Ichi The Killer
Fra : Steen Jensen

Dato : 01-08-05 20:54

Nogen der har set den?
Eddermame en mærkelig film, eller osse forstod jeg bare ikke den større
mening med den omgang voldsorgier...

--
Steen

http://isteen.smartlog.dk

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 01-08-05 21:55

Hej!

Steen Jensen wrote:

> Nogen der har set den?

Ork ja, i biffen endda.

> Eddermame en mærkelig film, eller osse forstod jeg bare ikke den større
> mening med den omgang voldsorgier...

Tja, jeg fandt den nu ret sjov. Nogen kalder den en gyser, men jeg kan sgutte se
hvorfor. Det hele er så overdrevet at det umuligt kan opfattes som uhyggeligt
efter min mening.

Hvis du vil se en _seriøst_ mærkelig film så se Miike Takashis "Gozu". Dén er
skummel på en seriøs måde, a la "gammel kvinde sælger brystmælk på flaske og en
anden føder en voksen mand" o.lign.

Og så er der scenen med suppeskeerne, men den skal du næsten opleve selv

Miike Takashi er en syg, syg mand :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Morten DH

Dato : 02-08-05 10:26

> Hvis du vil se en _seriøst_ mærkelig film så se Miike Takashis "Gozu". Dén
> er skummel på en seriøs måde, a la "gammel kvinde sælger brystmælk på
> flaske og en anden føder en voksen mand" o.lign.

Eller Visitor Q - her sidder en mand under en gennemsigtig paraply og ser på
en kvinder sprøjter brystmælk ud over ham... og det er bare en af mange syge
scenere

> Miike Takashi er en syg, syg mand :)

Han er kongen... har du set Birdpeople of China? Meget svært at fatte det er
samme instruktør som Gozu

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 02-08-05 10:43

Hej!

Morten DH wrote:

> [...]
> en kvinder sprøjter brystmælk ud over ham... og det er bare en af mange syge

Den tror jeg er lidt for speciel til mig

> Han er kongen... har du set Birdpeople of China? Meget svært at fatte det er
> samme instruktør som Gozu

Nej, burde jeg?

Har du så til gengæld set Zebraman? Ganske fornøjelig :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Morten DH

Dato : 02-08-05 17:05

> Den tror jeg er lidt for speciel til mig

Den er ikke for alle i hvert fald - incest, nekrofili (med lidt "ekstra
krydderi") og andre perversiteter er der nok af

> Nej, burde jeg?

Det er en forunderlig, flot og afdæmpet film - meget lidt Miike over den
synes jeg... ikke nogen underlige perverse indfald eller noget, bare en god;
men afdæmpet film... måske en smule skæv i humoren; men ellers kunne den gå
for at være lavet af helt almindelige mennesker

> Har du så til gengæld set Zebraman? Ganske fornøjelig :)

Aldrig hørt om den, er det også Miikes?

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 03-08-05 11:05

Hej!

Morten DH wrote:

> "Kim Voss Schrader" <usenet1@mumbojumbo.dk> skrev i en meddelelse

> Den er ikke for alle i hvert fald - incest, nekrofili (med lidt "ekstra
> krydderi") og andre perversiteter er der nok af

Well, så springer jeg over. Jeg synes det bliver _lige_ i overkanten til tider

> [...]
> men afdæmpet film... måske en smule skæv i humoren; men ellers kunne den gå
> for at være lavet af helt almindelige mennesker

Ok, den vil jeg få set.

> Aldrig hørt om den, er det også Miikes?

Yes.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Morten DH

Dato : 04-08-05 10:33

> Well, så springer jeg over. Jeg synes det bliver _lige_ i overkanten til
> tider

Det er nok en meget god ide, filmen ligger hårdt ud med en ældre mand som
modvilligt betaler for at have sex med en skolepige... som udmyger ham
verbalt og i øvrigt lige når at sige "tak far" da han går... sønnen der
lammetæver sin mor jævnligt, så var der scenen med brystmælk og paraplyen...
og min personlige favorit med en mand der har sex med en kvinde han lige har
slået ihjel og bliver meget opstemt over at liget tilsyneladende bliver våd
i underlivet mens de har sex... det viser sig dog at det er ringmusklen der
er yderst afslappet...

Altsammen en helt almindelig dag i Miikes film

Filmen er i øvrigt med optisk censur i et par af scenerne...

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 04-08-05 10:55

Hej!

Morten DH wrote:

> [...]
> i underlivet mens de har sex... det viser sig dog at det er ringmusklen der

Ja ok, jeg springer over

> Altsammen en helt almindelig dag i Miikes film

Sørgeligt men sandt. Men se at få set Gozu - det vil du ikke fortryde, omend det
ikke er sikkert du vil se den igen.

> Filmen er i øvrigt med optisk censur i et par af scenerne...

Troede jeg kun man brugte i kinesiske pornofilm :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Morten DH

Dato : 05-08-05 11:41

> Troede jeg kun man brugte i kinesiske pornofilm :)

Helt nøjagtigt er det vist kønshår man ikke bryder sig om på film, bl.a.
derfor ser man ofte i hentai film at pigerne er skolepiger og de "mandlige"
figurer er robotter, monstre osv. ganske vist med tydelige falloslignende
tentakler, man ikke er i tvivl om meningen med, så man derfor kan slippe for
at skulle censorere på tegnefilm (de er skøre de japanere)...

