En Bitter Konstatering.
Fra : Claudio Adam

Dato : 17-08-05 16:03

Jeg må igen bittert konstatere at Jødedommen ingen kritik tåler.
Hvorfor skal man altid stemples som nazist eller gummicelle-kandidat
hvis man vover at fremture mod Dem?

--
Mvh. Adam
www.sitecenter.dk/c_adam

Fra : Britt Malka

Dato : 17-08-05 16:26

On 17 Aug 2005 15:02:33 GMT, Claudio Adam <kraka@T5FH7c.dk> (slet
T5FH7) wrote:

>Jeg må igen bittert konstatere at Jødedommen ingen kritik tåler.
>Hvorfor skal man altid stemples som nazist eller gummicelle-kandidat
>hvis man vover at fremture mod Dem?

Åh, ja, din stakkel ... piv, piv, piv og ynk!

Når du kommer med udtalelser som:

>I lever hver især i jeres respektive enklaver og vil som så intet
>med den resterende del af samfundet have at gøre: Selvfølgelig på
>nær at styre det!

Så er det bare at sige det samme som dine tyske brødre gjorde for
60-70 år siden. Kan det så forbavse dig, at jeg mener, at dine
udtalelser er nazistiske? Latterlige, men ikke desto mindre
nazistiske, og jeg respekterer ikke den slags holdninger. Hvis du vil
have respekt, må du begynde at opføre dig voksent.

--
Britt Malka
Tilmeld dig Tips&Tricks og få en gratis e-bog: Kan alle se din hjemmeside?

Fra : Claudio Adam

Dato : 17-08-05 16:41

Britt Malka <news@foxladi.com> skrev:
> [...]
>Britt Malka
>Tilmeld dig Tips&Tricks og få en
>gratis e-bog: Kan alle se din hjemmeside?

Halløjsa kære Frue!
And welcome to a brand new day!

Du fastslår jo bare med syvtommer, eller måske bedre med ordet:
Bekræfter, hvad jeg skriver i mit indlæg!

Jeg ved at vi 2. ikke kommer videre, lidt ærgeligt,
- på den anden side må jeg stå ved mine ord:
At både I ( se Jødedommen )
og: samt Islam er besættere!
Ergo: For mig blot endnu en dag under besættelsen.

ps. Måske skulle du ligeledes bemærke at det ikke kun er Israel
der kæmper for sin eksistens, det gør ganz Europa!
I har den unterlyndme ikke patent på medlidenhed, selv om i mener
i besidder og ejer den!
Men nok om det.

Der er nok af hulrøvede indianere der heller end gerne vil gå både
jer Jødedommen og Islam ærinde, for at få en bid af kagen.

--
Mvh. Adam
www.sitecenter.dk/c_adam

Fra : Britt Malka

Dato : 17-08-05 16:45

On 17 Aug 2005 15:41:12 GMT, Claudio Adam <kraka@3EMN9c.dk> (slet
3EMN9) wrote:

>I har den unterlyndme ikke patent på medlidenhed, selv om i mener
>i besidder og ejer den!

Hvem var det der startede den her tråd med at pive og klynke?

Fra : Cyril Malka

Dato : 17-08-05 19:22

Claudio Adam (slet 3EMN9) wrote:

> Jeg ved at vi 2. ikke kommer videre, lidt ærgeligt,

Jeg synes ikke, det ser ud til at snak med dig fører nogen vejne
overhovedet, hvis jeg skal være ærlig.

> - på den anden side må jeg stå ved mine ord:
> At både I ( se Jødedommen )
> og: samt Islam er besættere!
> Ergo: For mig blot endnu en dag under besættelsen.

Kristne er besættere: Afrika, Jerusalem (mig bekendt var korsfarerne
kristne), senest igen i Rwanda, sydamerika (idianere var ikke, mig
bekendt kristne, var de?), senest George Bush i Irak, hvor han, i sin
taler mod Irak indbefattede Gog og Magog og andre bibelcitater...

Hvis der er en religion som står for blodudgydelse, ondskab, besættelse,
forfølgelse, imperialisme og krig, så er det de kristne.

Man skal være mere end mindre bemidlet for at nægte jøder deres ret til
deres eget land, Israel.

> ps. Måske skulle du ligeledes bemærke at det ikke kun er Israel
> der kæmper for sin eksistens, det gør ganz Europa!

Næh. Europa kæmper ikke for sit eksistens.

> I har den unterlyndme ikke patent på medlidenhed, selv om i mener
> i besidder og ejer den!

Hvor har vi sagt eller skrevet at vi mener at vi besidder og ejer
medlidenhed... Og hvor i alverden kan du se at vi har øsnker medlidenhed.

Drop lige ud af din fantasirejse og tilbage på jorden igen.

At du ikke tager ansvar for dine egne udsagn... på den anden side, når
man læser det:

> Men nok om det.
> Der er nok af hulrøvede indianere der heller end gerne vil gå både
> jer Jødedommen og Islam ærinde, for at få en bid af kagen.

.... undskyld, men det giver ikke mening overhovedet...

.... Så kan jeg godt forstå, du ikke følger med i hvad du selv siger...

--
Venligst,

Cyril

Det Nye Testamente - Fortæller man alt? http://www.nytestamente.org
.... 'I drank WHAT!?' - Socrates

Fra : AF Bærbar

Dato : 18-08-05 18:32

Cyril Malka skrev i news:4303802A.2050000@nytestamente.org

[ ... ]
> Man skal være mere end mindre bemidlet for at nægte jøder deres ret til
> deres eget land, Israel.

Så alle velhavende og med store midler vil ikke nægte jøderne retten til
Israel?

Jøder har ikke en skid mere ret til landområdet end araberne og
palæstinenserne har det.

Og bestemt heller ikke når man inddrager Gamle Testamentes udtalelser. Der
fremgår det nemlig ganske tydeligt, at eftersom jøderne hellere ville dyrke
afguder (som de også i dag gør det), ville de miste retten til landet.
Derfor mistede de landet, og derfor har de ej heller i dag nogen som helst
ret til landet.

http://maranatha.dk/ + http://skabelsen.info/ + *DebatForum*
http://ravsted.dk/ - *også med DebatForum*

Fra : Claudio Adam

Dato : 19-08-05 09:33

AF Bærbar <dewnull@ravsted.invalid> skrev:
> [...]
>
>[ ... ]
>
>Så alle velhavende og med store
>midler vil ikke nægte jøderne retten til

Med al respekt!:
Mener jeg ganske vist at Madagaskar var på tale,
enda andre områder, noget du kan belyse?

--
Mvh. Adam
Af Profession følgende:

Fra : AF Bærbar

Dato : 19-08-05 15:02

Claudio Adam (slet N2KG5) skrev i

[ ... ]
noget du kan belyse?

Læs Mosebøgerne - især 5. mosebog.

Og så kunne du jo også passende lige læse lidt om svar- og citatteknik. Du
finder linket i min signatur.

Den rigtige anvendelse forøger risikoen for at graden af
misforståelser bliver væsentlig reduceret

Fra : Claudio Adam

Dato : 19-08-05 16:27

> [...]
>Den rigtige anvendelse forøger
>risikoen for at graden af
>misforståelser bliver væsentlig reduceret

Jeg taler om fakta indenfor en overskuelig tidsramme:
Nemlig da Jøder skulle tideles et Landområde éfter WW2.
Der mener jeg så afgjort at Madagascar,
blandt andre var på tale?

ps. Bær over med mine ringe skole-kundskaber vedrørende Citat-
teknik.

Fra : Harald Mossige

Dato : 19-08-05 18:10

"Claudio Adam (slet AHWDZ)" <kraka@AHWDZc.dk> wrote in message

> ps. Bær over med mine ringe skole-kundskaber vedrørende Citat-
> teknik.

Nei.
Vi forlanger at du lerer deg sitatteknikkene, siden du brauter deg fram med
skråsikker kunskap ellers.

HM

Fra : Claudio Adam

Dato : 19-08-05 18:38

Harald Mossige <haraldmnospam@hkabel.no> skrev:

>"Claudio Adam (slet AHWDZ)"
><kraka@AHWDZc.dk> wrote in message
>t.news.tele.dk...

>Nei.
>Vi forlanger at du lerer deg
>sitatteknikkene, siden du brauter deg fram med
>skråsikker kunskap ellers.
>
>HM

Som den ene sømand sagde til den:

" Du kan skide i havet
og sejle hjem på klumperne "

Fes den ind Besfar?

Fra : AF

Dato : 19-08-05 19:34

Claudio Adam (slet OVLJR) skrev i

[ ... ]
> Som den ene sømand sagde til den:
>
> " Du kan skide i havet
> og sejle hjem på klumperne "
>
> Fes den ind Besfar?

EOD herfra

Fra : AF Bærbar

Dato : 17-08-05 16:14

Claudio Adam (slet T5FH7) skrev i

> Jeg må igen bittert konstatere at Jødedommen ingen kritik tåler.
> Hvorfor skal man altid stemples som nazist eller gummicelle-kandidat
> hvis man vover at fremture mod Dem?

Sådan er de malkanske semijøder helt generelt. Hvis man ikke straks bøjer
hovedet og ydmygt erkender at ingen overgår dem i viden og indsigt, så er
man både nazist, racist og antisemit.

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 17-08-05 16:33

"Claudio Adam (slet T5FH7)" <kraka@T5FH7c.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg må igen bittert konstatere at Jødedommen ingen kritik tåler.
> Hvorfor skal man altid stemples som nazist eller gummicelle-kandidat
> hvis man vover at fremture mod Dem?

Det ses vel også i TV-Avisen i disse dage,
man må ryste på hovedet, når man ser
jødiske fanatikere fremture over deres
ret til Gaza.

Mvh.Bodil.

Fra : Britt Malka

Dato : 17-08-05 16:43

On Wed, 17 Aug 2005 17:32:59 +0200, "Bodil Grove Christensen"
<grovebgc@FJERNDETTEtdcadsl.dk> wrote:

>Det ses vel også i TV-Avisen i disse dage,
>man må ryste på hovedet, når man ser
>jødiske fanatikere fremture over deres
>ret til Gaza.

