Zombiefilm
Fra : Lars Kyndi Laursen

Dato : 22-08-05 00:08

Jeg har lige været i biografen og set Land of the Dead, som var ganske god,
men det er jo også svært at lave en dårlig zombiefilm.

Jeg kom så til at tænke på en zombiefilm, jeg har set på tv for år tilbage.
Jeg kan ikke huske navnet, men en del af plottet. Mine søgninger på Google
og IMDb har ikke givet noget resultat, og da jeg ved, at dk-kultur.films
kollektive hukommelse er næsten skræmmende god, spørger jeg her.

En del af filmen foregår hos en konservator, hvor to unge mennesker,
hovedpersonerne, finder nogle tønder tilhørende den amrikanske hærs
ingeniørtropper. Der går hul på en af tønderne, og der sker et udslip af en
gas, som gør folk til zombier, og disse zombier laver så flere zombier,
mens de er på jagt efter hjerner. Til slut i filmen har de to hovedpersoner
barrikaderet sig i den kælder, hvor tønderne er, På tønderne finder de et
telefonnummer, som de så ringer til. De kommer igennem til en person hos
militærer, der efter at have udspurgt dem om tønderne lover, at hjælpen er
på vej. Herefter ser man en kanon blive ladt med en atomgranat, og så en
paddehattesky.

Kender nogen denne film?

--
Lars Kyndi Laursen, representatum nixi
Quidquid latine dictum sit altum viditur

Fra : digi

Dato : 22-08-05 01:15

http://www.imdb.com/title/tt0089907/

Den er bare så sjov.

Fra : Lars Kyndi Laursen

Dato : 22-08-05 15:37

digi <digi@mail.dk> enriched usenet with:

> http://www.imdb.com/title/tt0089907/

Jeg siger mange tak

> Den er bare så sjov.

Jeg husker den også som meget morsom

Fra : JJ

Dato : 22-08-05 09:57

> [...]

>Jeg har lige været i biografen og set Land of the Dead, som var ganske god,
>men det er jo også svært at lave en dårlig zombiefilm.

Jeg var skuffet. Dawn of the Dead, remaken, var meget bedre. Land of
the dead var uden uhygge og mere et overdrevent symbol-politisk
indspark end en vellykket film.

Fra : Lars Kyndi Laursen

Dato : 22-08-05 15:37

JJ <jesperj@it.dk> enriched usenet with:

> Jeg var skuffet. Dawn of the Dead, remaken, var meget bedre. Land of
> the dead var uden uhygge og mere et overdrevent symbol-politisk
> indspark end en vellykket film.

Der var zombier med; skulle det have været en bedre, skulle der have
ninjaer og/eller pirater med.

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 22-08-05 16:38

On Mon, 22 Aug 2005 16:36:52 +0200, Lars Kyndi Laursen
<spam_me_senseless@mail.dk> wrote:

>Der var zombier med; skulle det have været en bedre, skulle der have
>ninjaer og/eller pirater med.

Lol! Kender du:
http://www.realultimatepower.net/

Fra : digi

Dato : 22-08-05 01:22

Chuck: Hey, Casey, do you like sex with death?

Casey: Yeah, so fuck off and die.

og mange flere fede quotes :
http://www.imdb.com/title/tt0089907/quotes