Nu vi snakker om underlige film
Fra : Steen Jensen

Dato : 02-08-05 14:41

Jeg var lige inde på Ichi The Killer i går, så jeg kom til at tænke på
andre 'lidt anderledes' film.
Jeg så (I Filmland?) for en del måneder siden, et par klip fra en
fransk/spansk film. Noget med en overklasse-kvinde der kom gående i en
tunnel, for at komme med et tog. Pludseligt kommer en mand op på siden
af hende, lammetæver hende, og voldtager hende i 'diverse huller'. Nogen
der kan komme på titlen, ud fra denne mangelfulde beskrivelser.

En anden dybt mærkelig film jeg så for længe siden, var endnu en
asiatisk film, om en mand der holdt en kvinde fanget. Han havde skåret
begge fødder af hende, så hun ikke rendte sin vej. Hun lå vist under et
tæppe, under hele filmen. Titlen har jeg lykkeligt glemt.

En film jeg vil anbefale, ikke speciel mærkelig - bare lavet af en mand
med en særdeles mærkelig tankegang, for at kunne udtænke et sådan plot -
er SAW. Hvis man re bange for at blive boret hos tandlæge, så skal man
nok ikke se den
http://www.sawmovie.com/
--
Steen

http://isteen.smartlog.dk

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 02-08-05 14:46

Steen Jensen skrev:

> [...]
> af hende, lammetæver hende, og voldtager hende i 'diverse huller'.
> Nogen der kan komme på titlen, ud fra denne mangelfulde beskrivelser.

Det kan vist kun være "Irréversible".

--
Mvh. Peter

Fra : Steen Jensen

Dato : 02-08-05 15:01

Peter Bjerre Rosa <usenet@filmsvar.dk> wrote:

> Det kan vist kun være "Irréversible".

Jeg må lige forbi imdb og se efter.
Kom lige i tanke om Salo, kaldt verdens mest modbydeligste film
http://criterionfilm.dk/criterion/detail.asp?id=708

--
Steen

http://isteen.smartlog.dk

Fra : Robert Eriksen

Dato : 02-08-05 15:00

Steen Jensen wrote:

> Han havde skåret
> begge fødder af hende, så hun ikke rendte sin vej.

*Krøniken flashback*

Fra : Steen Jensen

Dato : 02-08-05 15:04

Robert Eriksen <roeBL≈B∆RGRÿD@adr.dk> wrote:

> *Krøniken flashback*

he he
--
Steen

http://isteen.smartlog.dk

Fra : Esben

Dato : 02-08-05 17:10

"Steen Jensen" <iSteen@litespam.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg var lige inde på Ichi The Killer i går, så jeg kom til at tænke på
> andre 'lidt anderledes' film.

Den østrigske Funny Games er også lidt anderledes ubehagelig at se - men det
er ikke just en gore fest.
http://www.imdb.com/title/tt0119167/

--
Esben

Fra : Ulrik Kold

Dato : 04-08-05 20:55

Esben coughed up a hairball on 02-08-2005 18:09:
> Den østrigske Funny Games er også lidt anderledes ubehagelig at se - men det
> er ikke just en gore fest.
> http://www.imdb.com/title/tt0119167/

Og i tråd med Funny Games, kan jeg da også lige nævne Benny's Video
(også af Michael Haneke), der også har et rimeligt afstumpet forhold til
vold, død og lemlæstelse. Så er det sagt uden at afsløre for meget ...
som om det har en effekt på denne film :)

Benny's Video: <http://www.imdb.com/title/tt0103793/>

Fra : Morten DH

Dato : 05-08-05 11:33

"Ulrik Kold" <kontakt@[nospam]ulrikkold.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> af Michael Haneke), der også har et rimeligt afstumpet forhold til vold,
> død og lemlæstelse. Så er det sagt uden at afsløre for meget ... som om

Nice, hvor har du gravet den op henne?

Fra : Ulrik Kold

Dato : 08-08-05 21:43

Morten DH coughed up a hairball on 05-08-2005 12:32:
> Nice, hvor har du gravet den op henne?

Jeg var heldig at se den i BioTex <http://www.biotex.aau.dk> i
forårssæsonen 2005.