Jeg forstår ikke helt dit indlæg:

Hvem stemples som nazist eller gummicelle-kandidat i TV-Avisen?

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 17-08-05 20:02

"Britt Malka" <news@foxladi.com> skrev i en meddelelse

> Jeg forstår ikke helt dit indlæg:
>
> Hvem stemples som nazist eller gummicelle-kandidat i TV-Avisen?

Nej, du har ret, jeg klippede ikke korrekt.
Jeg rystede på hovedet over de jødiske fanatikere,
som helt øjensynligt ikke vil freden.

Mvh.Bodil.

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 17-08-05 21:01

Bodil Grove Christensen skrev Onsdag den 17. august 2005 21:02 i beskeden
<430389ac$0$23732$edfadb0f@dread14.news.tele.dk> i gruppen
dk.livssyn.kristendom:
> [...]
> Nej, du har ret, jeg klippede ikke korrekt.
> Jeg rystede på hovedet over de jødiske fanatikere,

Bliver det "helt øjensynligt" af at du generaliserer?

Det svarer til at jeg satte alle protestanter, katolikker, mormoner,
syvendedagsadventister og Jehovas Vidner sammen i én stor gruppe.

At enkelte fanatikere skulle være eksponent for *hele* jødedommen må jeg
konkludere er *dagens* *største* *generalisering*. Intet mindre.

Henrik, Dianalund
G-d didn't create anything without a purpose but mosquitos come close.
A sunrise is G-d's way of telling the world to lighten up.

Fra : Jens Bruun

Dato : 18-08-05 13:56

"Henrik Vestergaard" <vestergaard_henr@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:43039794$0$187$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk

> Bliver det "helt øjensynligt" af at du generaliserer?

Hvor generaliserer Bodil? Bodil udtaler sig alene om _de_ jødiske
fanatikere, der helt øjensynligt ikke vil freden. Er dansk ved at blive for
svært for dig?

> At enkelte fanatikere skulle være eksponent for *hele* jødedommen må
> jeg konkludere er *dagens* *største* *generalisering*. Intet mindre.

Du lyder mere og mere som malkoen. Jeg tror faktisk, du er malkoen, der
under pseudonym udlever dine fantasier om at lege mandlig troll på usenet.

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 8/16/05)

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 18-08-05 14:54

> [...]
> dk.livssyn.kristendom:
>
> Bliver det "helt øjensynligt" af at du generaliserer?

Jeg skrev "jødiske fanatikere", ikke jøder...
så der er ingen generalisering i det.
Mvh.Bodil.

Fra : Britt Malka

Dato : 18-08-05 15:56

On Thu, 18 Aug 2005 15:54:27 +0200, "Bodil Grove Christensen"
<grovebgc@FJERNDETTEtdcadsl.dk> wrote:

>Jeg skrev "jødiske fanatikere", ikke jøder...

Så man er "jødisk fanatiker", når man gerne vil blive boende i det
hus, man har boet i i 35 år, og den by, hvor ens familie er begravet?

Man er "jødisk fanatiker", fordi man ikke regner med, at det vil føre
et skridt nærmere til freden?

Jeg er enig med Sharon i, at de jødiske Gaza-bebeboere skulle flytte,
men jeg er sørme bange for, at det ikke er den rette beslutning
alligevel. "Palæstinenserne" er allerede der og jubler med t-shirts,
der siger "i dag Gaza -- i morgen Jerusalem". Hvor bliver det i
overmorgen, når de ser, at terror virker?

Jeg håber vitterligt, at Sharon ikke tog fejl ...

Men jeg fatter slet ikke, at man kun kan se totalt ensporet på det,
bare fordi det ikke er en selv, det går ud over.

Fra : Anders Henriksen

Dato : 18-08-05 18:31

Britt Malka wrote:

> Så man er "jødisk fanatiker", når man gerne vil blive boende i det
> hus, man har boet i i 35 år, og den by, hvor ens familie er begravet?

Men palæstinenserne skulle flytte fra området med et stort smil på læben og
sige "Tak fordi I giver os lov til at bo i lejre resten af vores liv?"

--
Anders Henriksen
supermule [snabela] lite [punktum] dk

Internet? Jeg giver det højest tre år...

Fra : Cyril Malka

Dato : 18-08-05 21:27

Anders Henriksen wrote:

> Men palæstinenserne skulle flytte fra området med et stort smil på læben og
> sige "Tak fordi I giver os lov til at bo i lejre resten af vores liv?"

Det overgår åbenbart din forstand, men fakta om at der bor israelere (og
jøder) i Gaza forhindrer ikke at der bor arabere der også.

På samme måde som der bor arabere i Israel, i Frankrig, tyrkere i
Danmark m.m.

Men Danmark for danskerne, Gaza for araberne?

Ret minimalistisk opfattelse...

--
Venligst,

Cyril

Det Nye Testamente - Fortæller man alt? http://www.nytestamente.org
.... Speak the truth, but leave immediately after.

Fra : Anders Henriksen

Dato : 18-08-05 21:39

Cyril Malka wrote:

> Ret minimalistisk opfattelse...

Nej, den lader jeg dig om at have. Jeg skriver om hele det israelske,
palæstinensiske osv. område.

Fra : Cyril Malka

Dato : 18-08-05 21:53

Anders Henriksen wrote:

> Nej, den lader jeg dig om at have. Jeg skriver om hele det israelske,
> palæstinensiske osv. område.

Javel så?

Da jeg boede i Israel, arbejdede der og boede palæstinensere i nærheden,
de arbejdede med os og vi spiste sammen, blev inviterede der, snakkede
helt fint sammen... Kort sagt, ingen problemer overhovedet. De tog os
med på tur i bjergene og alt...

Her igen: Du ved tydeligvis ikke den første hundrededel af det, du
udtaler dig om åbenbart...

Du ved, verden er mere end sort/hvidt og godt/ondt...

Som sagt: En ret minimalistisk adfærd ;)

--
Venligst,

Cyril

Det Nye Testamente - Fortæller man alt? http://www.nytestamente.org
.... If I want your opinion, I'll read your entrails.

Fra : Britt Malka

Dato : 18-08-05 21:53

On Thu, 18 Aug 2005 22:26:34 +0200, Cyril Malka
<news@nytestamente.org> wrote:

>Men Danmark for danskerne, Gaza for araberne?

Ja, det er faktisk pudsigt, at i racismens højborg, Danmark, det lille
smørhul med "verdens bedste sundhedssystem", der er man nok blandt de
største fortalere for et jødefrit mellemøsten.

Heil!

Fra : Anders Henriksen

Dato : 18-08-05 22:03

Britt Malka wrote:

> Ja, det er faktisk pudsigt, at i racismens højborg, Danmark, det lille
> smørhul med "verdens bedste sundhedssystem", der er man nok blandt de
> største fortalere for et jødefrit mellemøsten.

Det er så også pudsigt, at de, der råber højest om jødernes uskyld, er
jøderne selv. Det var det samme med nazisterne.

> Heil!

Heil selv!

Fra : Cyril Malka

Dato : 18-08-05 22:16

Anders Henriksen wrote:

> Det er så også pudsigt, at de, der råber højest om jødernes uskyld, er
> jøderne selv. Det var det samme med nazisterne.

???

Lad mig lige få det igen: Det skulle aldrig være Danmark som stemples
som indvandrerfjendsk i det meste af Europa? Især med de 15%
ekstremistisk højrefløj i parlamentet?

> Heil selv!

Tjoh...

Men skulle du ikke holde dig til sagen og fremproducere de bøger eller
henvisninger, du taler om?

DEt burde være nemt siden du udtaler dig så skråsikker og det ville
virke bedre end det, du lige gør, vil det ikke?

Fra : Anders Henriksen

Dato : 18-08-05 22:20

Cyril Malka wrote:

> Lad mig lige få det igen: Det skulle aldrig være Danmark som stemples
> som indvandrerfjendsk i det meste af Europa? Især med de 15%
> ekstremistisk højrefløj i parlamentet?

Det er så ikke med min stemme...

> Men skulle du ikke holde dig til sagen og fremproducere de bøger eller
> henvisninger, du taler om?

Det har jeg gjort. dtext.news.tele.dk er blot lidt sløv i optrækket.

Fra : Cyril Malka

Dato : 18-08-05 23:00

Anders Henriksen wrote:

> Det er så ikke med min stemme...

Danmark er, mig bekendt en demokrati, og det er den regering der
repræsenterer dig.

Det er nemt nok at sige bagefter...

> Det har jeg gjort. dtext.news.tele.dk er blot lidt sløv i optrækket.

Altså: Bøger er af papir og kan findes frem rimelig hurtigt... Du
behøver da vel ikke dtext.news.tele.dk til det?

Her igen, når du udtaler dig så sikker er det forbavsende at du ikke kan
diske op med andet end et par googlesøgning, hvoraf den ene ikke
ligefrem er kendt for sin objektivitet over for Israel og det andet er
en hjemmeside med rimelig ensidige oplysninger...

--
Venligst,

Cyril

Det Nye Testamente - Fortæller man alt? http://www.nytestamente.org
.... Love is grand, divorce is twenty grand.

Fra : Anders Henriksen

Dato : 18-08-05 23:07

Cyril Malka wrote:

> Danmark er, mig bekendt en demokrati, og det er den regering der
> repræsenterer dig.

Nej, den er valgt og dannet uden mit ønske derom.

Fra : Cyril Malka

Dato : 18-08-05 23:50

Anders Henriksen wrote:

> Nej, den er valgt og dannet uden mit ønske derom.

Når jeg taler med en dansker, så er det aldrig en af dem, der har stemt
på det ekstremistiske højre... Hvordan i alverden kom de mennesker inde
med så stort en procent?

På samme måde som når jeg taler med en dansker om dansk arrogance i
udlandet, om den måde danskere opfører sig som herrefolk i forskellige
lande, arrogant og ubehøvlet, så er det, pudsigt nok, aldrig de, jeg
taler med, som gør det...

