Sådan defineres rock`n`roll-genren
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 04-08-05 18:53

Alex Linå spurgte i en anden tråd:

HVAD ER ROCK`N`ROLL ?

Det udviklede sig til en wældi diskussion hvor mange ikke vidste at der er
noget som hedder sådan og ikke mindst hvad det er:

Her er den leksikale forklaring på hvad rock´n`roll-grnren er for noget og
hvad rock-genren er for for noget.

To genrer som almindeligvis er meget nemme at skille ud fra hinmanden, da de
lyder meget forskelligt.

Der fortælles at Rock`n`Roll-musik er stamfaderen til nutidens rockmusik.
Der opstod altså på et tidspunkt et sidespor som hed rockmusik.

Rock`n`roll-musikken fortsatte ud ad hovedsporet, men ikke mange grupper
spiller den slags idag. Populærest er nok Van Morrison-

Sådan defineres rock`n`roll-genren:
http://da.wikipedia.org/wiki/Rock'n'roll

Sådan defineres rock-genren
http://da.wikipedia.org/wiki/Rock

Hilsen åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 04-08-05 19:04

"Åge Halldorsson" <aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:42f253c7$0$43448$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> HVAD ER ROCK`N`ROLL ?
Her er også en side som fortæller hvad genren er:
http://www.xasa.com/wiki/sv/wikipedia/r/ro/rock_n_roll.html

HVAD ER SLAGERMUSIK
Og her er også noget interessant. Vi har her en side som skriver hvad
slagermusik er. Den skriver "populærmusik" og "en genre som vender sig til
en bred lytterskare"
http://www.xasa.com/wiki/sv/wikipedia/s/sc/schlager.html

ps: Det er et par meget interessante leksikale sider om musikgenrer.
Specielt mange unge vil have glæde af dem. Mange har nemlig ikke rigtigt
kunne forstå at det kunne passe at der var en genre der hed slagermusik,
ejheller at der virkelig er noget som hedder rock`n`roll

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 04-08-05 19:24

"Åge Halldorsson" <aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:42f25662$0$25968$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> Vi har her en side som skriver hvad
> slagermusik er. Den skriver "populærmusik" og "en genre som vender sig
> [...]

__________

RETTELSE

Inden nogle af de mest aktive begynder at kværulere, vil jeg lige rette at
siden ikke skrev "populærmusik" men "Letlyttet". På dansk "Lettilgængelig"
musik for en bred lytterskare

Hilsen Åge

PS: Håber at jeg nåede det

Fra : Carl Drud

Dato : 04-08-05 19:00

Åge Halldorsson wrote:

> [...]
> kunne forstå at det kunne passe at der var en genre der hed slagermusik,
> ejheller at der virkelig er noget som hedder rock`n`roll

De taler alle engelsk idag og vil sikkert slå op på denne her side:

http://en.wikipedia.org/wiki/Rock_and_roll

"Rock and roll (also spelled rock 'n' roll, especially in its first
decade), also called rock.."

"The genre of rock and roll is broad, and its boundaries
loosely-defined."

"The All Music Guide uses specifically rock and roll to refer to the
genre's early years in the 1950s and 1960s, and the shorter rock as an
umbrella category."

Carl

Fra : N/A

Dato : 06-08-05 11:21

Fra : Carl Drud

Dato : 06-08-05 11:17

Henrik Veber Madsen wrote:

> Muddy Waters: "The Blues had a baby, and they called it Rock `n´ Roll."

Nemlig

Carl

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 06-08-05 11:21

> Nemlig

Er heavy metal så horeungen eller hva'?

Fra : ASKF

Dato : 08-08-05 21:00

Søren Kjeldsen ytrede sig i <ua0Je.32$Iz2.8@news.get2net.dk> med dette:

>Er heavy metal så horeungen eller hva'?

Hvordan kunne du dog få den tanke, heavy metal er jo bare rock'n'roll i
sværvægtsklassen, ligesom punken er rock'n'roll med uredt hår.

Det var i øvrigt sammen med Country at Blues avlede den baby...
--
Allan Stig Kiilerich Frederiksen
-Myron Tribus

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 08-08-05 22:18

> Hvordan kunne du dog få den tanke, heavy metal er jo bare rock'n'roll i
> sværvægtsklassen, ligesom punken er rock'n'roll med uredt hår.
>
> Det var i øvrigt sammen med Country at Blues avlede den baby...

Jeg troede ellers heavy metal var en viderudvikling af blues-genren. Men at
country også havde nogen betydning, det anede jeg ej...

Fra : ASKF

Dato : 09-08-05 01:48

Søren Kjeldsen ytrede sig i <d_PJe.622$ER2.45@news.get2net.dk> med
dette:

>Jeg troede ellers heavy metal var en viderudvikling af blues-genren. Men at
>country også havde nogen betydning, det anede jeg ej...

Det var blues+country der blev til rock'n'roll, men ellers har du da
ret, heavy metal har meget mere til fælles med den gamle blues, end med
den gamle country (med gammel mener jeg fra før rock'n'roll blev født).

Jazz og Swing har også begge haft en finger eller to med i spillet, så
det er nok forkert blot at sige at rock'n'roll kun stammer fra blues og
contry.

Heavy metal har i øvrigt også altid haft en tilknytning til den
klassiske musik, selvom det er et udsagn der normalt altid mødes med
skepsis af dem der ikke kan lide metal

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 09-08-05 10:40

"ASKF" <nospam@askf.dk> skrev i en meddelelse

> Heavy metal har i øvrigt også altid haft en tilknytning til den
> klassiske musik,
____

Ihh ja. Det har den da. Og damplokomotivert nedstammer jo faktisk fra
elefanten.

Hilsen Åge

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 09-08-05 17:43

> ____
>

> Ihh ja. Det har den da. Og damplokomotivert nedstammer jo faktisk fra
> elefanten.

