/ Forside / Interesser / Fritid / Film / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Film
#NavnPoint
IceCap 9240
tedd 6796
refi 6795
ans 6773
Klaudi 5447
dova 4574
Nordsted1 3973
o.v.n. 3080
ThomasCSR 2881
10  granner01 2400
Filmzonen søger anmeldere
Fra : JacobMAndersen


Dato : 30-07-05 20:36

Filmzonen søger en række anmeldere til at anmelde de nyeste
biograf-film. Da jobbet er ulønnet skal det primært være
filminteressen, der driver værket. En bred filmviden er forventet,
samt evnen til at fremhæve en films fordele og ulemper, fejl og
mangler osv. Godt sprogbrug og grammatisk kunnen er et must.

Kan du levere ovenstående er du muligvis en af Filmzonens nye
biofilm-anmeldere, hvis du også kan opfylde nedenstående krav:

* Er fra Københavnsområdet, da screeninger af filmene foregår der.

* Har tid i formiddagstimerne, da screeninger oftest er placeret her.

* Og er minimum 18 år.


Vedlagt annoncen skal være en test-anmeldelse af en nyere film.
Anmeldelsen skal være på minimum 500 ord.

Er du interesseret og ønsker at være en del af Filmzonen, så send en
ansøgning med test-anmeldelse og lidt om dig selv til
jacob@filmzonen.dk med emnet 'anmelder'.

Vi ser frem til at høre fra dig.


 
 
Grunt (30-07-2005)
Kommentar
Fra : Grunt


Dato : 30-07-05 21:05

On 30 Jul 2005 12:36:25 -0700, "JacobMAndersen" <jacobmandersen@gmail.com>
wrote:
in dk.kultur.film

>Vi ser frem til at høre fra dig.

Og vi ser frem til du poster opslag/annoncer m.m. i den rigtige gruppe.


Niels Søndergaard (30-07-2005)
Kommentar
Fra : Niels Søndergaard


Dato : 30-07-05 21:35

On 30 Jul 2005 12:36:25 -0700, "JacobMAndersen"
<jacobmandersen@gmail.com> wrote:

>Da jobbet er ulønnet

Hvor snotdumme tror du egentlig vi er?

mvh
Niels Søndergaard

Henrik Larsen (30-07-2005)
Kommentar
Fra : Henrik Larsen


Dato : 30-07-05 23:37

"JacobMAndersen" <jacobmandersen@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:1122752185.361561.139020@g49g2000cwa.googlegroups.com...
>Filmzonen søger en række anmeldere til at anmelde de nyeste
>biograf-film. Da jobbet er ulønnet skal det primært være
>filminteressen, der driver værket. En bred filmviden er forventet,
>samt evnen til at fremhæve en films fordele og ulemper, fejl og
>mangler osv. Godt sprogbrug og grammatisk kunnen er et must.

Store krav, i betragtning af, at det skal være gratis.

Filmzonen... google, google... jamen, det ser jo ud til at være en af de
hersens fancy portaler, hvor content mest er noget man stjæler og platter
sig til. Dertil et rent popup-helvede.

Held og lykke.

Vh Henrik




Bistroist (31-07-2005)
Kommentar
Fra : Bistroist


Dato : 31-07-05 10:03

JacobMAndersen wrote:
> Godt sprogbrug [...] er et must.

Ja, det ser man tydeligt...

Peter Bjerre Rosa (31-07-2005)
Kommentar
Fra : Peter Bjerre Rosa


Dato : 31-07-05 11:39

Bistroist skrev:

>> Godt sprogbrug [...] er et must.

> Ja, det ser man tydeligt...

Der er ingen formelle fejl i ovenstående. Det er der til gengæld i din
sætning. Der skal mellemrum før tøveprikkerne. Pinligt.

--
Mvh. Peter



Niels Søndergaard (31-07-2005)
Kommentar
Fra : Niels Søndergaard


Dato : 31-07-05 11:45

On Sun, 31 Jul 2005 12:38:30 +0200, "Peter Bjerre Rosa"
<usenet@filmsvar.dk> wrote:

>Bistroist skrev:
>
>>> Godt sprogbrug [...] er et must.
>
>> Ja, det ser man tydeligt...
>
>Der er ingen formelle fejl i ovenstående. Det er der til gengæld i din
>sætning. Der skal mellemrum før tøveprikkerne. Pinligt.

Der står ingen steder i RO; at der skal mellemrum før tøveprikker.
Deres eksempler viser, at de selv bruger det, men de bruger jo også
"nyt" komma, så deeet...

mvh
Niels Søndergaard

Peter Bjerre Rosa (31-07-2005)
Kommentar
Fra : Peter Bjerre Rosa


Dato : 31-07-05 11:54

Niels Søndergaard skrev:

>> Der er ingen formelle fejl i ovenstående. Det er der til gengæld i
>> din sætning. Der skal mellemrum før tøveprikkerne. Pinligt.

