KIRKE:Min tillidsfulde solsort ctr skider-~
Fra : Bo Warming

Dato : 19-08-05 10:41

På rekordtid har en solsortehan med deformt skævt næb udruget fire kuld
unger helt nær mit hus, fordi den tillidsfuldt fløj ind i mit aldrig
rengjorte køkken og spiste krummer og lignende tørre madrester , der lå i
lag på gulvet.
Den var selv opfostret i en rede en meter fra mit komputersted i haven
sidste sommer, så den var præget på at sikkerhedsafstand behøver ikke være
de normale mange meter til mennesker.
Men så i juli fortrængtes den fra territoriet af en hun - ikke den som den
fik kuld på kuld med..
Den ny herskerinde har lært tricket med at flyve ind i mit køkken, men har
svært ved at finde ud - flyver fortvivlet rundt i timevis og rammer mod
ruden og skider over det hele.
De sidste dage er min ven spassersolsorten (som min datter kalder den)
begyndt at vende tilbage - dog ikke til regnormefangst i haven, kun til
køkken-fouragering.
Hankøn kan noget med hjernen som hunkøn ikke kan.

Præstedamen fra kirken på min vej følger sin datter til børnehaven overfor
mit hus, og de var inde at se en rede med næstenflyvefærdige stor-gab unger,
i solsortens velmagtsdage.
Hun er i lommen på den eksklusions-liderlige bisp, og de har smidt mig ud af
folkekirken, grundløst.
De har tilkalde politi selvom jeg var fredelig, aldrig overdøvende, aldrig
voldelig, aldrig lugtende-svinende-hærværkende, aldrig
blufærdighedskrænkende ved et kirkefrokostmøde, hvor jeg i spørgetimen
nævnte hævn-eksklusion som gerningsretfærdig dvs lovreligiøs , Islam-style.

Lipservice, smalltalk præsten er jeg på nik og smil med når jeg soler mig om
morgenen og hun passerer og hun kommer med sin datter, man hun har malet sig
ind i et hjørne og vælger en anden vej hjem, af angst for at jeg kunne finde
på at stille spørgsmål, der ville få hendes skrøbelige selvtillid til at
ramle, fx "Du sagde at trediveårskrigen var fjern fortid?
- hvorfor udsmidning?
- jeg troede du var til Grundtvigsk mildhed?
Men nej - Islam har bezat præstesindene - dømmesyge og tvangs-etik som bisp
Lindhardt propaganderer for i sine bøger, er det strå som den affolkede
kirke griber ud efter.
Faderhuset hetzes imod, Moses Hansen hetzes imod - autonome der på tredie år
holder sekten der ejer "Ungsomhuset" ude, er i kridthuset hos de
statskristne.
Nietzsche havde ret i at kirken er alt det som Jesus advarede imod.
Kirkefrokosterne vil nok snart få halvt fremmøde, når der ikke er håb om at
få meningsfuld underholdning via mine provokerende spørgsmål.
Gennemsnitsalderen er med raketfart fra 60 til 70 år., når bortses fra
fjerntboende pampere i menghedsrådet, der kun er der for at nyde godt at den
ødsle pengemaskine, som folkekirken især er.
Propagansaværdi for godhedsindustrien beror på juleaften-nostalgi - ingen
nok så charmerende bisp Lindhart eller Bertel Haarder kan holde den i live.

På mine turistture til tyske storbyer har jeg set ægte ungdomsbegejstring
ved de altid åbne og BENYTTEDE KIRKEBYGNINGER, hvor der øves rockmusik og
handles - - vi kunne lære meget af vort åndeligt overlegne broderfolk i syd.
Kirkefond der skabte formange kirker, dvs for mange embeder, har sikret at
fremmøde er mindre end antal ansættelser - det skaber foragt, således at
Nietzsche ikke i vort land har ret i at "Kirken er dog en ædlere institution
end staten"