21:01

On Thu, 1 Sep 2005 03:31:39 +0200, "Sfinxen" <Sfinxen@bluebottle.com>
wrote:

>Du kom til at skrive 'vi' i stedet for 'jeg' ved en slåfejl? Prøv at
>beskrive udlægningen af dit tastatur.

For at blive i din verden ...

Nej, det var ikke en slåfejl, det var det materinale splanknopneura,
der neuralt postponerede et præludium.

Eller sagt på dansk: Dig være for dum

Fra : Sfinxen

Dato : 01-09-05 22:58