Jeg vil lære klaver + noder
Fra : Newsman

Dato : 11-08-05 00:41

Hej Gruppe

Kan I hjælpe mig her. Jeg vil gerne lære at spille klaver og kunne læse
noder/spille derefter. Kan I anbefale noget litteratur/og eller interaktivt
indlæringsmateriale så man kan starte fra BUNDEN !

Håber på feedback så det grimme monstrom i stuen kan få en funktion.....

vh

Thomas N

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 11-08-05 02:23

nu kan jeg hverken spille klaver eller er specielt god til noder, men gå
ned på det lokale bibliotek, der har bibliotekarerne sikkert hør den 100
gange før og ved hvad du skal læse, hvilke DVDer du skal låne osv...

Jeg lærte af et par akkorder ved at se en DVD (complete guitar player)
som min søster havde lånt på biblo

Fra : Jacob Jensen

Dato : 11-08-05 11:09

> Jeg lærte af et par akkorder ved at se en DVD (complete guitar player) som
> min søster havde lånt på biblo

Jeg har en del guitar og musikteori, ved at kigge på forskellige
hjemmesider, men det kræver tålmodighed og at man gider læse om de samme
ting på forskellige sider, for det er meget forskelligt beskrevet. Der må
findes noget analogt til dette for klaver. Prøv at søg på:

piano lessons
learn piano
musical notation
music theory piano

....og sådan noget på google, og prøv at finde de gratis sider.

Du er velkommen (correct me if I'm wrong) til at spørge herinde hvis du er i
tvivl om nogle ting. Jeg kigger forbi regelmæssigt.

Jacob

Fra : Jørgen B

Dato : 14-08-05 07:14

lån på biblioteket bøger af Kenneth Baker
"Den Rigtige Keyboardspiller" 4 bind, eller "Den Rigtige Pianist"
Du komer til at spiller fra første dag, de er nemme at gå til.

Jørgen

Jørgen Bodholdt "Hobby Saxofonist"
http://sitecenter.dk/bodholdt/

Fra : Newsman

Dato : 15-08-05 17:58

Tak for det...jeg går straks i krig med at finde de forslåede bøger :)

/thomas N