Du kan sagtens sige her, at din ekstremistisk regering er blevet dannet
"uden dit ønske", ud fra de ellers ekstremistiske holdninger du lige har
vist for dagen, ret så udokummenteret med andet end lidt propaganda og
en google søgning, såhe...

Men jeg synes, det ville være bedre, i stedet for at spilde tid til at
skrive om dit og dat, du kom med pågældende dokumentation. Du må da nemt
kunne finde nogle af alle de bøger, du har læst og finde
sidehenvisningerne frem, så vi kan slutte den snak, for vi er ret meget
off-topic efterhånden...

--
Venligst,

Cyril

Det Nye Testamente - Fortæller man alt? http://www.nytestamente.org

.... A child squeals real loud when picked up by the ears.

Fra : Anders Henriksen

Dato : 18-08-05 23:16

Cyril Malka wrote:

> [...]
> ligefrem er kendt for sin objektivitet over for Israel og det andet er
> en hjemmeside med rimelig ensidige oplysninger...

Du underkender altså FN som kilde til nyere historiske oplysninger?

Men jeg går ikke mine bøger igennem nu for at finde de passager. Jeg
henviser til endnu en FN-side, som fortæller lidt om det, men det er ikke
godt nok, jeg har fattet det:

http://domino.un.org/UNISPAL.NSF/561c6ee353d740fb8525607d00581829/aeac80e740c782e4852561150071fdb0!OpenDocument

The Palestinians had sensed that only through violence could they force
recognition of their inherent rights. The Zionists in turn had reacted with
violence to hold the ground they had gained and to press towards their
ultimate aspirations of a Jewish State in Palestine.

This campaign of terror against Palestinian Arabs and the British reached
such proportions that Churchill, a strong supporter of Zionist aims and at
that time Prime Minister, stated in the House of Commons:

"If our dreams for zionism are to end in the smoke of assassins' pistols
and our labours for its future are to produce a new set of gangsters worthy
of Nazi Germany, many like myself will have to reconsider the position we
have maintained so consistently and so long in the past. If there is to be
any hope of a peaceful and successful future for zionism, these wicked
activities must cease and those responsible for them must be destroyed, root
and branch;...

Referring to the appeal of the Jewish Agency to the Jewish community '... to
cast out the members of this destructive band, to deprive them of all refuge
and shelter, to resist their threats and to render all necessary assistance
to the authorities in the prevention of terrorist acts and in the
eradication of the terrorist organization', he said:

"These are strong words but we must wait for these words to be translated
into deeds. We must wait to see that not only the leaders but every man,
woman and child of the Jewish community does his or her best to bring this
terrorism to a speedy end." 127/

Fra : Cyril Malka

Dato : 18-08-05 23:59

Anders Henriksen wrote:

> Du underkender altså FN som kilde til nyere historiske oplysninger?

Altså... Nu skal du styre dig! FN er der ikke en historiekilde... FN er
politikere med deres holdninger, meninger og... dagsorden...

Den senere sag om Irak beviser det klart og tydeligt. FN er politik. Kun
nogle lande, for andre har end ikke stemmeret og endnu færre har
veto-ret...

Du vil ikke vedkende dig din egen regering, men vedkender dig FN som
kilde, når de er endnu mindre demokratisk?

> Men jeg går ikke mine bøger igennem nu for at finde de passager.

Javel...

Det burde ellers være nemt. Det bruges meget rundt omkring for at
underbygge det man siger. Og når du har læst så mange som du siger og
kan udtale dig så skråsikker, så burde det ikke være svært.

Ofte bliver jeg bedt om at dokumentere det, jeg skriver, og jeg har
ingen problem med at genfinde det iblandt de par tusind bøger (i 6 eller
7 sprog) vi har her...

> Jeg
> henviser til endnu en FN-side, som fortæller lidt om det, men det er ikke
> godt nok, jeg har fattet det:

I stedet for at mishandle Google, så vil jeg gerne udbede mig den
dokumentation, du påstår du har.

Jeg vil *igen* gerne bede dig om at fremkomme med det. Når du kan citere
det lige sådan, så MÅ det være forholdsvis nemt at finde igen.

Du sagde, du vil gøre det i morgen (faktisk i dag, da kl. er over midnat
) og det er også helt okay. Tag dig god tid og kom med disse
henvisninger og dokumentationer. Det vil gør din argumentation mere seriøs.

(og benyt dig af lejligheden til at tjekke Gazastribens historie ud, den
er faktisk ret spændende)

--
Venligst,

Cyril

Det Nye Testamente - Fortæller man alt? http://www.nytestamente.org
.... Confession is good for the soul, but bad for the career.

Fra : Anders Henriksen

Dato : 19-08-05 00:20

Cyril Malka wrote:

> Altså... Nu skal du styre dig! FN er der ikke en historiekilde... FN
> er politikere med deres holdninger, meninger og... dagsorden...

FN er et udtryk for hvad man kan kalde "verdens" udlægning af større
begivenheder. Det er det tætteste på det, man kan kalde uafhængige fakta -
netop fordi så mange modsatrettede interesser skal tilgodeses. Hvilken
dagsorden skulle FN have imod Israel?

> Den senere sag om Irak beviser det klart og tydeligt. FN er politik.
> Kun nogle lande, for andre har end ikke stemmeret og endnu færre har
> veto-ret...

Hvad ses i forbindelse med Irak? At amerikanerne (og nogle få andre) gik
enegang? Ja...

> Du vil ikke vedkende dig din egen regering, men vedkender dig FN som
> kilde, når de er endnu mindre demokratisk?

Jeg er sikker på, de oplysninger er mere korrekte end så mange andre...

> Det burde ellers være nemt. Det bruges meget rundt omkring for at
> underbygge det man siger. Og når du har læst så mange som du siger og
> kan udtale dig så skråsikker, så burde det ikke være svært.

Hvor mange siger jeg, at jeg har læst? Kom med tallet og en henvisning.
Underbyg det, du skriver.

> Ofte bliver jeg bedt om at dokumentere det, jeg skriver, og jeg har
> ingen problem med at genfinde det iblandt de par tusind bøger (i 6
> eller 7 sprog) vi har her...

Så find nogle gode kilder (ligesom du ikke godtager FN, vil jeg heller ikke
godtage israelske/jødiske udgivelser), som beviser, der ikke blev udøvet
terror for at fremme den jødiske sag (oprettelsen af Israel).

Godnat.

Fra : Cyril Malka

Dato : 19-08-05 00:36

Anders Henriksen wrote:

> [...]
> begivenheder. Det er det tætteste på det, man kan kalde uafhængige fakta -
> netop fordi så mange modsatrettede interesser skal tilgodeses. Hvilken

DEt skrev jeg ikke. Jeg skrev at de havde deres eget dagsorden.

Men du forsøger at dreje debatten væk fra emnet.

Du kom med nogle udsagn, du påstod du havde flere bøger om emnet. Din
dokumentation ventes stadig væk.

DRop krumspringene: Dokumenter eller ti, jeg er ikke interesseret i
endeløs udokummenteret ævl og "jeg mener" holdninger.

> Hvor mange siger jeg, at jeg har læst? Kom med tallet og en henvisning.
> Underbyg det, du skriver.

Du behøver blot at gå tilbage i tråden...

<4304f97d$0$184$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>

For eksempel.

MEn hvis du end ikke har styr på hvad du selv skriver, så man skal minde
dig om det, når du ikke kan citere fra de kilder, du påstår du har og
ender med at småsnakke om holdningspørgsmål til FN, så er du altså
langt, langt ude.

> Så find nogle gode kilder (ligesom du ikke godtager FN, vil jeg heller ikke
> godtage israelske/jødiske udgivelser), som beviser, der ikke blev udøvet
> terror for at fremme den jødiske sag (oprettelsen af Israel).

ALtså: Du kommer med et påstand, du påstår endda at være i besiddelse af
skriftlig materiale om det, og så begynder du at gå løs på Google for at
finde den dokumentation, du husker ikke, du påstå du havde bøger om
emnet, du fremkommer ikke med noget solidt, blot et par link... Du vil
måske kunne imponere en dansk folkeskoledreng med det, men for at snakke
seriøs, skal du da for søren da også have noget mere konsistens...

Endeligt, efter at have snakket frem og tilbage om FN, hvilket ikke har
med denne gruppe at gøre, så vil du have mig til at fremkomme med modsat
argumentation?

Lad os tage en ting ad gangen: Dit udsagn, din påstået _dokumenteret
udsagn_ så kom med dokumentationen... Sværere er det ikke. Og lad os så,
ud fra det, slutte samtalen, fordi vi er kraftigt off-topic og mere og
mere off-topic eftersom du lader snakken glide over en meningspørgsmål
om FN (men okay, vi kan nok ændre det til en trosspørgsmål og så er
Vidal med på det, og vi er on-topic igen )

> Godnat.

Jo tak, i lige måde.

Kan jeg forvente nogle citater og sidehenvisninger i morgen eller er du
stadig sur?

Lidt dokumentation fra arabisk tv (fransk og engelsk undertekster)

http://cyrilmalka.ifrance.com/israel_war.rm
--
Venligst,

Cyril

Det Nye Testamente - Fortæller man alt? http://www.nytestamente.org
.... Death to all fanatics!

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 19-08-05 08:18

Anders Henriksen skrev Fredag den 19. august 2005 01:19 i beskeden
<43051790$0$160$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk> i gruppen
dk.livssyn.kristendom:
> [...]
> begivenheder. Det er det tætteste på det, man kan kalde uafhængige fakta -
> netop fordi så mange modsatrettede interesser skal tilgodeses. Hvilken

De faktiske begivenheder *burde* ligge fast, uanset hvilke interesser der
skal plejes.

> Så find nogle gode kilder (ligesom du ikke godtager FN, vil jeg heller
> ikke godtage israelske/jødiske udgivelser), som beviser, der ikke blev
> udøvet terror for at fremme den jødiske sag (oprettelsen af Israel).

Hint: Du skal sådan set bare læse op på 1948, og så frem for at få den
nyeste historie. Bemærk: hvis du derefter bliver glad for historielæsning
kan du så altid gå længere tilbage...

