Polsk musik
Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 09-08-05 22:27

Hejsa.

Til et noget specielt projekt skal jeg bruge noget "kitschet" polsk
musik. Altså noget, der vilkelig er dårligt - måske noget polka!?

Hvor i alverden skaffer man sådan noget? Det kan evt. være russisk
e.lign., hvis nogen ikke lige kender noget dårligt på polsk!

På forhånd tak!

--
Mvh. Rasmus Nielsen

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 09-08-05 22:57

Rasmus Nielsen skrev:
> [...]
>
> Hvor i alverden skaffer man sådan noget? Det kan evt. være russisk
> e.lign., hvis nogen ikke lige kender noget dårligt på polsk!

Jeg kan ikke give nogen konkrete anbefalinger, men du kan prøve
biblioteket. De største af dem tager forpligtelsen til at dække bredt
temmelig alvorligt.

Prøv for eksempel at kigge på denne søgning på bibliotek.dk, eller
variationer af den:

http://bibliotek.dk/vis.php?PHPSESSID=90bc065d1ae502cee579b0cedde0675b&origin=sogning&field1=forfatter&term1=&field2=titel&term2=&field3=emne&term3=polen&field4=fritekst&term4=polka&base=dfa&cclbuf=ma%3Dsc&divbuf=%A0+cd+musik&field8=&term8=ma%3Dsc&field7=&term7%5B%5D=&term6=&field6=year_eq&x=17&y=9

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Flying Hotdogs

Dato : 09-08-05 23:03

Rasmus Nielsen wrote:
> Til et noget specielt projekt skal jeg bruge noget "kitschet" polsk
> musik. Altså noget, der vilkelig er dårligt - måske noget polka!?

Du kunne f.esk bruge polsk midi musik, det er der masser af på nettet
Prøv at søge på google, f.eks med ordet "polski"og midi

Masser af hits , både med midi ogMp3 og audio

God jagt

/Flying Hotdogs

Fra : Ukendt

Dato : 09-08-05 23:16

"Rasmus Nielsen" <rasmusn@FJERNrasmusn.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvor i alverden skaffer man sådan noget? Det kan evt. være russisk
> e.lign., hvis nogen ikke lige kender noget dårligt på polsk!

Det er vist egentligt tysk, men disco-gruppen Dschinghis Khan kunne være en
mulighed. Deres 'Moskau' er udødeliggjort gennem denne guddommeligt
kitschede finske skole-tv-video, der også har været vist på DR2:
http://wiki.gudinna.com/38

Mvh Mikkel

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 10-08-05 09:40

> [...]

> Hvor i alverden skaffer man sådan noget? Det kan evt. være russisk
> e.lign., hvis nogen ikke lige kender noget dårligt på polsk!

____

En skam du ikke kender "Per" fra "Lis og Per".

Han er vist nok polak og kunne sikkert have hjulpet dig. Det du egentlig
mener er vel ganske almindelig polsk slagermusik, ikke?.

Hilsen Åge

Fra : Ralph

Dato : 10-08-05 18:47

"Åge Halldorsson" <aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:42f9bb21

> mener er vel ganske almindelig polsk slagermusik, ikke?.

Det er jo det han skriver: "noget dårligt på polsk"

--
venligst
Ralph

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 10-08-05 20:03

> Det er jo det han skriver: "noget dårligt på polsk"

> Ralph

______

Hehe. ja det er jo det jeg mener. At han mener. Det pjejer jo at være sån en
måde de mere næseringske folk skriver om slagermusik. Altså sån noget som
ikke bare siger bank bank bank bank hele tiden

Hilsen Åge

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 10-08-05 21:12

> [...]
> måde de mere næseringske folk skriver om slagermusik. Altså sån noget som
> ikke bare siger bank bank bank bank hele tiden

Der er faktisk en større chance for at alt det musik du lytter til
fortsætter i den samme rytme. Det er vel derfor genren ligger i kategori med
andet samlebåndsmusik som tekno og Nik og Jay-pop.

Fra : Nielsen

Dato : 11-08-05 07:47

"Rasmus Nielsen" <rasmusn@FJERNrasmusn.dk> wrote in message
> [...]
>
> Hvor i alverden skaffer man sådan noget? Det kan evt. være russisk
> e.lign., hvis nogen ikke lige kender noget dårligt på polsk!

Det er godt nok ikke polsk, men hvad med Humppaukaasi med Elakelaiset? Eller
et andet af Elakelaisets numre?