/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Importcykel. Hvilken rækkefølge, told / sy~
Fra : Glavind


Dato : 08-09-05 21:41

Hejsa.
Har netop købt en lille Suzuki GS450L fra 1987, som kommer fra Holland.
Hvordan er det nu man gør for at få den på danske plader?
Mvh
Glavind



 
 
Hekto (08-09-2005)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 08-09-05 21:59

In article <4320a177$0$80756$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
glavindnospam@tdcadsl.dk says...
> Hvordan er det nu man gør for at få den på danske plader?
>
Toldsyn + syn - depositum på A-nummer/uden på B-nummer - A + evt.
vurdering/B m. vurdering - forsikringsbevis - registrering på
motorkontor.
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-japanese-
industrial-off the shelf-semi-rockets ... no thanks!

Siavash T. (09-09-2005)
Kommentar
Fra : Siavash T.


Dato : 09-09-05 09:09

Hej Glavind

Tillykke med MC'en. Du skal igennem de følgende punkter:

1: Udfyld en foreløbig vurderings blanket, som kan fået hos told&skal
(hjemmeside)
2: Herefter får du en foreløbig vurdering og registrerings gebyr som
skal indbetales kontakt/pr. check på skatte-kontoret.
3: Få tid til syn, som også inkluderer told-syn. Hertil skal du have
lånt et "prøve" nummerplade, hvilket koster 100 kr. pr dag. For at
få "prøve" nummerplade, skal du have den originale registrerings
attest med (MC'en er nok afmeldt i dens oprindelses land).
4:Hvis/når MC'en kommer igennem syn (told og almindelige syn) får du
2 blanketter: et for told syn og et for almindelige syn.
5:Papirerne fra syn, kvittering for registrerings gebyr, og et
forsikringsbevis (bestiller du hos din forsikring ved at kontakte pr.
telefon) og den originale indregistrerings attest afleverer du hos
politiet, plus ca. 500 kr. for nummerpladen.

Så er det oversået, der står du med et dk-nummerplade i hånden.

Jeg håber, at jeg ikke glemt noget.

venlig hilsen
Siavash T.

Glavind wrote:
> Hejsa.
> Har netop købt en lille Suzuki GS450L fra 1987, som kommer fra Holland.
> Hvordan er det nu man gør for at få den på danske plader?
> Mvh
> Glavind


Hekto (09-09-2005)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 09-09-05 09:18

In article <1126253355.854148.323030@f14g2000cwb.googlegroups.com>,
siavash.taghizadeh@gmail.com says...
> Jeg håber, at jeg ikke glemt noget.
>
>
Jo! I høj grad!
Forskellen på et A_ og et B-nummer!

Får man en realistisk vurdering, bidrager man selvfølgelig med afgiften
til samfundet, uden yderligere krumspring.
Får man en _helt_ urealistisk vurdering, kan man altid foreslå at den
tages på et B-nummer istedet. Det skal selvfølgelig ikke være peanuts
vi taler her!

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!

solvang (09-09-2005)
Kommentar
Fra : solvang


Dato : 09-09-05 14:53


"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> skrev i en meddelelse
news:MPG.1d8b63a5b58da4969898a9@news.tele.dk...
> In article <1126253355.854148.323030@f14g2000cwb.googlegroups.com>,
> siavash.taghizadeh@gmail.com says...
>> Jeg håber, at jeg ikke glemt noget.
>>
>>
> Jo! I høj grad!
> Forskellen på et A_ og et B-nummer!
>
hvad mener du med A & B nummer ??



Hekto (09-09-2005)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 09-09-05 19:53

In article <ttgUe.786$vn6.659@news.get2net.dk>, solvang@FJERNparadis.dk
says...
> hvad mener du med A & B nummer ??
>
Lige netop dét synes jeg du skal høre dit lokale T&S om, hvis du har en
cykel der skal afgiftes!
Lad nu være med at plage dem for meget! Det gør kun gavn hvis afgiften
er urealistisk.
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-japanese-
industrial-off the shelf-semi-rockets ... no thanks!

Me (09-09-2005)
Kommentar
Fra : Me


Dato : 09-09-05 10:29

Der mangler lige en detalje omkring en vejeseddel.

MC'en skal vejes hos en godkendt vejer (kan ikke huske hvad den
officielle betegnelse er). Vejesedlen skal medbringes ved toldsynet og
må ikke være mere end 2 dage gl.


Hekto (09-09-2005)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 09-09-05 12:14

In article <1126258150.625481.191450@o13g2000cwo.googlegroups.com>,
zaadan@hotmail.com says...
> MC'en skal vejes hos en godkendt vejer (kan ikke huske hvad den
> officielle betegnelse er). Vejesedlen skal medbringes ved toldsynet og
> må ikke være mere end 2 dage gl.
>
Det siger de godt nok; men hvis vægten fremgår af den øvrige
dokumentation, er de helt ligeglade med den !?
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!

Jan Bachman (09-09-2005)
Kommentar
Fra : Jan Bachman


Dato : 09-09-05 17:02

On Thu, 8 Sep 2005 22:40:34 +0200, "Glavind"
<glavindnospam@tdcadsl.dk> wrote:

>Har netop købt en lille Suzuki GS450L fra 1987, som kommer fra Holland.
>Hvordan er det nu man gør for at få den på danske plader?