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 18-08-05 22:46

Anders Henriksen skrev Torsdag den 18. august 2005 23:03 i beskeden
<4304f78f$0$176$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk> i gruppen
dk.livssyn.kristendom:
> Det er så også pudsigt, at de, der råber højest om jødernes uskyld, er
> jøderne selv. Det var det samme med nazisterne.

Jeg kender kun til ét folk der nogensinde - hele vejen op igennem historien
- har indrømmet sine egne fejl. Alle andre nationer og folkeslag har plejet
egne interesser, og fordrejer i varierende grad historien til at passe med
eget fokus. Israels folk, så [gennem Loven, der blev givet af Gud] sine
fejl og "modtog" Pagten.

Det evindelige pjat om hvad jøderne gør fra komplet udenforstående *er*,
mildt sagt, en pestilens. Spørg og du vil finde information -- men ved at
tro du kender svarene på forhånd fortaber du chancen for at indse, at du
*kunne* tage fejl.

Nu står vi ovenikøbet i en situation hvor Israel opgiver et landområde og
alligevel skal der uddeles verbale tæsk. Det er for latterligt!

Fra : Anders Henriksen

Dato : 18-08-05 23:02

Henrik Vestergaard wrote:

> Nu står vi ovenikøbet i en situation hvor Israel opgiver et
> landområde og alligevel skal der uddeles verbale tæsk. Det er for
> latterligt!

Er der ikke tale om områder i Sikkerhedsrådets resolution 242 af 1967?

I så fald er det også på tide...

Fra : Britt Malka

Dato : 18-08-05 23:04

On Thu, 18 Aug 2005 23:45:47 +0200, Henrik Vestergaard
<vestergaard_henr@hotmail.com> wrote:

>Nu står vi ovenikøbet i en situation hvor Israel opgiver et landområde og
>alligevel skal der uddeles verbale tæsk. Det er for latterligt!

Ja, men præcist hvad jeg havde ventet! Lige præcist det!

Fra : Harald Mossige

Dato : 19-08-05 00:21

"Henrik Vestergaard" <vestergaard_henr@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> eget fokus. Israels folk, så [gennem Loven, der blev givet af Gud] sine

Er det ikke slik at historien om Moses og f.eks. David er meget tvilsom?

HM

Fra : Cyril Malka

Dato : 19-08-05 00:39

Harald Mossige wrote:

> Er det ikke slik at historien om Moses og f.eks. David er meget tvilsom?

Både og...

Intet tyder på, at Moses har eksisteret.

David har eksisteret. Der er arkæologiske fund på det, men han var vist
knap så stor en konge, som han bliver gjort til.
--
Venligst,

Cyril

Det Nye Testamente - Fortæller man alt? http://www.nytestamente.org
.... Elvis is dead and I'm not feeling too good myself.

Fra : AF Bærbar

Dato : 19-08-05 07:08

Cyril Malka skrev i news:43051BFF.8080308@nytestamente.org

> David har eksisteret. Der er arkæologiske fund på det, men han var vist
> knap så stor en konge, som han bliver gjort til.

Så jøderne er altså løgnere og bevidste historieforfalskere?

Fra : Britt Malka

Dato : 18-08-05 22:59

On Thu, 18 Aug 2005 23:03:14 +0200, "Anders Henriksen" <no@spam.uz>
wrote:

>Det er så også pudsigt, at de, der råber højest om jødernes uskyld, er
>jøderne selv. Det var det samme med nazisterne.

Råbte de også højt om jødernes uskyld? Den var ny.

Fra : Anders Henriksen

Dato : 18-08-05 23:06

Britt Malka wrote:

> Råbte de også højt om jødernes uskyld? Den var ny.

Men det er ikke nyt, at du skal fordreje det skrevne.

Fra : Britt Malka

Dato : 18-08-05 23:13

On Fri, 19 Aug 2005 00:06:03 +0200, "Anders Henriksen" <no@spam.uz>
wrote:

>Men det er ikke nyt, at du skal fordreje det skrevne.

Du kan bare skrive dansk, så man kan forstå dig. Prøv igen!

Fra : AF Bærbar

Dato : 19-08-05 07:10

Britt Malka skrev i news:eu1ag11iderpokpocub6gmu4g2cijtbs4r@4ax.com

> Du kan bare skrive dansk, så man kan forstå dig. Prøv igen!

Hvad med at du først fik fejet for egen familiedør inden du langer ud efter
andre.

Fra : AF Bærbar

Dato : 19-08-05 07:09

Anders Henriksen skrev i news:43050648$0$159$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk

> Men det er ikke nyt, at du skal fordreje det skrevne.

Det er åbenbart et jødisk karaktertræk.

Fra : Britt Malka

Dato : 18-08-05 21:46

On Thu, 18 Aug 2005 19:31:04 +0200, "Anders Henriksen" <no@spam.uz>
wrote:

>Men palæstinenserne skulle flytte fra området med et stort smil på læben og
>sige "Tak fordi I giver os lov til at bo i lejre resten af vores liv?"

Ingen bad "palæstinenserne" om at flytte. Jo, deres egne muftier,
eller hvad deres overmænd kaldes.

Da araberne havde Jerusalem, måtte hverken jøder eller kristne besøge
byen.

Nu hvor jøderne har Jerusalem, har både arabere og kristne ret til at
være der på lige fod med jøderne.

Fra : AF Bærbar

Dato : 18-08-05 18:37

Henrik Vestergaard skrev i news:43039794$0$187$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk

[ ... ]
> At enkelte fanatikere skulle være eksponent for *hele* jødedommen må jeg
> konkludere er *dagens* *største* *generalisering*. Intet mindre.

Hold da helt fest dengse - nu er du da heller ikke længere i stand til at
læse en simpel tekst uden at forvanske og fordreje den.

Bodil laver jo slet ikke denne generalisering som du uberettiget beskylder
hende for.

Fra : Cyril Malka

Dato : 17-08-05 21:06

Bodil Grove Christensen wrote:

> Nej, du har ret, jeg klippede ikke korrekt.
> Jeg rystede på hovedet over de jødiske fanatikere,
> som helt øjensynligt ikke vil freden.

En modsigelse: Fanatikere vil aldrig freden.

Men at dømme alle Gazas jødiske beboere som værende "fanatikere" viser
en skrigende manglende kendskab til det, der foregår derned...

Og så giver det en meget, meget alvorlig signaler som mangen en kristen
ikke har fået i knolden endnu: Nu hvor israelerne trækker sig ud af
Gaza, nu hvor palæstinenserne har fået den opfattelse at terrorismen kan
betale sig... Nu hvor de har fået den opfattelse at de, for første gang
har "overvundet Israel", så vil *intet* kunne stå dem imod.

For en muslim, hvis jøden kan overvindes, hvis Israel kan udslettes, det
end så være stykke for stykke, så er verden deres næste legeplads.

Du tror da vel ikke at hvis araberne får fat i Israel, så vil de kristne
få lov til at komme derned i pilgrimsrejse eller andet, gør du?

(Ha, okay, som mormon er du vel ligeglad med den slags detaljer?)

Fra : Andreas Jensen

Dato : 18-08-05 06:41

"Cyril Malka" <news@nytestamente.org> skrev i en meddelelse

> Du tror da vel ikke at hvis araberne får fat i Israel, så vil de kristne
> få lov til at komme derned i pilgrimsrejse eller andet, gør du?
>
> (Ha, okay, som mormon er du vel ligeglad med den slags detaljer?)

Vidste du ikke at mormonernes Israel - der hvor de amerikanske indianere kom
fra - ligger i asien?

--
Andreas

"Pay no attention to that man behind the curtain!"

Fra : AF Bærbar

Dato : 18-08-05 18:42

Cyril Malka skrev i news:4303989C.3080009@nytestamente.org

> En modsigelse: Fanatikere vil aldrig freden.
>
> Men at dømme alle Gazas jødiske beboere som værende "fanatikere" viser
> en skrigende manglende kendskab til det, der foregår derned...

Det gør hun da heller ikke. Hun omtaler en gruppe af jøder der er
fanatikere. Til denne gruppe kunne jo høre flokken af ekstremister ankommet
fra vestbredden ene og alene for at lave ballade og optøjer.

Men bortset fra det, så er der ikke en jøde der kan hævde gudgiven ret til

Fra : Britt Malka

Dato : 17-08-05 22:27

On Wed, 17 Aug 2005 21:02:01 +0200, "Bodil Grove Christensen"
<grovebgc@FJERNDETTEtdcadsl.dk> wrote:

>Nej, du har ret, jeg klippede ikke korrekt.
>Jeg rystede på hovedet over de jødiske fanatikere,
>som helt øjensynligt ikke vil freden.

Jeg tror faktisk gerne, at de vil freden, men jeg tror, at de ligesom
mange andre ikke tror på, at det, at de afgiver deres hjem, vil ændre
noget som helst.

Jeg tror det ikke ... men jeg er på den anden siden for, at de gør det
(kan jeg sagtens sige, det er ikke mit hjem), fordi hvis valget står
imellem at afgive Gaza eller Jerusalem, så må det være Gaza.

Men nej, det vil ikke give fred. Det er der vist ingen, der tror.

Måske du bedre ville forstå det, hvis det var dig, der skulle flytte
fra dit hus for en sag, du mente var tabt.

Medfølelse, hedder det.

Fra : Anders Henriksen

Dato : 18-08-05 18:34

Britt Malka wrote:

> Måske du bedre ville forstå det, hvis det var dig, der skulle flytte
> fra dit hus for en sag, du mente var tabt.
>
> Medfølelse, hedder det.

Det skal man vise over for jøder, men ikke over for andre? Klapper du i dine
små hænder, når du tænker på alle de palæstinensere, der i sin tid blev
rykket op med rode?

Fra : Cyril Malka

Dato : 18-08-05 21:29

Anders Henriksen wrote:

> Det skal man vise over for jøder, men ikke over for andre? Klapper du i dine
> små hænder, når du tænker på alle de palæstinensere, der i sin tid blev
> rykket op med rode?

Ingen palæstinenser blev rykket op med rode...