Det er jo som at sige at dansktop nedstammede fra lort... Hvilket det gør
ifølge mig.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 09-08-05 10:37

"Søren Kjeldsen" <lordseverin@tele2adsl.dkREMOVETHIS> skrev i en meddelelse

heavy metal er jo bare rock'n'roll i

Country at Blues avlede den baby...

metal var en viderudvikling af blues-genren. Men at
> country også havde nogen betydning,
________

KORS! - Det her, det er saft suseme godt nok højintelligensen af
musikkulturen der taler.

og dansktop er videreudviklingen af dødsmetal og klassisk musik er udledt af
punk-rockken med elementer af spillemandsmusik.

Jov jov -

Hilsen ^Åge

Fra : Ukendt

Dato : 09-08-05 16:55

On Tue, 9 Aug 2005 11:36:52 +0200, "Åge Halldorsson"
<aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> wrote:

> [...]
>
>og dansktop er videreudviklingen af dødsmetal og klassisk musik er udledt af
>punk-rockken med elementer af spillemandsmusik.

Nåå bette Åge, bliver det hele for komplekst for dig, når det lige
pludselig ikke passer i nogle få små kasser?

/Alex

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 09-08-05 21:36

> Nåå bette Åge, bliver det hele for komplekst for dig, når det lige
> pludselig ikke passer i nogle få små kasser?
>
> /Alex

_____

Uhhha dadada da. "Komplekst".

Jeg synes da det passer fint, med den ganske almindeligt anerkendte
defination af genrer. Den som bruges overalt. Det tror jeg ikke folk har
problemer med.
At du lægger ting i forkerte kasser er vel bare et udslag af at du er et
rodehovede. Bette Axel. Nåhhhhhh......

Hilsen Åge

Fra : Nicki Lolk

Dato : 06-08-05 11:34

> Sådan defineres rock`n`roll-genren:
> http://da.wikipedia.org/wiki/Rock'n'roll
>
> Sådan defineres rock-genren
> http://da.wikipedia.org/wiki/Rock

Sjovt nok findes der på samme side ingen definition af 'dansktop'. Det
nærmeste vi kommer er (http://da.wikipedia.org/wiki/Ulla_Pia):

"Ulla Pia var i de glade dansktop dage, en af dronningerne."

Altså i datid. De glade dansktop-dage er forbi!

Nicki

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 06-08-05 12:27

"Nicki Lolk" <nickilolk(fjern)@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Altså i datid. De glade dansktop-dage er forbi!

____

Okay. Hvilket årstal holdt man op med at kalde det dansktopmusik og hvad er
den nye genre-betegnelse "man" har fundet???

Hilsen Åge

Fra : ASKF

Dato : 08-08-05 21:06

Åge Halldorsson ytrede sig i
<42f49c3f$0$76399$edfadb0f@dread16.news.tele.dk> med dette:

> [...]
>
>Okay. Hvilket årstal holdt man op med at kalde det dansktopmusik og hvad er
>den nye genre-betegnelse "man" har fundet???

Tja, hvad med dengang DR aflivede deres Dansktop? (du kan nok huske
årstallet Åge, så jeg gider ikke lede efter det).

Den bedste betegnelse jeg kender er "Zombie-musik", da det kan defineres
på samme måde som en zombie: Genren blev lagt i graven og er senere
gravet op men der er ikke mere liv tilbage i det rådnende hjernedøde
legme

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 08-08-05 22:00

> Tja, hvad med dengang DR aflivede deres Dansktop?

SV: Hvad snakker du om? - Jeg lyttede til Dansktoppen i lørdags oh har gjort
det jævnligt siden 1968.

jeg gider ikke lede efter det)

SV: Okay, det er fint med mig

Fra : Benny Mortensen

Dato : 09-08-05 11:49

"Åge Halldorsson" <aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:42f7c59d$0$314$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> "ASKF" <nospam@askf.dk> skrev i en meddelelse

> SV: Hvad snakker du om? - Jeg lyttede til Dansktoppen i lørdags oh har
gjort
> det jævnligt siden 1968.

Ikke desto mindre Åge, havde du en årrække, hvor du var nødt til at høre
noget andet, for DR tog, på trods af, at det var et ret så populært program,
Dansk toppen af programmet. Hvilket førte til, at de fleste mindre
spillesteder, og faktisk også rigtigt mange af de store, lukkede. Det
gjorde også, at nye grupper & solister, havde meget svært ved at slå
igennem, og bare blive en lille smule kendte. Så det, allerede at være
kendt, på det tidspunkt, var nærmest en nødvendighed. Det gjorde også, at
de allerede eksisterende, men ikke særligt kendte solister og grupper, trak
sig tilbage, for der var snart ingen steder til dem at spille. Det mest
mærkelige var, at masser af rock fan's klappede i hænderne af glæde, indtil
det gik op for dem, at det faktisk ramte dem, mindst lige så hårdt, for
spillestederne var jo de samme, så når de lukkede, så var det jo ikke kun
for den ene af parterne, men for dem begge, for spillestedet forsvandt jo.
Dermed var 75 - 150 spillejobs om året aflivet, og det vel at mærke, pr
spillested der lukkede.

M.V.H.....Benny..

Fra : Ukendt

Dato : 08-08-05 10:49

> [...]

> Rock`n`roll-musikken fortsatte ud ad hovedsporet, men ikke mange grupper
> spiller den slags idag. Populærest er nok Van Morrison-

Du løber som sædvanlig med halv vind, og få kilder.

Her er bogen om rock'n'roll: http://www.williammckeen.com/books/2.htm

Se lige på listen af medvirkende for neden: Doors, Frank Zappa, Pete
Townsend m.fl. Det er vist så langt fra din schlager-definition af
rock'n'roll som man kan komme.
De nøgne facts er, at mens rock'n'roll har udviklet sig de seneste 40 år, så
har du stået stille.

/Alex

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 08-08-05 19:16

komme.
> De nøgne facts er, at mens rock'n'roll har udviklet sig de seneste 40 år,

> har du stået stille.
>
> /Alex
_____

Alle genrer står jo stille. Men flere nye genrer kommer til.

Din mærkelige indstilling om genrer bruges ingen stgeder andet end hos dig.

