Program til elektronisk musik?
Fra : Paminu

Dato : 14-08-05 22:17

Er der nogen som kender nogle gode programmer til at lave elektonisk musik?
Jeg har overvejet Propellerheads Reason 3.0, men måske der er andre som er
bedre?

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 14-08-05 22:30

On Sun, 14 Aug 2005 23:17:20 +0200, "Paminu" <asdad@asd.com> wrote:

>Er der nogen som kender nogle gode programmer til at lave elektonisk musik?
>Jeg har overvejet Propellerheads Reason 3.0, men måske der er andre som er
>bedre?

Propellerhead forsøger jeg mig selv med lige nu, det bedste jeg kan
anbefale er at du prøver at downloade demoen og prøver om det er noget
for dig:
http://www.propellerheads.se/index.cfm

Jeg er selv nybegynder og det er det første program jeg forsøger mig
med så jeg vil ikke komme med andre anbefalinger.

Men som jeg kan se er Reason en af de billigste produkter der
anbefales, så hvis du er nybegynder er det sikkert det bedste sted at
starte.

Jeg vil anbefale at du kigger på dk.kultur.musik.produktion gruppen
for det er gruppen for musikere, dette er mere en gruppe for
musik-lyttere.

Jeg vil også anbefale at du checker dette forum, det er det bedste
forum jeg har fundet indtil nu:
http://www.futureproducers.com/
--
Now Playing:
the brand new heavies - stay this way

Fra : Søren Holm

Dato : 15-08-05 12:41

"Paminu" <asdad@asd.com> skrev i en meddelelse
> Er der nogen som kender nogle gode programmer til at lave elektonisk
musik?
> Jeg har overvejet Propellerheads Reason 3.0, men måske der er andre som er
> bedre?

Det er vidst smag og behag.. Der er jo også programmer som Fruity Loops og
div. Cakewalk... Med de muligheder man har med VST plugins i dag kan man
sagtens bruge cakewalk og lign. til elektronisk musik. Jeg bruger selv
reason.. Du kan høre mit første "officielle" nummer her:
http://holm80.homepage.dk , det er lavet kun med Reason..

mvh.

Søren