80'er disco
Fra : Muddley

Dato : 04-08-05 10:18

Hej NG.

Jeg er igang med et lille projekt, og ville høre om der er nogen her som kan
nævne nogle
disco/pop/rock grupper som var ´toppede deres karriere i 80'erne.

Hilsen Kim

Fra : Michael

Dato : 04-08-05 11:10

Muddley wrote:
> [...]
> nævne nogle
> disco/pop/rock grupper som var ´toppede deres karriere i 80'erne.

Queen :)

/Michael

Fra : Morten Nielsen

Dato : 04-08-05 11:45

"Michael" <ville@spam.stofanet.filter.dk> skrev i en meddelelse

> Queen :)
>
> /Michael

....må man slå en fremmed hårdt med en våd hellefisk?

Fra : Ukendt

Dato : 04-08-05 12:00

On Thu, 04 Aug 2005 12:09:52 +0200, Michael
<ville@spam.stofanet.filter.dk> wrote:

> [...]

Boston
Chicago

Fra : Bruno

Dato : 04-08-05 15:04

Muddley wrote:
> Hej NG.
>
> Jeg er igang med et lille projekt, og ville høre om der er nogen her som kan
> nævne nogle
> disco/pop/rock grupper som var ´toppede deres karriere i 80'erne.

Roling Stones - nej, vent det var tidligere

U2, Bruce Springsteen, Police, Cher, AHA, Frankie Goes to Hollywood,
Culture Club, Michael Jackson, New Order, Rod Stewart, Duran Duran,
Prince, OMD, Miami Sound Machine...

Mvh

Bruno

Fra : Per Madsen

Dato : 04-08-05 18:03

Muddley <kvn62@mail.dk> wrote:

> [...]
> nævne nogle
> disco/pop/rock grupper som var ´toppede deres karriere i 80'erne.

Level 42, Tears for Fears, Talk Talk, Talking Heads, Mike Oldfield,
Genesis, Michael Jackson....der er mange
--
Mhv. Per Madsen
Blog: http://www.madsenblog.dk

Fra : Muddley

Dato : 04-08-05 18:29

"Per Madsen" <permandREMOVETHIS@cool.dk> skrev i en meddelelse

> Level 42, Tears for Fears, Talk Talk, Talking Heads, Mike Oldfield,
> Genesis, Michael Jackson....der er mange
> [...]

Verdensklasse.
Lige noget jeg kan bruge.
Hilsen Kim

Fra : Per Madsen

Dato : 04-08-05 18:54

Muddley <kvn62@mail.dk> wrote:

> Verdensklasse.
> Lige noget jeg kan bruge.
> Hilsen Kim

Kom lige på et par flere: Big Country, SImple Minds, Kate Bush, Bronski
Beat/Jimmy Somerville, Visage, Wham, Suzanne Vega (laver stadig
fanstatiske plader!!), Midnight Oil, Madness, Men at work, Gerry
Rafferty, The Smiths, New Order, Dire Straits, Howard Jones, Matthew
Wider, Erasure, Supertramp, The Cult, Van Halen, Def Leppard, Duran
Duran, Thompson Twins, The Cure...og så er der jo alle dem der lavede
"one-hit-wonders" i 80erne......heh..hvor mange skal du bruge???

--
Mhv. Per Madsen
Blog: http://www.madsenblog.tk

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 04-08-05 18:58

Per Madsen skrev:

>og så er der jo alle dem der lavede "one-hit-wonders" i 80erne

Sådan en ka' jeg huske, han hedder Michael Jackson
--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Muddley

Dato : 04-08-05 19:09

> [...]
> Duran, Thompson Twins, The Cure...og så er der jo alle dem der lavede
> "one-hit-wonders" i 80erne......heh..hvor mange skal du bruge???

Hej Per.
Nu er jeg nået et langt stykke videre.
Tak for hjælpen

Fra : ASKF

Dato : 05-08-05 00:05

Muddley ytrede sig i <42f259bd$0$179$edfadb0f@dread11.news.tele.dk> med
dette:

>"Per Madsen" <permandREMOVETHIS@cool.dk> skrev i en meddelelse

Supertramp var nok større i halvfjerserne end de var i firserne, selvom
man nok kan sige at de toppede i starten af firserne havde de klart
deres største mængde hits i halvfjerserne.