Du må have fat i de danske pladeforretninger, ikke bare her i omegnen hvor
jeg bor, men også i Århus hvor jeg besøgte et par stykker i sidste uge. De
må da være helt galt på den.

I alle de ganske almindelige pladeforretninger jeg har besøgt, lige fra Fona
til Merlin har jeg set plader rubricceret under pop og rock og en meget
lille dansktop-afdeling (og dansktop eksisterer der jo ikke noget som
hedder). Men under dansktop placerer de Four Jacks samlede værker sammen med
John Mogensen og Richard Ragnvald, Kandis og Lis og Per er også placeret i
samme rubrik.
Det må da være helt forkert.Hvordan kan de danske pladeforretninger tage
så meget fejl ?

Hilsen Åge

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 08-08-05 19:38

> [...]
> samme rubrik.
> Det må da være helt forkert.Hvordan kan de danske pladeforretninger

Fordi de kan!
Nirvana står fandeme under Heavy i min nærmeste Stereo Studio, så det er
altså rigtig nok Åge. De har fandeme ikke styr på det...

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 08-08-05 22:06

"Søren Kjeldsen" <lordseverin@tele2adsl.dkREMOVETHIS> skrev i en meddelelse
newsOJe.1038$J73.702@news.get2net.dk...

> Nirvana står fandeme under Heavy i min nærmeste Stereo Studio, så det er
> altså rigtig nok Åge. De har fandeme ikke styr på det...
____

Nej vel. At pladeforretninger placere sangere i den genre hvor de retteligt
hører til, men som ikke eksisterer. Det er fanme langt ude. Og ret
indviklet.

Måske Hr. Linå kan forklare???

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 08-08-05 22:14

On Mon, 8 Aug 2005 23:05:37 +0200, "Åge Halldorsson"
> [...]

>Nej vel. At pladeforretninger placere sangere i den genre hvor de retteligt
>hører til, men som ikke eksisterer. Det er fanme langt ude. Og ret

Om det hedder rock, rock'n'roll, eller noget helt tredie er mig totalt
ligegyldigt. Det er dig der hele tiden insisterer på at sætte musik i
små kasser, og kalde det et eller andet.
Det er nærmst dig der har fine fornemmelser, og derfor kategoriserer
musik i genrer du kan lide og genrer du ikke kan lide, bl.a. ved at
kalde John Mogensen for dansktopsanger.
Jeg hader kasser, og jeg irriteres grænseløst over dit sætten alt i
bås, specielt når du er så unuanceret som du er.

/Alex

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 09-08-05 10:44

> [...]

> Det er nærmst dig der har fine fornemmelser, og derfor kategoriserer
> musik i genrer du kan lide og genrer du ikke kan lide, bl.a. ved at

__________

Hvorfor laver du så ikke bare et commando-raid mod landets pladebutikker og
fjerner John Mogensen fra genren "Dansktop". De er jo alle heeeeeelt galt på
den. At placere ham sammen med Lis og per er jo heeelt forkert.
Tag fat i pladebutikker fra Gedser til Skagen iog fra kruså til Klaksvig

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 09-08-05 10:55

"Åge Halldorsson" <aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:42f87881$0$28365$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> [...]
> den. At placere ham sammen med Lis og per er jo heeelt forkert.
> Tag fat i pladebutikker fra Gedser til Skagen iog fra kruså til

Hvorfor skulle jeg dog det? Pladebutikkerne støjer jo ikke på usenet.

/Alex

Fra : Ukendt

Dato : 08-08-05 22:06

On Mon, 8 Aug 2005 20:16:29 +0200, "Åge Halldorsson"
<aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> wrote:

>Alle genrer står jo stille.

Nix Åge, ingen genrer står stille. Hveken pop, rock'n'roll, country
eller nogen anden genre lyder som den gjorde for 40 år siden -
Heldigvis.

>Din mærkelige indstilling om genrer bruges ingen stgeder andet end hos dig.

Jo, den bruges som jeg skrev i et andet indlæg, af en hel ny
generation, bl.a. disse www.majorimpact.dk.
Rock'n'roll så det fløjter. Med respekt for dens rødder, men med en
hel masse ekstra.
Svar nu hellere på hvorfor du gang på gang undgår det jeg skrev til
dig, nemlig at rock'n'roll defineres ved backbeatet på lilletrommen.

/Alex

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 09-08-05 10:52

> [...]
> Svar nu hellere på hvorfor du gang på gang undgår det jeg skrev til
> dig, nemlig at rock'n'roll defineres ved backbeatet på lilletrommen.

__________________

Jeg synes da ellers at "Arly"s real-country stilmæssigt lyder som "Loretta
Lyn" selv om der er 50 års forskel i tidsrækken. Og Heidi Hauge lyder da
også sån.

Dansktop fra 50-erne lyder da pænt ligesom meget af det nye dansktop i
stilen. Hvad med "Benny Berdino".

PS: Real-country er f.eks. også den officielle betegnelse for country i den
tradionelle form. Den form for country som mange nye grupper bruger har man
givet benævnelsen "Country rock".
Det var bare lige et eksempel på den første genre. den står stille.
Videreudviklingen har fået sin helt egen genre "Country-rock". Det er ganske
almindelig fundamental basisviden indenfor musikkulturelle spørgsmål.

Spørg enhver musiker, altså vel at bemærke en som har almindelig
basisviden og ikke mindst sin historiske vciden i orden.

Fra : Ukendt

Dato : 09-08-05 11:10

"Åge Halldorsson" <aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:42f87a7b$0$28356$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> Jeg synes da ellers at "Arly"s real-country stilmæssigt lyder som "Loretta
> Lyn" selv om der er 50 års forskel i tidsrækken. Og Heidi Hauge lyder da
> også sån.

Nu er Hauge nok ikke lige det rigtige eksempel at trække frem, da hun
hverken kan synge eller udtale engelske gloser, og som tillige hænger fast i
gamle klassikere.
Men Garth Brooks, Faith Hill eller andre nutidige countrystjerner, lyder
altså ikke ret meget som Loretta Lynn.