Men svjh så er det forbud faldet i hvert fald i Japan nu; men det har uden
tvivl været håndhævet hårdt når selv film som Guinea Pig serien, Takashi
Miikes værker og lignende har undgået det... man skal nok prise sig lykkelig
for at Jeff Franco ikke var japaner

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 05-08-05 15:12

Hej!

Morten DH wrote:

> Helt nøjagtigt er det vist kønshår man ikke bryder sig om på film, bl.a.
> derfor ser man ofte ...

Yes, det er korrekt. Japanere har klart en anden kultur end vi har

> [...]
> Miikes værker og lignende har undgået det... man skal nok prise sig lykkelig

Ham har jeg nu ikke set nogen film med, men jeg tror dig hvis du siger det

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Thomas

Dato : 01-08-05 23:02

"Steen Jensen" <iSteen@litespam.dk> skrev i en meddelelse
> Nogen der har set den?
> Eddermame en mærkelig film, eller osse forstod jeg bare ikke den større
> mening med den omgang voldsorgier...

Jeg købte filmen for et års tid siden - den står stadig på hylden og er ikke
set til slut endnu... Jeg begyndte at se den engang - men slukkede for den
efter ca. 45 minutter, fordi jeg simpelthen syntes den var for underlig, og
ikke
mindst kedelig...

Men der er vist mange herinde der syntes den er rigtig fed... Hver sin smag
åbenbart

mvh. Thomas

Fra : Hej News

Dato : 02-08-05 02:51

"Steen Jensen" <iSteen@litespam.dk> wrote in message
> Nogen der har set den?
> Eddermame en mærkelig film, eller osse forstod jeg bare ikke den større
> mening med den omgang voldsorgier...

Min kæreste købte den for 25 kr for et par dage siden. Det var en fejl at
begynde at se den mens jeg spiste til aften. :)
Jeg synes den er kedelig og ikke særlig spændende.

Fra : Jesper

Dato : 02-08-05 05:43

Steen Jensen <iSteen@litespam.dk> wrote:

> Nogen der har set den?
> Eddermame en mærkelig film, eller osse forstod jeg bare ikke den større
> mening med den omgang voldsorgier...

Dejlig film. Hvis man ikke er tilhænger af genren skal man do nok holde
sig væk.

Fra : tjuhej

Dato : 02-08-05 09:32

> [...]
> Nogen der har set den?
> Eddermame en mærkelig film, eller osse forstod jeg bare ikke den større

Min kæreste har den, og har været så venlig at præsentere mig for den - og
andre asiatiske film - og jeg synes den er rigtig fed.
Nu er det godt nok ved at være længe siden jeg så den, men jeg husker den
bestemt ikke som mærkelig eller underlig. Og kedelig er slet ikke et ord jeg
ville bruge til at beskrive den... Kedelig for mig, er når der ikke sker
noget som helst, og det synes jeg ikke man kan sige om den.

Jeg synes i hvert fald den er yderst underholdende.

Trine

Fra : Morten DH

Dato : 02-08-05 17:10

Nu vi er ved Ichi.

Hvordan er rækkefølgen på dem?

Ichi-1 er en prequel (på trods af hvad IMDB siger) til vores alle sammens
Ichi the killer; men jeg kan ikke rigtig finde ud af hvor den animerede Ichi
film skal klemmes ind i rækken - nogen bud?

Fra : Steen Jensen

Dato : 02-08-05 17:42

Morten DH <morten@FJERNdrejoe.dk> wrote:

> Hvordan er rækkefølgen på dem?

Oh gru!
Er der mere end én
--
Steen

http://isteen.smartlog.dk

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 02-08-05 21:38

Morten DH wrote:
> [...]
> Ichi the killer; men jeg kan ikke rigtig finde ud af hvor den animerede Ichi
> film skal klemmes ind i rækken - nogen bud?

Den animerede er også en prequel der fortæller om hvordan Ichi blev som han er
i Ichi the Killer. Det lyder til at 1-Ichi er en live action inspilning af den
animerede udgave.

Jeg købte den animerede fra Hong Kong Legends og blev lettere skuffet over den
omend den da var nogenlunde underholdende.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Morten DH

Dato : 03-08-05 10:08

> Den animerede er også en prequel der fortæller om hvordan Ichi blev som
> han er i Ichi the Killer. Det lyder til at 1-Ichi er en live action
> inspilning af den animerede udgave.

Det er i hvert fald samme handling lyder det som om - jeg vil prøve at få
luret den så, har bare ikke den animerede udgave endnu, men den er
tilsyneladende lidt uden for serien...

> Jeg købte den animerede fra Hong Kong Legends og blev lettere skuffet over
> den omend den da var nogenlunde underholdende.

1-Ichi er udgivet af Unearthed Films - jeg købte min relativt billigt hos
DVD Pacific

Fra : runwest@post6.tele.d~

Dato : 05-08-05 11:44

Få lige styr på din film viden Morten

Han hedder JeSS Franco (faktisk er hans oprindelige navn Jesus Franco)