> Der står ingen steder i RO; at der skal mellemrum før tøveprikker.
> Deres eksempler viser, at de selv bruger det, men de bruger jo også
> "nyt" komma, så deeet...

Det er ikke kun RO, der angiver korrekt dansk sprogbrug. Andre udgivelser og
udtalelser fra Sprognævnet har lige så stor vægt. Desuden har Nævnet
skriftligt bekræftet over for mig, at der skal mellemrum. Deres svar blev
postet i sproggruppen og kan genfindes på Google. Så det.

--
Mvh. Peter



Niels Søndergaard (31-07-2005)
Kommentar
Fra : Niels Søndergaard


Dato : 31-07-05 12:01

On Sun, 31 Jul 2005 12:53:47 +0200, "Peter Bjerre Rosa"
<usenet@filmsvar.dk> wrote:

>Niels Søndergaard skrev:
>
>>> Der er ingen formelle fejl i ovenstående. Det er der til gengæld i
>>> din sætning. Der skal mellemrum før tøveprikkerne. Pinligt.
>
>> Der står ingen steder i RO; at der skal mellemrum før tøveprikker.
>> Deres eksempler viser, at de selv bruger det, men de bruger jo også
>> "nyt" komma, så deeet...
>
>Det er ikke kun RO, der angiver korrekt dansk sprogbrug. Andre udgivelser og
>udtalelser fra Sprognævnet har lige så stor vægt. Desuden har Nævnet
>skriftligt bekræftet over for mig, at der skal mellemrum. Deres svar blev
>postet i sproggruppen og kan genfindes på Google. Så det.

Jeg troede, deres funktion var at rette sproget ind efter gængs
praksis. Jeg vil vove at påstå, at de fleste udelader mellemrum før
tøveprikker.

mvh
Niels Søndergaard

Peter Bjerre Rosa (31-07-2005)
Kommentar
Fra : Peter Bjerre Rosa


Dato : 31-07-05 12:15

Niels Søndergaard skrev:

>> Det er ikke kun RO, der angiver korrekt dansk sprogbrug. Andre
>> udgivelser og udtalelser fra Sprognævnet har lige så stor vægt.
>> Desuden har Nævnet skriftligt bekræftet over for mig, at der skal
>> mellemrum. Deres svar blev postet i sproggruppen og kan genfindes på
>> Google. Så det.

> Jeg troede, deres funktion var at rette sproget ind efter gængs
> praksis. Jeg vil vove at påstå, at de fleste udelader mellemrum før
> tøveprikker.

Ja, Nævnet følger blandt andet sprogbrugsprincippet, som handler om at rette
ind, men også traditionsprincippet, der handler om ikke at rokke ved gamle
solide regler. Skriver man tre punktummer lige efter ordet, kaldes det en
udeladelsesmarkør, og den har en helt anden grammatisk funktion. Derfor er
der næppe udsigt til, at reglerne laves om på det område.

--
Mvh. Peter



Niels Søndergaard (31-07-2005)
Kommentar
Fra : Niels Søndergaard


Dato : 31-07-05 12:31

On Sun, 31 Jul 2005 13:14:39 +0200, "Peter Bjerre Rosa"
<usenet@filmsvar.dk> wrote:

>Niels Søndergaard skrev:
>
>>> Det er ikke kun RO, der angiver korrekt dansk sprogbrug. Andre
>>> udgivelser og udtalelser fra Sprognævnet har lige så stor vægt.
>>> Desuden har Nævnet skriftligt bekræftet over for mig, at der skal
>>> mellemrum. Deres svar blev postet i sproggruppen og kan genfindes på
>>> Google. Så det.
>
>> Jeg troede, deres funktion var at rette sproget ind efter gængs
>> praksis. Jeg vil vove at påstå, at de fleste udelader mellemrum før
>> tøveprikker.
>
>Ja, Nævnet følger blandt andet sprogbrugsprincippet, som handler om at rette
>ind, men også traditionsprincippet, der handler om ikke at rokke ved gamle
>solide regler. Skriver man tre punktummer lige efter ordet, kaldes det en
>udeladelsesmarkør, og den har en helt anden grammatisk funktion. Derfor er
>der næppe udsigt til, at reglerne laves om på det område.