> Dansktop fra 50-erne lyder da pænt ligesom meget af det nye dansktop i
> stilen. Hvad med "Benny Berdino".

Well, det er måske den eneste genre der faktisk ikke har rykket sig en
centimeter

> [...]
> den
> tradionelle form. Den form for country som mange nye grupper bruger har

Sært at branchen slet ikke skelner så:
http://top40-charts.com/chart.php?cid=30
Country af alle intensiteter, i skøn forening.

> Det er ganske
> almindelig fundamental basisviden indenfor musikkulturelle spørgsmål.

At du er fundamentalist er tydeligt, men at du har viden er knapt så
tydeligt.

Men hvorfor VIL du pinedød smide musik i kasser?

Du mangler også lige at forholde dig til definitionen af rock'n'roll, nemlig
backbeatet på lilletrommen. Tag nu for en gangs skyld at forholde dig til
det du blive spurgt om, i stedet for at væve udenom.

/Alex

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 09-08-05 15:29

> Sært at branchen slet ikke skelner så:
> http://top40-charts.com/chart.php?cid=30
> Country af alle intensiteter, i skøn forening.

_____

Man har som bare blandet begge countrygenrer. Det gør Billboord også.

Men hvis du vil vide mere kan jeg anbefale den ret store historiske
countrybog "Countrymusikkens historie". Der vil du kunne læse om hvordan man
defiinerer de to countrygenrer. Du vil forøvrigt også kunne se at de to
genrer er adskilt på de største net-radiosider.

Den traditionelle countrygenre kaldes i Amerika: Real country / Traditional
country

Den nyudviklede countrygenre (udviklet dor ca. 30 år siden) kaldes i
Amerika: CountryRock / New country

Så, jo, det er helt fint at man har disse mange genrer. Når nye musikgenrer
opstår laver man altid en nye genrebetegnelse, for ikke at blande det hele
sammen i een genre, der så ville komme til at bestå af meget forskelligartet
musik. Man gør det jo kun for nemhedens skyld, så man har mulighed for at
rubricere ting.
Vi kender det samme fra køkkenet. Frikadeller og cornflakes står som
regel heller ikke sammen i køkkenskabet.

Men du må da have store problemer med din pladesamling. har du ikke det? .
Når du ikke vil anerkende den alminde genreindeling som alle benytter sig af
og som er almindelig anerkendt.

Fra : Ukendt

Dato : 09-08-05 16:53

On Tue, 9 Aug 2005 16:28:51 +0200, "Åge Halldorsson"
> [...]

>Når du ikke vil anerkende den alminde genreindeling som alle benytter sig af

Næ. Min pladesamling står efter kunstnere, ikke efter genrer.
Genrer rager mig en papand, da det meste af den musik der er i den
alligevel ligger mellem alle mulige genrer. Det er da ikke mig der
ikke kan overskue musik generelt uden at putte den i små kasser Åge,
det er jo dig

Og prøv så at forholde dig til den definition af rock'n'roll jeg gav
dig, nemlig backbeatet på lilletrommen. Du fremstår dybt useriøs ved
hele tiden at vrøvle uden om det du selv startede med i emnet.

/Alex

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 09-08-05 21:45

> Og prøv så at forholde dig til den definition af rock'n'roll jeg gav dig,
nemlig backbeatet på lilletrommen.

SV: Jamen jeg ved sgu ikke hvad det betyder med noget bag-beat på en lille
eller stor tromme. Jeg går efter lydsammensætning (ligesom de fleste civile
lyttere vel gør). Vi er jo ikke allesammen indenfor musikverdenen.
Men jeg ved da udmærket hvordan man udskiller genren lyttemæssigt. Det
er usædvanligt nem at høre når det er rock`n`roll. Det kan man ikke tage
fejl af.
Mange af de cd-er jeg har placeret under "rock`n´roll" hedder da også
noget hvor ordet indgår. De kan f.eks. hedde "Top of rock`n`roll", "Best of
rock`n`roll" og al mulig andet
Hvordan jeg forholder mig til din definition er egentlig fuldstændig
irellevant. Hvilken definition jeg eller du end kommer med så er rock`n`roll
altså det som det er. Det kan vi ikke lave om på.

> Du fremstår dybt useriøs ved hele tiden at vrøvle uden om det du selv
startede med i emnet.

SV: Nå

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 10-08-05 09:08

"Åge Halldorsson" <aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:42f91386$0$22538$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> SV: Jamen jeg ved sgu ikke hvad det betyder med noget bag-beat på en lille
> eller stor tromme.

I rest my case

> Hvordan jeg forholder mig til din definition er egentlig fuldstændig
> irellevant.

Næ, det er da i allerhøjeste grad relevant når du insisterer på at have den
rigtige definition, som i bund og grund er for simpel, og forkert.

> Hvilken definition jeg eller du end kommer med så er rock`n`roll
> altså det som det er. Det kan vi ikke lave om på.

Det var ikke min definition Åge, det var John Lennons i sangen "Rock and
roll music"
Men det er da klart at sådan en marginal musiker ikke kan rokke ved dit
snævre verdensbillede.

/Alex

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 10-08-05 09:46

> I rest my case

SV: Hvad for en kasse mangler du, eller snakker du om.

> Næ, det er da i allerhøjeste grad relevant når du insisterer på at have
den
> rigtige definition, som i bund og grund er for simpel, og forkert.

SV: Det er så bare den som bruges. Det er jo ikke min skyld.

> Det var ikke min definition Åge, det var John Lennons i sangen "Rock and
> roll music"
> Men det er da klart at sådan en marginal musiker ikke kan rokke ved dit
> snævre verdensbillede.

SV: Jo det var faktisk en rock`n`roll-sang han der fik lavet, selv om han
ikke
plejede at lave sådan noget

Fra : Ukendt

Dato : 10-08-05 10:18

"Åge Halldorsson" <aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:42f9bc61$0$177$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> SV: Hvad for en kasse mangler du, eller snakker du om.