Hvor i alverden har du det fra? Måske var det en idé at dykke lidt ned i
historiebøgerne og de historiske dokumenter der findes i overflod,
deriblandt på nettet, før du udtalte dig...

.... eller er fakta måske unødvendige for du har taget dit stand?

"My mind is made up, don't confuse me with facts" ;->
--
Venligst,

Cyril

Det Nye Testamente - Fortæller man alt? http://www.nytestamente.org
.... My wife keeps complaining I never listen to her ... or something
like that.

Fra : Anders Henriksen

Dato : 18-08-05 21:51

Cyril Malka wrote:

> Ingen palæstinenser blev rykket op med rode...

http://www.un.org/Depts/dpa/ngo/history.html

After looking at various alternatives, the UN proposed the partitioning of
Palestine into two independent States, one Palestinian Arab and the other
Jewish, with Jerusalem internationalized (Resolution 181 (II) of 1947). One
of the two States envisaged in the partition plan proclaimed its
independence as Israel and in the 1948 war expanded to occupy 77 per cent of
the territory of Palestine. Israel also occupied the larger part of
Jerusalem. Over half the indigenous Palestinian population fled or were
expelled. Jordan and Egypt occupied the other parts of the territory
assigned by the partition resolution to the Palestinian Arab State which did
not come into being.
In the 1967 war, Israel occupied the remaining territory of Palestine, until
then under Jordanian and Egyptian control (the West Bank and Gaza Strip).
This included the remaining part of Jerusalem, which was subsequently
annexed by Israel. The war brought about a second exodus of Palestinians,
estimated at half a million. Security Council resolution 242 (1967) of 22
November 1967 called on Israel to withdraw from territories it had occupied
in the 1967 conflict.

"Expelled" kalder jeg at blive revet op med rode.

Fra : Cyril Malka

Dato : 18-08-05 22:13

Anders Henriksen wrote:

> "Expelled" kalder jeg at blive revet op med rode.

Jeps... Prøv HELE sætningen: Flygtede eller blev smidt ud

(ikke "revet op med rode")

Så kan vi fortsætte:

Jordan and Egypt occupied the other parts of the territory assigned by
the partition resolution to the Palestinian Arab State which did not
come into being.

Hov? Og der er der ikke nogen, der siger noget til?
--

.... "Scotty. hurry. beam me" uragg^**** NO CARRIER.

Fra : Anders Henriksen

Dato : 18-08-05 22:40

Cyril Malka wrote:

> Jeps... Prøv HELE sætningen: Flygtede eller blev smidt ud
>
> (ikke "revet op med rode")

Ok - så hvis en person tages i hoved og r.. og kyles ud af det område, denne
person har levet det meste af (eller hele) sit liv, mener du altså ikke at
personen er revet op med rode?

> [...]
> come into being.
>
> Hov? Og der er der ikke nogen, der siger noget til?

Jo, da. Det har jeg før brokket mig lidt over, men det er der ikke så mange,
der beskæftiger sig med. "Internt arabisk anliggende".

Fra : Cyril Malka

Dato : 18-08-05 23:08

Anders Henriksen wrote:

> Ok - så hvis en person tages i hoved og r.. og kyles ud af det
> område, denne person har levet det meste af (eller hele) sit liv,
> mener du altså ikke at personen er revet op med rode?

Nej, jeg mener at vedkommende blev smidt ud.

Det kan forekomme som en detalje for dig, men en del palæstinensere var
altså soldater og smuttede altså i sikkerhed (det er dem, der betragtes
som "flygtede"), derudover blev andre smidt ud, ja.

Hvor har du fra, at der er tale om stakkels uskyldige personer som blev
smidt ud?

> Jo, da. Det har jeg før brokket mig lidt over, men det er der ikke så
> mange, der beskæftiger sig med. "Internt arabisk anliggende".

Det er fordi der mangler et stort stykke i dit pusle spil: Der _var
ikke_, der er _aldrig været_ et land, der har heddet palæstina beboet af
palæstinensere. Det land, som blev af romerne kaldt "Palæstina" var
beboet af jøder.

Når FN og England delte området, så byggede de to, skal vi sige,
"kunstige" lande: Israel og Jordan.

Palæstinensere HAR et land, det har de _altid_ haft: Jordan! Det var
Jordan der rådede over det halve af Jerusalem, Hebron m.m.

For hvad Gaza-striben angår, den har haft en ret så kompliceret historie
som jeg ville råde dig til at læse mere grundigt. Den var i mellemtiden
ej heller beboet af "palæstinensere", men det blev taget fra Egypten.

Fra : Anders Henriksen

Dato : 18-08-05 23:31

Cyril Malka wrote:

> Hvor har du fra, at der er tale om stakkels uskyldige personer som
> blev smidt ud?

De var ca. lige så uskyldige, som de, der nu må trække sig ud af Gaza. Det
går altid hårdest ud over dem, som har det hårdest i forvejen.

> Palæstinensere HAR et land, det har de _altid_ haft: Jordan! Det var
> Jordan der rådede over det halve af Jerusalem, Hebron m.m.

Jeps, bosætterne kan også bare trække sig tilbage til andre landområder.
Alligevel er (også) de kede af at skulle forlade det sted, hvor de har skabt
deres liv.

> [...]
> historie som jeg ville råde dig til at læse mere grundigt. Den var i
> mellemtiden ej heller beboet af "palæstinensere", men det blev taget

Jeg lider ikke af racehykleri: Jeg er ligeglad om der boede frøædere,
krumnæser, niggere, skævøjer eller fedladne kartoffelædende danskere i
området. Der foreligger FN-resulotioner, som påbyder israelerne at trække
sig tilbage. Er man medlem af FN, følger man resulotionerne (og det mener
jeg gælder for _alle_).

Fra : Cyril Malka

Dato : 19-08-05 00:07

Anders Henriksen wrote:

> De var ca. lige så uskyldige, som de, der nu må trække sig ud af Gaza. Det
> går altid hårdest ud over dem, som har det hårdest i forvejen.

Altså her er jeg dog ikke helt uenig med dig, for det er afgjort
krigsherrer og politikere, der har taget disse beslutninger. Det er ikke
Sharon, der står uden hjem og det var ikke muftien, som skulle forlade
sit land. Så det er nemt nok for dem at tage beslutningen.

> Jeps, bosætterne kan også bare trække sig tilbage til andre landområder.
> Alligevel er (også) de kede af at skulle forlade det sted, hvor de har skabt
> deres liv.

Altså, jeg er enig i, at Gaza er diskutabelt (den har, som sagt, en ret
så kompliceret historie).

Men Jerusalem, Hebron og andre af disse områder er jødiske og skal
forblive det. Selv om Jerusalem derefter blev besat af kristne og
arabere, så tilhører det dem ikke. Fordi FN fik den skøre idé at lade
grænsen gå gennem byen er det ikke ensbetydende med at de har ret.

> [...]
> sig tilbage. Er man medlem af FN, følger man resulotionerne (og det mener

FN værende en ikke-demokratisk og fejlbar organisation, kan jeg ikke se
hvorfor man blindt skal følge dens resolution som er især præget af
politiske beslutninger... Arabere værende herre over olien, har FN blot
trukket bukserne ned, så der ikke blev lukket for oliestrømmen... Krisen
i 1973 har hjulpet meget for at få ændret lidt om hvem har ret... i FNs
øjne.

At du så blindt følger en politisk beslutning uden hensyn til historien
og fakta... tjah... Her igen: FN er ikke Gud.
--
Venligst,

Cyril

Det Nye Testamente - Fortæller man alt? http://www.nytestamente.org
.... All those who believe in psychokinesis, raise my hand

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 18-08-05 22:56

Cyril Malka skrev Torsdag den 18. august 2005 23:12 i beskeden
<4304F9BF.40001@nytestamente.org> i gruppen dk.livssyn.kristendom:
> Jeps... Prøv HELE sætningen: Flygtede eller blev smidt ud
> (ikke "revet op med rode")

Det er fordi den danske model er at lade aggressorer overtage hvad de har
lyst til. Ufatteligt, men Glistrups ideer lever i bedste velgående her i
landet. Der oprettes - ganske enkelt - en telefonsvarer, der efter
"almindelig arbejdstids ophør" fortæller: "Velkommen, skriv hvad I vil
have, og det er jeres!"

Jeg mener ikke det er uforståeligt, at man slår igen når andre starter en
krig. Alt andet er tåbeligt. Selv Churchill sagde: "Mådehold i krig er
tåbeligt", men Chamberlain-ånden er jo at stikke hovedet i sandet for så
forsvinder problemet nok med billig snak, lidt rødvin etc. --> Parallelen
til Romerriget er nærliggende for dem med historisk indsigt. Enig.

Kristne *siger* man skal vende den anden kind til, og prædiker forståelse,
langmodighed og belæring -- men gør præcis det modsatte. Når man påpeger
dette misforhold mellem hvad der prædikes og hvad der gøres, skal man
straks diskutere hvad andre gør i stedet for at revidere nationernes egen
politik før der peges...

Det er den vestlige model... :'-(

> [...]
> come into being.
> Hov? Og der er der ikke nogen, der siger noget til?

Nej, for her i gruppen læser man kun det der passer med de fordomme der er
"accepterede."

Fra : Britt Malka

Dato : 18-08-05 23:01

On Thu, 18 Aug 2005 23:12:31 +0200, Cyril Malka

Nej, da, hvorfor skulle de da det?

Fra : Anders Henriksen

Dato : 18-08-05 21:40

Cyril Malka wrote:

> Hvor i alverden har du det fra? Måske var det en idé at dykke lidt
> ned i historiebøgerne og de historiske dokumenter der findes i
> overflod, deriblandt på nettet, før du udtalte dig...

De bøger hvor der står, at jøder udøvede terror for at få deres stat?

Fra : Britt Malka

Dato : 18-08-05 21:54

On Thu, 18 Aug 2005 22:40:08 +0200, "Anders Henriksen" <no@spam.uz>
wrote:

>De bøger hvor der står, at jøder udøvede terror for at få deres stat?

Ach? Mein Kampf? Du er måske en førsteudgave?

