i biografen i aften...
Fra : jenny og søren

Dato : 27-08-05 09:54

Hej NG

vi skal i biografen i aften og vil gerne have et lille gys men hvad skal vi
se ??
enten: Skeleton key eller Dark water ?? hvilken mener i er den bedste ??

mvh

Søren Brix

Fra : Jesper

Dato : 27-08-05 12:13

imdb.com siger skeleton key af 2 onder.

Fra : Morten Steen

Dato : 27-08-05 12:43

The Skeleton Key var nok den største gang vås jeg længe har set.

Har ikke set den amerikanske Dark Water, men den japanske original er satme
god.

Morten

Fra : Morten Steen

Dato : 27-08-05 12:47

> Morten

Til gengæld syntes jeg den nye The Amityville Horror var RIGTIG fin. Så hvis
den også er en mulighed for jer, bliver den helt klart min anbefaling.

Morten

Fra : Morbid Angel

Dato : 27-08-05 13:20

<jennyogsoren@mail.dk> wrote:

> [...]
>se ??
>enten: Skeleton key eller Dark water ?? hvilken mener i er den bedste ??

Dark Water

Mvh

MA

Mine DVDfilm: http://www.intervocative.com/DVDCollection.aspx/MorbidAngel

Fra : Brian P

Dato : 27-08-05 15:37

Morten Steen wrote:
> Til gengæld syntes jeg den nye The Amityville Horror var RIGTIG fin. Så hvis
> den også er en mulighed for jer, bliver den helt klart min anbefaling.

Tænk, jeg havde det lige omvendt. Skeleton Key var en fin popcorn-film
(men ikke andet), mens Amityville-remaket suttede røv.

Fra : Morten Steen

Dato : 27-08-05 15:41

Tænk, jeg havde det lige omvendt. Skeleton Key var en fin popcorn-film
(men ikke andet), mens Amityville-remaket suttede røv.

He-he, smag og behag er sgu en vidunderlig ting.

Morten

Fra : Brian P

Dato : 28-08-05 23:15

jenny og søren wrote:
> [...]
> se ??
> enten: Skeleton key eller Dark water ?? hvilken mener i er den bedste ??

Hvilken film endte det med og hvad er dommen?

Fra : jenny og søren

Dato : 29-08-05 07:51

">
> [...]
> enten: Skeleton key eller Dark water ?? hvilken mener i er den bedste ??

Hvilken film endte det med og hvad er dommen?

HEJ

vi endte med at se skeleton key....og der er der nogle små gys ind i mellem
men det er ikke voldsomt, og det er da ikke ligefrem en film jeg vil kunne
huske for dens gys, kun for dens dårlige slutning.......

men findes der en top 10 over gyser film der giver en et godt gys ????

mvh

søren brix

Fra : Ukendt

Dato : 30-08-05 12:33

jenny og søren wrote:

> men findes der en top 10 over gyser film der giver en et godt gys ????

Det kommer vel an på hvem man er og hvad man er til

Jeg ville til gengæld vælge skeleton key over Dark water hver dag, og 2
gange om søndagen - og jeg sammenligner med den japanske version vel at
mærke... Den var SÅÅÅÅÅÅ kedelig at man simpelthen dårligt kan
forestille sig det. Jeg fik ét lille gys igennem hele filmen det er
altså for lidt.

Til gengæld var skeletons keys afslutning lige i øjet synes jeg -
desværre havde jeg gættet den 20 minutter tidligere - hehe. Men det er
vel bare et bevis på at den følger min tankegang.

Nå men en All time top 10 er vel fyldt før 1980 med film som excorcisten
- hitchcockfilm - steven King film mv., men af de nye som jeg godt kan
lide er mine kandidater som følger...:

* The Grudge (Remake) - Kan ikke lige forklare hvorfor men den film gav
mig alså gåsehud

* Ring Trilogy (japanske version)- Ikke så grafisk, ikke så gode
effekter som den amerikanske remake men selve historien er uhyggelig.

* Identity - Undervurderet mesterværk synes jeg. Ikke helt samme genre
som de andre men fantastisk film - totalt godt skruet sammen.

*Skeleton Key - Ikke et udpræget mesterværk - men original, og godt gys.

Kan ikke lige komme i tanke om flere der er helt oppe at ringe men det
kan jo være at der er andre der har nogle bud.

Men som sagt er smag individuel - jeg har eks. meget svært ved at forstå
ståhejet omkring dark water eks. mens andre lovpriser den.

Nåh det var bare lige mine 2 cents

MVH. Jon Mørch

Fra : Brian, Rikke & Krist~

Dato : 30-08-05 16:22

"jenny og søren" <jennyogsoren@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> vil kunne huske for dens gys, kun for dens dårlige slutning.......
>
> men findes der en top 10 over gyser film der giver en et godt gys ????

Tag og anskaft "A tale of two sisters". Er egentligt generelt ikke særlig
vild med gyser genren, de fleste gyserfilm er efter min mening kedelige, i
hvertfald de nyere gyserere jeg har set, men denne her kunne jeg slet ikke
holde til, får stadig gåsehud når jeg tænker på den....og så er det også en
intelligent film...

Mvh. Brian

Fra : Brian P

Dato : 30-08-05 16:20