Hvor kan man helt konkret læse om "udeladelsesmarkører" kontra
"tøveprikker"?

mvh
Niels Søndergaard

Peter Bjerre Rosa (31-07-2005)
Kommentar
Fra : Peter Bjerre Rosa


Dato : 31-07-05 12:39

Niels Søndergaard skrev:

> Hvor kan man helt konkret læse om "udeladelsesmarkører" kontra
> "tøveprikker"?

For eksempel i "Håndbog i Nudansk" og "Politikens bog om Tegn og
Tegnsætning". Begge er så vidt jeg husker skrevet af sprognævnsfolk.

--
Mvh. Peter



Niels Søndergaard (31-07-2005)
Kommentar
Fra : Niels Søndergaard


Dato : 31-07-05 14:04

On Sun, 31 Jul 2005 13:38:54 +0200, "Peter Bjerre Rosa"
<usenet@filmsvar.dk> wrote:

>Niels Søndergaard skrev:
>
>> Hvor kan man helt konkret læse om "udeladelsesmarkører" kontra
>> "tøveprikker"?
>
>For eksempel i "Håndbog i Nudansk" og "Politikens bog om Tegn og
>Tegnsætning". Begge er så vidt jeg husker skrevet af sprognævnsfolk.

Tak. Og hermed afslutter jeg denne off-topic-undertråd.

mvh
Niels Søndergaard

Kurt Hansen (01-08-2005)
Kommentar
Fra : Kurt Hansen


Dato : 01-08-05 07:26

Den Sun, 31 Jul 2005 15:04:14 +0200, skrev Niels Søndergaard:

>On Sun, 31 Jul 2005 13:38:54 +0200, "Peter Bjerre Rosa"
><usenet@filmsvar.dk> wrote:
>
>>Niels Søndergaard skrev:
>>
>>> Hvor kan man helt konkret læse om "udeladelsesmarkører" kontra
>>> "tøveprikker"?
>>
>>For eksempel i "Håndbog i Nudansk" og "Politikens bog om Tegn og
>>Tegnsætning". Begge er så vidt jeg husker skrevet af sprognævnsfolk.
>
>Tak. Og hermed afslutter jeg denne off-topic-undertråd.

Nogle gange lader jeg en tråd køre uden at markere den med "Ignorér",
blot for at se hvor langt ud den kommer. Denne agurketråd nåede vist
det man kalder "insektsex", da den jo handlede om ingenting (et
lufthul (= mellemrum) har vel intet indhold? Meget underholdende, men
også en illustration af hvor meget tid og energi en del mennesker kan
bruge på ligegyldigheder, frem for at tage en skovl i hånden og gå ud
og lave noget fornuftigt

Alt skrevet med et glimt i øjet

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Anders B. Hyltoft (01-08-2005)
Kommentar
Fra : Anders B. Hyltoft


Dato : 01-08-05 08:02

"Kurt Hansen" <kurt@nospamtowle.dk> wrote in message
news:9qfre15sr77e73fdkp8kski383tsa2i058@4ax.com...

SNIP

> Nogle gange lader jeg en tråd køre uden at markere den med "Ignorér",
> blot for at se hvor langt ud den kommer. Denne agurketråd nåede vist
> det man kalder "insektsex", da den jo handlede om ingenting (et
> lufthul (= mellemrum) har vel intet indhold? Meget underholdende, men
> også en illustration af hvor meget tid og energi en del mennesker kan
> bruge på ligegyldigheder, frem for at tage en skovl i hånden og gå ud
> og lave noget fornuftigt

Ahhh... (intet mellemrum)

Når de lever af det, er det vel fair nok at bolle med fluerne en gang
imellem.

--
Mvh
Anders Hyltoft

Fjern "FJERNDETTE" ved svar på email.
Eller lad være, men så får jeg den ikke



Niels Søndergaard (01-08-2005)
Kommentar
Fra : Niels Søndergaard


Dato : 01-08-05 10:01

On Mon, 1 Aug 2005 09:02:04 +0200, "Anders B. Hyltoft"
<anders1@FJERNDETTEhyltoft.dk> wrote:

>"Kurt Hansen" <kurt@nospamtowle.dk> wrote in message
>news:9qfre15sr77e73fdkp8kski383tsa2i058@4ax.com...
>
>SNIP
>
>> Nogle gange lader jeg en tråd køre uden at markere den med "Ignorér",
>> blot for at se hvor langt ud den kommer. Denne agurketråd nåede vist
>> det man kalder "insektsex", da den jo handlede om ingenting (et
>> lufthul (= mellemrum) har vel intet indhold? Meget underholdende, men
>> også en illustration af hvor meget tid og energi en del mennesker kan
>> bruge på ligegyldigheder, frem for at tage en skovl i hånden og gå ud
>> og lave noget fornuftigt
>
>Ahhh... (intet mellemrum)
>
>Når de lever af det, er det vel fair nok at bolle med fluerne en gang
>imellem.

