HHGTTG Extended DVD?
Fra : minidufour@gmail.com

Dato : 15-08-05 13:46

Jeg læste et sted at de havde materiale til 3-4 timers film, men af
hensyn til den generelle biografgænder måtte klippe det ned til 2
timer...

Kan man på den baggrund forvente at se en Extended Edition DVD i
handelen engang?

Jeg synes i øvrigt, det er en genial film - har aldrig læst bøgerne,
men kunne godt finde på det nu...

Fra : Morten Lund

Dato : 15-08-05 15:26

minidufour@gmail.com wrote:
> [...]
> handelen engang?
>
> Jeg synes i øvrigt, det er en genial film - har aldrig læst bøgerne,

gør det! - og få fat på radiohørespillet, det danske er især morsomt!

..Morten

Fra : Peter B. Juul

Dato : 15-08-05 15:16

minidufour@gmail.com writes:

> Jeg læste et sted at de havde materiale til 3-4 timers film, men af
> hensyn til den generelle biografgænder måtte klippe det ned til 2
> timer...

Nej, du læste nok snarere, at det første manuskript-udkast var til 3-4
timer.

Derefter blev det skåret ned til meget mindre, og meget af det skårne
var guide entries, for de er nemmere senere at lave på computer
(ifølge manus-forfatteren)

> Kan man på den baggrund forvente at se en Extended Edition DVD i
> handelen engang?

Måske. Kommer nok an på DVD-salget af den almindelige.

Den "primære udgivelse" i region 2 (UK) ser nu ganske interessant ud:

http://play.com/play247.asp?pa=cntdn&page=title&r=R2&title=673363

--
Peter B. Juul, o.-.o "Får kan ikke lide at blive slået med en pind."
The RockBear. ((^)) -Marianne Juul, 2003

Fra : Ukendt

Dato : 15-08-05 21:37

"Peter B. Juul" <p4@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse

(KLIP)

> Den "primære udgivelse" i region 2 (UK) ser nu ganske interessant ud:
>
> http://play.com/play247.asp?pa=cntdn&page=title&r=R2&title=673363

Til gengæld er det DTS-lydspor på den australske udgave. Der for a few
dollars more (3 au$) fås med håndklæde!:

http://www.ezydvd.com.au/item.zml/781848

Det billigste sted jeg har fundet den engelske er her:

http://www12.cd-wow.fm/detail_results_2.php?product_code=20395&subcat=region2

hvor den med dagens kurs koster lige under 152,- med forsendelse.

Venlig hilsen, Martin Skovbo

Fra : Bistroist

Dato : 15-08-05 15:31

minidufour@gmail.com wrote:
> [...]
> handelen engang?
> Jeg synes i øvrigt, det er en genial film - har aldrig læst bøgerne,

Tvivlsomt, iflg. en gl. (12/4 05) webchat m. Robbie Stamp, filmens
executive producer:
__________

SuperFunkyFresh: Do you have an idea as to how deleted scenes will be
handled for the DVD? Will there be an "extended version" of the film or
will the scenes simply be a seperate bonus feature?

Robbie Stamp: I dont think we are planning an "extended" version so
there will be deleted scenes and some fake deleleted scenes too!
_________
http://tinyurl.com/dgw5g

- Det sidste passer i øvrigt med hvad der er blevet offentliggjort om
"standard" dvd'en, der efter sigende skulle indeholde:
Audio commentary from director Garth Jennings
Deleted scenes
Fake deleted scenes
Additional entries from the Guide
Sing-a-long to "Thanks For All The Fish"
'Marvin's Hangman' set-top game
'Making Of' Featurette
UK exclusive bonus feature: Don't Crash: The Making Of Hitchhikers
Guide To The Galaxy

Der kommer vel en eller anden superbonusluksus-pakke, men det bliver nok
snarere noget med at inkludere bogen og lidt andet merchandise-gejl.

Ærgerligt nok, for jeg tror egentlig filmen kunne være væsentligt bedre
med bare 15-20 minutter ekstra.