Kors

> SV: Det er så bare den som bruges. Det er jo ikke min skyld.

Den som du bruger Åge, du er vel knapt repræsentativ

> SV: Jo det var faktisk en rock`n`roll-sang han der fik lavet, selv om han
> ikke plejede at lave sådan noget

Læs nu for pokker teksten i den sang Åge, så vil du komme til at vide en hel
del mere om backbeat, skrevet af en af kapaciteterne.

/Alex

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 10-08-05 11:56

> Læs nu for pokker teksten i den sang Åge, så vil du komme til at vide en
hel
> del mere om backbeat, skrevet af en af kapaciteterne.

____

Det gider jeg ikke. jeg er dansktalende.

Det ændrer sån set heller intet på den anerkendte genreindeling, ligemeget
hvad der står

Fra : Ukendt

Dato : 10-08-05 12:06

"Åge Halldorsson" <aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:42f9db03$0$63775$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> Det gider jeg ikke. jeg er dansktalende.
>
> Det ændrer sån set heller intet på den anerkendte genreindeling, ligemeget
> hvad der står

Mod................................. faktaresistens kæmper selv guderne
forgæves.

Du trænger vist til lidt sex, drugs & rock'n'roll :D

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 10-08-05 20:05

> Du trænger vist til lidt sex, drugs & rock'n'roll :D

____

Savle savle

Hehe . Hwa er drugs ?????????

Hilsen Åge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 10-08-05 18:16

> [...]
meddelelse news:42f9bc61$0$177$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> SV: Jo det var faktisk en rock`n`roll-sang han der fik lavet, selv om han

Åge nu må du snart læse på teksten....eller osse skal du for en gangs skyld
lade være med, at lade som om du er dummere end du i virkeligheden er....

Det er selvfølgelig prisværdigt, at du overhovedet indrømmer at kende John
Lennon...så der da håb endnu.
Men at påstå at John Lennon ikke plejede at lave rock'n'roll det skriger jo
til himlen....og du VED det.
Der er utallige eksempler både fra Beatles-tiden og solokarrieren. Lad mig
blot nævne hans fremragende Rock'n'Roll LP fra 1975, hvor han tog en del
gode gamle klassikere under kærlig behandling.

Og så lige en ting til...det er rigtigt at Beatles lavede en fortolkning af
Rock'n'Roll music på deres album Beatles for Sale fra 1964...det er også
korrekt at det var John Lennon, der sang, ovenikøbet dobbelttracket....men
enhver med blot en minimal viden om rock'n'roll ved da for pokker, at det
var Chuck Berry, der skrev den og indspillede originalen i 50'erne....

Og så har Alex iøvrigt helt ret i, at der i teksten indgår en passage
omkring back-beat...et begreb der heller ikke er ukendt for
ikke-musikere...bl.a. mig selv.

Allan

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 10-08-05 21:10

"Allan Krautwald" <krautwald@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> end du i virkeligheden er....

SV: Tak

> Men at påstå at John Lennon ikke plejede at lave rock'n'roll det skriger
jo
> til himlen....og du VED det.

SV: Jeg var inde at lytte på hans mange glimrende sange på en werry
bedst-cd.
Der er dog intet som kan komme ind under rock`roll. Det har jeg nu heller
aldrig
hørt ham nævnt i forbindelse med.

> Der er utallige eksempler både fra Beatles-tiden og solokarrieren. Lad mig
> blot nævne hans fremragende Rock'n'Roll LP fra 1975, hvor han tog en del
> gode gamle klassikere under kærlig behandling.

SV: Den kender jeg ikke. Men det er da heller ikke ulovligt for en
rocksanger
at lave en lille udflugt til noget han ikke plejer at lave.
Peter Belli har f.eks. taget en varig udflugt bort fra dansktop.

Hilsen Åge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 10-08-05 21:40

"Åge Halldorsson" <aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:42fa5cc8$0$1229$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Peter Belli har f.eks. taget en varig udflugt bort fra dansktop.
>
> Hilsen Åge

Ja og det er vi mange, der er rigtig glade for.
Jeg var med til receptionen, da han udgav sit første album efter sin
genkomst som sanger...han optrådte live....og det var rigtig godt...blot
ærgerligt at Peter spildte sit talent i så mange år på de kvalmende
ting....ikke så meget de første på dansk, men mere de seneste...uha

Allan

Fra : Ukendt

Dato : 11-08-05 08:06

On Wed, 10 Aug 2005 22:40:28 +0200, "Allan Krautwald"
<krautwald@yahoo.dk> wrote:

> [...]
>ærgerligt at Peter spildte sit talent i så mange år på de kvalmende
>ting....ikke så meget de første på dansk, men mere de seneste...uha

Jeg havde den store fornøjelse at høre Peter Belli sammen med Ivan
Pedersen og et bigband til Århus Festuge for et par år siden.
For pokker hvor kan den mand synge så de små hår rejser sig på armene.

/Alex

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 10-08-05 21:25

"Allan Krautwald" <krautwald@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Men at påstå at John Lennon ikke plejede at lave rock'n'roll det skriger
jo
> til himlen....og du VED det.

SV: Ja det VED jeg at han ikke gjorde

> Der er utallige eksempler både fra Beatles-tiden og solokarrieren. Lad mig
> blot nævne hans fremragende Rock'n'Roll LP fra 1975, hvor han tog en del
> gode gamle klassikere under kærlig behandling.

SV: Nu ved jeg ikke hvorfor du lige vil fremhæve ham og hans
rockn`roll-udflugt.
Jeg var lige inde at høre på cd-en, med det der rockn`roll, for jeg kendte
den ikke.
Der er rigtigt meget godt musik på den. Noget af det bedste jeg har hørt med
ham.
Jeg kan godt høre at der er meget rockn´roll på cd-en. Noget er renlivet
rockn´roll
og noget ligger lige i grænseområdet, men som nok alligevel retteligt må
betegnes rockn´roll.
Og Allan jeg jeg ved at du om noget godt kender skillelinjen mellem rock
og
rockn´roll. Jeg ved udmærket hvad du ved, Allan. jeg har hørt den gamle
hitjournal utallige
gange. Du ved jo udmærket at Hr. Linå ikke har nogen som helt fornemmelse
for hvad der
kan betegnes hvad, angående rock og rockn´roll.

