Hvorfor hedder Annika nu Jannika
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 14-08-05 21:07

NU HEDDER ANNIKA PLUDSELIG JANNIKA

I "Immer Vieder Sonrtag på ZDF søndag kl. 10 sang "Annika" sin vindermelodi
fra det tyske "Melodi Granmd Prix der Volksmusik".

Hun skal om en måneds tid repræsentere Tyskland ved det "Europæiske Melodi
Grand Prix", vist nok i Østrig.

Men jeg lagde mærke til at hun nu pludselig hedder "Jannika". Skulle det
forøge vinderchancen?. Lyder det mere slagervenligt?.

De skriver lidt om navneskiftet her. Er der nogen som ved hvad de skriver om
det?. ganske kort.
http://www.google.dk/search?hl=da&q=annika+jannika+prix&meta=
(Det er øverste link)

Her kan man forresten høre sangen:
http://www.abella.de/detailanz/produktanzeige.rt?partid=mail&prid=440300
(Det er sang nr. 3 på cd nr. 1)

Hilsen Åge

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 14-08-05 21:24

On Sun, 14 Aug 2005 22:07:27 +0200, "Åge Halldorsson"
<aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> wrote:

>De skriver lidt om navneskiftet her. Er der nogen som ved hvad de skriver om
>det?. ganske kort.

Jeg er ikke så god til tysk men det jeg kunne forstå var at der
allerede var en tysk musiker kaldet Annika og hun har vist brugt
navnet længere tid så de er nået til enighed om at hende du snakker om
skifter navn.
--
Now Playing:
unitone hifi - boxing (l.d.p.)

Fra : Steen Jensen

Dato : 15-08-05 15:10

Åge Halldorsson <aa.hfjern@detsomstÂrherpost.tele.dk> wrote:

> Er der nogen som ved hvad de skriver om

Jer er jo så usandsynligt heldig at have en Mac, den kan oversætte en
hel del sprog...bare ikke dansk:
Annika, the Zweitplatzierte of the German interlocutory decision to the
Grand Prix of the people music, may not be called any more Annika.
Therefore it start with the new artist name "Jannika" with the Grand
Prix of the people music for Germany. Due to an identity of names with
another young singer for the 12-jaehrige girl a new name was looked up.
Annika stepped little time "with the title" gives me nevertheless with
the German interlocutory decision to the Grand a Prix of thepeople music
on 26 May on and qualified themselves for the international final on 10
September into Zurich. Only after the appearance the identity of names
with a singer became admits, who is with Daxhill daxhill-Studios under
contract. After the producers of
the Daxhill of studios with their Annika already longer under this
name operate, one agreed with Mel jersey (producer Annika) in mutual
agreement that for the small Annika a new name is found. As "Jannika"
it will start with the final of the Grand Prix of the people music.
--
Steen

isteen.smartlog.dk