Fra : Cyril Malka

Dato : 18-08-05 21:54

Anders Henriksen wrote:

> De bøger hvor der står, at jøder udøvede terror for at få deres stat?

Lyder spændende. Må vi få mere nøjagtige oplysninger: Citater, m.m.?

Fra : Anders Henriksen

Dato : 18-08-05 22:11

Cyril Malka wrote:

> Lyder spændende. Må vi få mere nøjagtige oplysninger: Citater, m.m.?

Der har bl.a. været lavet nogle dokumentarudsendelser om det. Jeg vil prøve
at finde frem til titlerne på dem. SÅ har jeg læst om det i nogle bøger på
et tidspunkt. Jeg må stadig have dem. Det vil jeg kigge på i morgen. Indtil
da kan man se denne side, hvor enkelte kildehenvisninger forekommer, men jeg
mener at kunne genkende flere tiltælde.

http://thewebfairy.com/nerdcities/Palestine/jewish-terrorism.htm

Fra : Cyril Malka

Dato : 18-08-05 22:35

Anders Henriksen wrote:

> Der har bl.a. været lavet nogle dokumentarudsendelser om det. Jeg vil prøve
> at finde frem til titlerne på dem.

.... javel.

> [...]

Javel...

> Indtil da kan man se denne side, hvor enkelte kildehenvisninger forekommer, men jeg

Hehehehe...

Nu håber jeg at de bøger du har er mere seriøse? Haganah HAVDE ingen
hær, manden rodder vist ret meget i det med de forskellige grupperinger.

.... eller er det en ubetydelig detalje?

Helt alvorligt, det var måske en idé med noget mere konsistent frem for
en hurtig søgning på google på "jewish terror" og et par link?

Jeg glæder mig til at se noget konsistent.

Fra : Anders Henriksen

Dato : 19-08-05 00:01

Cyril Malka wrote:

> ... eller er det en ubetydelig detalje?

Ja, når det er det eneste, du har at sige til det...

Fra : Cyril Malka

Dato : 19-08-05 00:13

Anders Henriksen wrote:

> Ja, når det er det eneste, du har at sige til det...

Tsk... tsk...

Kom nu med din dokumentation, ikke?

Det her ser for meget ud som om du forsøger at aflede opmærksomheden...
--
Venligst,

Cyril

Det Nye Testamente - Fortæller man alt? http://www.nytestamente.org
.... "Mr. Worf, scan that ship." "Aye, Captain... 300 DPI?

Fra : Britt Malka

Dato : 18-08-05 21:48

On Thu, 18 Aug 2005 19:33:36 +0200, "Anders Henriksen" <no@spam.uz>
wrote:

>Det skal man vise over for jøder, men ikke over for andre? Klapper du i dine
>små hænder, når du tænker på alle de palæstinensere, der i sin tid blev
>rykket op med rode?

Din uvidenhed kender ikke mange grænser.

HVIS araberne fra Jordan, dem, du kalder "palæstinensere", var blevet
"rykket op med rode", så nej, så ville jeg ikke have klappet i mine
"små hænder", men det gjorde de ikke. Araberne fik lov at blive.
Indtil deres egne bad dem flytte.

Læs historiebøgerne. Men selvfølgelig: Ekstra Bladet er lettere
læsning.

Fra : Cyril Malka

Dato : 18-08-05 22:01

Britt Malka wrote:

> Læs historiebøgerne. Men selvfølgelig: Ekstra Bladet er lettere
> læsning.

Mon ikke, han nøjes med side 9?

Jeg tror ikke, at du kan nå ham, ikke ad fornuftens og dokumentationens
veje, hvis du vil have min mening

--
Venligst,

Cyril

Det Nye Testamente - Fortæller man alt? http://www.nytestamente.org
.... Klingon Prime Directive: If it moves, shoot it.

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 17-08-05 18:45

Bodil Grove Christensen skrev Onsdag den 17. august 2005 17:32 i beskeden
<430358aa$0$23708$edfadb0f@dread14.news.tele.dk> i gruppen
dk.livssyn.kristendom:
> Det ses vel også i TV-Avisen i disse dage, man må ryste på hovedet, når
> man ser jødiske fanatikere fremture over deres ret til Gaza.
> Mvh.Bodil.

Du har altså ikke set den udsendelse Cyril lagde link op til i går?

Ellers havde du nok *ikke* skrevet sådan...

Fra : Britt Malka

Dato : 17-08-05 19:43

On Wed, 17 Aug 2005 19:45:22 +0200, Henrik Vestergaard
<vestergaard_henr@hotmail.com> wrote:

>Du har altså ikke set den udsendelse Cyril lagde link op til i går?

Selvfølgelig har Bodil ikke det. Hun kender jo allerede sandheden.

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 17-08-05 19:49

Britt Malka skrev Onsdag den 17. august 2005 20:42 i beskeden
<l817g19sgaa8d8ajcr5g5nrnmfm728kmn1@4ax.com> i gruppen
dk.livssyn.kristendom:
> Selvfølgelig har Bodil ikke det. Hun kender jo allerede sandheden.

Jeg var faktisk chokeret. Allerede 14 minutter inde i programmet synes jeg
det er tankevækkende, at den danske presse slet ikke tager disse
faretruende signaler alvorligt. :'-(

Fra : Cyril Malka

Dato : 17-08-05 21:11

Henrik Vestergaard wrote:

> Jeg var faktisk chokeret. Allerede 14 minutter inde i programmet synes jeg
> det er tankevækkende, at den danske presse slet ikke tager disse
> faretruende signaler alvorligt. :'-(

Det, som jeg synes er imponerende er at de undgår at se det... De må
holde hænderne for øjnene.

Da jeg boede i Israel, kunne vi alle fange en eller anden arabisk kanal,
området er jo så lille (Hele Israel, den kolonistiske og imperailistisk
Israel, kan holdes indenfor Jyllands grænser). Det var imponerende hvad
for noget propaganda der blev udført. Hvordan børnene bliver indpodet at
det er fedt at sprænge sig selv i luften, hvordan børnene bliver
programmeret til det...

Men hverken UNICEF eller andre gør noget ved det...

Da to israeliske soldater blev taget af palæstinensere, at de blev slået
ihjel og flået levende, da palæstinenserne dansede af glæde med
menneskeinvolder i hånden (dette blev vist på fransk fjernsyn også og en
del af klippet af på den materiale sat online)... Hvad har omverdens
reaktion været?

Nemlig... Nul og en dyt.

Hvad var der sket hvis det havde været israeliske soldater, der havde
gjort den slags?

Men nej, lige som her på gruppen, der er to sæt retfærdigheder og, især,
en manglende interesse for oplysning.

.... Omverden skal bestemt ikke forstyrre ens idéer...

Fra : Britt Malka

Dato : 17-08-05 22:30

On Wed, 17 Aug 2005 22:11:04 +0200, Cyril Malka
<news@nytestamente.org> wrote:

>Men nej, lige som her på gruppen, der er to sæt retfærdigheder og, især,
>en manglende interesse for oplysning.

Ja, prøv at lægge mærke til den totale mangel på kommentering af
udsendelsen. Ingen VIL/TØR se den. Og det er endda arabisk propaganda.

Fra : Britt Malka

Dato : 17-08-05 22:29

On Wed, 17 Aug 2005 20:49:28 +0200, Henrik Vestergaard
<vestergaard_henr@hotmail.com> wrote:

>Jeg var faktisk chokeret. Allerede 14 minutter inde i programmet synes jeg
>det er tankevækkende, at den danske presse slet ikke tager disse
>faretruende signaler alvorligt. :'-(

Ingen verdens presse, ud over Israels, tager den slags alvorligt, og
du skal ikke bilde mig ind, at de ikke ser disse udsendelser. De er jo
ikke hemmelige. Det er de arabiske udsendelser, der er klippet fra.

Fra : AF Bærbar

Dato : 18-08-05 18:47

Britt Malka skrev i news:sua7g197j54o2m2up13vtna9uvpbeodhui@4ax.com

> Ingen verdens presse, ud over Israels, tager den slags alvorligt, og
> du skal ikke bilde mig ind, at de ikke ser disse udsendelser. De er jo
> ikke hemmelige. Det er de arabiske udsendelser, der er klippet fra.

Klippet fra??

Ja det kan da ikke undre at ingen tager det særligt seriøst, for HVIS det er
jødeelskere der har klippet det sammen, så er der vel sket en masse
manupulation af klippene, - ellers i malkanere vel ikke være så glade for
dem.

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 17-08-05 20:03

> Selvfølgelig har Bodil ikke det. Hun kender jo allerede sandheden.

Selvfølgelig har jeg ikke det, for jeg har godt nok
meget travlt lige nu - men tak, fordi du tror så meget på mig.

Mvh.Bodil.

Fra : Britt Malka

Dato : 17-08-05 22:31

On Wed, 17 Aug 2005 21:02:53 +0200, "Bodil Grove Christensen"

>Selvfølgelig har jeg ikke det, for jeg har godt nok
>meget travlt lige nu - men tak, fordi du tror så meget på mig.

Du har ikke for travlt til at se TV-avisen og udtale dig om nogle
ting, du ikke kender nok til, vel?

Fra : AF Bærbar

Dato : 18-08-05 18:52

Britt Malka skrev i news:o2b7g1djuu8s3bp3v59khiipt3fa0mikhs@4ax.com

> Du har ikke for travlt til at se TV-avisen og udtale dig om nogle
> ting, du ikke kender nok til, vel?

Og så lige den sædvanlige jødemalkanske tilsvining mistænkeliggørelse af en
kristen!!

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 19-08-05 14:08

"Britt Malka" <news@foxladi.com> skrev i en meddelelse

> Du har ikke for travlt til at se TV-avisen og udtale dig om nogle
> ting, du ikke kender nok til, vel?

Hverken du eller din ægtefælle skal bestemme, hvad og hvor
jeg skal hente mine informationer, uanset emnet.