Hilsen Åge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 10-08-05 21:44

"Åge Halldorsson" <aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:42fa60a4$0$87872$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> [...]
rock
> og
> rockn´roll. Jeg ved udmærket hvad du ved, Allan. jeg har hørt den gamle

Det ved jeg godt du siger...men hvordan vil du så rubricere den musik, jeg
spillede i de mere end vel 400 udsendelser, det blev til dengang?

Allan

Fra : Ukendt

Dato : 10-08-05 22:01

On Wed, 10 Aug 2005 22:44:23 +0200, "Allan Krautwald"
<krautwald@yahoo.dk> wrote:

>Det ved jeg godt du siger...men hvordan vil du så rubricere den musik, jeg
>spillede i de mere end vel 400 udsendelser, det blev til dengang?

Tæppebank? :D

/Alex

Fra : Allan Krautwald

Dato : 10-08-05 22:25

> Tæppebank? :D
>
> /Alex

Tys, lad nu Åge definere det

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 11-08-05 10:23

> Tys, lad nu Åge definere det

________

Nu ved jeg ikke lige hvorfor du vil have at jeg skal definere det og med
hviæket formål.. Jeg kan jo ikke præsis huske sangene. Jeg kan dog huske at
du med enkelte undtagelser boycottede det mere larmende rockmusik. Det var
mest blød afslappet underholdningsmusik. Der var massevis af rockn´roll og
det meste af resten var det vel mest 60-er-slagere.
Mon ikke det var en blanding af rockn´roll og slagermusik. De to genrer
flyder jo meget sammen. Jeg husker det ikke præsist. Men jeg tror at vi er
helt enige om hvad der er hvad. Jeg kender jo din stil og hvad du står for.
Altså når du ikke lige fedter for de mere alternative, ved at give
indtrykj af at du musikalsk er en anden end du egentlig er. Prøv dog at tone
rent flag, Allan. Jeg ved godt hvad du står for.
Hvis jeg havde nogle millioner og skulle lave en radiostation ville der
ikke være tvivl om at du skulle have plads som en af de musikansvarlige. Men
betingelsen er at tone rent flag, selvfølgelig. For jeg tror vi er helt
enige musikpolitisk, selv om du fedter lidt for de dominerende NG-brugere og
vil give indtryk af noget antet.

Men det kunne forresten være sjovt om du kunne skrive hvilke sange der var i
et par af hitjournalerne.

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 11-08-05 12:36

On Thu, 11 Aug 2005 11:23:26 +0200, "Åge Halldorsson"
<aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> wrote:

>Nu ved jeg ikke lige hvorfor du vil have at jeg skal definere det og med
>hviæket formål..

Måske bare som en naturlig følge af din indædte trang til at definere
alt i genrer: Schlager, og "alt det andet". Hvorfor står du pludselig
af nu?

> Mon ikke det var en blanding af rockn´roll og slagermusik. De to genrer
>flyder jo meget sammen.

Se, så kender vi dig igen. I gang med at putte verden i små kasser, og
putte rock'n'roll i sclkagerkassen. Du er sgu for viderekommende Åge.
Jeg tror jeg i samme ånd vil putte dansktop i death metal-kassen så.
Det lyder nemlig lige fælt i mine ører - "Deathtop"?
Det er i hvert tilfælde lige så "korrekt" som dine mærkværdige kasser.

/Alex

Fra : Allan Krautwald

Dato : 11-08-05 13:15

"Åge Halldorsson" <aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:42fb16b8$0$28414$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> [...]
> vil give indtryk af noget antet.
>
> Men det kunne forresten være sjovt om du kunne skrive hvilke sange der var

Okay, nu hævder du så igen, at vi står for det samme rent musikpolitisk,
derfor vil jeg tage handsken op og følge dit ønske om, at få musiklisten fra
en udgave af Den Gamle Hitjournal...så vil du til gengæld måske være venlig
at rubricere de enkelte sange i schlager, rock, rock'n'roll og hvad der
ellers måtte være. Så kan vi da få det sat på plads en gang for alle....
Og til de uindviede var Den Gamle Hitjournal et oldies-program jeg lavede på
Radio Viborg gennem en årrække.
Her er så spillelisten for en 2-timers udgave:

1. Start me up-Rolling Stones
2. Funny Funny-Sweet
3. Ta' på landet-Røde Mor
4. TV-Avisen-Jomfru Ane Band
5. Girl you got me lonely-Gasolin
6. Neighbourhood Bully-Bob Dylan
7. You ain't seen nothing yet-Bachman Turner Overdrive
8. Sultans of swing-Dire Straits
9. House of the rising sun-Animals
10. Stand by me-John Lennon
11. Hippy Hippy shake-Swinging Blue Jeans
12. Mr. Bass man-Johnny Cymbal
13. Spirit in the sky-Norman Greenbaum
14. Proud Mary-Creedence Clearwater Revival
15. Sweet hitch hiker-Creedence Clearwater Revival
16. Travellin' band-Creedence Clearwater Revival
17. Hotel California-Eagles
18. The Locomotion-Little Eva
19. Judy in disguise-John Fred & His Playboys
20. Let's dance-Chris Montez
21.Walk on the wild side-Lou Reed
22. Hang on sloopy-McCoys
23. Hey Joe-Jimi Hendrix
24. The Night Before-Beatles
25. Baby's in black-Beatles
26. Get back-Beatles
27. Slippin' and slidin'-John Lennon
28. It's only rock'n'roll-Rolling Stones
29. Dizzy-Tommy Roe
30. Sweet nothings-Brenda Lee
31. I can't control myself-Troggs
32. Move over darling-Doris Day
33. San Francisco-Scott McKenzie
34. How do you do it-Gerry & the Pacemakers
35. Shout-Lulu
36. Lad mig blive noget-Poul Dissing

Således 36 stykker musik....
30 større og mindre hits fra 3 årtier...
6 numre fra albums
incl. 2 x 3-i-træk fra hhv. Beatles og Creedence Clearwater Revival.

Lad mig så høre, hvad der er schlagere, rock'n'roll, rock og så videre...
I rest my case indtil videre.

Allan

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 11-08-05 15:19

> [...]

> 32. Move over darling-Doris Day
> 33. San Francisco-Scott McKenzie
> 34. How do you do it-Gerry & the Pacemakers

___________

Worw manner. Her er meget kræs for øregangene. Der er nok lidt mere i den
støjende afdeling end jeg lige husker, men alligevel ikke ret meget.
Mange af sangene kender jeg ikke. Eller det gør jeg jo nok når jeg hører
dem, men jeg kan jo ikke bedømme dem uden at huske dem. Så det med at genre
definere kan jeg nok alligevel ikke hjælpe dig så meget med alligevel. Der
er dog en del rockn´roll og slager og country og en lille dansktopper kan
jeg se.
Nogle titler kender jeg og nogle kender jeg stilen på, når jeg ser
kunstnernavnet. Og det ser alt i alt godt ud.

Mange af de sange jeg kan lide, ved jeg dog ikke hvordan man skal
genre-definere, f.eks. "Sweet nothing" og "Walk on the wild side" og mange
andre, men det er edderbrøleme kræs.

ps: Har du ændret kunstnernavnet på "Ta på landet", så man ikke skal tro at
dert er dansktop?. Der står "Røde Mor". Skulle der ikke stå "Rebekka Bryel
og Troels Trier". Hmmm.... Jeg husker det ikke lige. Men det er da en
dansktop-slager af de store.

SLAGER:
Funny funny
The locomoten
Lets dance
Hang on sloopi
Dizzi (Er det Ms. Lizzy?)
Hippy hippy shake
Sweet Nothing

Der er sikkert mange flere og jeg kan sansynligvis kende sangene hvis jeg
hører dem. Jeg kan i hvert fald sige at hvis du havde afløser på dit program
(og det var mig), ville ingen lyttere bemærke det.

Hvor er det sørgeligt at man ikke længere laver sådan nogle programmer

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 11-08-05 15:28

"Åge Halldorsson" <aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:42fb5bf9$0$5166$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> [...]
> dert er dansktop?. Der står "Røde Mor". Skulle der ikke stå "Rebekka Bryel
> og Troels Trier". Hmmm.... Jeg husker det ikke lige. Men det er da en

Nej, men du har da lidt ret, Troels Trier er en del af Røde Mor

> Dizzi (Er det Ms. Lizzy?)

Nej det er forvirret, ja nærmest rundtosset

> [...]
program
> (og det var mig), ville ingen lyttere bemærke det.

Jo de havde opdaget det allesammen .. Ingen gider høre Smilende Susie så
mange gange efter hinanden ))

M.V.H.....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 11-08-05 19:53

"Benny Mortensen" <ikkenoget@brugbar.adresse> skrev i en meddelelse

> Jo de havde opdaget det allesammen .. Ingen gider høre Smilende Susie

> mange gange efter hinanden ))
>
> M.V.H.....Benny..
___________

Fnis. Nej benny. Jeg har jo som bekendt en meget alsidig musiksmag. Kan lide
massevis af forskellige musikgenrer, dog bortset fra popRock, så jeg kunne
sagtens tilrettelægge en hitjournal efter dens format, så ingen opdagede at
jeg havde valgt pladerne. Måske hvis man lytter ekstra meget efter vil man
fornemme en lidt blødere musik, men samtidig livligere musik.
Hvis jeg åbner skabet i reolsystemet vælter det ud med:

Chuck Berry
Boddy Holly
Elvis Presley
Shakin Stevens
Conny Fransis
Loretta Lyn
Perry Como
Fats Domino

På slaget tolv
The Aligators

Shakin Stewens
Suzi Quatro
Sweet
Walkers

Jan og Keld
Lollypops

Hilsen Åge

Fra : Søren Dahl

Dato : 11-08-05 22:43

Hvordan passer På Slaget 12 lige ind? De startede i 1983 og hvis du
finder "Madsens Lille Grønne" frem, så selv du kunne se den ikke passer ind?

Jeg vil stadigvæk mene at 80er musik ikke passer ind i et program som
den gamle hit journal.

Endnu en uhyrlig påstand fra Åge Halldorsson:

Fra : Benny Mortensen

Dato : 12-08-05 07:29

"Åge Halldorsson" <aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:42fb9c21$0$22753$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> [...]
> fornemme en lidt blødere musik, men samtidig livligere musik.
> Hvis jeg åbner skabet i reolsystemet vælter det ud med:

Jamen Åge.... Der re jo intet andet end Pop / Rock på din liste her.
Hvis man lige undtager Conny Francis, Loretta Lynn, Jan og Keld.
Det behøver ikke være larmende eller vildt, for at være Pop / Rock.
Jeg ved godt, at din smag strækker sig længere, end du giver udtryk
for, men jeg kan alligevel ikke helt undgå at undre mig, når du helt
og aldeles afskriver Pop / Rock, snakker om vildt musik, og om noget
som du kalder næsering.... Men samtidigt stædigt holder fast i F.eks
Suzi Quatro, for 97 % af hendes tidlige musik, må da være imellem
det, som du kalder næsering. Her tænker jeg selvfølgelig på tiden da
48 Crash & Devil gate drive kom frem, først til midt 70'erne, og ikke
på If you can't give me love tiden i slut 90'erne. Hun kan vel ikke helt
påstå, altid at have været i det pæne selskab, gad vide om det var den
egentlige grund til " Suzi, and other four letter words " , og andre
som " Your mama won't like me " .... Hvilket hun da sikkert havde
helt ret i. Men der var et vist drive over hende, med alle hendes 164 cm
og en Fender Jazz Bass, der var næsten lige så stor som hende selv,
en stemme, der kunne skære sig igennem, selv de tykkeste tobaks
tåger, og en energi, der kunne gøre en træt, selv om man sad ned.