Jeg går ud fra, at cyklen er afmeldt, og du får den fragtet hjem,
eller selv henter i kassevogn.

Sammen med cyklen skal du have to papirer:

1. Hollandsk registreringsattest
2. Hollandsk afmeldingspapir

Når du har fået cyklen og papirerne, så udfylder og indsender du
vurderingspapirer til told og skat. Vedlæg kopi af de hollandske
papirer. De returnerer vurderingspapiret med det beløb, som du skal
betale i registreringsafgift. Beløbet er kun foreløbigt.
http://www.erhverv.toldskat.dk/blanketter/21009.pdf

Synet består af et toldsyn og et registreringssyn i forlængelse af
hinanden. Toldsynet klarlægger om cyklen svarer til papirerne, og
dokumenterer kilometerstand. Registreringssynet klarlægger om cyklen
er i forsvarlig stand, så den må køre på de danske veje. Cyklen bliver
ikke vurderet på disse syn i relation til registreringsafgift. Men
sørg for at cyklens stand svarer overens med det du har skrevet på
vurderingspapirerne.

Til synet bør du ud over de hollandske papirer medbringe:

1. Typegodkendelse (http://www.fstyr.dk/sw24863.asp)
2. Vejeseddel (max. 48 timer gammel)

Efter syn kan du køre til told og skat og betale den foreløbige
registreringsafgift. Told & Pjat tager de hollandske papirer. De
spørger også, om du vil have din cykel endeligt vurderet af
sagkyndige. Hvis du siger nej, så lukker de sagen efter et halvt år,
og du får enten en regning eller en check på differencen ved den
endelige vurdering. Siger du ja, så skal du til et decideret
vurderingssyn med cyklen. Typisk inden for en måned.

Når den foreløbige registreringsafgift er betalt, så kan du køre på
motorkontoret og hente nummerplade. På motorkontoret skal også du
medbringe en blanket vedr. ansvarsforsikring, som dit
forsikringsselskab udsteder. Du får en foreløbig registreringsattest.
Den rigtige kommer med posten.

Under hele seancen, så tag alle papirer med rundt alle steder.

Husk også at prøveplader tidligst kan erhverves fem dage før du skal
bruge dem.

Husk også at en brugt cykel skal have rundet 6.000 km på tælleren,
inden du tager den til toldsyn. Ellers falder hammeren hos Told & Hat,
og du skal betale moms. Synsmanden runder ned til nærmeste tusinde. Så
lad være med at møde op med 5.999 på tælleren.

/Jan

Jan Bachman (09-09-2005)
Kommentar
Fra : Jan Bachman


Dato : 09-09-05 17:06

>Til synet bør du ud over de hollandske papirer medbringe:
>
>1. Typegodkendelse (http://www.fstyr.dk/sw24863.asp)
>2. Vejeseddel (max. 48 timer gammel)

og...

3. Udfyldt dansk registreringsblanket. Hent den på motorkontoret.

/Jan

Casper Pedersen (09-09-2005)
Kommentar
Fra : Casper Pedersen


Dato : 09-09-05 19:47

> Sammen med cyklen skal du have to papirer:
>
> 1. Hollandsk registreringsattest
> 2. Hollandsk afmeldingspapir
>
Nr 2. kan svjv kun udleveres naar der er dokumentation for at
koeretoejet er blever ind registreret i modtager landet.

Mvh./Casper

Jan Bachman (10-09-2005)
Kommentar
Fra : Jan Bachman


Dato : 10-09-05 13:42

>> Sammen med cyklen skal du have to papirer:
>>
>> 1. Hollandsk registreringsattest
>> 2. Hollandsk afmeldingspapir
>>
>Nr 2. kan svjv kun udleveres naar der er dokumentation for at
>koeretoejet er blever ind registreret i modtager landet.

Mit kendskab til emnet er baseret på hjemtagelse af MC fra Tyskland,
så du kan sagtens have ret i, at de gør det anderledes i Holland.
Burde jeg nok have nævnt. Gik dog ud fra at en reg.attest og et
afmeldingspapir er universelle størrelser på eksporterede køretøjer.