Men jeg talte nu i vendinger ang. det at ville freden -
og hvis du havde set TV-Avisen, hvad du jo nok ikke
har, så ville du have forstået, hvorfor jeg fattede det
svære i at finde fred mellem jøder og arabere.
Jeg har ikke sagt noget om det rigtige eller forkerte
i den beslutning, den israelske regering har truffet,
den må de om, men kun udtalt mig om, hvordan
fred kan opnås eller undgås.

Mvh.Bodil.

Fra : Cyril Malka

Dato : 19-08-05 14:11

> Hverken du eller din ægtefælle skal bestemme, hvad og hvor
> jeg skal hente mine informationer, uanset emnet.

Det er der heller ingen af os, der siger.

> [...]
> i den beslutning, den israelske regering har truffet,
> den må de om, men kun udtalt mig om, hvordan

Indtil nu, siden du har især udtalt dig negativ og fordomsfuld (i øvrigt
tydeligvis rimelig udokummenteret også), om både jøder og Israel er der
vel intet at sige til at Britt forstod dit udsagn overvejende negativt.

Det har hverken været objektivitet eller forståelse, der har indtil nu
præget din side af debatten.

--
Venligst,

Cyril

Det Nye Testamente - Fortæller man alt? http://www.nytestamente.org
.... I think, therefore I am overqualified.

Fra : Britt Malka

Dato : 19-08-05 16:02

On Fri, 19 Aug 2005 15:07:32 +0200, "Bodil Grove Christensen"

>Hverken du eller din ægtefælle skal bestemme, hvad og hvor
>jeg skal hente mine informationer, uanset emnet.

Det gør vi os da bestemt heller ikke håb om eller har gjort forsøg på.

Det kunne naturligvis være ønskværdigt, om du ville nøjes med at holde
dig til, hvad vi skriver i stedet for at gætte vildt, men ... Ja. Jeg
har ikke meget håb. Med ovenstående bemærkning har du jo gjort det
helt klart, at du selv vælger, hvor du fanger dine informationer, også
om det så skal være fra den blå luft.

>Men jeg talte nu i vendinger ang. det at ville freden -

Nej, du skrev om fanatiske jøder.

>og hvis du havde set TV-Avisen, hvad du jo nok ikke
>har,

Nej, jeg ser ikke dansk tv her i Frankrig.

>Jeg har ikke sagt noget om det rigtige eller forkerte
>i den beslutning, den israelske regering har truffet,
>den må de om, men kun udtalt mig om, hvordan
>fred kan opnås eller undgås.

Næ, det har du ikke skrevet om. Du har kun skrevet om at ryste på
hovedet af fanatiske jøder.

Fra : AF Bærbar

Dato : 19-08-05 16:15

Britt Malka skrev i news:dvsbg1ti7losnbthcv37m49p9998a8asan@4ax.com

[ ... ]
> Næ, det har du ikke skrevet om. Du har kun skrevet om at ryste på
> hovedet af fanatiske jøder.

Man må altså ikke ryste på hovedet af fanatiske jøder?

Men I må gerne komme med alle mulige tilsvininger af kristne og i den
forbindelse tale om Sankt Hans og små blå piller?

Hold da helt fast for et semijødisk hykleri I malkaer lægger for dagen.

Fra : Claudio Adam

Dato : 19-08-05 16:35

AF Bærbar <dewnull@ravsted.invalid> skrev:
> [...]

Mere kul på Falck!

Fra : Harald Mossige

Dato : 19-08-05 18:15

"Claudio Adam (slet FXAN7)" <kraka@FXAN7c.dk> wrote in message

> Mere kul på Falck!

AF, du må rope mye høyere. Gud hører deg ikke. Sover han? Du burde
samarbeide med alle dem som har direktekontakt med gud.

HM

Fra : AF

Dato : 19-08-05 19:35

Harald Mossige skrev i news:43061397$1@news.wineasy.se

[ ... ]
> AF, du må rope mye høyere. Gud hører deg ikke. Sover han? Du burde
> samarbeide med alle dem som har direktekontakt med gud.

Hvorfor overhovedet ulejlige dig med at svare på noget jeg har skrevet? Du
har jo puttet mig i dit filter! Siger du!!

Fra : Claudio Adam

Dato : 20-08-05 12:21

AF <dewnull@tiscali.invalid> skrev:
> [...]
>
>Hvorfor overhovedet ulejlige dig med
>at svare på noget jeg har skrevet? Du
>har jo puttet mig i dit filter! Siger du!!

Fordi han har jord i bæret,

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 17-08-05 21:49

> [...]
> "Claudio Adam (slet T5FH7)" <kraka@T5FH7c.dk> skrev i en meddelelse

> Det ses vel også i TV-Avisen i disse dage,

Ja, desværre har der jo været, hvad BÅDE Ariel Sharon(!) og -
selvfølgelig også Mahmoud Abbas - SAMSTEMMENDE betegner som "Israelsk
terror imod civile palæstinensere", da en gal bosætter idag myrdede tre
uskyldige palæstinensere...

Alligevel finder jeg TV2-Nyhedernes beskrivelse af stemingen dernede
meget positiv, også trods den ærgelige baggrund: Nemlig ved at Sharon -
trods sit ellers meget dystre rygte - formår at påkræve en
"disciplineret tilbagetrækning" , hvilket da også langt størstedelen af
nogle ellers MEGET religiøse bosættere faktisk efterkommer!

Dette bekræfter kun min positive opfattelse af Israel som en
velfungerende, sækulær stat: At man, i stedet for totalt desperat (med
anvendelse af systematisk vold imod andre) at klynge sig til indbildt
"Bibelsk ret" til Gaza-striben, trækker sig forholdsvist disciplineret i
anerkendelse af at man i hvert fald ikke vil fornedre sig til at anvende
direkte vold imod hinanden, endsige imod palæstinenserne...

Men dèt er så måske også nok mere en sækulær, politisk betragtning fra
min side!

Anders Peter Johnsen

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 18-08-05 06:24

Anders Peter Johnsen skrev Onsdag den 17. august 2005 22:49 i beskeden
<4303a2be$0$161$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk> i gruppen
dk.livssyn.kristendom:
> [...]
> direkte vold imod hinanden, endsige imod palæstinenserne...
> Men dèt er så måske også nok mere en sækulær, politisk betragtning fra

Hvilket er helt i orden. De fleste betragtninger er jo alligevel både
personlige og sekulære. Det er først når vi formoder at tale på G-ds vegne
det som regel går galt.

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 17-08-05 18:26

slet T5FH7 skrev Onsdag den 17. august 2005 17:02 i beskeden
<11242911610.762989555777292@dtext.news.tele.dk> i gruppen
dk.livssyn.kristendom:
> Jeg må igen bittert konstatere at Jødedommen ingen kritik tåler.

Ingen tvivl om at du er bitter. Bitterhed giver manglende objektivitet.

Jødedommen - og dens tilhængere - er omtrent den eneste folkegruppe, der
*tør* fastholde nødvendigheden af altid at stille spørgsmål, indtil et
begreb eller en læresætning/doktrin er forstået helt og fuldt. Det samme
kan ikke siges om mennesker der konkluderer på et helt folkeslags vegne
uden reelt at have vist nogen som helst velvilje overfor det for "jer"
fremmede.

> Hvorfor skal man altid stemples som nazist eller gummicelle-kandidat
> hvis man vover at fremture mod Dem?

Sjovt, men når jeg hører ordet "fremture" så mener jeg faktisk at erindre at
betydningen er at "blive ved" eller "holde fast på sin egen holdning" [det
sidste især når det er *imod* sund fornuft ], og derfor synes din
sætning at tabe en del af sin betydning.

Ingen jøde forventer forståelse fra hverken kristne eller muslimer --
faktisk er begge "grupperinger" ufatteligt evnesvage når de netop
*fremturer* når man giver en klokkeklar forklaring. Vi andre citerer
skriftsteder, når dette er nødvendigt, mens andre - igen ventet - kun
*evner* at komme med angreb *uden* skriftsteder og *uden* at tage stilling
til det man forklarer.

Det er *ikke* nogen overraskelse. Faktisk ville jeg blive forbløffet
[overrasket] hvis nogen her i gruppen gad forholde sig til det man skriver
i stedet for det de *tror* der skrives.

Så intet nyt under solen. Anklagerne fyger, og selvretfærdigheden har for
længst taget over i stedet for at give forskellige argumenter en chance.
Derfor er dit indlæg blot endnu ét blandt mange beviser på hvor blinde
mange af jer er overfor den latente antisemitisme der markerer sig med
varierende grad af intolerance.

Fra : AF Bærbar

Dato : 17-08-05 19:02

Henrik Vestergaard skrev i news:4303732a$0$173$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk

[ ... ]
> Derfor er dit indlæg blot endnu ét blandt mange beviser på hvor blinde
> mange af jer er overfor den latente antisemitisme der markerer sig med
> varierende grad af intolerance.

Åh ja, hvilken selvynk!!

Der er ingen antisemitisme i denne gruppe. Der er nok en modvilje mod
malkanisme og semijøder og deres hånende og nedladende opførsel over for
kristne.

Hvis I ikke kan andet end være selvynkende og samtidig hånende over for
kristne og kristendom, hvorfor finder I jer så ikke et andet forum i stedet
for at udspy jeres ildelugtende galde i denne gruppe?

Fra : Britt Malka

Dato : 17-08-05 19:42

On Wed, 17 Aug 2005 19:25:57 +0200, Henrik Vestergaard

Ja, det vile jeg også!

Fra : Claudio Adam

Dato : 18-08-05 05:53

> [...]
>Britt Malka
>Tilmeld dig Tips&Tricks og få en
>gratis e-bog: Kan alle se din hjemmeside?

Hallo i to turtelduer!

Jeg hører efter X antal indlæg:
Ingen skingre røster verørende Repatriering af Muslimmer?
Behøver De ikke ligeledes jeres forsvar?
- Eller, er De ikke egnede?

--
Mvh. Adam
www.sitecenter.dk/c_adam

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 18-08-05 06:16

slet GV1QO skrev Torsdag den 18. august 2005 06:52 i beskeden
<11243409630.60176340690948@dtext.news.tele.dk> i gruppen
dk.livssyn.kristendom:
> Jeg hører efter X antal indlæg:
> Ingen skingre røster verørende Repatriering af Muslimmer?
> Behøver De ikke ligeledes jeres forsvar?
> - Eller, er De ikke egnede?

