The Boondock Saints DVD versioner...
Fra : Thomas

Dato : 16-08-05 23:55

Hej igen...

Jeg forstår ingenting lige nu... Hvis man checker de 3 forskellige udgaver
af
Boondock Saints, på Laserdisken.dk, så er spilletiderne angivet som følger :

104 minutter (Special Edition)
108 minutter (den 'normale' - 'gamle' reg. 2 udgave)
110 minutter (reg. 1 NTSC udgaven)

1. For det første - reg 1 udgaven har jeg altid hørt er 'cuttet' - og den
skulle vel
derfor være kortere end de andre - men den er opgivet til at vare længere...
Kan det have noget at gøre med forskellen mellem NTSC og PAL ??
Og den nye danske 'Special Edition' er åbenbart kortere end den gamle danske
version. (den gamle danske skulle være 'uncut' - er den nye så 'cuttet' ??)

Til slut - er det helt umuligt at finde en UNCUT version af filmen, med DD
5.1
(og også gerne DTS 5.1)-lyd???

For det virker som om, man enten kan købe HELE filmen (uncut) med 2.0 lyd -
eller en klippet version af filmen - med 5.1 lyd (DD eller DTS) - Man kan
ikke få
den Uncut med den gode lyd... Kan det virkelig være rigtigt???

Mvh. Thomas

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 17-08-05 06:19

Thomas wrote:

> [...]
>
> 104 minutter (Special Edition) 108 minutter (den 'normale' - 'gamle'
> reg. 2 udgave) 110 minutter (reg. 1 NTSC udgaven)

Det er før set at de påtrykte spilletider sejler lidt i forhold til
virkeligheden.

> 1. For det første - reg 1 udgaven har jeg altid hørt er 'cuttet'

Ja, det er vist rigtigt.
http://www.dvdcompare.net/comparisons/film.php?fid=2247

> og den skulle vel derfor være kortere end de andre - men den er opgivet til at vare længere...
> Kan det have noget at gøre med forskellen mellem NTSC og PAL?

Det er meget muligt.

> Til slut - er det helt umuligt at finde en UNCUT version af filmen, med DD
> 5.1 (og også gerne DTS 5.1)-lyd???

Ja, den skandinaviske SE-version.

--
Mvh. Lars

Fra : Thomas Pryds Laurits~

Dato : 17-08-05 17:19

Lars Jørgensen wrote:

> Det er før set at de påtrykte spilletider sejler lidt i forhold til
> virkeligheden.

De to minutters forskel på reg. 1 og reg. 2 kan vel også skyldes
PAL-konverteringen, som gør, at (hvis jeg ikke husker helt galt)
PAL-versionen bliver lidt kortere end NTSC-versionen, simpelthen fordi
den kører en anelse hurtigere.

Thomas

Fra : ML-78

Dato : 17-08-05 19:51

Thomas skrev:

> [...]
længere...
> Kan det have noget at gøre med forskellen mellem NTSC og PAL ??

Næppe, idet spilletiderne ikke passer med forskellen mellem NTSC og PAL.
Ifølge tallene burde den længste version være den på 108 minutter PAL
(godt 112 minutter ved almindelig hastighed) forudsat der ikke er
konverteret mellem formaterne. Det er snarere et spørgsmål om, at man
ikke kan stole på angivelserne.

DVDCompare giver svaret:
http://www.dvdcompare.net/comparisons/film.php?fid=2247

"The R2 Scandinavian SE is the best of the lot here, with the R2 German
and R2 Japanese releases coming in a close second.
The R2 Scandinavian SE has (Full Bitrate) DTS, an Anamorphic transfer
and a very good selection of extras. The R2 German release has unique
extras whilst the R2 Japanese release has an alternate exclusive
commentary."

ML-78

Fra : Henrik Madsen

Dato : 18-08-05 06:42

Lars Jørgensen <no@email.invalid> writes:

> Ja, den skandinaviske SE-version.

Desværre er den skandinaviske udgave nede på den sædvanlige scanbox
kvalitet. Den tyske version er et bedre bud.

--
Højt Skum
Henrik Madsen