Se man det...
Fra : digi

Dato : 05-08-05 00:49

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 05-08-05 00:04

On Fri, 05 Aug 2005 00:48:56 +0100, digi <digi@mail.dk> wrote:

>http://www.imdb.com/title/tt0443532/

Interessant (og sørgeligt), at det danske forlæg ikke nævnes med et
ord.

mvh
Niels Søndergaard

Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~

Dato : 05-08-05 00:13

"Niels Søndergaard" <Niels.Sondergaard@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Interessant (og sørgeligt), at det danske forlæg ikke nævnes med et
> ord.

Ja!, og dog: når man klikker på movie connections fremgår det.
http://www.imdb.com/title/tt0443532/movieconnections

Mikkel

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 05-08-05 00:37

I stand corrected.
Men det er nu godt gemt af vejen ...

mvh
Niels Søndergaard

Fra : Peter B. Juul

Dato : 05-08-05 00:49

Niels Søndergaard <Niels.Sondergaard@gmail.com> writes:

> Interessant (og sørgeligt), at det danske forlæg ikke nævnes med et
> ord.

Hø. Når den først kommer ud er vi nok glade for det.

Harry ender garanteret som en succes og livet som fattig udpeges som
under-menneskeligt.

Næh, den danske holder.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Får kan ikke lide at blive slået med en pind."
The RockBear. ((^)) -Marianne Juul, 2003

Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~

Dato : 05-08-05 05:47

"Peter B. Juul" <p4@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse

> Hø. Når den først kommer ud er vi nok glade for det.

Det er jeg bange for du får ret i!

Jeg kan næsten ikke holde ud at tænke på Morgan Freeman som butleren. Han er
så kvalmende renhjertet i forvejen. Eller hvis det skal være helt rigtigt
skal det jo være Morgan som er den fattige, der får Anthony Hopkins som
kammertjener. Men det hjælper nu ikke så meget.

> Harry ender garanteret som en succes og livet som fattig udpeges som
> under-menneskeligt.

Ha, ja den danske version er da i hvert fald meget "uamerikansk", dvs. stik
imod den amerikanske drøm. Kan det amerikanske publikum mon tåle det?

> Næh, den danske holder.

Nemlig ja.

Mikkel

Fra : Peter B. Juul

Dato : 05-08-05 09:32

"Mikkel Møldrup-Lakjer" <mikkel@fabel.dk> writes:

> Ha, ja den danske version er da i hvert fald meget "uamerikansk", dvs. stik
> imod den amerikanske drøm. Kan det amerikanske publikum mon tåle det?

Tjoeh, i et eller andet omfang.

http://imdb.com/title/tt0054965/awards

Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~

Dato : 05-08-05 16:25

> Tjoeh, i et eller andet omfang.
>
> http://imdb.com/title/tt0054965/awards

D'oh!

:-I Mikkel

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 05-08-05 13:33

Den 05-08-05 06.46 skrev Mikkel Møldrup-Lakjer følgende:

> [...]
> skal det jo være Morgan som er den fattige, der får Anthony Hopkins som
> kammertjener. Men det hjælper nu ikke så meget.

Øhm, hvorfor tror du, at Freemans skal spille butleren?

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Fintun Windows XP med TweakUI.

Fra : Tenzel Kim

Dato : 05-08-05 13:40

Kim Ludvigsen wrote:
> Øhm, hvorfor tror du, at Freemans skal spille butleren?

Kan være pga beskrivelsen af plot beskrivelsen....

Plot Outline: A down-and-out blues musician (Freeman) takes up in an
abandoned boxcar in Los Angeles. But when he comes into lottery money,
he enlists the services of an English butler (Hopkins) to help him set
his life straight again.

På den anden side så skal man vist læse meget forkert for at komme til
den konklusion udfra den beskrivelse :)

Tenz.

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 05-08-05 14:19

On Fri, 05 Aug 2005 14:33:25 +0200, Kim Ludvigsen
<usenet@kimludvigsen.dk> wrote:

>Øhm, hvorfor tror du, at Freemans skal spille butleren?

Det skal han heller ikke.

Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~

Dato : 05-08-05 16:28

> Øhm, hvorfor tror du, at Freemans skal spille butleren?

Jeg skrev ikke noget om, hvad jeg troede, jeg skrev bare om mine umiddelbare
reaktioner ved tanken om hhv. Freeman vs. Hopkins som butleren.

Mikkel

Fra : Jim Andersen

Dato : 09-08-05 09:59

Kim Ludvigsen wrote:
> Øhm, hvorfor tror du, at Freemans skal spille butleren?

Til sidst skal de da skiftes hver måned.

Skal vi liiiige være enige om at det var en redning på målstregen !

/jim

Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 05-08-05 05:52

"Peter B. Juul" <p4@enzym.rnd.uni-c.dk> wrote in message
> Harry ender garanteret som en succes og livet som fattig udpeges som
> under-menneskeligt.

Hmm. Nu er det Morgan Freeman der står bag projektet og han er trampet-på
minoritet i sit land, plus i nogle interview lyder han er ikke så
uintelligent som han kunne virke...der er håb.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 05-08-05 09:36

"C. H. Engelbrecht" <chris@ bitfrost.dk> writes:

> Hmm. Nu er det Morgan Freeman der står bag projektet og han er trampet-på
> minoritet i sit land, plus i nogle interview lyder han er ikke så
> uintelligent som han kunne virke...der er håb.

Problemet er, at der allerede i synopsis står, at butlerens opgave er
at få Harry på fode igen.

Intet kunne være fjernere fra Bent Christensen og Leif Panduros
oplæg. Her er det tværtimod overklassen (butleren), der lærer, at
underklassen (Harry, Greven, Biskoppen og hvad de nu hedder) er fine
og ordentlige mennesker, selv om de ikke er "på fode".
--
Peter B. Juul, o.-.o "Første bind i Sandman-serien er noget af det
The RockBear. ((^)) bedste der er udgivet i tegneseriemediet

Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~

Dato : 05-08-05 16:27

> [...]
> underklassen (Harry, Greven, Biskoppen og hvad de nu hedder) er fine
> og ordentlige mennesker, selv om de ikke er "på fode".

Det har du fuldstændig ret i. Det er jo også det, slutningen er udtryk for.

Mikkel

Fra : IMB

Dato : 09-08-05 19:43

p4@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B. Juul) wrote in

> [...]
> underklassen (Harry, Greven, Biskoppen og hvad de nu hedder) er fine
> og ordentlige mennesker, selv om de ikke er "på fode".

Jo, men det ville da være en spoiler at skrive det i synopsis. Men
stadigvæk, så var det vist ikke en del af filmen i den danske udgave at
nogen skulle bringes på fode igen. Harry ville vistnok bare nusses om
såvidt jeg husker.

--
Inger Marie Brunsgaard
Please remove "nospam_" from my email adress if you reply to my message

Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~

Dato : 10-08-05 16:04

"IMB" <im@nospam_brunsgaard.dk> skrev i en meddelelse

> Men
> stadigvæk, så var det vist ikke en del af filmen i den danske udgave at
> nogen skulle bringes på fode igen. Harry ville vistnok bare nusses om
> såvidt jeg husker.

Det er jo netop det Peter skriver.

Mikkel

Fra : PerX ...

Dato : 07-08-05 04:01

In article <aaa5f1d8lcfs7ac947brevv5nj6eo1t60d@4ax.com>, digi@mail.dk
says...
> http://www.imdb.com/title/tt0443532/

Lol, ja det lyder jo bekendt. Men med de to kan de jo næsten ikke gå
galt - eller hva?