Den muslimske sag får vist rigelig omtale uden de enten får eller har brug
for mit eller andres forsvar. Ligesom i dit andet indlæg hvor lix-tallet
åbenbart var for stort til at du kunne forstå ganske enkle sammenhænge, så
er der vist ingen grund til at fortsætte debat med dig, når du slet ikke
*vil* forstå.

*Plonk*

Fra : Claudio Adam

Dato : 18-08-05 07:00

> [...]
>sammenhænge, så
>er der vist ingen grund til at
>fortsætte debat med dig, når du slet ikke

Også er vi der jo igen:
Muslimmerne må alle sværte til!

- men glem Jødedommen:
De er Guds udvalgte,
det er sgu da logik for høns, der vil noget.

Hvorfor bare ikke akceptere at ikke aller falder for jeres
fortællinger.

ps. Hvordan var det forresten med bosættelserne?
At trække sig ad en vej, for at udvide ad en anden?

--
Mvh. Adam
www.sitecenter.dk/c_adam

Fra : AF Bærbar

Dato : 18-08-05 19:01

Claudio Adam (slet XXMVH) skrev i

> Også er vi der jo igen:
> Muslimmerne må alle sværte til!
>
> - men glem Jødedommen:
> De er Guds udvalgte,
> det er sgu da logik for høns, der vil noget.

Ja, ifølge Henrik og de andre malkaneres, så er det åbenbart alles både ret
og pligt at tilsvine muslimer, men er man blot den mindste smule uenig med
en eller anden jøde eller semijøde, så er man både nazist, racist og
antisemit!

Fra : Claudio Adam

Dato : 19-08-05 09:20

> [...]
>t.news.tele.dk

>Ja, ifølge Henrik og de andre
>malkaneres, så er det åbenbart alles både ret

Amen to that!

ps. (Malkanere: er det i øvrigt et navn, et yrke, en forening
eller måske en sekt? )

hilsen Adam.

Fra : AF Bærbar

Dato : 19-08-05 15:04

Claudio Adam (slet GXNWA) skrev i

[ ... ]
> ps. (Malkanere: er det i øvrigt et navn, et yrke, en forening
> eller måske en sekt? )
>
> hilsen Adam.

En sekt bestående af Cyrill Malka, Brit Malka og Henrik Vestergaard (med
stor sandsynlighed et alias for Brit Malka).

Fra : Claudio Adam

Dato : 19-08-05 15:31

> [...]
>
>En sekt bestående af Cyrill Malka,
>Brit Malka og Henrik Vestergaard (med
>stor sandsynlighed et alias for Brit Malka).

Joh, men der hvor jeg vil hen er Følgende:
" Repræsenterer De Jødedommen " ?
Eller raver de bare rundt i Bibelsk Mørke?

Fra : AF Bærbar

Dato : 19-08-05 15:59

Claudio Adam (slet 5WA8X) skrev i

[ ... ]
> Joh, men der hvor jeg vil hen er Følgende:
> " Repræsenterer De Jødedommen " ?
> Eller raver de bare rundt i Bibelsk Mørke?

Det er hvad de siger at de gør, men sandheden er at det gør de bestemt ikke.
De repræsenterer kun deres egen afvigende afart af jødedommen. Og den
tilpasser de hele tiden så den kan bruges som afsæt til at nedgøre, tilsvine
og latterligøre Jesus, kristne og kristendommen.

Fra : Claudio Adam

Dato : 19-08-05 16:32

> [...]
>kristendommen.
>
>--
>Med venlig hilsen Andreas Falck - ICQ 108 480 093

Jaså!

Altså, amatører der skader mere end de gavner.
Jah, men det var jo som forventet.

Fra : Claudio Adam

Dato : 18-08-05 01:10

> [...]
>klokkeklar forklaring. Vi andre citerer
>skriftsteder, når dette er
>nødvendigt, mens andre - igen ventet - kun

Du skriver: " bitterhed giver manglende objektivitet ",
den mener jeg lige du skal vende engang til.

Hvad mener du med ordet " tør "?
Undskyld mit Tysk, men står jeg ikke netop frem med min mening om
tingenes tilstand.

Endvidere: " sund fornuft " samt: " og derfor synes din sætning at
tabe en del af sin betydning "
jah, det synes Du så, igen glimrende argumentering.

Så var der også noget med at " Vi andre citere skriftsteder som
argumenter " : Are you for real?

Endvidere: " Det er ikke nogen overraskelse etc. " Det er i min ordbog
grov nedladenhed overfor hele gruppen.

Til slut: " Latente Antisemitisme etc. ". Jeg ved sgu snart ikke hvad
det er der fyger, men akkurat Antisemitisme vil jeg
nu ikke kalde det: Snarere en form for indbilskhed fra din side.

Det korte af det lange er jo at det er bedst at føle sig u-undværlig,
og slå sig i tøjret skal man jo så ikke:
Så jo hvordan det gik sidst.

Pragtfuldt må det i øvrigt være at have patent på Gud og den evige
sandheden!

Ved De hvad min gode mand: Der er ikke nogen der er Guds udvalgte!

Alle her på jorden kæmper for deres/stammens eksistens, og det være
sig da Eskiomer såvel som Jøder!

Fat det, og i vil foretage et kvante spring i Selverkendelsens
Univers!

--
Mvh. Adam
www.sitecenter.dk/c_adam

Fra : jenspolsen@hotmail.c~

Dato : 20-08-05 16:07

Cyril Malka wrote:
> Man skal være mere end mindre bemidlet for at nægte jøder deres ret til
> deres eget land, Israel.

Hvis jeg nu ellers forstår din brug af udtrykket "mindre bemidlet" som
at du mener underbegavet, så kan jeg ikke rigtigt se hvad du bygger
den mening på.

Hvis man i mellemkrigstiden og tiden lige efter andenverdenskrig havde
fulgt de mellemfolkelige spilleregler, man i dag internationalt er
enige om at gøre gældende, så var der vel intet der talte for
oprettelsen af en jødisk stat i Palæstina, tværtimod.

J.O.

Fra : AF

Dato : 20-08-05 17:02

jenspolsen@hotmail.com skrev i

[ ... ]
> [...]
> enige om at gøre gældende, så var der vel intet der talte for
> oprettelsen af en jødisk stat i Palæstina, tværtimod.

Netop!

Fra : Cyril Malka

Dato : 21-08-05 11:09

jenspolsen@hotmail.com wrote:

> [...]
> enige om at gøre gældende, så var der vel intet der talte for
> oprettelsen af en jødisk stat i Palæstina, tværtimod.

Nej, det er rigtigt.

Hvis man havde fulgt de samme regler dengang, som man gør i dag, så
havde jøderne aldrig fået deres stat.

--
Venligst,

Cyril

Det Nye Testamente - Fortæller man alt? http://www.nytestamente.org
.... If it's tourist season, where do I get a license?

Fra : Britt Malka

Dato : 21-08-05 11:11

On Sun, 21 Aug 2005 12:08:45 +0200, Cyril Malka
<news@nytestamente.org> wrote:

>Nej, det er rigtigt.
>
>Hvis man havde fulgt de samme regler dengang, som man gør i dag, så
>havde jøderne aldrig fået deres stat.

Havde man på den anden side fulgt de spilleregler, Danmarks gamle
allierede, Napoleon, opstillede, så havde der været en jødisk stat i
Israel allerede dengang.

Fra : Cyril Malka

Dato : 21-08-05 11:16

Britt Malka wrote:

> Havde man på den anden side fulgt de spilleregler, Danmarks gamle
> allierede, Napoleon, opstillede, så havde der været en jødisk stat i
> Israel allerede dengang.

Ja, faktisk. Napoleon fik genindført en hel del, Sandhedrin, mig
bekendt, derudover fik jøderne en hel del rettigheder igen, som var
blevet fjernet fra dem.

Men klart nok, i dag er det politiske rigtigt, hos de fleste røde og
ekstremistisk højre, at jøder end ikke har ret til deres eget land...
Det under påskud at når man nu har stjålet det fra dem, må de ikke have
det igen...

--
Venligst,

Cyril

Det Nye Testamente - Fortæller man alt? http://www.nytestamente.org
.... Instead of being born again, why not just grow up?

Fra : Britt Malka

Dato : 21-08-05 13:34

On Sun, 21 Aug 2005 12:16:19 +0200, Cyril Malka
> [...]

>ekstremistisk højre, at jøder end ikke har ret til deres eget land...
>Det under påskud at når man nu har stjålet det fra dem, må de ikke have

Lige præcis. Og folk, der siger det modsatte, som fx indianere,
grønlændere, færøere m.fl., er jo så dejligt i mindretal

Fra : AF

Dato : 21-08-05 20:06

Cyril Malka skrev i news:43085473.1040701@nytestamente.org

> Det under påskud at når man nu har stjålet det fra dem, må de ikke have
> det igen...

Med samme argumentation findes der i hundredvis af folk (hvis det ikke er i
tusindvis) der ville kunne gøre krav på et land.

Det er næsten 2000 år siden romerne gjorde en ende på en stor flok jødiske
rebeller og terrorister. Der er ikke blevet stjålet mere land fra jøderne
end fra så mange andre befolkningsgrupper.

Det er snart på tide at i jøder holder op med jeres klynkeri, og sørger for
at få indført ordentlige demokratiske og menneskerettighesregler i det land,
verdenssamfundet har stillet til rådighed for jer.

Fra : jenspolsen@hotmail.c~

Dato : 30-08-05 23:45

Cyril Malka wrote:

> Nej, det er rigtigt.
>
> Hvis man havde fulgt de samme regler dengang, som man gør i dag, så
> havde jøderne aldrig fået deres stat.

Og hvordan rimer det så med det indlæg jeg svarede på, hvor du
skriver

" Man skal være mere end mindre bemidlet for at nægte jøder deres
ret til deres eget land, Israel."

?

J.O.