DVD sparker biografrøv VÆK
Fra : Bo Warming

Dato : 31-08-05 04:24

I de første seks måneder iår blev solgt fem procent færre biografbilletter
end året før.
http://politiken.dk/nsf/henvis.asp?PageID=394384

Fra : Jørgen Flainard

Dato : 31-08-05 10:41

> I de første seks måneder iår blev solgt fem procent færre biografbilletter
> end året før.
> http://politiken.dk/nsf/henvis.asp?PageID=394384

Egentlig ville jeg gerne gå mere i biografen end jeg gør. Men jeg gider ikke
skulle betale en mindre formue hver eneste gang. Her sidst gav jeg 80 kr.
for Batman Begins. Hvis konen havde været med havde det været 160 kr. Med
bestillingsgebyr 165 kr og så er der ikke langt op til at købe filmen når
den udkommer på DVD til 200 kr.

Dengang det kostede 25 kr at gå i biografen lørdag/søndag eftermiddag var
jeg i biografen ca. 30 gange om året. Nu om dage bliver det til en tre -
fire gange om året. Hvis det kostede 35 - 45 kr så ville jeg nok gå i
biografen omkring 10 - 12 gange om året i stedet.

Fra : TBC

Dato : 31-08-05 11:14

"Jørgen Flainard" <smallerb@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> bestillingsgebyr 165 kr og så er der ikke langt op til at købe filmen når

Jeg skal *virkelig* være sulten på en DVD film hvis jeg skal betale fulde
200 kr for den. Typisk venter jeg til den er faldet til f.eks kr. 119, 99,
69, eller anden mere relevant pris før jeg køber. (Hvis alle gjorde som jeg,
ville filmene helt sikker være billigere

Og i øvrigt er jeg helt stoppet med at købe storfilmene på DVD, i
forventning om at kunne få titlerne i HD om relativt kort tid på næste
generations HD format. Men der skal jeg nu nok regne med at skullle slippe
200+ til en start, hvis jeg er sulten nok

Dertil bruger jeg min udmærkede lokale biograf (Empire, Nørrebro) en del, og
slipper derfor oftest med 50 eller 60 kr pr. film i biografen

TBC

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 31-08-05 14:57

On Wed, 31 Aug 2005 12:13:58 +0200, "TBC" <-sutmin@2night.dk> wrote:

> [...]
>69, eller anden mere relevant pris før jeg køber. (Hvis alle gjorde som jeg,
>ville filmene helt sikker være billigere

Jeg venter, til de er nede under 50. Man kan købe de fleste brugt nede
i det prislag, og der er jo ingen kvalitetsforringelse på brugte
dvd'er.

I øvrigt kan man leje fem favoritter i Blockbuster for 75 kroner, og
det er jo rimelig billigt, men så man vist nok heller ikke kopiere
dem.

mvh
Niels Søndergaard

Fra : MGA

Dato : 01-09-05 16:08

> [...]
> fire gange om året. Hvis det kostede 35 - 45 kr så ville jeg nok gå i
> biografen omkring 10 - 12 gange om året i stedet.

Ja, og når man så også skal betale benzin Skagen-Hjørring og retur, samt
slik, popcorn og cola, så er vi oppe på noget hvor vi rent faktisk er
begyndt at regne på hvor mange gange vi skal undlade at gå i biffen før vi
har råd til en projektor og surroundsound - og det ligner 1½ år uden
bifture - det skulle nok kunne lade sig gøre - så er vi også så tilpas
bagefter med de gode film, at der er noget at se på projektoren

Mette

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 31-08-05 11:28

TBC wrote:

> Jeg skal *virkelig* være sulten på en DVD film hvis jeg skal betale fulde
> 200 kr for den. Typisk venter jeg til den er faldet til f.eks kr. 119, 99,
> 69, eller anden mere relevant pris før jeg køber.

Eller bestiller den på nettet hvor selv de nyeste film næsten altid
kan findes til rundt regnet en hund.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : TBC

Dato : 31-08-05 12:57

TBC wrote:

> Eller bestiller den på nettet hvor selv de nyeste film næsten altid
> kan findes til rundt regnet en hund.

Yep!

I hvertfald over 85 % af mine film er købt på nettet, til under en hund

....Så det har du ret i. Så kan de lære det, de ågerkarle.

TBC

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 31-08-05 13:04

TBC wrote:

> Yep!
>
> I hvertfald over 85 % af mine film er købt på nettet, til under en hund
>
> ...Så det har du ret i. Så kan de lære det, de ågerkarle.

Hvor mange af dem har du så set i biografen først?

For så tæller det ikke.

Mikkel

Fra : Peter B. Juul

Dato : 31-08-05 14:25

Mikkel Moldrup-Lakjer <mikkel@fabel.dk> writes:

> Hvor mange af dem har du så set i biografen først?
>
> For så tæller det ikke.

Min procedure er at se filmen i biografen først. Det er den skabt
til.