>Hej Per.
>Nu er jeg nået et langt stykke videre.
>Tak for hjælpen

Men without Hats, Adam Ant (solo), Nick Kershaw, Kikki Dee, Prince (det
var dengang han lå på toppen af hitlisterne i flere omgange), The Clash,
OMD, Raft, Marrillion, Rainbow, Billy Joel (hvis vi kikker efter
hitlisterne), Police, Sting (stadig meget kendt, men toppede jo
hitlisterne engang, hvad han ikke længere gør), Sandra, Pat Benetar,
Bryan Ferry, Enya, Alice Cooper, Kraftwerk (måske ikke lige rette genre,
eller?), Yazoo, Yellow (de havde i 5 år rekorden som det mest mixede
band[1]).

Jeg vil ligesom Per spørge, hvor mange skal du bruge?

Jeg har en pladesamling på ~1500 vinyler og har overtaget en del mindre
samlinger fra venner og bekendte da de i halvfemserne ikke gad deres
vinyler længere, så jeg har meget fra firserne stående, det er derfor
ret nemt for mig at skimme samlingen igennem og finde både 1-hit
artists, og grupper som eksisterede nogle få år i firserne, eller blot
toppede der (det havde været endnu nemmere hvis jeg havde været færdig
med at opdatere min database, men det kan måske give mig sparket til at
komme igang igen efter ca. et halvt års pause...)

[1] Firserne var jo årtiet hvor mix blev in som en del-genre under
hiphop og DJs blev andet en blot pladevendere. Yellows to numre "I love
you" og "Oh Yeah" var i 5 år de to numre som blev benyttet på flest mix
udgivelser og som medlemmerne af DJ Mix Clup [i Holland, som var
datidens centrum for den europæiske hiphop kultur (USA stod nærmest kun
for Rap)] indberettede at de foretrak at medtage i deres on-stage/live
mix.
Allan Stig Kiilerich Frederiksen

Fra : S. Sørensen

Dato : 05-08-05 07:10

"ASKF" <nospam@askf.dk> wrote in message

>, Alice Cooper,

Lige Alice Cooper, mener jeg nu nok var større i 70'erne, selvom han havde
sit eneste rigtigt kommercielle hit's i slutningen af 90'erne (Poison fra
Albummet Trash)
Men det var jo mere eller mindre end relancering af ham, produceret af
hitmageren Desmond Child, og ikke specielt meget hans stil. Jeg vil mene, at
albums som "Schoolt Out" og "Welcome To My Nightmare" viser, at der var mere
liv i ham i 70'erne og der var flere hits i ham dengang. Han er iøvrigt
still going strong og hans ny Dirty Diamonds kan absolut godt anbefales...

Steinbjørn

Fra : Svend-Erik Kjær Mads~

Dato : 05-08-05 10:40

S. Sørensen wrote:
> Lige Alice Cooper, mener jeg nu nok var større i 70'erne, selvom han havde
> sit eneste rigtigt kommercielle hit's i slutningen af 90'erne (Poison fra

Mener du ikke scools out var et kommercielt hit ?

PS.
Det mener jeg

/Sv-e

Fra : S. Sørensen

Dato : 05-08-05 16:26

"Svend-Erik Kjær Madsen" <sv-erik@stofanet.dk> wrote in message

> Mener du ikke scools out var et kommercielt hit ?
>
> PS.
> Det mener jeg
>

> /Sv-e

Schools Out VAR et hit ingen tvivl om det, men ikke på samme niveau som
Poison. Hele albummet Trash er bærer så meget præg af, at Desmond Child har
smidt sine hitfingre i produktionen, og det står lidt alene i Alice Cooper's
discografi. Det ligner ikke særligt meget nogen af de andre skiver han har
lavet.

Steinbjørn

Fra : Hibbit

Dato : 05-08-05 02:09

permandREMOVETHIS@cool.dk (Per Madsen) wrote in news:1h0sc9p.wk1mv5lmyxaN%
permandREMOVETHIS@cool.dk:

> [...]
> Duran, Thompson Twins, The Cure...og så er der jo alle dem der lavede
> "one-hit-wonders" i 80erne......heh..hvor mange skal du bruge???

Det er den bredeste definition på disco jeg nogensinde har set.
Enkelte disco grupper, en del techno, new wave og synth pop.
Suzanne Vega ???

Keld

Fra : S. Sørensen

Dato : 05-08-05 07:10

"Hibbit" <dont@email.me> wrote in message
> [...]
>
> Det er den bredeste definition på disco jeg nogensinde har set.
> Enkelte disco grupper, en del techno, new wave og synth pop.

Nu blev der sagt disco/pop/rock i det originale indlæg...

