Hjælp til stilarter.
Fra : EnjoyNews

Dato : 25-08-05 14:39

Jeg har brug for lidt navne til noget hjemmeside værk, hvor stilarter kort
skal beskrives.

Det er komponister der skal uploade, og skrive hvad stil art deres sang er,
så det senere kan filtreres i stil art.
Derfor vil jeg beskrive kort med nogle ex. på kunstnere indenfor hver
stilart, så man nogenlunde ved hvor man skal henad.

Jeg har følgende stil arter, som jeg godt kunne tænke mig jeres bud på 2
danske og 2 udenlandske kunstnere på hver, eller nogle, af stilarterne.
Eller måske mener i at nogle stilarter er for ens til at kunne splittes og
bør lægges i samme kategori, eller måske mangler der en stilart. ???
Hvad siger I.

POP

ROCK

COUNTRY

SOUL

R&B

REGGAE

DANCE

HIP HOP

TECHNO

DANSKTOP

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 25-08-05 14:53

"EnjoyNews" <mh-nyheder@mail.dk> wrote in message
> COUNTRY

Kan splittes op i:

Bluegrass (fx. Nickel Creek)
Traditional (Johnny Cash, George Jones, Dolly Parton, Patsy Cline)
New country (Gretchen Wilson, Alan Jackson, Shania Twain)

De andre kategorier kan sikkert også deles op.

--
mvh / regards
Christian

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 25-08-05 16:12

"Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> wrote:

>Kan splittes op i:
>
>Bluegrass (fx. Nickel Creek)
>Traditional (Johnny Cash, George Jones, Dolly Parton, Patsy Cline)
>New country (Gretchen Wilson, Alan Jackson, Shania Twain)

Hvad er bluegrass?

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 26-08-05 07:30

"Lars Kim Lund" <lkl@fabel.dk> wrote in message

> Hvad er bluegrass?

Det er mere folkemusikagtig country, måske lidt for hard core for mig, selv
om noget af det er godt.
Der er en radiokanal på www.cmt.com : http://www.cmt.com/music/radio/ ->
Bluegrass Radio

Fra : bonfils

Dato : 26-08-05 08:04

"EnjoyNews" <mh-nyheder@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Eller måske mener i at nogle stilarter er for ens til at kunne splittes og
> bør lægges i samme kategori, eller måske mangler der en stilart. ???

Måske mangler der en "Metal"-genre?
Der er mange "rock"-fans, som absolut ikke bryder sig om metal.

--
bonfils
http://kim.bonfils.com

Fra : per

Dato : 26-08-05 18:37

"EnjoyNews"

eller måske mangler der en stilart. ???
> Hvad siger I.
>
> POP
>
> ROCK
>
> COUNTRY
>
> SOUL
>
> R&B
>
> REGGAE
>
> DANCE
>
> HIP HOP
>
> TECHNO
>
> DANSKTOP

Blues

Swing

BeeBop

Speedmetal

Pigtråd

Calypso

Bossa Nova

Røvbaldejazz

Fusion

Latrin Amerikansk

FreeForm Jazz

Indie

Richard Ragnwald

- jeg må hellere stoppe nu, min monitor er kun 17"

--
*'¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨Per______
www.salg.soehus.dk

Fra : Steen Jensen

Dato : 26-08-05 18:46

per <nogood@out-of-order.dk> wrote:

> Richard Ragnwald

RAOTFL - han er en genre for sig selv?

Fra : EnjoyNews

Dato : 26-08-05 23:31

Jeg har taget nogle af jeres forslag til stilarter til mig, og mangler nu
forslag til kunstnere.
Både udenlandske og danske. Både de gamle og gavede og de nye på scenen.

POP

Fra : Steen Jensen

Dato : 27-08-05 08:37

EnjoyNews <a@a.dk> wrote:

> [...]
> forslag til kunstnere.
> Både udenlandske og danske. Både de gamle og gavede og de nye på scenen.

Hvorfor går du ikke bare til allmusic.com og finder alt den information
du mangler der?

Fra : EnjoyNews

Dato : 27-08-05 08:52

"Steen Jensen" <panther@os.dk> skrev i en meddelelse

> Hvorfor går du ikke bare til allmusic.com og finder alt den information
> du mangler der?

Det er svært at gætte hvad det er når ex. allmusic skriver pop..
Pop i mine øre er ex. Michael Learns To Rock, og Thomas Helmig.
For andre er det Aqua og Britney Spears.

Derfor ville jeg have lidt input fra folk, så jeg rammer den bredeste mening
om stilarterne.

Fra : Max

Dato : 31-08-05 11:02

The Beatles

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 29-08-05 08:58

"EnjoyNews" <a@a.dk> wrote in message
> Jeg har taget nogle af jeres forslag til stilarter til mig, og mangler nu
> forslag til kunstnere.
> Både udenlandske og danske. Både de gamle og gavede og de nye på scenen.

Guns'N'Roses
Rolling Stones

--
mvh / regards Christian
- 1. sept. 2005, endelig skete det

Fra : Svend-Erik Kjær Mads~

Dato : 29-08-05 09:32

EnjoyNews wrote:
> [...]
> forslag til kunstnere.
> Både udenlandske og danske. Både de gamle og gavede og de nye på scenen.

Kan ikke rigtigt de nye men her er nogle som jeg husker:
Led Zeppelin
Van Halen
Styx
Boston
Jethro Tull
UFO
Kashmir
Who
Deep Purple
Ted Nugent
Slade
Toto
Thunder
10CC
Bad Company

/Sv-e

Fra : EnjoyNews

Dato : 26-08-05 23:31

Jeg har taget nogle af jeres forslag til stilarter til mig, og mangler nu
forslag til kunstnere.
Både udenlandske og danske. Både de gamle og gavede og de nye på scenen.

METAL

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 29-08-05 08:59

> [...]
> forslag til kunstnere.
> Både udenlandske og danske. Både de gamle og gavede og de nye på scenen.

Alan Jackson
Gretchen Wilson
Faith Hill
Shania Twain
Dierks Bentley
Toby Kieth
Willie Nelson
Grath Brooks
..
..
..
..
find selv mange flere på www.CMT.com

Fra : Max

Dato : 31-08-05 11:01

Aretha Franklin

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 29-08-05 09:00

> [...]
> forslag til kunstnere.
> Både udenlandske og danske. Både de gamle og gavede og de nye på scenen.

Kandis

Fra : EnjoyNews

Dato : 27-08-05 08:06

DANCE