DKF Præsidentvalg 2005
Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 28-08-05 06:02

Hvis der skulle vælges en præsident fra filmens verden
til embedet, hvem skulle det så være?

Harrison Ford (AirForce One)?
Peter Sellers (Dr. Strangelove)?
Michael Douglas (The American President)?
Bill Pullman (Independence Day)? ;)
... ?

En lille prioriteret liste er ok, der skal jo også
findes en vice-præsident :p

Reagan (The Nasty Heart), Clinton (Final Days), etc.
er selfølgelig diskvalificerede,

ligesom Lance Henriksen (The day Lincoln Was Shot),
Jon Voight (Pearl Harbor), etc.

Ingen virkelige præsidenter, eller kandidater der
spiller virkelige præsidenter.

/ Ostenfeldtsvej 8c 2 tv | you're doing, you're | ^ ^ \
\ 4700 Naestved, Denmark | not learning anything. | = @ = /
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Fra : Per Vadmand

Dato : 28-08-05 09:23

"Thomas Hejl Pilgaard" <lazyjones@tdcspace.dk.dk> wrote in message
> Hvis der skulle vælges en præsident fra filmens verden
> til embedet, hvem skulle det så være?

Jeff Bridges (The Contender).

Per V.

Fra : -V-

Dato : 28-08-05 09:26

Thomas Hejl Pilgaard wrote:
> [...]
>
> Harrison Ford (AirForce One)?
> Peter Sellers (Dr. Strangelove)?
> Michael Douglas (The American President)?

Jack Nicholson (Mars Attacks)
Gene Hackman (Absolute Power)
Donald Pleasence (Escape From New York)
Kevin Kline (Dave)

....?!

-V-

Fra : J. Eriksen

Dato : 28-08-05 10:08

> Harrison Ford (AirForce One)?
> Peter Sellers (Dr. Strangelove)?
> Michael Douglas (The American President)?
> Bill Pullman (Independence Day)? ;)
> ... ?

Morgan Freeman (Deep impact)

Fra : David Rasmussen

Dato : 28-08-05 12:09

Thomas Hejl Pilgaard wrote:
> Hvis der skulle vælges en præsident fra filmens verden
> til embedet, hvem skulle det så være?
>
> Harrison Ford (AirForce One)?

Jeg husker den gyldne sætning som manuskriptforfatteren lagde Harrisons
figur i munden, noget i stil med:

"USA vil aldrig mere lade egne interesser stå i vejen for at gøre det
moralsk rigtige!"

Jeg mistede de næste fem minutter af filmen fordi jeg ikke kunne holde
op med at grine over denne absurde tanke. Men jeg tror på den anden side
ikke at jeg gik glip af noget.

/David

Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~

Dato : 28-08-05 12:21

> Jeg husker den gyldne sætning som manuskriptforfatteren lagde
> Harrisons figur i munden, noget i stil med:
>
> "USA vil aldrig mere lade egne interesser stå i vejen for at gøre det
> moralsk rigtige!"

Jeg må se at få set denne film. Er der ikke én der gider skrive her i
gruppen, næste gang den kommer på TV3?

Mikkel

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 28-08-05 17:24

Martin Sheen - The Dead Zone

Eller var det West Wing ... hmm.

Mark

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 28-08-05 19:29

On Sun, 28 Aug 2005 18:24:21 +0200, "Mark Thomas Gazel"
<markgazel@hotmail.com> wrote:

>Martin Sheen - The Dead Zone

Spoiler - The Dead Zone:

Han blev jo aldrig præsident, fordi han mistede sin vælgertække, da
han søgte dækning bag et barn, da John Smith prøvede at skyde ham. Han
var kun kandidat til senatet (vist nok), men Smith så i et syn, at han
ville blive præsident og starte Tredje Verdenskrig.

>Eller var det West Wing ... hmm.

Ja, det var det.

mvh
Niels Søndergaard

Fra : Zeki

Dato : 28-08-05 18:00

Leslie Nielsen i 'Scary Movie 3'

Mvh
Zeki

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 28-08-05 19:31

On Sun, 28 Aug 2005 07:02:19 +0200, "Thomas Hejl Pilgaard"
<lazyjones@tdcspace.dk.dk> wrote:

>Hvis der skulle vælges en præsident fra filmens verden
>til embedet, hvem skulle det så være?

Lloyd Bridges i Hot Shots 2, naturligvis. Han minder utrolig meget om
G. W. Bush. Virkeligheden overgår tit fantasien.

mvh
Niels Søndergaard

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 28-08-05 19:47

Niels Søndergaard wrote:

> Lloyd Bridges i Hot Shots 2, naturligvis. Han minder utrolig meget om
> G. W. Bush. Virkeligheden overgår tit fantasien.

Ha, det havde jeg ikke engang tænkt på men du har jo fuldstændig ret. Faktisk
ligner George Bush mest af alt en parodi på Lloyd Bridges.

Fra : Zeki

Dato : 28-08-05 20:18

"Niels Søndergaard" <Niels.Sondergaard@gmail.com> wrote in message

> Lloyd Bridges i Hot Shots 2, naturligvis. Han minder utrolig meget om
> G. W. Bush.

Så du er altså¨godt tilfreds

President Thomas 'Tug' Benson Here's the target area.
Bob Vila: That's Minnesota, sir.
President Thomas 'Tug' Benson: Damn it, man, that's the genius of my plan.
Why go over there to fight? We can do it right here at home.
Bob Vila: Sir, the enemy is over there.
President Thomas 'Tug' Benson: Then we'll fly them over here. Their families
too. We'll teach them to skate... Do I have to think of everything?

Mvh
Zeki

Fra : Per

Dato : 28-08-05 21:58

Martin Sheen - The West Wing

Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 28-08-05 22:52

Jeg vil helt klart sige Peter Sellers, han er egentlig den eneste der har
styr på hvad han laver i Dr. S. (så meget det nu er muligt...).
Som vice-præsident...Kevin Kline ('Dave')?

Fra : Ukendt

Dato : 30-08-05 12:53

> En lille prioriteret liste er ok, der skal jo også
> findes en vice-præsident :p

Hmm hvis west wing må nævnes så kan man ikke forbigå:

* Dennis Haysbert - 24 timer.

Derudover er der også mange gode blandt de nævnte, især:

*Morgan Freeman - Deep Impact
*Martin Sheen - West Wing

Og skræmmende autentiske:

*Lloyd Bridges - Hot Shots 2