Steinbjørn

Fra : Hibbit

Dato : 05-08-05 12:34

"S. Sørensen" <steinb@REMOVETOGETAVALIDEMAILworldonline.dk> wrote in

> Nu blev der sagt disco/pop/rock i det originale indlæg...

My bad.
Jeg relaterede udelukkende til titellinjen.
Men det kunne da være morsomt at høre Suzanne Vega fremføre She works hard
for the money...

Keld

Fra : BettinaP

Dato : 09-08-05 12:05

"Per Madsen" <permandREMOVETHIS@cool.dk> wrote in message
> [...]
> Duran, Thompson Twins, The Cure...og så er der jo alle dem der lavede
> "one-hit-wonders" i 80erne......heh..hvor mange skal du bruge???

spandau ballet, Limahl (uha med det lækre hår *G*)

bettinaP

Fra : klaro@mailcircuit.co~

Dato : 07-08-05 12:23

Yaiks en at komme med, der er jo mange . Hvis det ikke kun er ment
som folk der i dag stadigt er aktive så er min liste forløbig :

Tiffany, Belinda Carlisle, Laura Branigan, Pet Shop Boys, Fairground
Attraction, Foreigner, Mel & Kim, Frankie Goes To Hollywood, Chips,
Yazoo, Sabrina , Sandra, Rick Ashlie, Boney Tyler, Styx, Kiss,
Kajagoogoo, Culture Club, Erasure, News, Dollars, Bucks Fizz, Hazell
Dean, Tauchen/Prokopetz, Chilly, Caramba, Luv, Men Without Hats,
Madness, Musical Youth, Modern Talking, George Michael, Nena, ORS,
Ottawan, Traccey Ulman, Wham, Cyndi Lauper, Nik Kershaw, Elton John,
Heaven 17, Carola, Twisted Sisters, Opus, Phil & Company, Laban
, Rachel Sweet, Rainbow, Sponnock/Hot Gosip, Samantha Fox, Dave Lee
Roth, Climie Fisher, Flying Pickets, Irene Cara, Kim Wilde, På Slaget
12, Taco.

Nåh det må være nok for nu .

Fra : Muddley

Dato : 13-08-05 07:38

<klaro@mailcircuit.com> skrev i en meddelelse
[...]

Damn det var et fedt årti, når jeg ser alle de navne.
Tak til alle de der har brugt tid på at sende alle navnene.
Det har været meget brugbart.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 13-08-05 12:09

"Muddley" <kvn62@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hej NG.
>
> som kan nævne nogle disco/pop/rock grupper som var ´toppede deres karriere
i 80'erne.

> Hilsen Kim
_____

Indefor disco var der et trekløver, som dominerede næsten totalt. Altså
indenfor den populær-disco.

Det var:

Boney M - Luv - Gumbay Dance Band

Hilsen Åge

Fra : Steen Jensen

Dato : 13-08-05 23:18

Åge Halldorsson <aa.hfjern@detsomstÂrherpost.tele.dk> wrote:

> Luv

Orv. Dem tror jeg nok jeg var vildt forelskede i, da jeg var dreng.
--
Steen

isteen.smartlog.dk

Fra : Per Madsen

Dato : 14-08-05 02:12

Steen Jensen <isteen@gmail.com> wrote:

> Orv. Dem tror jeg nok jeg var vildt forelskede i, da jeg var dreng.

Det var dem med glaserede læber ikk'?!...dem tænkte jeg også meget på
som knægt
--
Mhv. Per Madsen
Blog: http://www.madsenblog.dk

Fra : Steen Jensen

Dato : 14-08-05 08:57

Per Madsen <permandREMOVETHIS@cool.dk> wrote:

> Det var dem med glaserede læber ikk'?!...dem tænkte jeg også meget på
> som knægt

Lige præcis. Jeh kan ikke engang huske hvordan de så ud, eller hvordan
deres musik var - de var vist fra Holland, og én af dem, var lidt
mørkere i huden.
Jeg var vist osse forelsket i Suzi Quattro
--
Steen

isteen.smartlog.dk

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 19-08-05 22:18

"Åge Halldorsson" <aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:42fde43d$0$683$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> Indefor disco var der et trekløver, som dominerede næsten totalt. Altså
> indenfor den populær-disco.
>
> Det var:
>
> Boney M - Luv - Gumbay Dance Band
_________

Øhh, det var jo så altså et firkløver. Hvordan kan man glemme "Baccara"?.
Uforskammet.

Det er bare en disco-gruppe som kan boogie.

Yes sir

Hilsen Åge