M.V.H.....Benny..

Fra : Ukendt

Dato : 11-08-05 16:45

On Thu, 11 Aug 2005 16:18:56 +0200, "Åge Halldorsson"
<aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> wrote:

>SLAGER:
>Funny funny
>The locomoten
>Lets dance
>Hang on sloopi
>Dizzi (Er det Ms. Lizzy?)
>Hippy hippy shake
>Sweet Nothing

Nu må du sgu stoppe med dit nonsens Åge!
Ifølge din egen definition på schlagere i:
http://groups-beta.google.com/group/dk.kultur.musik/msg/3ef14b6e8a837f2f?as_umsgid=42e77727$0$655$edfadb0f@dread12.news.tele.dk
Så er schlagere bl.a. kendetegnet ved en sentimental tekst.

Mon ikke du skulle pakke dig ud af dine selvmodsigelser, inden du
bliver helt til grin?

/Alex

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 11-08-05 19:46

> On Thu, 11 Aug 2005 16:18:56 +0200, "Åge Halldorsson"
> <aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> wrote:

> Nu må du sgu stoppe med dit nonsens Åge!

SV: Hvilket?

> Ifølge din egen definition på schlagere i:
> Så er schlagere bl.a. kendetegnet ved en sentimental tekst.

SV: Kender du ordet "som regel". Der kan sandelig også være samfundskritiske
tekster ind i mellem. Så firkantet kan du ikke stille det op.
Men hvordan man sån mere melodiøst kendetegner en slager kan du læse på
den side vi tidligere har haft link til.

> Mon ikke du skulle pakke dig ud af dine selvmodsigelser, inden du bliver
helt til grin?

SV: Næhhh.... det tror jeg da ikke. Det tager jeg som en ære. Her.

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 11-08-05 19:59

On Thu, 11 Aug 2005 20:46:00 +0200, "Åge Halldorsson"
<aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> wrote:

>SV: Kender du ordet "som regel". Der kan sandelig også være samfundskritiske
>tekster ind i mellem. Så firkantet kan du ikke stille det op.

Nu var det lissom dig der stillede det firkantet op, ikke mig. Men som
alt andet så kan dette åbenbart også bøjes når det ikke passer helt i
dit kram. Du er sgu for nem.

>SV: Næhhh.... det tror jeg da ikke. Det tager jeg som en ære. Her.

Hvorfor undrer det mig ikke?

/Alex

Fra : Søren Dahl

Dato : 11-08-05 22:36

Det undrer heller ikke os andre. Når Åge ikke kan få det til at passe
ind i de løgne og egen opdigtede udtalelser fra hans såkaldte musik
eksperter (læs hans druk venner på bodegaen), så benytter han 2
muligheder - enten svarer han ikke eller bøjer meningen i hans tidligere
indlæg så de igen kan passe til nye løgne.

Ak ja! Hvem var det der var overbevist om at hvis man gentog budskabet
godt nok, så skulle folk nok tro på det?

Fra : Søren Dahl

Dato : 11-08-05 22:33

Bliver til grin?

Fra : Søren Dahl

Dato : 11-08-05 22:32

Nu må du altså spænde hjelmen for engangs skyld. Hvis det her skulle
defineres som slager, så hvis jeg gerne vide hvilken psykisk lidelse der
ligger bag denne kategorisering :)

Det her har aldrig haft noget at gøre med slager og får det heller
aldrig. Når nu du alligevel kan finde på at definere dem som slager
kunne jeg godt tænke mig at få at vide hvad der gør du definerer netop
disse som slager og ikke de andre?

Fra : Ukendt

Dato : 11-08-05 17:05

On Thu, 11 Aug 2005 14:15:13 +0200, "Allan Krautwald"
<krautwald@yahoo.dk> wrote:

>Her er så spillelisten for en 2-timers udgave:

De har dælme en bred og god musiksmag Allan

Jeg bemærkede lige at Rolling Stones OGSÅ spiller rock'n'roll:

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 11-08-05 19:42

> On Thu, 11 Aug 2005 14:15:13 +0200, "Allan Krautwald"
> <krautwald@yahoo.dk> wrote:

> Jeg bemærkede lige at Rolling Stones OGSÅ spiller rock'n'roll:

_______

Ja, det er der mange grupper som kan. Både Kandis og Bjørn og okay har
indspillet rock`n`roll-sange. Og med den helt rigtige saxofon/klaver-amok.

Sigurd Barret har også prøvet det

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 11-08-05 19:56

On Thu, 11 Aug 2005 20:42:18 +0200, "Åge Halldorsson"
<aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> wrote:

>Ja, det er der mange grupper som kan. Både Kandis og Bjørn og okay har
>indspillet rock`n`roll-sange. Og med den helt rigtige saxofon/klaver-amok.

Rolling Stones spiller altså det du kalder rock Åge, ikke det du (for
snævert) betragter som rock'n'roll.
Men det undrer mig efterhånden ikke at du faktisk ikke kan høre
forskel :)

/Alex

Fra : Ukendt

Dato : 12-08-05 09:41

"Åge Halldorsson" <aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:42f79f32$0$85732$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Alle genrer står jo stille. Men flere nye genrer kommer til.
>
> Din mærkelige indstilling om genrer bruges ingen stgeder andet end hos
> dig.

Som opfølgning vil jeg komme med et par eksempler som jeg lige har fundet,
på at "rock" og "rock'n'roll" bruges i flæng, både af den nye og den "ældre"
generation.

http://www.jp.dk/aar/artikel:aid=3198876/
Både Hr. Cooper (Som ikke spiller 50'er-rock) og journalisten bruger begge
betegnelser i flæng.

Her til morgen hørte jeg D.A.D. præsenteret i radioen som "gedigen
rock'n'roll"

Var det eksempler nok på at der ikke skelnes mellem betegnelserne, eller vil
du stadig blive ved med at hænge i en 50 år gammel definition, der har
ændret sig mange gange siden?

/Alex