Er den så virkelig god køber jeg den til samlingen. Er den knap så
god, køber jeg den, når den falder i pris.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Roses are #FF0000,
The RockBear. ((^)) violets are #0000FF,

Fra : Morbid Angel

Dato : 31-08-05 12:22

On Wed, 31 Aug 2005 05:23:54 +0200, "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote:

>I de første seks måneder iår blev solgt fem procent færre biografbilletter
>end året før.
>http://politiken.dk/nsf/henvis.asp?PageID=394384

Ja men tjener de mindre penge?
Syntes de fleste film koster 80 kr, før var det de helt store titler.

Mvh

MA

Mine DVDfilm: http://www.intervocative.com/DVDCollection.aspx/MorbidAngel

Fra : Ole Kofoed

Dato : 31-08-05 17:29

> I de første seks måneder iår blev solgt fem procent færre biografbilletter
> end året før.

Nedgangen skyldes sikkert at du for et halvt års tid siden fortalte os at du
medbringer marmeladeglas når du går i biffen.

http://groups.google.com/group/dk.kultur.film/msg/decab04949bf3e0d

Jeg har ikke været i biografen siden :)

Mvh.

Ole

Fra : Morbid Angel

Dato : 01-09-05 00:01

On Wed, 31 Aug 2005 18:29:12 +0200, "Ole Kofoed" <ole@cowfeet.dk>
wrote:

>Nedgangen skyldes sikkert at du for et halvt års tid siden fortalte os at du
>medbringer marmeladeglas når du går i biffen.

> [...]
LOL!

Fra : Peter Larsen

Dato : 01-09-05 22:29

>I de første seks måneder iår blev solgt fem procent færre biografbilletter
>end året før.
> http://politiken.dk/nsf/henvis.asp?PageID=394384

Ringenes Herre.

Fra : Jim Andersen

Dato : 02-09-05 10:37

Peter Larsen wrote:
> "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote in message
>
> Ringenes Herre.

Ja..... og hvis "året før" var et gigantår mht billetsalg, så burde
historien jo hedde "Det går forrygende med de danske biografer. Kun 5%
nedgang fra rekordåret sidste år."

Hvad med at gå 5 eller 10 år tilbage, og så lad os se en graf over det ?

/jim

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 02-09-05 11:00

Jim Andersen wrote:

> [...]
> nedgang fra rekordåret sidste år."
>
> Hvad med at gå 5 eller 10 år tilbage, og så lad os se en graf over det ?

Præcis. Det er for ringe, når journalister begynder at bruge
koncernernes sprog. Hvis det var den slags partsindlæg, jeg var
interesseret i, ville jeg jo ikke læse Politiken eller dr.dk

Mikkel

Fra : John Hinge

Dato : 03-09-05 09:41

On 02 sep 2005 Jim Andersen was heard to say:

> [...]
> biografer. Kun 5% nedgang fra rekordåret sidste år."
>
> Hvad med at gå 5 eller 10 år tilbage, og så lad os se en graf over

Nejnejnej nu må i dælme ikke komme her med fornuft !
Filmbranchen skal have lov til at tude, ligesom pladebranchen tuder
når de ikke har 2cifrede fremgangstal .. Læg mærke til ordet.
Fremgangstal. Hvis ikke de har 2cifret *vækst* i omstigningen så
tuder og hyler de, og mener at det altsammen skyldes små skoledrenge
som downloader på skammeligste vis. Trods det at adskillige
undersøgelser antyder at folk med et moderat forbrug af downloads
faktisk er mere motiverede for og køber mere musik.

Filmbranchen sidder pt og ser at de ikke tjener helt så godt som
sidste år hvor de, som andre også nævner, tjente særligt godt.
Og så tuder de.

En anden ting er at der måske bare er færre virkeligt store og
gode film i år ? Personligt synes jeg da der har været adskillige
men måske er det ikke nok for branchen som helhed..
Star Wars 3, 379 M$ i USA
Batman Begins, 203M$ i USA
Kigger man på listen over stort sælægende film,
http://www.imdb.com/boxoffice/alltimegross
Så finder man kun 1 film fra 2005 på Top 10 (Star wars 3),
den næste kommer på 44. pladsen (War of the Worlds)
Fra 2004 kommer der 3 film ind på top 10.. Så det er måske
derfor der hyles ?
Men så må filmbranchen jo 'bare' tage sig sammen og lave nogle
flere gode film som virkelig får folk til at myldre hen i salene..

--
John Hinge - shayera / .sPOOn.
"You're basing your Pixie Faerie on Vin Diesel ? I'll say it again..

Fra : Jørgen Flainard

Dato : 03-09-05 11:01

"John Hinge" <sidekick_gimmenospam_@nntp.dk> skrev i en meddelelse > Men så
må filmbranchen jo 'bare' tage sig sammen og lave nogle
> flere gode film som virkelig får folk til at myldre hen i salene..

Og så er vi jo fremme ved problemet med at det i vid udstrækning er
pengemænd og ikke filmskabere der sidder og bestemmer hvilke film der skal
laves. Alt for mange gange ser man en genre film, der mere eller mindre bare
et opkog af tidligere succes'er i samme genre.Film skal laves med hjertet.