/Jan

Glavind (12-09-2005)
Kommentar
Fra : Glavind


Dato : 12-09-05 20:40


"Jan Bachman" <jamen@davs.du> skrev i en meddelelse
news:esb3i15u6oukc2qo6ddd9rc2c74l2ou1io@4ax.com...
> On Thu, 8 Sep 2005 22:40:34 +0200, "Glavind"
> <glavindnospam@tdcadsl.dk> wrote:
>
>>Har netop købt en lille Suzuki GS450L fra 1987, som kommer fra Holland.
>>Hvordan er det nu man gør for at få den på danske plader?
>
> Jeg går ud fra, at cyklen er afmeldt, og du får den fragtet hjem,
> eller selv henter i kassevogn.
>
> Sammen med cyklen skal du have to papirer:
>
> 1. Hollandsk registreringsattest
> 2. Hollandsk afmeldingspapir
>
> Når du har fået cyklen og papirerne, så udfylder og indsender du
> vurderingspapirer til told og skat. Vedlæg kopi af de hollandske
> papirer. De returnerer vurderingspapiret med det beløb, som du skal
> betale i registreringsafgift. Beløbet er kun foreløbigt.
> http://www.erhverv.toldskat.dk/blanketter/21009.pdf
>
> Synet består af et toldsyn og et registreringssyn i forlængelse af
> hinanden. Toldsynet klarlægger om cyklen svarer til papirerne, og
> dokumenterer kilometerstand. Registreringssynet klarlægger om cyklen
> er i forsvarlig stand, så den må køre på de danske veje. Cyklen bliver
> ikke vurderet på disse syn i relation til registreringsafgift. Men
> sørg for at cyklens stand svarer overens med det du har skrevet på
> vurderingspapirerne.
>
> Til synet bør du ud over de hollandske papirer medbringe:
>
> 1. Typegodkendelse (http://www.fstyr.dk/sw24863.asp)
> 2. Vejeseddel (max. 48 timer gammel)
>
> Efter syn kan du køre til told og skat og betale den foreløbige
> registreringsafgift. Told & Pjat tager de hollandske papirer. De
> spørger også, om du vil have din cykel endeligt vurderet af
> sagkyndige. Hvis du siger nej, så lukker de sagen efter et halvt år,
> og du får enten en regning eller en check på differencen ved den
> endelige vurdering. Siger du ja, så skal du til et decideret
> vurderingssyn med cyklen. Typisk inden for en måned.
>
> Når den foreløbige registreringsafgift er betalt, så kan du køre på
> motorkontoret og hente nummerplade. På motorkontoret skal også du
> medbringe en blanket vedr. ansvarsforsikring, som dit
> forsikringsselskab udsteder. Du får en foreløbig registreringsattest.
> Den rigtige kommer med posten.
>
> Under hele seancen, så tag alle papirer med rundt alle steder.
>
> Husk også at prøveplader tidligst kan erhverves fem dage før du skal
> bruge dem.
>
> Husk også at en brugt cykel skal have rundet 6.000 km på tælleren,
> inden du tager den til toldsyn. Ellers falder hammeren hos Told & Hat,
> og du skal betale moms. Synsmanden runder ned til nærmeste tusinde. Så
> lad være med at møde op med 5.999 på tælleren.
>
> /Jan

Typegodkendelse findes åbenbart ikke i Danmark, da cyklen , iflg. Brdr.
Sejr, ikke blev importeret hertil.
Mvh Glavind



Hekto (12-09-2005)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 12-09-05 20:54

In article <4325d995$0$2318$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
glavindnospam@tdcadsl.dk says...
> Typegodkendelse findes åbenbart ikke i Danmark, da cyklen , iflg. Brdr.
> Sejr, ikke blev importeret hertil.
> Mvh Glavind
>
Det burde vel ikke være noget problem hvis den har været registreret i
et EU-land?
Alternativt kan man få en erklæring fra Trafikstyrelsen. Endelig kan man
blive nødt til at ansøge rigspolitiets datafdeling om tilladelse til at
registrere den.
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-japanese-
industrial-off the shelf-semi-rockets ... no thanks!

Glavind (12-09-2005)
Kommentar
Fra : Glavind


Dato : 12-09-05 21:09


"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT13> skrev i en meddelelse
news:MPG.1d8ffb385f6c5d8298980d@news.tele.dk...
> In article <4325d995$0$2318$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
> glavindnospam@tdcadsl.dk says...
>> Typegodkendelse findes åbenbart ikke i Danmark, da cyklen , iflg. Brdr.
>> Sejr, ikke blev importeret hertil.
>> Mvh Glavind
>>
> Det burde vel ikke være noget problem hvis den har været registreret i
> et EU-land?
> Alternativt kan man få en erklæring fra Trafikstyrelsen. Endelig kan man
> blive nødt til at ansøge rigspolitiets datafdeling om tilladelse til at
> registrere den.
> --
> /Hekto
> Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650
> Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
> www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
> Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-japanese-
> industrial-off the shelf-semi-rockets ... no thanks!


Det er altså ikke helt umuligt kan jeg forstå
Hvad så med nyprisen, når den nu ikke har været importeret. Kan se i DBA at
det er 2 til salg, de har begge kørt væsentligt længere end min og prisen
ligger lige under 30000.
jeg mener at forsikringen skal have en pris da den var ny.
mvh
Glavind



Hekto (12-09-2005)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 12-09-05 22:51

In article <4325e04f$0$86980$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
glavindnospam@tdcadsl.dk says...
> Det er altså ikke helt umuligt kan jeg forstå
> Hvad så med nyprisen, når den nu ikke har været importeret. Kan se i DBA at
> det er 2 til salg, de har begge kørt væsentligt længere end min og prisen
> ligger lige under 30000.
> jeg mener at forsikringen skal have en pris da den var ny.
>
Den er ikke nødvendig.
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-japanese-
industrial-off the shelf-semi-rockets ... no thanks!

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177506
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408561
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste