Hjælp til stel nr. Honda MTX 125
Fra : Underbjerg / Anderse~

Dato : 08-09-05 20:20

Hej

Håber der er en som kan hjælpe med et stelnummer til en gammel Honda MTX
125
off-roader, ca årg. 83.

Jeg mangler reservedele, men kender ikke stelnummeret da det er en
markræser
der aldrig har været registreret.

Det drejer sig selvfølgelig kun om modelbetegnelsen i stel nr.

På forhånd tak for hjælpen.

Torben

Fra : Richard

Dato : 08-09-05 23:20

Underbjerg / Andersen wrote:

> Håber der er en som kan hjælpe med et stelnummer til en gammel Honda MTX
> 125 off-roader, ca årg. 83.

Er det en MTX125T som denne:
http://tinyurl.com/7blbk

Så er modelbetegnelsen JD05 - hvilket oftest også fremgår af motornummeret
(formentlig JD05E-1x..... (Japan) hhv. JD05E-2x..... (den vestlige
verden), hvor x = 0 angiver første produktionsår, x = 1 andet osv. osv.)

Var det den model?

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
'85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken

Fra : Richard

Dato : 08-09-05 23:22

Richard wrote:

> Er det en MTX125T som denne:
> http://tinyurl.com/7blbk

Sludder, der skulle stå MTX125R - Jacob, dit udmærkede web-interface til
DFM mangler en stavekontrol - vel at mærke en der kender samtlige Honda's
modebetegnelser, please

Fra : Kenneth Østrup

Dato : 09-09-05 12:06

Richard wrote:

> [...]
> motornummeret (formentlig JD05E-1x..... (Japan) hhv. JD05E-2x..... (den
> vestlige verden), hvor x = 0 angiver første produktionsår, x = 1 andet

Hmm er det kun mig som finder dette her lidt ekstremt?

Fuel economy (km/L)
55 (50km/h fixed area travelling test value)

Kenneth Østrup - <http://blog.riskoger.net/>
Honda RC04 - 1984

Fra : Ukendt

Dato : 09-09-05 12:53

"Richard" <rpaderichard@netscape.net> skrev i en meddelelse
> [...]

MTX 125 Fg TC02-300001-
MTX 125 Fh TC02-000001-
MTX 125 R2h TC02-650001-

Her er nogle bud.

--

Venlig hilsen
Flemming Disc

Fra : Richard

Dato : 09-09-05 22:03

Flemming Disc wrote:

> MTX 125 Fg TC02-300001-

Hvor g = 1986

> MTX 125 Fh TC02-000001-
> MTX 125 R2h TC02-650001-

og h = 1987 - for gamle stelnummerserier til dette eksemplar?

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Armand

Dato : 11-12-05 23:23

Underbjerg / Andersen wrote:
> [...]
> markræser der aldrig har været registreret.
> Det drejer sig selvfølgelig kun om modelbetegnelsen i stel nr.

Først og fremmest: Selvom mootorcyklen ikke er indregistreret hører der
stadig import og typegodkendelsespapirer til den hvorfor jeg personligt
regner ALLE motorcykler uden papirer for tyvekoster :-|

Selvom der ikke er papirer på den findes stel(!)nummeret et sted på
motorcyklen, så hvorfor overhovedet spørge?

--
Armand.

Fra : Underbjerg / Anderse~

Dato : 12-12-05 07:21

Du er så skide klog!
men køber du et nyt stel (hvis det gamle fx. er slået skævt)evt. af
Hondaimportøren er der sørme ikke et stelnummer deri, det kommer først når
du har været en tur i synshallen og hos toldvæsnet.
Det er lige præcist det der er sket med denne cykel, der er bare ikke
betalt
afgift af den igen, da den kun bliver brugt til markfræs.

Torben

Fra : Armand

Dato : 13-12-05 17:15

Underbjerg / Andersen wrote:
> [...]
> betalt
> afgift af den igen, da den kun bliver brugt til markfræs.

Siden du kender motorcyklens historie så nøje, undrer det mig at du ikke
kan fremskaffe køretøjets papirer, som altså ikke er reg.attest!?

--
Armand.

Fra : Ole Hansen

Dato : 14-12-05 13:12

Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> writes:

> Siden du kender motorcyklens historie så nøje, undrer det mig at du
> ikke kan fremskaffe køretøjets papirer, som altså ikke er reg.attest!?

Det er en over 20 år gammel maskine... De papirer kan være kylet af
helvede til for flere år siden...

Pas nu på, hvad du beskylder
folk for, inden du har nogen som helst former for beviser!

--
Ole Hansen

Fra : Ukendt

Dato : 14-12-05 18:12

Ole Hansen skrev i meddelelsen ...

>Pas nu på, hvad du beskylder
>folk for, inden du har nogen som helst former for beviser!

Det kan Du såmænd have lidt ret i, men helt ærligt, et fabriksnyt
reservedelsstel til en "markfræser" ? As common as a helicopter in a choal
mine !

mvh
Orla

Fra : Ole Hansen

Dato : 14-12-05 21:17

Orla Pedersen wrote:

> Det kan Du såmænd have lidt ret i, men helt ærligt, et fabriksnyt
> reservedelsstel til en "markfræser" ? As common as a helicopter in a choal
> mine !

Det er muligt... Men hvis det nu vitterligt handler om en stjålen
motorcykel, så ville den oprindelige poster nok være temmelig dum, at
benytte sin almindelige email, som giver 275 hits på groups.google.com,
samt udfra de oplysninger er temmelig nem at lokalisere.. :)

(Men okay, jeg kan også bare være naiv.. Hvem ved..)

--
Ole Hansen

Fra : Armand

Dato : 14-12-05 19:51

Ole Hansen wrote:

> Det er en over 20 år gammel maskine... De papirer kan være kylet af
> helvede til for flere år siden...
>
> Pas nu på, hvad du beskylder
> folk for, inden du har nogen som helst former for beviser!

Jeg beskylder ikke nogen for noget!
Overfor gruppen forelægger jeg blot min almene skepsis over motorcykler
uden bevislig historie (á papirer), det være sig selv udenlandsk
importerede.
Da jeg ikke faktuelt kan henvise til stelnummerserie for MTX'erne,
stikker jeg istedet til ejeren for at få ham til at erindre de papirer
det vitterligt må ligge på motorcyklen et sted!

--
Armand.

Fra : Ole Hansen

Dato : 14-12-05 21:11

Armand wrote:

> Jeg beskylder ikke nogen for noget!

Du nøjes med at antyde? :)

--
Ole Hansen

Fra : Soren Lindholt

Dato : 15-12-05 16:48

> [...]
> jeg istedet til ejeren for at få ham til at erindre de papirer det
> vitterligt må ligge på motorcyklen et sted!

Ja og normalt flyver det jo også rundt med dødsønsker for motorcykelrøvere
her i klassen, så din interesse burde være velkommen. Og din logik i øvrigt
fornuftig.

Søren