Fra : Thomas

Dato : 02-08-05 23:12

> [...]
> med en særdeles mærkelig tankegang, for at kunne udtænke et sådan plot -
> er SAW. Hvis man re bange for at blive boret hos tandlæge, så skal man

Jeg så SAW for et par uger siden, og syntes den var rigtig underholdende...
(selvom jeg syntes slutningen var lidt tam)
Der er en SAW 2 på vej (hvis du ikke var klar over det i forvejen )
Teaser trailer kan ses her:

http://lionsgate.arcostream.net/lionsgate/saw2/saw2_tzr_300.wmv

Mvh. Thomas

Fra : Steen Jensen

Dato : 03-08-05 12:10

Thomas <Thomas.Elbo@REMOVEmail.dk> wrote:

> Jeg så SAW for et par uger siden, og syntes den var rigtig underholdende...
> (selvom jeg syntes slutningen var lidt tam)

Jeg er enig i, at slutningen ikke rigtigt fulgte den fede linie fra
resten af filmen. Har hørt om en Saw2, men jeg ved ikke om den bliver
for udvandet...
--
Steen

http://isteen.smartlog.dk

Fra : Thor

Dato : 03-08-05 12:47

> En anden dybt mærkelig film jeg så for længe siden, var endnu en
> asiatisk film ( .... )

Jeg husker den japanske film "Varmt vand under rød bro" som den mærkligste
film jeg har set. Filmen blev sendt i primetime på Canal Digital for et par
år siden.

[spoiler ]

Kort fortalt handler filmen om en ugift kvinde der bor i et hus ved siden af
en rød bro over en lille flod. En fremmed mand kommer til landsbyen og
indleder et seksuelt forhold til kvinden. Huset har indbygget
vandafledningskanaler under gulvet med udløb i floden, og fordi kvindens
skedeorgasmer udskiller ernorme mængder vædske løber mange liter vand ud i
floden - bogstaveligt talt, og heraf filmens titel - hvilket tiltrækker
fiskene i floden og gør byens fiskere glade for kvindens nye forhold.

Mærklig eller hvad ?

Hilsen Thor

Fra : _helldweller_

Dato : 03-08-05 17:22

"Thor" <invalid@mail.post> skrev i en meddelelse

> [...]
> floden - bogstaveligt talt, og heraf filmens titel - hvilket tiltrækker
> fiskene i floden og gør byens fiskere glade for kvindens nye forhold.

http://imdb.com/title/tt0289054/ - Man kan endda få den på DVD.. må sige at
jeg på en underlig måde føler mig draget mod at se den...

Fra : Thor

Dato : 03-08-05 18:50

> http://imdb.com/title/tt0289054/ - Man kan endda få den på DVD.. må sige
> at jeg på en underlig måde føler mig draget mod at se den...

Ja, den lyder så utrolig at man næsten må se den

Men trods handlingen kan jeg tilføje at filmen ikke er erotisk, nærmere
komisk vil jeg sige med danske øjne, og bestemt ikke gør én seksuelt
opstemt - med mindre man er pervers, eller japaner måske

Hilsen Thor

Fra : Morten DH

Dato : 04-08-05 10:27

> Men trods handlingen kan jeg tilføje at filmen ikke er erotisk, nærmere
> komisk vil jeg sige med danske øjne, og bestemt ikke gør én seksuelt
> opstemt - med mindre man er pervers, eller japaner måske

Ja de asiater der har et (for os) underligt forhold til sex

Kan huske "The Isle", som udover at være en utroligt smuk og dragende film,
indeholder sensuelle scener med fiskekroge... På Dansk Hifi Forum var der en
lang tråd om en asiatisk film, hvor coveret tiltrak en del opmærksomhed
fordi det så ud som om kvinders underliv udgjorde en del af Tremors filmene
kan dog ikke lige huske titlen...

Og ellers er stort set alle film af Takashi Miike leverandør af pudsige
perverse indslag - dog ikke så usædvanlige som den i snakker om

Fra : Jesper Lauridsen

Dato : 04-09-05 18:26

On Tue, 2 Aug 2005 15:41:08 +0200, iSteen@litespam.dk (Steen Jensen) wrote:

> [...]
>begge fødder af hende, så hun ikke rendte sin vej. Hun lå vist under et
>tæppe, under hele filmen. Titlen har jeg lykkeligt glemt.

Plottet lyder som "Boxing Helena" (http://imdb.com/title/tt0106471/),
men den er ikke asiatisk.