Det er helt klart en af de mest tilfredsstillende former for sex der
findes.

mvh
Niels Søndergaard

Abildgaard 3140 (02-08-2005)
Kommentar
Fra : Abildgaard 3140


Dato : 02-08-05 05:39

Niels Søndergaard wrote:
> On Mon, 1 Aug 2005 09:02:04 +0200, "Anders B. Hyltoft"
> <anders1@FJERNDETTEhyltoft.dk> wrote:
>
>> "Kurt Hansen" <kurt@nospamtowle.dk> wrote in message
>> news:9qfre15sr77e73fdkp8kski383tsa2i058@4ax.com...
>>
>> SNIP
>>
>>> Nogle gange lader jeg en tråd køre uden at markere den med
>>> "Ignorér", blot for at se hvor langt ud den kommer. Denne
>>> agurketråd nåede vist det man kalder "insektsex", da den jo
>>> handlede om ingenting (et lufthul (= mellemrum) har vel intet
>>> indhold? Meget underholdende, men også en illustration af hvor
>>> meget tid og energi en del mennesker kan bruge på ligegyldigheder,
>>> frem for at tage en skovl i hånden og gå ud og lave noget
>>> fornuftigt
>>
>> Ahhh... (intet mellemrum)
>>
>> Når de lever af det, er det vel fair nok at bolle med fluerne en gang
>> imellem.
>
> Det er helt klart en af de mest tilfredsstillende former for sex der
> findes.
>
> mvh
> Niels Søndergaard

Rart at kunne fylde skoene ud for en gangs skyld . . . ? (mellemrum efter
ord og mellem tøveprikker)

--
|¨ ¨ ¨ ¨ ¨¨ Torben
|
[OO]
<>' www.aass.dk



Niels Søndergaard (02-08-2005)
Kommentar
Fra : Niels Søndergaard


Dato : 02-08-05 09:33

On Tue, 2 Aug 2005 06:38:37 +0200, "Abildgaard 3140"
<pialykke@fjernmigget2net.dk> wrote:

>Rart at kunne fylde skoene ud for en gangs skyld . . . ? (mellemrum efter
>ord og mellem tøveprikker)

Du mener, når jeg har rettet tæerne ud igen?

mvh
Niels Søndergaard

Abildgaard 3140 (02-08-2005)
Kommentar
Fra : Abildgaard 3140


Dato : 02-08-05 18:35

Niels Søndergaard wrote:
> On Tue, 2 Aug 2005 06:38:37 +0200, "Abildgaard 3140"
> <pialykke@fjernmigget2net.dk> wrote:
>
>> Rart at kunne fylde skoene ud for en gangs skyld . . . ? (mellemrum
>> efter ord og mellem tøveprikker)
>
> Du mener, når jeg har rettet tæerne ud igen?
>
> mvh
> Niels Søndergaard

Waba, færdes du her uden grand prix-sandaler?

--
|¨ ¨ ¨ ¨ ¨¨ Torben
|
[OO]
<>' www.aass.dk



Niels Søndergaard (02-08-2005)
Kommentar
Fra : Niels Søndergaard


Dato : 02-08-05 20:34

On Tue, 2 Aug 2005 19:35:24 +0200, "Abildgaard 3140"
<pialykke@fjernmigget2net.dk> wrote:

>> Du mener, når jeg har rettet tæerne ud igen?
>>
>> mvh
>> Niels Søndergaard
>
>Waba, færdes du her uden grand prix-sandaler?

??????
mvh
Niels Søndergaard

Bistroist (01-08-2005)
Kommentar
Fra : Bistroist


Dato : 01-08-05 11:00

Peter Bjerre Rosa wrote:
> Der er ingen formelle fejl i ovenstående. Det er der til gengæld i din
> sætning. Der skal mellemrum før tøveprikkerne. Pinligt.
>

Accepteret, jeg må forsøge at leve med skammen.

Niels Søndergaard (01-08-2005)
Kommentar
Fra : Niels Søndergaard


Dato : 01-08-05 16:01

On Mon, 01 Aug 2005 12:00:24 +0200, Bistroist <not@bloody.likely>
wrote:

>Peter Bjerre Rosa wrote:
>> Der er ingen formelle fejl i ovenstående. Det er der til gengæld i din
>> sætning. Der skal mellemrum før tøveprikkerne. Pinligt.
>>
>
>Accepteret, jeg må forsøge at leve med skammen.

Tøsedreng. Har du aldrig hørt om seppuku?

mvh
Niels Søndergaard

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408928
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste